1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600624 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Viklund: Nu var det ju inte det, det var frågan om utan huruvida Sonnie kommer överhuvudtaget.

Det intressanta är vem den permanenta 13:e forwarden blir o som det låter på Linkan så har vi inte råd med Sonnie utan det blir lågbudget varianten, som vanligt.
Vilket jag anser vara otroligt värdelöst planerat.

Åkerblom i 6e: Jo helt klart, men jag tror inte han var så billig ändå. VM spelare och nu slåss han om en plats där nere.

Åkerblom i 6e: Spelarna mäts inte i bara efter förmåga utan i hur stor plats de tar i budgeten också.

JimmyH: Jag tycker linkan tänker helt rätt när de gäller sonnenberg , som de har blivit nu med alla skador så känns de mycket bra att man inte har kontrakterat sonnenberg.
Bättre att ha möjligheten att ta in nån istället för sonnerberg i början på serien än att vänta till oktober. För att ta hit honom nu kostar snuskigt mycket extra.

Jockz: bara jag som tyckte han faktiskt kunde fått förlänga? tror han kunnat konkurera ut Larsson eller Röymark.

Hahl Bundy: Det som jag tycker är anmärkningsvärt (om det nu skulle vara så) är varför inte föreningen gått ut och bett sina stora sponsorer om hjälp i ett prekärt läge som detta.
Jag vet inte om man har gjort det men någon här på HS sade väl för inte så längesedan att det finns/fanns sponsorer som kunde tänka sig att gå in med öronmärkta pengar för ett spelarinköp modell "värre".

Som du är inne på känns det oerhört frustrerande om det visar sig att Sonnenberg väljs bort p.g.a. det ekonomiska läget. Allrahelst om föreningen inte ansträngt sig (=ställt frågan till sina sponsorer) om att vara med och finansiera Sonnenberg. Han är trots allt en mycket viktig kugge i årets lagbygge som jag dessutom tror att Timrå IK räknat med.

Hahl Bundy: Sonnenberg är artistare. Därför prioriterades inte han i budgeten. Man valde Pikkarainen före eftersom han kunde vara med från start. Jag tycker inte att det är fel.

Det man i så fall kan ifrågasätta är väl de man valt att förlänga med och vilken löneplats de kan ha tagit. Men allt det där är svårt eftersom vi aldrig får se några siffror.

På tal om Manderville så fick inte han plats i budgeten 2005 heller. Artistare är inte så klockrent. Han kom dock in i truppen ändå efter att vi tappat spelare till NHL alldeles innan seriestart.

Men det är inte kört med Sonnenberg än. Det är honom man helst vill ha och han är aktuell ända tills någon annan 13:e forward signas.

Hahl Bundy: Som jag ser det så trodde nog Timrå att Corso skulle lämna eller hyras ut för många rubler - verkar inte bli så....
Sonnenberg mot Corso - drar en behåller vi den andra typ
Sen kan man undra hur seriöst budet på Pyörölä var i s f....
Det blir väl som vanligt....
Men ett bra lag har vi men jag saknar en riktig målskytt, som vanligt...

Det går bra för vår gamla vintrampare! :)

Ambroo: Det är det som stör mig såå fruktansvärt.

"Offrar" man Sonnie?
Varför finns han inte med i budgeten?
Är allt bara en ytterligare en dimridå?
I så fall tycker jag att man kan börja skingra det nu för det börjar bli ett löjes skimmer över att Timrå inte har råd med "viktigaste" spelaren sen Manderville.

Hahl Bundy: Vilket enormt förtroende Linkan ger i den där artikeln... Han har inte ett ordentligt svar att komma med till nånting!

Hade man velat göra sig av med Corso så hade man väl gjort det långt tidigare, eller är det så här en elitklubb bör skötas?

Som jag förstår det är det många här inne som skulle offra Corso för Sonnenberg, vad hjälper de, då står Timrå fortfarnande utan en center/forward av kaliber.

Bokslutet i i alla fall klart till årsmötet den 6 september.

Att vara suooprter för Timrå är inte alltid guld och gröna skogar.

Man har på något sätt räknat in Sonnenberg redan men det var något man verkligen inte skulle ha gjort.

Om vi inte har pengar för Sonnenberg, och man har gjort av med de pengar man kalkylerat för truppen.

Ja inte kommer den 13 forwarden vara av hög rang i alla fall.

Hoppas jag har fel.

Sedan tycker jag att det är amatörmässigt att planera en trupp på 13 förwards men sedan när man står med facit i hand hade man bara råd med 12.

verkar fins bra mattesnillen i Timrå.

KLart som f***n att 12 forwards inte räcker, 13 är ett minimum.

Givetvis kan Timrå ta in en billig 13 forward från div 5, men när det varit så mycket snack om Sonnenberg och att klubben medvetet spridit info om hans förmodliga existens i truppen är det en spelar av hans kaliber vi alla supporter förvantar oss om det inte skulle bli Sonnenberg.

Har det alltid varit denna osäkerhet kring Sonnenberg varför har man inte varit tydlig nog, från början! Detta är inte rätt.

ÄR Besviken.

Blizzard: kan de inte vara så att många överskattar honom då ? visst gjorde han sitt livs säsong förra året . inget snack om de . med de är ju inte direkt malkin vi pratar om . men visst fan skulle de sitta fint med sonny . även om jag inte tror de är skillnaden mellan guld och missat slutspel

250kg kärlek: Så det kommer (kan) skita sig pga honom?

Då är det likväl klantigt o amatörmässigt skött!

Hahl Bundy: Jag tror allt stavas Daniel Corso.

Hahl Bundy: Var det inte sagt att TIK skulle öka spelarbudgeten i år .
Linkan går ut och säger att budgeten ligger lite högre än i fjol.
Börjar bli trött.....

Hahl Bundy: dom två senaste säsongerna vet jag väl inte . året innan de här hade vi väl en kille som heter mika som i princip var timrå ik

Hahl Bundy: Man ville vara säker på att ha en duktig 1:a center. Varken Lander eller Gabbe känns riktigt som producerande playmakers i en vass PP femma eller hur?

Corso omgavs av ryska rykten.

Man säkrar upp Hirscho då han är precis den center man vill ha. I slutändan blev Corso kvar och då blev det ett kännbart tapp på forwardssidan istället.

Var en ganska svår situation för klubben. Hade man passat på Hirscho och Corso dragit var det 2:a sorteringen kvar sedan vilket vi nog hade varit precis lika missnöjda med?

Hahl Bundy: Var ligger PROBLEMET !
Nu fattar man inget,.... fram med alla korten på bordet......
man börjar tappa förtroendet för vissa !!!!
Samma visa varje år,vilka lallare

Vi har redan en osäker Corso (är det där det ligger) kanske man skall se hu det ligger till med honom ,, och sedan kanske det blir 2 nya

Tvåtallar: Att man var med och budade betyder väl ändå inte att man var ens i närheten av det en spelare ville ha? Man kanske erbjöd han 100k i månaden och fri bostad bland de andra Finnarna medans Frölunda erbjöd 300k i månaden.

Men jag måste nog hålla med er om att det låter väldigt knepigt. Men det kanske är så enkelt att Pikkarainen och Hirscho blev klart mycket dyrare än er ledning tänkt. Eller ja kanske att man fått någon annan form av utgift som utomstående inte vet om.

Sen finns ju alternativ som att Sonnenberg vill ha ungefär samma lön som förra säsongen och då artistskatten mer eller mindre är borttagen så tycker de helt enkelt inte att de har råd.

Hahl Bundy: Vänta här nu...
Man var med och budade med nuvarande trupp med Frölunda om Pyörälä.

För vilka pengar då?
Om man nu inte har råd med Sonnenberg

Blizzard: Ju mer jag tänker på det ju mer förbaskad blir jag!

Kan någon under dagen ventilera detta så att man kan få ett svar?!

Hahl Bundy: Precis de jag tänkte sskriva, känns som dom blev bort skämda med sonnie eller något och dom måste ju underskatta honom, när dom gör av med hela budgeten och vet att Sonnie vil hit.....Pengarna försvann ju inte bara!

Alla: Ärligt, jag är allvarligt konfunderad.
Sonnenberg är utan tvekan den enskilt viktigaste spelaren de 2 senaste säsongerna. Hans attityd, vilja o optimism liksom hans förmåga att göra mål är verkligen ovärderligt.
Han vill spela i Timrå o Timrå vill ha honom.
Nu säger Linkan att det inte kanske går att lösa. Que?
Pengarna finns inte. Que?
Varför har man inte budgeterat med Sonnie eftersom alla vet hur viktig han är?
Hans lönekrav kan ju inte vara en överraskning så vad är problemet? Varför har man inte räknat in honom i budgeten när bägge parter vill ha varandra?
Någon som kan ge ett svar?

Löser man inte detta så är det så erbarmligt klantigt o amatörmässigt skött så det finns inte ord för det!

Dimridåerna ligger fortsatt tunga:

KniveN: Förbjuden att tala med media? det vore ju att ta bort halva Jonte, klart han ska få göra sköna mediautspel. Han får pissa på vem han vill.

T T: Varför inte Jonte som 14e forward? med lön efter det och förbud att prata med media :)

Vinner ju lite pengar på att betta på att han kommer spela utanför Elitserien, hmmm.. Undra om man skall betta 1000 spänn på det ;)

T T: Varför är det inget odds på Charlies Boys?

T T: Tycker Jonte har en solklar Leksandsprofil annars

Blizzard: Däremot verkar Larsson missa premiären...och vips var de bara tio.

Uno Gordon: "Men Larsson och Hynning är väl snart tillbaka?"

"finske forwarden Ilkka Pikkarainen var avstängd efter en incident i helgen.

– Men han är tillbaka nästa gång, liksom Fredrik Hynning, som haft en oturlig skärskada, berättade Perra Johnsson."

=)

mikenomad: Axelssons frånvaro ger mig ingen skrämselhicka direkt. Visst är han ett energiknippe som bidrar med puls och en positiv attityd i omklädningsrummet men det är fortfarande bara en breddspelare. Att däremot Corso inte verkar vara fräsch är naturligtvis mer alarmerande då han ju faktiskt är en av våra 2 nyckelcentrar. Ja jag rankar Hirschovits högre även om jag inte sett någonting av honom ännu mer än youtube-klipp.

Men Larsson och Hynning är väl snart tillbaka?

Edit: I dagsläget ter det sig ytterst märkligt att inte Laurent Meunier fick ett förlängt kontrakt. Han gjorde definitivt inte bort sig i mina ögon. Live sävlig men välplacerad. En fransk variant av Robban Carlsson.

Redigerad kommentar

mikenomad: Skämtare där ......

Utifall att någon missat så har hockeysverige skrivit lite om Per Hallin, som är glödhet på försäsongen:

hockeysverige.se/news_show_fran-malsumpare-till-skyttekung.html?id=10461673

Uno Gordon: Corso skadad på obestämd framtid, Axie likaså. Men det är ju tur att vi har en så bred och homogen trupp....

Jag tycker det är roligt att Hallin fått göra några mål även om det bara handlar om träningsmatcher. Det vore väldigt trevligt om han kunde få göra en bra säsong i Timrå.

Uno Gordon:

HIHI avgjort, vill jag se.................

Uno Gordon: "Edit: Det löftet gäller inte om Timrå åker på en sjuhelvetes massa skador och "tvingas" värva ersättare. Utan det handlar om att värva 2 till med befintlig trupp. Dessa spelare måste ha landslagsmeriter för att gillas som högklassiga!"

Ah, såg det nu när jag redan hade hunnit postat.

Uno Gordon: haha får hoppas på de då ;)

Dock så kan jag nog hålla med dig om att två högklassikga nyförvärv kommer nog inte komma.
dock så börjar jag då få en klarare bild, tex, sonnie kommer, men man vill ha en till, då känns det lite onödigt att värva en 3:e, 4:e kedje spelare till, tycker det känns som vi har tillräkligt av den varan. och en bättre plus sonnie kommer vi aldrig ha råd med. Isf kommer nog denna 3:e, 4:e vid skade problem och då räknas det inte!

Blizzard: Men kommer det två högklassiga forwards till denna trupp, låt säga Sonnie + en vakant så skall jag vandra till Sundsvall t/r iförd Sundsvall Hockey-tröja. Det har du mitt ord på! För då jävlar snackar vi korsdrag i kuponghögen!!!

Edit: Det löftet gäller inte om Timrå åker på en sjuhelvetes massa skador och "tvingas" värva ersättare. Utan det handlar om att värva 2 till med befintlig trupp. Dessa spelare måste ha landslagsmeriter för att gillas som högklassiga!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Okej, nu har ni blivit samstämmiga. Underhållningen är över. Lika bra det. Min enorma skål av micropop har även den nått sitt slut : )

Uno Gordon: Tack! Då fick jag veta varför du bara tror det kommer in en till forward :)

Blizzard: Och sen när blev Linkan budgetansvarig i föreningen? Jag som trodde han var en sportchef med framtida visioner. Det är väl självklart att han uttalar sig så till medierna att en forward till skall in HELST TVÅ. Det är en vision och inte skrivet i sten. TJ släpper inte en krona i onödan om det inte är absolut nödvändigt! Det tycker jag du borde ha lärt dig vid det här laget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ja vi ska inte göra sådana saker, dock kan det beropå att jag först och främst inte gör sådana saker med någon jag pratat med ett fåtal gånger på internet, eller att jag inte kommer överrens hela tiden.

Men jag tänkar vara tillräkligt till människa för att sluta fred med dig (om du vill) för att kunna argumentera sakligt i hockey frågor, jag tänker inte hoppa på dig personligen och från och med nu tänker jag läsa dig som vilken person som helst på HS, jag hoppas självklart att du då gör samma sak, så kanske vi kan få några trevliga öppna disskutioner om vårat kära TIK, och vem vet, någon dag kanske vi inser att vi inte är så jäkla olika endå.

Detsama, ha det riktigt bra framöver!

Blizzard: Du kan vara fullständigt lugn. Vi skall inte dricka söndagskaffe ihop på Café Charm eller åka på någon charterresa. Vi är inte överdrivet förtjusta i varandra men det är inget problem för mig. Jag har tillräckligt många goda vänner i övrigt jag kan göra det med. Så då är vi överens? Fine!

Ha ett underbart liv!

Uno Gordon: Okej ska vi snacka hockey fine! Men då J-vlar ska vi snacka hockey också eller hur, för du kommer då f'n ihåg mitt namn lika mycket som jag kommer ihåg ditt! Och att du ska vara så jäkla utåtstickande är helt okej för mig så länge du slutar att upprepa det varje gång, för jag vet det redan och det ör inte coolt för fem öre!

Du sa atthan kunde glömma 2 forwards och att han inte skulle vara så j-kla stressad.

Linkan har sagt att han vill ha in MINST 1 till och helt TVÅ till, så om du vet (som du påstår) mer, får du gärna berätta det ordagrant, för oss som är totalt värdelösa och vill hoppa på alla så fort vi får chansen!

Vad händer om inte Modin får något kontrakt borta i NHL

MODIN & SONNENBERG på detta TIMRÅ lag och det blir kalas :)

Jag yrar jag vet men klockan är mycket!

Vilken forwards uppställning vi får då :)

Pikka - Hirso - Pärra

Modin - Corso - Sonnenberg

Hynning - Karlsson - Svensson

Hallin - Lander - Röymark

Axelsson - Larsson

« · 1272804 · »