1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608296 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
RocknRolf2:

Ja du RR2!
Om man funderar till lite så kan man nog ställa sig frågan:
- Vad är "Linkans grej" egentligen?? Fan vet! Och, handen på hjärtat (det rödvita), det vet nog ingen annan heller.

KniveN: Följetongen Martin Sonnenberg känns bara som ytterligare ett av säsongens alla stora skämt. Man skulle ha gjort klart med killen i somras, men det här med karaktärsspelare och kontinuitet är som bekant inte Linkans grej.

KniveN: hur nära kan man vara, och hur länge? ;-)

Apropå gustav9 så hade han rätt om Björn Svensson men det blev fel. Sedan hade han fel om Corso men det blev rätt. Nu får vi se hur det blir med Sonny.

NDR: Skriver jag det ..nu

Nybbe: Tack för förklaringen, du vill alltså ha en ren juniorfemma som "avlastning"! Fniss..

NDR: Vad tillför han i den kedjan , så måste man se det... 5;n är av lastning! '
Boyce far som en skållad kanin, han är för lätt !
Svårt att förstå?

Nybbe: Hur skall du ha det? Ena veckan vill du ha in en 5:a från J-20 & J-18 för att få in energi, ett par dagar senare duger Boyce "bara" till att spela i 4:e kedjan eftersom han som du säger, spelar i en "annan liga" jämnfört med 44 & 63.. Man kan ju inte låta bli att fundera hur du tänker?

Nybbe: Exakt, nog för att han drev upp lite tempo, men då skulle man istället stoppa in någon med större kroppshydda som klarar tuffare spel också!

Kostiainen: Sen måste man ta bort BOYCE från Hirso och Pikka han spelar inte i samma liga som dom . För omogen i sitt spel för lätt platsar endast i 4 kedjan han har inget att göra där, vem som helst men inte han.

Back to topic..

Köp lös Thorell från Sundsvall så har man en jävligt bra lirare!

Skönt han är med mot AIK!

lincoln: SM, det borde stå för SadoMachism. Det är så det är att vara Timråit.

tik02: Äntligen är v framme vid Guldåret 2011! Vårt första SM-Guld är i sikte.

Oj...jag är visst redan nyårs rund under fötterna...

Gott Nytt År!

Laken: Ja för fan, det vore toppen. Med den låga nivå som dagens domare håller så skulle vi ha tre spelare istället för en(Ilkka) som är avstängd några matcher då och då.

Gott nytt hockey-år på Er alla på HS!

Tänk om vi kunde få in ett par forwards till med Pikkarainens attityd och "småfulhet"... Det hade varit guld värt!

GOTT NYTT ÅR!!!

Paddan: Ja men de är ju hela svenska folket med och sponsrar ;-)

ersson: Ja det är lite av en grej att stava hans namn fel :-)

Timrå Icon: Jag förstod nästan det. Hirschovits stavas det för övrigt ;) Eller skämtade du där också?

Timrå Icon: "leftovers som inte platsar någon annanstans", äh riksdagsledamöter har väl bara halva den där summan.

ersson: Ja jag retas lite med dig ;-). Men min ståndpunkt är att vi måste in med lönetak för att ES skall överleva och inte bli en rehabiliteringscentral för gamla utländska stjärnor på dekis. Vi måste få fram mer egna produkter. Våga satsa på juniorer :-). Jag vill med andra ord hellre se Lander än Hirshowitz ;-)

Redigerad kommentar

ersson: Glöm inte Anton Lander!

Timrå Icon: Jo, men i dagens läge i Elitserien så måste jag tyvärr säga att de är värda det. Enligt mig självklart, det behöver ju inte vara så i verkligheten :-)

ersson: Tänk efter nu. 150 papp/ mån är mycket pengar för leftovers som inte platsar någon annanstans

Timrå Icon: Johan Davidsson, Rickard Wallin, Jonas Junland, Jocke Lindström, Mikko Lehtonen, Abbotts bröderna, etc. Jag kan fortsätta ett tag till om du vill..

ersson: Vem då?

Timrå Icon: Rätt så många är värd det i Elitserien.

Paddan: Haha, åh fy fan.. Tänk om man hade det så bra i Elitserien!

Paddan: hur billig är han inte då?

ersson: 5050 dollar i veckan är alltså lönebudgeten för hela laget.

ersson: Ingen i ES är värd det.

Paddan: 130k i månaden alltså. Plus 20k för att han antagligen ska tjäna mer än där han spelar nu, så 150k då. Är han värd det?

Paddan: Något som är klart är att han knappast skulle vara någon fullgod ersättare till Corso. Möjligen Axelsson då.

ersson: Han är nog billig i varje fall eftersom lönetaket i FHL tydligen är 5050 dollar i veckan. Frågan är dock, var ligger FHL i hierarkin, jämbördigt med ECHL, eller under

Hahl Bundy, mfl: Läste i en kommentar på Hockeysverige att denne man är ersättaren till Corso.

Linkan ger kortfattade svar en ny innebörd.

sarg ut: "I den akuta bristen central anfallare ledarskap HC Dinamo Minsk har beslutat att underteckna ett kontrakt (till slutet av säsongen) med kanadensiska Daniel Corso. 32-årige anfallaren inledde säsongen i det svenska mästerskapet i laget "Timrå. På 18 matcher gjorde han 14 (7 7) poäng. I Europa flyttade Corso 2004, spelade i mästerskapen i Tyskland, Ryssland, Finland och Sverige. Har Daniel och erfarenhet av att utföra i NHL, där han tillbringade sammanlagt 77 matcher och tjänat 25 (nov. 14) poäng.
Presstjänsten av HC Dynamo Minsk-"

Via Google Översätt

sarg ut: Är det någon som har en aning vem eller vilka vi kan få in istället för Corso? Förutom Sonnie och eller Hannula som redan varit på tal.

Laken: Bekräftat på Minsks hemsida med en lite udda översättning

14 forward Korso Daniel 03.04.1978 Canada

Klar eller?

Funderar också på hur många vodka han som skrev namnet tagit...

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Angående Max Friberg så sa han till hockeysverige.se att han ville till ett es lag men att chansen till allsvenskt spel skulle finnas till hands om han inte riktigt tar en plats, och Timrå borde ju kunna erbjuda mycket bra utvecklingsmöjligheter för Max, med tanke på att Sundsvall Hockey är 2 mil bort bara.Vi får hoppas linkan jobbar på det.

Timrå Icon: Bra inlägg.

Laken: Vi ska inte sparka någon i varken ledning eller laget. Däremot måste vi in med Sonnenberg så fort Corsos löneutbetalningskort upphör att skickas. Skit samma om han är matchotränad. Det är alla i laget ändå.
Det vi måste göra något åt är alla skador. Det kan inte bara vara otur och slump. Vi måste in med en riktig fystränare och sköta detta mycket bättre och långsiktigare. Skulle vi inte ha dessa skador och få en chans att spela ihop laget så skulle vi vara med däruppe och då skulle TJ och Linkan vara gudar härinne. Ikväll vänder det! Frölunda spöar vi lätt i vanlig ordning hemma :-).

Hahl Bundy: Kan inte vara i närheten av hur fantastiska folk här inne är att vrida saker så negativa som möjligt. Om man nu menar lön + sociala avgiftar, varför skriver man då det som att det skulle vara lönen? Nämns ju endast som det nu för att det ska låta värre än det egentligen är..

Laken: Nåja, jämfört med förra säsongen så tycker iaf jag att det är fler genomtänkta, långsiktiga "rotationsförslag" nu :)

El Maco: "Modo sparkar allt och alla, gång på gång i vissa fall. Där verkar det inte bli bättre."

Dock väljer många här på HS att göra det lätt för sig, m.a.o. skrika på allas avgångar. Den enkla men inte alltid så genomtänkta lösningen... ;-)

« · 1327271 · »