1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Paddan: Du vet väl att Wikegård redan har lösningen på luleås spel, va? Det går att lyssna till i hans videoblogg. Om alla bara skulle lyssna på honom så skulle Luleå ligga på kvalplats...

Edit: Men för vanliga dödliga tränare så ska det enligt Wikegård ta 3-4 matcher mot Luleå för att klura ut nyckeln till att slå dom.

Redigerad kommentar

Paddan: Kan så vara

tik02: Då är de andra elitserietränarna sämre än mediokra allsvenska tränare, eftersom de än så länge inte hittat något vettigt motdrag mot "flytnissen" och hans schackdrag.

Timrå Icon: Äh jag kan förstå om man köper sig till framgång, det är liksom logiskt. Om ett lag jobbar hårt för sin framgång och det laget inte är timrå, då blir man ju bara förbannad :)

Förresten hur ser det ut på DN-listan? Corso spelar men inte Pikkarainen, va? Har vi några fler avstängningar?

Om det gick att spela på att Skogs gör ett enda byte imorn, i vilket han medvetet flyttar motståndarnas målbur och blir avstängd i 2 matcher för detta, så skulle jag nog kunna tänka mig att spela en hunka till oddset 6.25

Olle: Lugn bara lugn Olle, det kommer inte att hålla så länge till, snart så är dom ett mittenlag igen som dom ska vara. Lite löjligt att den där Rönnkvist ska ha ett sånt flyt, är absolut inget speciellt märkvärdigt över honom, en helt vanlig medioker allsvensk tränare.

Olle: Jag tror att det är någon form av konspirationsteori...egentligen är tabellen felvänd som så många gånger förut. Det är medias fel. Egentligen så har vi vunnit de flesta matcher...tv, domare, media har vinklat allt till vår nackdel. Vi har inte fått se sanningen! Men imorgon skall den uppdagas! Trloigen är Pikkarainen en mysfarbror han oxå. Ständig-gäst i Björnes Magasin.

Timrå Icon: Ja jag kan fortfarande inte acceptera att Luleå leder serien. Skulle dom krossa slutspelet så skulle jag ändå inte kunna greppa det. I så fall så kommer hela den här säsongen bara vara en lång utdragen mardröm som man kan vakna ur, lagom till nästa säsong, då dom återigen är ett skitlag.

Hahl Bundy: Ja men om han skulle få för sig att börja producera NU, mot OSS, so be it. Då är det ju bara ett bevis på att det finns en gud och en sadistisk sådan.

Hahl Bundy: Jo men i det där lallar-gänget kliver han väl rakt in i första linan skulle jag tro. Avgörande räknar jag med att han gör isåfall sån tur som de har.....

Olle: Skulle BS avgöra för Luleå mot oss imorgon så skulle det sitta som en smäck i syltkrysset härinne hos oss. :)

Timrå Icon: haha ;)

Olle: Timrå kanske åker med BS i flyttbussen och inte han med Timrå.....?

Blizzard: Vi får nog tillräckliga problem med Luleå ändå utan att oroa oss för att BS ska bli matchvinnare.

pefr: har ju funnits ett rykte att han går till Luleå skulle kännas lagomt piss att vi skjutsar upp deras nya nyförvärv och dom presenterar det 18:55, då hoppas han in i det andra båset och sätter två puckar.

pefr: Lite konstigt men man kan inte lita på XP referat.
Däremot när man läser den så kanske det faktiskt är så att Svesse spelar MOT Timrå Imorgon för Luleå. Då är det cirkus som Perra säger.

Han byter ju upp sig från ett bottenlag till ett topplag i såna fall.

hockey.expressen.se/elitserien/1.2216856/ska-lamna-timra-kan-spela-anda

I och för sig inget konstigt att han spelar tills dess han hittat ny klubb. Men jag gillar inte riktigt PEJ och Linkans kommunikation så som den artar sig i den här artikeln.

Tydlig fakta här må ja säga.

"Viinanen som har sju-åtta A-landskamper på meritlistan."

Hahl Bundy: Ja jag tror det. Fast han hade ansiktet nere i toalettstolen mest hela tiden så jag kan ha misstagit mig :-)

TIKbiff: Ja han på muggen var lik Babar :-). Fast inte i ansiktet ;-)

Timrå Icon: Jaha har KG brillor? :)

TIKbiff: Ha ha :)

Själv sysslar jag inte längre med personangrepp här på HS så du kom lindrigt undan nu :)

Hahl Bundy: Jag sa att om DU ser Schenkenberg...med tanke på KG-brillorna ;-)

Hahl Bundy:
Det borde du ha när du ser ut som en korsning mellan Dr Snuggles och Babar.
:-D

Hahl Bundy: he he, själv ser man ut som Johan Rehborg tycker en del - eller Lasse Holm - och i mina bästa stunder som Jack Nicholson, man kan ana att jag INTE har 'pälsmössa' :-P

Timrå Icon: Nix.
Schenkenberg? Jag har iallafall självdistans :)

Hahl Bundy: Så då var det kanske inte K-G jag såg stå och spy på muggen senast hemma i E-on då :-). Och ser du Schenkenberg i baren så kan det vara jag hehe

mikenomad: Intressant hur man kan se folk vara lika varann.
Om du ser KG Bergström på lördag i Eon så är det jag :)

Hahl Bundy: På isen...? Hehe!

Hahl Bundy: Nä, något mindre var han nog.

mikenomad: Så stor?

Kerstin_k: Jag tror det var Davidsson men det fattar jag inte, de är ju inte ett dugg lika.

Däremot är Jokela väldigt lik en gammal klasskompis till mig som brukade leka så intensivt att han ibland glömde bort att gå på toaletten. Då såg han ut som Jokela ungefär.

Redigerad kommentar

Ambroo: haha :P

Kerstin_k: Krykov på neråttjack?

Kerstin_k: Många säger att jag är lik KG Bergström oxå.

Knylan: Jag reagerade också på det där.

"Han påminde lite om Pyörälä (Mika) på isen"

Vad var det nu Linkan sa om Hirschovits..? Vem var det han var lik..?

Knylan: Kan det vara för att Viinanen också har 37? :)

Knylan: han sade att Viinanen påminde om Pyörälä inte att han var lika bra. I vissa ögonblick tycker jag att Lander påminner mig om Zäta. Det betyder inte att jag helt plötsligt tycker att han är på den nivån.

Timrå Icon: Precis, Linkan skräder inte orden. 

Knylan: Jo men jömförde han inte Hirso med någon oxå...? ;-)

Blizzard: Linkan sätter ribban för våra förväntningar iaf:

"Han påminde lite om Pyörälä (Mika) på isen."

och både TIK och viinanen kan bryta kontraktet i Jan

"När det gäller kontraktet så finns det en klausul som gör det möjligt för bägge parter att bryta i mitten av januari"

Kan sätta en peng på att han gör succe och nubben hör av sig, då bryter viinanen kontraktet och spelar där resten av säsongen innnan någon hunnit säga Timrå IK.

T T: Det måste väl var det dom menar.
Det är väl jag som missuppfattat texten.

Hahl Bundy: "TIK överens med Sonenberg" heter ju en liten artikel där. Det står inget nytt.

Blizzard: Sen står det så här: (se separat artikel).

Jag hittar inte den artikeln. Nån som kan hitta den? TT?

En annan reflektion är: Hade Svesse så ruggigt bra betalt?
Eller var det hans lön tillsammans med de pengar man har, som man säger att man inte hade, som gör att detta kan gå i lås?

"Enligt Stefan Lindqvist har inga externa finansiärer bidragit till värvningen av Viinanen eller Martin Sonnenberg.
– Det frigörs lite pengar när Björn Svensson lämnar och de här värvningarna är inom de ramar vi har satt upp, säger han."

Inga sponsorer som vissa hävdade.

John K: Framför allt så spelar han väl inte ens ishockey?

Kevin O Shea: Han gör för lite poäng för att vara nåt för oss.

T T: Johan Eneqvist, kan det vara nåt?

Vi letar desperat efter förstärkning nu :-)

Kevin O Shea: Ang Kim Staal.

Timrå Icon: Ok, bättre dock om vi kunde göra det in real så att säga.

« · 1306676 · »