1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607090 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
TIKbiff: Härligt att vi har backbesättningen klar nu.
Den ser så här på förhand riktigt bra ut.

Undrar om Linkan börjar bli värd sin semester?
Nä så kan det inte vara eftersom den inte är sanktionerad härinne.

TIKbiff: Inte roligt för Linkan när han kommer tillbaka från semestern och ser att Tomas Johansson har fixat ihop ett nytt lag, snacka om att känna sig överflödig i organisationen.

Avgå linkan, fan en till kille klar fast han har semester..

Lill-strimma: Skönt att det är klart. Bra backlinje.

Erixon-Jokela

Halonen-Karlsson

Granath-Styf

Sonntag-Skogs

Lite synd att vi inte har någon Lehtonen/Aaltonen typ som är sylvass i PP men vi har flera backar som jag tror kan vara bra i PP den kommande säsongen, inte minst Mattias Karlsson och Thomas Skogs.

Lill-strimma: Skönt att det är klart. Inte så förvånande dock, han har ju varit på tapeten ett tag. Nu hoppas vi bara på att han får sällskap av en viss finsk vinge också...

Pitkimäki - tja, varför inte? Habil målis som klarar ES galant. Smäller inte lika högt som Rämö dock. Men det kändes aldrig riktigt aktuellt med honom heller.

Nu först kan jag länka.

250kg kärlek: Som du har sagt Jokela är klar för 2 år.
Han  skrev på i torsdags säger han själv i Dagbladet i dag.

Otroligt positiv till spel i Timrå.
Det här känns bra.

Målvakten verkar vara Pitkämäki, inte lika spännande.

Redigerad kommentar

Et tu Brute: Detta är väl likt andra namn som dykt upp i silly-tider ett rykte. Logiken säger mig att det är utopi och tro att Larsson ens skulle tänka i dessa banor. Men, å
andra sidan, så har det väl hänt under årens lopp att spelare helt enkelt inte trivs på andra sidan pölen och flyttat hem igen.
Jag tycker nog att det skulle vara rätt bra scoutat, vilken klubb det än skulle vara, om en målvakt som Larsson lockades tillbaka till elitserien. Dessutom tror jag inte att det är omöjligt. Liv har ju provat på livet därborta men återvände ganska snabbt till Sverige och har sedan varit Sverige trogen fram till nu.

Tror jag läst att fler lag varit intresserad av Larsson och jag tycker nog att de lag som inte har målvaktsfrågan klar gör ett
misstag om de inte uppvaktar Larsson.

Men det är vad jag tycker, dessutom utan någon som helst vetskap om Larsson överhuvudtaget finns i Timrås
tankar.

Kevin O Shea:

Det funderar jag också en del kring, ett sådant beslut. Förra säsongen spelade han jämt med Howard i Griffins. Howard som i år tagit över förstaspaden från Osgood, liksom att Larsson i år varit ohotad etta i Griffins.

Det händer alltså grejer i Red Wings. Både Howard som Osgoods kontrakt går ut nästa säsong. Om nu Howard ändå tagit över, lär man knappast behålla den betydligt dyrare Osgood.

Här finns väl världen chans för Larsson om han stannar ytterligare ett år. Betydligt större än den var när han åkte över för två år sedan.

Kevin O Shea: Det är väl den stora frågan isåfall. Jag kan tänka mig att han inte riktigt ser hur han skall få chansen i Detroit och att spel i AHL inte riktigt var hans grej. Då skulle det faktiskt kunna vara ett tänkbart scenario. Tror dessutom att det inte skulle behöva Kosta sådana våldsamma pengar heller och då blir det genast mer intressant för Timrå och deras plånka. Men jag har ingen aning faktiskt, det var ett namedrop likt andra namn jag skulle kunna se i Timrå.

250kg kärlek: ...och varför skulle han helt plötsligt flytta hem - och ge upp NHL-drömmen?

250kg kärlek: Sitter du på någon trevlig information runt den frågan?

När det gäller målvaktsfrågan skulle jag inte utesluta Daniel Larsson.

Andersson: Jag tror att jag kan äta glas på att Jokela är back nummer åtta och att Owuya är den nionde. Den som åker jojo mellan A-lag och J20.

Apropå vår powerplayback ... Ninimaa har inte skrivit på för HV71 än ....

Blizzard: Ja eller att priset blir så uppskruvat att det drabbar resten av lagbygget.

Blizzard: Ja, det var ju lite det jag hade i tankarna. Men paraplydrinks-Linkan fixar nog biffen skulle jag tro.

Dream Team: jdet obbiga är väl att dom (hv) kommer vinna över timrå i målvakts värvandet om vi båda vill ha samma målis....

Dream Team: Det hade känts mer spännande om han gått till Omsk =)

ersson: Hoppla hoppla!

På tal om målvakter...

Redigerad kommentar

Jag får känslan av att vi borde vara riktigt spännande att komma till som målis, jag menar vi har ju skickat båda våra senaste målisar till NHL ;) Rämö känns inte som ett långskott längre, peppar peppar!

Mackelito: Jag får känslan att man avvaktar med Sonnenberg till det att man hittat en målvakt. Man vill inte tidigt binda upp sina två transatlantiska platser.

Hahl Bundy:
Skrevs nåt här tidigare om att 9'e (tror jag det var) Maj var det datum då KHL-spelarna fick sin sista "lön" eller nåt sånt. Att man inte ville gå ut med ny klubb innan det, för att på så sätt hamna i trubbel eller nåt.

Får väl hoppas att det kommer nåt pressmeddelande snart när man presenterar nån höjdare. Behöver ju inte vara Rämö.. kan ta Pikkarainen också. ;)

Moffsing: Ja men vad väntar vi på då? :)

Hahl Bundy:
Rämö behöver inte vara så dyr att lösa. Har för mig att alla spelare i KHL som är under 30 måste skriva minst 2årskontrakt med klubben. Dom flesta har därför klausuler som gör att dom kan bryta kontrakten.

Både Omark och Harju skrev ju två-årskontrakt fast alla visste att dom enbart skulle spela där ett år sen dra över Atlanten.

Vi är påväg att tappa Per Hallin till SSK också. Det var sannerligen ett färskt rykte.

Sitter o funderar: Kan det inte vara Iiro Tarkki man är intresserad av i Finland?
Han har kontrakt men det måste vara billigare att lösa än KHL om det nu är så?
Coolt med storebrorsan i Modo o vi tar den bättre lille brorsan :)

Mackelito:
Då var Jocke Lundström klar för Frölunda.
Roligt för honom, hoppas han kan vara med och utmana Honken.

Hahl Bundy: Så sant så sant.

Mackelito: Det heter ju inte silly för inte.
Men vi är ju van att sikta skithögt när det gäller spelare o vi hamnar i vristhöjd i slutändan.
Lagomt missnöjda så där som det alltid är att vara Timråit!

250kg kärlek: Precis som jag tror också. Förhoppningarna är minst sagt uppskruvade här inne. Dock är jag tveksam att Jokela är klar men jag litar på dig.

Får vi behålla Corso och Sonny och samtidigigt landa Jokela får vi nog vara nöjda. Det slutar nog med någon målvakt i klass med Mika Noronen också. Rämö ? Never, först ska han köpas loss och sedan även ha en saftig lön. Det kan inte bli mer orealistiskt. Såvida vi inte typ tradar han mot Corso.

250kg kärlek: Den där Sarrinen passar ju in på Timrås profil, liten o snabb målfarlig.
Han kan vi ju snappa upp till en billig penning. Har Tingsryd råd så.

Pär: När det gäller Jokela iallfall.
Annars är det nog dags att sluta drömma har jag fått berättat för mig.

Hahl Bundy: Inte direkt kattskit för ett lag som Tingsryd...

Hahl Bundy: Ok, Tack för infot! Bara att hoppas att det är det som det hänger på då.

Pär: Ska jag söka rätt på det o scrolla ner för att du inte orkar?
OK då.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Jag har för mig att sista utbetalningsdag i Ryssland ligger omkring den 9:e Maj. Innan dess är nog de flesta spelare försiktig med övergångar och annat som skulle kunna äventyra spelarens betalning. Så just av den anledningen kan det ligga lite i det som påstås längre ner. Detsamma gäller för Jokela. Där har jag hört att han kommer presenteras efter 9:e Maj. Sanning eller ej, den som lever får se.
250kg kärlek Kommentera Igår kl. 11:05

Hahl Bundy: Missat det....Kan du ta det igen?

Pär: 250kg har ju förklarat det igår.

Per HApps: Tydligen många här inne som tror att "Linkan" är ensam om jobbet. Men låt dom fortsätta tro så!

Hahl Bundy: Om det nu är så att Jokela är klar, varför går inte Linkan ut med det då? (Är kanske läge att injuta lite hopp i leden?)

250kg kärlek: Så är det nog.
Jokela är klar, säger du. Gott nog.
Att vi sen skulle lyckas landa Pikken o Rämö på det låter alldeles för otroligt men jag är ju så naiv att jag ändå hoppas på det. :)
Realistiskt? Inte ett dugg men man vill ju ändå hoppas på några riktigt bra o tunga pjäser eftersom den trupp vi har behöver det, annars blir det KS som det ser ut nu.

Vi hade ju Hahl, Pyörälä, Pärssinen, Hedström ( när han var OK),Lehtonen, Tenkrat för några år sen.

Varför skulle vi inte kunna ha typ några såna värvningar igen som typ de vi diskuterar?
Hör du hur jag intalar mig själv? Fantastiskt :)

Blizzard: Lindqvist och Gif Sundsvalls Cain Dotson verkar samma sorts ledartyp, timrå får skicka Lindqvist på attityd skola så han klarar av att gå ner till J20-laget och J18-laget och surra med killarna samt hälsa på dom.

Blizzard:

Man vad fan begär junisarna av Linkan, att han skall ägna sin värdefulla tid till dom, Vilka krav dom ställer!!

Blizzard: HAHAHA semerster i flera år HAHAHAHA de verkar ju stämma

mikenomad: mm, gillar inte att många spelare bara spelar 1-2 säsonger sen byter dom till något annan elitserielag, hela serien blir som en enda stor familj alla känner alla, vilket jag tror skapar en mesigare hockey. Samt en inte lika stor vi mot dom känsla och säkert svårare att få tillbaka gamla spelare då dom inte längre känner någon i laget.

KniveN: Hynning var lite av ett sorgebarn den gångna säsongen men vem var inte det i Timrå IK....när säsongen räddades i elfte timmen i och med slutspel tillhörde Hynning definitivt en av förgrundsfigurerna. Och som du skriver, åren går och han tillhör helt klart den kategori av spelare som man gärna ser i nån form av stomme. Om det öht är möjligt att få till ngt som liknar stomme i Timrå IK.

Taurus: Precis, delad 3a i interna poängligan och bästa poängplockare i slutspelet och bra i slutet av serien, vad ska vi med honom till? Samt att han har varit här i 4år, brukar det inte klagas på den höga omsättningen på spelartruppen?

Limpan: Nej, men jokela kan väl inte vara billig? Granak borde inte kosta mycket mer...

250kg kärlek:

Tror inte ens Jokela är klar! Men han behövs, plus en forward till av hög klass! Och då menar jag med Corso och Sonnen kvar!!

TIKbiff:

Bästa vore väl att AIK plockar hem Hynning!! I i helvete med slant men ingen försämring för Tik!!

« · 1262313 · »