McFire: Jag tror egentligen att alla hockeyspelare i världen drömmer om att spela ishockey på samma is som den legendariske Peter Forsberg har skrinnat på. Vidare så tror jag att ungefär 1/4 amerikaner vet var Ornskoldsvik ligger på kartan trots att dom inte har den blekaste aning om att jorden är rund. Vi kommer förmodligen att få se en slags omvänd version av Mobergs "Utvandrarna" nu när vi har en erfaren GM på plats. Lät jag trovärdig? Kan jag stå i hemmaklacken i fjollröven nu? Min personliga uppfattning är att jag borde smälta in ganska bra med det där...
Blizzard: Ja 150 brak/mån vill han nog ha. Det är säkert mindre ändå än vad Kolan har. Sjukt mycket pengar egentligen! Man skulle nästan ligga sked med chefen för hälften....
Olle: Vore det att "luta sig framåt och vända upp röven" från hans sida om han väljer Modo, som i stort sett är hans moderklubb, där han har kompisar sen ungdomsåren som han pratat med om att spela ihop igen och som kan betala en skälig lön, framför Timrå, som han spelat med 6 matcher och som uppenbarligen åtminstonde inte i nuläget har råd att betala honom?
Om du tror att Timrå är så attraktivt att spela för så att spelare, utan någon som helst anknytning till klubben i övrigt, väljer att spela för Timrå trots att de knappt får betalt, före ett ekonomisk mkt bättre alternativ så tror jag att du är ute och cyklar, utan vinterdäck.
Jag kan absolut tänka mig honom i Timrå! Kan spela både back och center. Om han inte tappat alltför mycket i kvalitet så tar jag lika gärna honom som jag vill behålla Anders Eriksson. Mattsson är dessutom en riktigt bra powerplay-spelare med ett bra (direkt)skott. Lägg därtill att både Perra och Clabbe haft honom i FBK?
Jag blir i n t e förvånad om han skulle dyka upp i Timrå IK!
Timrå Icon: Njaa jag tror mer att det är lugnet dom är ute efter. Ingen som ifrågasätter att man är lat, ingen som vågar sparka på en gammal trotjänare som sedan länge överskridit sin goodwill i klubben. Du vet så där när det uppstår en tyst pinsamhet men ingen gör något åt det så det bara fortsätter. Folk tittar efter dom på stan och tänker: "Jag kommer ihåg när du var så liten så du knappt kunde åka skridskor...och nu är du gammal och står där på stapplande fötter...igen".
Det är bara att komma till Modo, casha in en sista saftig check och sen bara tyna bort in i glömskan...
Timrå Icon: Ja så är det ju, han är inte värd en 150k lön kan jag tycka. Fast han är så bra i def, så måste jag hålla med dig också att vårat tempo är sjukt segt, 2m/h ut ur zon typ, fördelen med AE är hans förstapass som kan få fart på andra fast han är seg, men ahde velat se att ALLA åkte grillor hela tiden ala luleå/SAIK
lincoln: Han behöver inte, vill inte bli någon hjälte i någons bok. allraminst om det finns sympatier hos Timrå IK i den boken. Var beredd på skräckscenariot, han sitter still till den 30:e januari och bara lyfter lön och inte säger ett jota. Hur illa till ligger vi inte då på en skala 1-100. Då kan man snacka om vem som pissat i det blå skåpet.
McFire: Jag tycker att det vore lite att luta sig framåt och vända upp röven från hans sida och såna spelare har jag inte så mycket för. Jag sa aldrig att jag ville dela säng med honom.
Timrå Icon: det var inte bara pizzan du köpta där va, en och annan öl gick i också eller... ;)
AE gör ju allt rätt nästa i def (bara ovan med storleken, men gör det sjukr bra endå) och han slår ju första pass som våra backar inte ens visste fanns. Han får fan jämt ut pucken medans Granaten, sonntag, karlsson, styf etc får jävla panik som heter duga och lägger den efter sargen så motståndarna hinner åka och byta 45ggr om och endå stoppa pucken innanför blå.
Olle: " AE kan ju uttryckligen dra åt helvete om han skriver på för Modo. " Snabba vändningar? Nu har han ju inte skrivit på för Modo, så håll tillbaka tårarna, ett tag till iaf.
Timrå Icon: Ja det är ju en rörlig offensiv back som fattas. Sebbe duger till mycket, Skogs har bra dagar men annars är det tunt. Granath kanske kan sticka upp en gång eller två.
Jag gissar på att Modo betalar en ansenlig summa pengar för att få honom. Påminner förresten inte Modo lite om hålet under en lantis gamla veranda? Dit alla slitna gamla djur krälar in för att dö i lugn och ro.
Olle: Jag tycker inte heller AE är så märkvärdig som många tycker. Men för att spela i princip gratis och som ersättare dög han. Men nu är han nog inte direkt billig längre. Vi behöver snabbare backar
Nisse: det gör honom inte till nån jävla hjälte i vit skrud i min bok. Inte om han tackar nej i parti och minut, smaskandes semlor med illa dold skadeglädje i pressen
lincoln: Jag vet inte om Corso segar sig mer än någon annan skulle ha gjort men nu kom det ju i ett läge där vi verkligen behöver bli av med honom.
Sen är ju AE ingen frälsare heller, med frisk backuppsättning så kan modo gott ta honom så att vi kan spendera pengarna på något annat istället. Som sagt, han är ingen frälsare men Modo ska nog kunna göra en riktig sopa av honom också, det tvivlar jag inte en sekund på.
Olle: Jag undrar jag hur mycket den där jävla Corso ställt till med och hur mycket han jävlas just nu? Han har enligt ryktet ju fått en del att ta ställning till, men verkar ju ha svårt att dölja sin förtjusning över hur bråttom han INTE har.... eftersom Timrå ju måste betala hans lön.
Känns som att MoDo får AE om vi inte har för avsikt att ge en skälig lön. Känns som att det verkar synnerligen märkligt att släppa iväg spelarna med uppgift att träna enskilt. Verkar ju inte direkt ha varit huvudsysslan under sommaruppehållet med tanke på de flestas tveksamma fysiska status. Kanske hade varit bättre att ställa in julfirandet och sätta dom på träningsläger i Novosibirsk.
RTS: Granath och Halonen bara måste vara tillbaka. AE kan ju uttryckligen dra åt helvete om han skriver på för Modo. Allt jag önskar mig till jul är dock att Corso hittar en ny klubb, för hans eget bästa...nej jag skojar bara, för vårat bästa.
RTS: Om Granath är tillbaka har vi 7 backar, 8 med Dahlroth. Behöver vi en till back? Isåfall vilken typ? En defensiv back som AE eller en offensiv och hårdskjutande back?
Mackelito: Nu är det ju såhär att det mesta ligger nere under julen. Hockeyspelare som är kontraktslös är inte intresserad under juletid. Detta gäller förstås inte alla elitserielag men i Timrå fungerar det så. Dessutom gör envisa rykten gällande att man dragit in snöskottningen såhär under uppehållstider. Detta har inneburit att det snödrev som varit de senaste dagarna omöjliggjort inträde till barackerna. Därför har Linkan varit hemma dessa dagar, surfat lite på eliteprospects och slängt iväg någon intresseanmälan till tänkbara nyförvärv (nåja, då har han inte snackat med TJ än). Men ändå. Mejlet lär vara undertecknat O.S.A senast 10 Januari 2011. Fri prövningsrätt.
Jockz: nja . de är nog en kille som säger vad han tycker . och kanske till och med säger emot tränaren . och såna viil vi ju som bekant inte ha i timrå
Hahl Bundy: Ett tag fick man för sig att Malmö hade kammat till sig och blivit proffsiga. Men så får man sådana här väckarklockor som berättar att allt är sig likt.
Jockz: han har lirat som back men om mitt minne inte sviker mig så har det varit pga. skador osv. ungefär på samma sätt som Gabriel Karlsson. Sedan har han en rejäl bössa så han har väl haft en position på blålinjen i PP också.
Oj suprise Linkan! Vi har en tunn trupp från start, de sedvanliga mängden skador alá Timrå, Lander till JVM som man vetat i flera år, Corso borta och framförhållningen mot allt detta är lika med noll!
lu93rowa: Jag menade inte att det var en dålig fight mellan Blomdahl och Pikkarainen (fast det var det ju också), jag syftade lite på en grej som jag skrev tidigare där jag menar att Blomdahl är en fegis eftersom han inte gör upp om att slåss först utan bara kastar av sig handskarna och försöker få in cheap shots bara för att sedan hålla i så fort Pikkarainen hinner samla sig.
Olle: haha, inte för att få igång någon diskussion eller nått ;) men pikkarainen gjorde väl inte så mycket heller :)? fast tycker ändå blomdahl va feg i slagsmålet. fast jag gillar absolut inte pikkarainen. :)