Antti Halonen - Mikko Jokela Timo Pärssinen - Kim Hirschovits - Ilkka Pikkarainen
Mattias Karlsson - Sebastian Erixon Fredrik Hynning - Daniel Corso - Martin Sonnenberg
Tomas Skogs - Elias Granath Björn Svensson - Anton Lander - Martin Röymark
Pär Styf - Fredrik Sonntag Anton Axelsson - Gabriel Karlsson - Per Hallin
Res: Alexander Larsson.
Ditt lagbygge ovan är det vanliga förslaget och här kommer några av mina funderingar.
1. Centerlinan är grym och kommer säkert bli svår att överträffa kommande säsonger. 2. Pärssinen kommer inte att hålla sin position i förstakjedjan en bit in i säsongen. 3. Björn Svensson kommer spela i förstakjedjan några matcher då man inte vill spräcka 2:a. 4. Timrå blir tvungna att värva minst en forward under säsong pga ett snitt av två skadade forwards. 5. Styf kommer få minst med istid av dessa backar. 6. När allt satt sig så kommer Lander vara center i förstakjedjan mellan Hirsco och Pikka. Röymark blir då center i 3:e mellan Svensson och Larsson.
lu93rowa: Kan vara så att Nubben fortfarande kör på sina klassiska superdyra långtidskontrakt, medans en liten klubb som timrå inte kan skriva upp spelare på massa år hur som helst.
Måtte det bli Sonnenberg som är 13 forward, det är iallafall realistiskt. Missar vi Sonny blir jag besviken trots den förövrigt riktigt intressanta trupp linkan fått ihop.
Kom igen nu Linkan och gör klart med Sonnenberg, Pyrret tror jag vi kan glömma.
19% VET att en viss person kommer att presenteras på måndag. Vore intressant att se vem dom VET ska presenteras. Min gissning är att det inte finns mer än en handfull av dom 19% som har samma spelare...
Känslan säger att vi får klara oss utan Pyrret kommande säsong. Hoppas att den har fel.
Anonymous: Pyrret säger själv att han kommer att fatta beslut snart. Det låter bra det för kommer han skriva på för Timrå så kommer julafton tidigt i år. Själv gillar jag hårda paket och även om tomten är ett Timrå fan i sin rödvita dräkt så kommer inte Sonnie finnas under granen om Pyrret vill hänga i E-ON i år. Lösningen på "the Sonnie situation" kan då komma att finnas utanför föreningen. Om inte Tomten klarar av det paketet så får vi väl hjälpa honom!
Hahl Bundy: Har man dessa namn på kroken så tycker man ju att man skulle kunna ragga en extern finansiär. Kollar man på "sponsortoppen" som exempel så låg vi ju väldigt högt där och kan lag som Modo och BIF tigga åt sig pengar så må ju även vi kunna göra det.
Hahl Bundy: Fast IO lägger ju till att de minsann har fler galningar i sitt lag. I nån form av anda att det skulle vara något positivt.
Det är bara att för en gångs skull att hålla med vartenda ord. Fler galningar har de säkerligen. Så har det ju alltid varit så varför skulle det vara annorlunda i år?
Håller med dig, såhär i Pride-tider. Man vill inte spräcka 2:an.