Paddan: Du vet väl att Wikegård redan har lösningen på luleås spel, va? Det går att lyssna till i hans videoblogg. Om alla bara skulle lyssna på honom så skulle Luleå ligga på kvalplats...
Edit: Men för vanliga dödliga tränare så ska det enligt Wikegård ta 3-4 matcher mot Luleå för att klura ut nyckeln till att slå dom.
T T: Tur i oturen att BS kan göra sitt yttersta för att visa upp sig från sin bästa sida för andra klubbar då Hynning blev skadad. Men vi kan ju tappa BS ganska fort om han fortsätter så här i och för sig....
Så ser det riktigt bra ut inför nästa år. Jag räknar med att Hirschovits, Jokela och Pikken börjar prestera mer och då kommer det se riiktigt bra ut.
Spelarna under kontrakt: MV: Juha Pitkämäki
D: Sebbe Erixon Elias Granath Antii Halonen Mikko Jokela
F: Kim Hirschovits Ilkka Pikkarainen Timo Pärssinen
Ett riktigt bra lag redan så där, ingen jag känner nu som skulle vart bättre utan, kanske Pitkämäki isåfall.
Och dessa är utan: MV: Magnus Åkerlund = Förläng inte
B: Mattias Karlsson = Förläng inte Pär Styf = Erbjud annan tjänst men inte nytt spelarkontrakt Fredrik Sonntag = Förläng inte Tomas Skogs = Förläng inte
FW: Anton Axelsson = Tveksamt, men är han väldigt billig så bör de förlängas Anton Lander = Förläng direkt utan tvekan! Daniel Corso = Visst presterar han men tveksamt till förlängning med tanke på lönekostnaden Per Hallin = Förläng inte, håller inte måttet Fredrik Hynning = Som om det inte vore nog är karln skadad, skulle fått sparken för längesedan Gabriel Karlsson = Visst sliter han på där i defensiven men de händer för lite offensivt, förläng inte Alexander Larsson = Näee, Låt Sundsvall ta den här killen
Eventuella klara femmor MV: Pitkämäki
1a Antti Halonen - Mikko Jokela 2a Elias Granath - Sebbe Erixon 3e Ny-Ny Reserv Ny
Mackelito: jasså . hallin har inte gjort jobbet han värvades för tycker du . och ingen gabbe . ja de är otroligt va olika man kan se på hockey . och tur är väl de
superfalle: Hallin värvades för att han ville hit och inget annat es-lag ville ha honom. Han var bra på försäsongen sett till mål. Men varken mål eller den där stå-framför-mål attityden har jag inte sett.
Gabbe värvades som en tvåvägscenter, nu är han envägscenter, han är bara defensiv. Både Lander och Gabbe skulle behöva spela i första eller andra kedjan. Men vi har för många centrar. Och vid ett val mellan Gabbe och Lander väljer jag Lander alla dagar i veckan och ja räknade i min analys med att Lander stannar.
Mackelito: hallin ska inte göra mål . han ska checka som fan . retas och vara jobbig . och de jobbet gör han bättre än jag räknat med i alla fall . tycker defenitivt att han platsar i timrå . han är otroligt mycket bättre än han var i ssk .. som i fornstora dagar
Nån som hört om Timrå har pratat med sonnenberg än eller är det bara media.. BS vad händer med han? Gnäller han sig till mer speltid o blir kvar eller är han på väg till Lule? Corso ser inte så intresserad ut - på väg bort? Måste kännas hårt att hosta upp 20 k ur den lilla lönen han har...
Nån annan än Sonnenberg då? Murley?
Känns som det är typiskt Timrå att allt händer men ändå inte....
O fan va dåligt det var i två perioder i går oxå....
sarg ut: Vad som händer i Timrå IK? Ung. detsamma som till och från hänt mer eller mindre i klubben under hela dess existens. Fattar inte varför många verkar så chockade, har ni endast upplevt TIK:s 00-tal? Klubben för en högst normal tillvaro med TIK-mått mätt. Fylla, fight och ekonomiska svårigheter är normalläge i vår klubb....
Nä man får ju önska en högre intensitet i PP efter att nyss ha gjort 1-1 men istället så är det samma vanliga och dessutom släpper man till ett friläge.
Edit: Men för vanliga dödliga tränare så ska det enligt Wikegård ta 3-4 matcher mot Luleå för att klura ut nyckeln till att slå dom.
Redigerad kommentar