1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580594 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 10/11

« · 1342713 · » Till forumet


Sv: Silly Season 10/11
73Sjöbba: Ok så! Nu! 2 poäng fan så viktigt! Hirscho fixar den sista poängen helt på egen hand, skönt att han har nerver av stål och sätter två raka straffar på en målvakt som har hyfsad koll på honom på förhand. Är det förresten en sån bra idé att låta Hallin lägga straffar?

4 poäng upp till slutspel. Nu får man sitta och hålla koll på varenda matchjävel i omgången, live under resterande del av grundserien. Om Timrå gör vad dom ska så kan detta bli en riktig nagelbitare.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Bragd-Birger: Jag håller med om att Hirso ska sågas och att det är en missräkning på de flesta plan "så här långt", det gör jag. Men undra om vi någonsin sågat en snubbe så här mkt tidigare, en spelare som alltså ändå leder den interna poängligan?

Sammanfattning: Vilket lag vi har. Vi ligger där vi ligger. Konstigare än så är det inte.

Men..... Nu ska vi upp, upp, upp. Jag tror vi undviker kval!

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Håller med, Uffe skulle inte ens klara av att starta kokaren i Östrand.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: och en fruktansvärt snål diva . dahlen alltså
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Bravo: Har varit på begravning i Ö-sund i helgen, det känns som rena rama semstern när man jämför med Timrå IK. Caslava borde ha spelat en säsong till i TIK. AGERA FÖRIHELVETE!!!1!!!1!!1!!1!!1!!

Annars så kryllade det av äkta svenska turkar på Ö-Sunds torg som lirade svenskt dragspel så att Bröderna Lindqvist måste ha satt klaveret i halsen.

Av Dahlén såg jag nada, jag tycker att Uffe är en jävla mes...
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Bravo: tänk ett första backpar . caslava och lello . vilken grej
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Ja, Klingberg och Hirso känns som en bra match-make. Ge Hirre 40 meters försprång så kan dom mötas vid offensiva blå.

Tonart? Brukar vara det första ackordet som bestämmer.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Körde han fast flisbandet så att kokaren fick stoppa också?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Enl. bif:s GB så verkar Caslava vara på marknaden.

Synd att vi är fattigare än en Marockansk tiggare.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Kan bara hålla med i det du beskriver, har inga fler ord tillövers denna afton. Hälsa The Fat Bastard på Östrandsfabriken om du mot förmodan skulle träffa på honom. Han jobbade visst i natt, stackarn.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Jag är inte rädd för en Kvalserie.
Man ska vara bäst när det gäller. Så enkelt är det.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Ni måste skick aut brandmannen från Karlstad.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Det märks att den här 44:an bär på enormt mycket kunskaper. Men det märks också hur han inte riktigt hänger med i det tempo som elitserien har. Enormt skicklig när han tillåts få tid, men enormt dålig när han inte får det.

En sån där kille lär tokdominera i en eventuell kvalserie.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Bragd-Birger: Hääh ä lugnt Birgarn. Nu knåpar Perra ihop lite nya konstellationer. Typ Klingberg och Hirso, jag tror att denhäringa säsongen började i dur och kommer att sluta i moll.

PS. Förresten, hur vet man i vilken tonart en låt går i?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
gustav9: JAJEMÄN, DÄR SATT DEN!!1
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
gustav9: Nu spräckte jag en trumhinna o fick huvudvärk. TACK SKA DU HA!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: CARL KLINGBERG TACK FÖR DET DET LEDER OSS HELA VÄGEN TILL SLUTSPEL PÅ FRÖLUNDAS BEKOSTNAD,IN MED HAN I ANDRA FEMMAN SM GULD SM GULD
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Jag har hört att den där 44:an tyvärr lider av en obotlig sjukdom (i folkmun kallad 'gamnacke'), varför han inte kan delta i spelet annat än vid straffläggning.
Synd, för det syns ju att han är en pudelklok centertyp, ijenklien.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Rådepp: Välkommen Klingberg. Tror det är rätt spelare i dagens Timrå IK. Vi behöver energispelare som får igång spelare som tydligen inte går igång på vad som helst. Synd bara att det är ytterligare ett superlöfte som lär dra efter den här säsongen, ungefär som PW. Men, jag skiter igentligen i det. Den här säsongen är lite av "räddas det som räddas kan" och då är Klingberg ett mycket bra alternativ.

Samtidigt förstår jag hur illa ställt det är ekonomiskt. Den sista spelaren in är en kille som knappast utmärkt sig i målprotokollet, vi har ett lag som skriker efter målgörare. Önskvärt hade varit en spelare med förmågan att hitta mål. Nu fick vi en spelare som sliter som en gris och skapar positiv energi. En spelare som Sonnenberg ungefär, utan förmågan att måla....

Killen kostar antagligen inga stora pengar heller, det är speltid han är ute efter. Det är antagligen jävligt positivt. Killar som vill vidare i sina karriärer lär äta taggtråd om det skulle behövas.

Till sist: Den där killen, nummer 44, som slog 2 straffar...vad heter han? Han skulle ha varit med hela matchen och inte bara under straffarna. Verkar besitta en hel del kunskaper. Han borde få förtroendet redan från start i nästa match.
Kommentera


Sv: Silly Season 10/11
Snoop: Ja jag håller med. Klingan blir en vitamininjektion!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny Bravo: Det är rökt.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
mikenomad: Jag gillar makrill.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Jag gillade den här...känner igen det på nåt konstigt vis. Bara namnen som inte riktigt stämmer:

"Växjö rår vi definitvt inte på..såsom deras spel ser ut så kör vi fast där likt bottenlagen vi mött i es..sen blir det väl timrå aik eller ssk..dom rår vi heller inte på!

Sen torskar vi väl mot nåt annat skräplag så till hösten blir det allsvenskan i frölundaborg!

Lika gott det så kan vi sparka ut alla divor och gå till rötterna..vilda västern igen!! Ser faktiskt fram emot det!

Ahdrian kan ta över traktor murmansk o fortsätta drömma om sin europaliga!

Ahdrian är lika galen som Bondskurken Blofeld o hans galna planer!"
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Var det lurowa eller vad han kallar sig som skrev det där...?
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11

Laken: Jag gillar den här:

"Gött adjöss med den sopan! Detta har jag väntat på länge! Skitkassast av alla!"
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
På deras forum gillar jag mest detta inlägg.

"Förstår honom, även om han inte på något sätt har visat framfötterna, så har han i min mening varit värd mer istid, för han är en av få som faktiskt parkerar framför målvakten, och är där och river och sliter på returer. Synd, för nu försvinner ytterligare en egen produkt, och det är ju dom man skall behålla, få utvecklas i klubben. Det är ju fan också!"
Kommentera


Sv: Silly Season 10/11
Dienamic: Så är det, men vad säger att Atlanta väljer att plocka över honom efter en mindre lyckad säsong där Frölunda misshandlat honom? Det är pinsamt vad pissig Glenn är mot sina egna, men det är bara att tacka och ta emot en kille med riktigt bra potential.

Bragd-Birger: Inte bara av allt att döma:

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Dienamic: Vad hade han mäktat med? 3p? Låter ovisst i mina ögon/öron.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Klingberg kommer bara stanna i Sverige denna säsongen ut. Han va utlånad från Atlanta till Frölunda.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
kom bara ihåg att detta kan vara lika trovärdigt som att PW var klar för SSK.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Ambroo: Antar att det blir trångt under duscharna framöver. Men bra värvning, tror Klingberg helt klart är att föredra jmft med nån svindyr "grisen i säcken"-värvning.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Najs! Inte spets i form av sniper, men är det något det här laget inte har i överflöd är det ungdom, hunger och speed. Tumme upp!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Mackelito: Jag håller med helt och fullt. Hans tyngd och fattning gör det heller inte sämre.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Klingberg? Ja han är förmodligen det bästa vi kunde få och lite ung speed är det alltid bra att bredda laget med. Någon dyr tjeckisk sniper kan vi glömma alla dagar i veckan.
Kommentera


Sv: Silly Season 10/11
superfalle: en sån man vill ska ersätta dom som lämnar nästa säsong!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
diffe: japp , like a glove . perfekt , hög fart . bra intensitet , ung , hungrig
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Timrå Icon: Stirra dig inte blind på hans poängskörd han kommer tillföra mycket.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny B Goode: EP ger mig ganska rätt i omdömet. ;-)
Men jag har bara sett några få Frölunda-matcher denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Snoop: Ja vad stod det...? Tre poäng på 37 matcher? ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
diffe:

Nu gick det upp ett Liljeholmens. Jag satt och funderade på varför i helvete Frölunda skulle vara intresserade av att värva en spelare som redan spelar i Frölunda(Redan där borde jag insett mitt fel) som sedan går till Timrå.

Sedan insåg jag att det är Carl Klingberg och inte Carl Söderberg vi värvat.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Klingberg är en kanonvärvning och en spelare jag verkligen velat se i Timrå, högerskytt och kör stenhårt och gillar fysiskt spel, KALAS !
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Mycket bra värvning, Carl passar som en smäck!!! 
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Johnny B Goode: Jag har för mig att han är ganska intensiv i sitt spelsätt med bra skridskoåkning men har inte allt för bra koll på honom.
Det hoppas jag han tar med sig till Timrå!

JimmyH kan säkert svara bättre.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken:
Ja inte lär det kosta speciellt mycket då det lär vara resten av säsongen?
(en månadslön?)
Vad tror du Carl Klingberg kommer att tillföra Timrå?

Ett sätt för föreningen att visa handligskraft och få igen käften på oss supportrar?
För inte är Carl Klingberg skillnaden mellan kvalserien och slutspel.

Ds, sedan vet vi inte ännu om detta stämmer,denna värvning "lån"

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
T T: Men det lär vara dyrare än att fixa duscharna eller betala ismaskinsreparatörerna 40 000 kr... Det är just detta jag inte får att gå ihop!
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Det handlar alltså om ett lån av en junior. Det kan inte vara allt för dyrt.
Kommentera

Sv: Silly Season 10/11
Laken: Intressant! Hoppas det är längre än denna säsong bara.

Förövrigt en jävligt skön kommentar av signaturen "Randomhero" i artikeln.

"Ett jävla flyttande mellan TIK och FHC.. Bygg en tunnel. "
Kommentera

« · 1342713 · »