1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601287 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Redberry: 3. Björn Svensson kommer spela i förstakjedjan några matcher då man inte vill spräcka 2:a.

Håller med dig, såhär i Pride-tider. Man vill inte spräcka 2:an.

Jacksson 71:
1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Antti Halonen - Mikko Jokela
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen

Mattias Karlsson - Sebastian Erixon
Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg

Tomas Skogs - Elias Granath
Björn Svensson - Anton Lander - Martin Röymark

Pär Styf - Fredrik Sonntag
Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Per Hallin

Res: Alexander Larsson.

Ditt lagbygge ovan är det vanliga förslaget och här kommer några av mina funderingar.

1. Centerlinan är grym och kommer säkert bli svår att överträffa kommande säsonger.
2. Pärssinen kommer inte att hålla sin position i förstakjedjan en bit in i säsongen.
3. Björn Svensson kommer spela i förstakjedjan några matcher då man inte vill spräcka 2:a.
4. Timrå blir tvungna att värva minst en forward under säsong pga ett snitt av två skadade forwards.
5. Styf kommer få minst med istid av dessa backar.
6. När allt satt sig så kommer Lander vara center i förstakjedjan mellan Hirsco och Pikka. Röymark blir då center i 3:e mellan Svensson och Larsson.

Jacksson 71: Ni får nog vänta tills övriga elitserielag gått med i en Europaliga.

Nu lämnar vi Mika bakom oss, för det var väl endå ett ganska väntat val från finländaren. Bara vi får Sonnenberg nu så har vi ett jäkligt bra lag.

1. Juha Pitkämäki
2. Magnus Åkerlund

Antti Halonen - Mikko Jokela
Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen

Mattias Karlsson - Sebastian Erixon
Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg

Tomas Skogs - Elias Granath
Björn Svensson - Anton Lander - Martin Röymark

Pär Styf - Fredrik Sonntag
Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Per Hallin

Res: Alexander Larsson.

Nu blickar vi framåt mina vänner! Ispremiär på måndag. Då drar resan mot vårt första SM-Guld igång.

FORZA TIMRÅ!

lu93rowa: Tack för visat intresse. Vi hörs när vi möts.

kaofl: Ja det har blivit konstigt.

Gud så roligt att Pörjulö valde Nubben, Lill-Kenta, Ahdrian och Halh framför motsvarigheterna hos TIK. Skoj.

Inget nytt iofs utan mer en bekräftelse på de mikroskopiska chanserna att Pyrret hamnar hos oss:

Anonymous: roligt att jag är 17 då :) så är inte nån farbror direkt :)

lu93rowa: Jag har blivit tillsagd att inte berätta något om mig själv för farbröder på Internet, så du får väl ragga på facebook istället

lu93rowa: Kan vara så att Nubben fortfarande kör på sina klassiska superdyra långtidskontrakt, medans en liten klubb som timrå inte kan skriva upp spelare på massa år hur som helst.

Anonymous: fattar inte... du har inte reagerat på att timrå värvat mer än frölunda :)? frölunda har värvat 3 spelare. timrå... orkar inte räkna

Anonymous: hur gammal är ni? 14?

Åkerblom i 6e: Synd att kalla en klubb med grava problem för "Köpelunda", nä kalla dem vid sitt rätta namn istället - Shopoholiclunda.

Jacksson 71: Du är inte ensam.

Pikkarainen - Hirschovits - Pyörälä

Bara jag som känner hur det vattnas i munnen?

Blizzard: jahaa tack :)

lu93rowa: SAIK mer än TIK, FHC inte så mkt = de procent övertag RTS angav, alltså inte "så mycket jämfört mot SAIK" om jag tolka honom rätt =)

Anonymous: jag tror inte SAIK har mer pengar än FHC

RTS: Knappast så mycket, SAIK lär väl kunna punta mer än oss och frölunda lär inte kunna pynta så mycket.

RTS: så mycket? hört att bergenheim är nära frölunda så vet inte om de påverkar pyörälä affären eller nått

lu93rowa: Jag tror snarare så här

KHL 20%
ES 80%

FHC 70%
Tik 8%
Saik 1%
LHF 1%
MoDo 0%

RTS: jag tror det är typ så här

KHL 40%
elitserien 60%

FHC 30%
TIK 30%
MODO 10%
LHF10%
SAIK10%

Resten 10%

Måtte det bli Sonnenberg som är 13 forward, det är iallafall realistiskt.
Missar vi Sonny blir jag besviken trots den förövrigt riktigt intressanta trupp linkan fått ihop.

Kom igen nu Linkan och gör klart med Sonnenberg, Pyrret tror jag vi kan glömma.

dr-nix: dvs jag hoppas det blir klart inom en vecka.

Redigerad kommentar

Dragan 2k: jag tror nog det blir klart inom en vecka (är trött på sillyseason nu)

Redigerad kommentar

Blizzard: Oavsett var han går vill jag ha besked typ NU. Man blir galen av denna väntan.

Kerstin_k: Isf hoppas jag att han hamnar i KHL och skrapar ihop lite cash där så att han till säsongen 11/12 kan spela i timrå ;-)

19% VET att en viss person kommer att presenteras på måndag. Vore intressant att se vem dom VET ska presenteras. Min gissning är att det inte finns mer än en handfull av dom 19% som har samma spelare...

Känslan säger att vi får klara oss utan Pyrret kommande säsong. Hoppas att den har fel.

lu93rowa: För det är väl självklart att om Pyrret förstår sitt eget bästa så väljer han TIK.

;-)

mikenomad: har lite kul bara :)

Ambroo: Jag hoppas att TIK mörkar...

lu93rowa: Frågar du för att du verkligen undrar eller är du bara dum?

Åkerblom i 6e: men i timrå finns de ;)?

Ambroo: Finns ingen mening att spela i MoDo och Luleå för honom nästa säsong. Inte Frölunda heller om ni frågar mig.

btw så har Strålman signat CBJ nyligen

Frella: Känns som om att du kan lägga till Modo där också. Inte bara för att Ö-vik är en äcklig stad i sig utan även pga Charlie.

Jag tycker TIK, med TJ och Linkan i spetsen, ska göra allt i sin makt för att knyta till sig Pyörälä. Jag både tror och hoppas att man gör det också.

Redigerad kommentar

Frella: Precis som alla andra klubbar så kan de locka med pengar, men de lär ju inte kunna bjuda högst.

Hahl Bundy: SAIK och Luleå känns som skapligt långsökt på förhand. Vad lockar där?

Hahl Bundy: Hehe. Måste vara slutbudgivning på gång då med andra ord. Vilka har vi? Frölunda, Timrå, Skellefteå, MoDo och Luleå. Missat ngn?

Starta en insamling för att kunna signa både Pyörälä och Sonnenberg, lätt på.

Pyörälä är iallafall ryktenas man. Nu är han tydligen på G till Skellefteå.

Redberry:
Ja, då ser TIK helt klart namnstarka och balanserade ut, men har TIK tillräckligt med galningar för att kunna ro hem guldet?

Anonymous: Pyrret säger själv att han kommer att fatta beslut snart. Det låter bra det för kommer han skriva på för Timrå så kommer julafton tidigt i år.
Själv gillar jag hårda paket och även om tomten är ett Timrå fan i sin rödvita dräkt så kommer inte Sonnie finnas under granen om Pyrret vill hänga i E-ON i år.
Lösningen på "the Sonnie situation" kan då komma att finnas utanför föreningen.
Om inte Tomten klarar av det paketet så får vi väl hjälpa honom!

Hahl Bundy: Har man dessa namn på kroken så tycker man ju att man skulle kunna ragga en extern finansiär. Kollar man på "sponsortoppen" som exempel så låg vi ju väldigt högt där och kan lag som Modo och BIF tigga åt sig pengar så må ju även vi kunna göra det.

Jag tror att TIK mörkar...

Hahl Bundy:
Vi skulle ha värvat Kokko :-)

mikenomad: Klart dom har fler galningar. Det är ju det mest elementära när man bor där uppe.

Hahl Bundy: Fast IO lägger ju till att de minsann har fler galningar i sitt lag. I nån form av anda att det skulle vara något positivt.

Det är bara att för en gångs skull att hålla med vartenda ord. Fler galningar har de säkerligen. Så har det ju alltid varit så varför skulle det vara annorlunda i år?

« · 1268602 · »