1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600187 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Skarin: Har ni inte råd med en 13:e forward så lär ni absolut inte ha råd med en ny tränare. Så jag delar din uppfattning.

TT: Tror nog att Perra och Linkan har haft en hel del diskussioner kring spelartruppen.

Diskussionen lär väl trappats upp igen efter att TIK gick bet när det gäller att behålla Robin.

Om inte TJ tycker om Perra får han väl ge honom sparken då. Vilket så klart inte kommer hända. Inte ens om vi har 25 raka förluster.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Det kan han säkert vara. Men det ska han kunna hantera på ett professionellt sätt.

T T: Perra lär vara en aning frustrerad minst sagt.

T T: Med tanke på att det knappast funkat internt tidigare så kan det ju vara ett sätt att sätta ordentlig press? Jag tycker att det är en bra väg att gå.

Skarin: För övrigt gillar jag inte att Perra muttrar i media om att han vill ha fler spelare. Har han önskemål så ska han ta det internt men utåt ska han stå upp för den befintliga truppen. Som Challe gjorde.

Inga nya rykten angående förändringar i truppen? Nyförvärv? Vad kommer att hända? Ska spelartruppen bantas rent av?

Kattgubben: aggressiv och fysisk spelstil. Bra tacklare.
Som du vet funkar det inte i Sverige, han kommer att vara avstängd mer än han är på isen! Går fetbort - så länge vi har en Lotterinämd!

Kattgubben: "Truhkno"...kanske ett av dom häftigaste efternamnet jag någonsin hört i hela mitt liv.

På väg till TIK?

Ryktas till Sverige, draftad av Edmonton.

superfalle:

Jag hörde att Ottawa vill ha över Mattias Karlsson igen. Samtidigt så har NHL-scouter varit och tittat på Hynning och Sonntag också.

superfalle: Ja det låter ju logiskt, vi har ju rätt så bred trupp åsså ligger vi ju 3a också.

T T: "hörde" finns det aldrig några källor eller anledningar?

T T: va .skojar du . varför då

hörde att BJÖRN SVENSSON ÄR PÅ VÄG ATT LÄMNA TIMÅ

gustav9

flyttad

Kramer: Jag tar på mig ansvaret för det. Det var jag som provocerade fram honom...

RocknRolf2: Inget inlägg sedan 19 maj men när Timrå börjar närma sig botten så dyker du upp som gnällgubben i lådan...patetiskt!

KniveN: Jag trodde Nubben skulle hinna före...

Var väl bara en tidsfråga...

st.nu/sport/timraik/1.2440374-jagas-av-khl-klubb

Det här kanske kan intressera er? Om Oilers inte vill kicka igång kontraktet borde väl ni ha innerspåret?

sports.yahoo.com/nhl/blog/puck_daddy/post/Should-the-Oilers-send-Taylor-Hall-back-to-junio;_ylt=Ag8H36A.DqXEOxEUTrW.1FZivLYF?urn=nhl-278305

Redigerad kommentar

Ambroo: Det kommer säkert gå jättebra för Robin. Det har ju visat sig vid otaliga tillfällen att det är att betrakta som ett genidrag att byta Timrå mot Frölunda.

Ambroo: Jag instämmer, jag önskar honom samma olycka som jag önskar Thörnberg.

På slutet har vi sett vårat lag vinna matcher och ta poäng trots att vi spelat dåligt. Nu har vi Axelsson och Hynning på skadelistan samtidigt som Robin Hood sticker till karriärdödarklubben. Jag tror inte att vi kommer att se några fler "fula" segrar på ett tag.

Hela den här situationen med Lindqvist känns... Bajs. Enligt uppgift så ville han ha ett kontrakt över hela säsongen och hade ett löneanspråk på 40.000 kr/mån. TIK uppfyllde hans krav och la dessutom till ett optionsår, men då väljer han helt plötsligt Frölunda när Nubben kommer fiskandes.

Visst är Nubben en pissgubbe, men det är ändå Robin som kommer dragande med en massa dynga, "Jag trivs bra" och "Jag vill stanna", var bara en massa skitsnack när allt kommer omkring.

Varför är den stora frågan? För pengarna? Ja möjligen, men varför begärde han inte mer här då? För speltiden? Njae, knappast va? För en mer betydande roll? Näe, inte det heller... Att vissa är kåta i att spela för en "storklubb" för att kunna vinna nåt är en sak, men Frölunda kan ju knappast betecknas som en sån nuförtiden.

Jag hoppas, till skillnad mot för Bloggrin, att det går åt helvete för Lindqvist. Min respekt har han iaf inte.

Skarin: Om Robin försvinner och Axie + Hynning är borta känns det plötsligt som vi inte kommer ha en chans att hålla uppe tempo och forechecking.

Känns svajjigt!

Fy fan, även om inget är officiellt än! Finns väl ingenting som talar för att det inte blir fasadpissarn så att säga.
Nu kräver jag förklaring från TIK varför man inte lyckas behålla Robin som tillhört oss ett tag nu och gjort det bra. Därefter vill jag veta hur länge Axelsson och Hynning blir borta. Sist men inte minst. Hur blir det med Sonnie? TJ får gärna uttala sig kring allt det här. Gärna så fort som möjligt.

Sebastian- Lances brorsa öppnar med storslagen intervju!

Timrå Icon: haha, du hälsa kulltorp :)

Hahl Bundy: Är lycko-kallingarna på? Ölar me Kulltorp nu men han trodde matchen började 16.00 så nu är vi redan i fin form haha! Saik-lhc nu tills vidare :-(

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Försöka går ju, näe men vad fan tror jag egentligen?

Ambroo: En bra förklaring?
Ha ha sen när fick man det senast?

Hahl Bundy: Jag kan garantera att hans löneanspråk inte överstiger 50.000 kr/mån vilket får ses som helt rimligt. Kanske t o m under marknadsvärdet. Strular man bort det här så hoppas jag på en jävligt bra förklaringen och på en helvetes ersättare.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Det är alltid den som bestämmer över pengarna som har makten, oavsett om det är Timrå IK eller inte. Sådant är livet.

superfalle: det var inte det som var sagt, bara timrå som överdriver som vanligt

lu93rowa: ja just ja . som han aldrig skulle göra ..

Nisse: 3-1 kallas väl majoritet? Men det gäller väl inte i Timrå om den enda som säger emot är TJ?

250kg kärlek: Ajaj 1-1 efter hårt truck från Brynäs.

250kg kärlek: Thoresson är rena väggen.

1-0 Timrå genom Romö.

Nisse: frågan är om han vågar gå till fhc.

Sonnenberg är inte prio. alls för Timrå i detta läge med denna placering i tabellen. Han kostar som Timrå ser det oerhört mycket och Timrå skall som bekant spara rejält i år. När det gäller Robin L. så är det tre personer i ledningen som vill ha honom för hela säsongen medan en person anser att ett korttidskontrakt räcker och att Timrå skall hålla igen på kostnaderna så länge det bara går. Sen får vi se om vi drar svarte petter eller det håller hela vägen. I och med att "Nubben" är ned i racet så steg kostnaden drastiskt mot för om vi bestämt oss för en par dar sedan.......

Pätr: hittills har han bara värvat vidare sina egna värvningar...
utom just nu med lindqvist

Ambroo: Det känns som om Frölunda är desperata. Säsong efter säsong presenterar de högklassiga nyförvärv, men framgångnen uteblir. Jag vet inte hur Nubben funderar, men min subjektiva tolkning är att han har helt slut på idéer, och att den enda lösningen han har på problemen är att återuppliva framgångsreceptet från tiden i Timrå genom att värva Timråbekantingar.

Per HApps: Hm, undrar om det blir en Roxette som svar på mitt inlägg? hehe

Ambroo:
Sätter en slant på att Ahdrian skickar Nubben efter säsongen. 

RTS: den västra sektionen har säkert erbjudit en rejäl slant . dom brukar ju göra de . så de behövs nog en skälig lön i alla fall ..

Hahl Bundy: Den godaste av dom godaste.

Skarin: Vilken fågel menar du? :)

« · 1303972 · »