1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600090 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11

Anonymous: Du jämför en 30+ årig import med en 22årig egen produkt???

Okej har man dom kriterierna får vi inte upp många spelare. Erixon borde ju ha sparkats för länge sedan. Han var väl okej som 17åring men knappast någon Lidström, bort med honom!

Nej nu ska jag gå..

mikenomad: Var det "med KANSKE den bästa klacken i hela Sverige" meningen som vi pratar om. Som att man inte skulle dra till med fina vitsord för sin kanske framtida klubb? Jag tror inte att han sa så för att ge oss supportrar en vink.

superfalle: Samtidigt är det inte speciellt professionellt av Moe om han inte kommer "hem" av den anledningen att föreningen ansåg efter en miserabel säsong att han skulle utvecklas bättre i en annan klubb, kanske i en annan division. Jag tycker mig ha kunnat läst att Moe inte är nöjd med säsongen och t.o.m. är inställd på att det kan bli spel i SA.

Det jag kan känna är att Moe visat sig ha talang, och mycket väl platsar i ett elitserielag. I rätt omgivning kan det vara en prisvärd back som faktiskt kan ställa till det för motståndarna. Det är såna spelare Timrå IK måste hitta för att räcka riktigt långt i elitserien.

Med facit ihand, där Moe haft en rätt skadefylld säsong, trots drygt 40 spelade matcher, så kanske man ska fundera ett par varv extra. En bra försäsong där han får vara hel, med en tränare som inte tolererar annat än stenhårt jobb så kanske Moe är tillbaka till den nivå han en gång visade. Och då är han garanterat en prisvärd, egen spelare, som vi kommer att ha nytta av.

dr-nix: Jag är kraftigt besviken på MPS i slutspelet också...han kan gott åka över och utvecklas några år i Edmonton innan han är mogen för ES-spel igen.

ersson: Kanske inte. Men nog har jag åtminstone en känsla över att han inte tagit supporterkritiken så där jättebra...fast jag kanske har fel.

Hahl Bundy: Vadå Perra..är han klar för Timrå??? annars tycker jag Moe ska vara kvar..grabben har talang.

mikenomad: Jo men frågan är hur mycket den där journalisten slagit på med stora dängan, antar att han sa något med att: ja, jo, men leksand har ju en bra klack och så..

HillBiliRedNeck: Det har han ju, relativt stor talang också.

dr-nix: Man kan få upp ett helt lag med egna produkter om man vill, troligtvis skulle vi spela kval mot leksand om ett par minuter och vi skulle åka på dyngspö.

Redigerad kommentar

Anonymous: Jag vet! Vi slår ihop Timrå och IFSH och behåller de bästa från varje lag så behöver vi inte värva alls!

mikenomad: vem skulle platsa i Timrå från Sundsvall hockey???

HillBiliRedNeck: Typ ingen...raljerar bara lite. Experimentet har ju dessutom genomförts en gång i tiden utan större framgång. Om du minns...

mikenomad: vi har prövat den iden i östersund .. dock med ett väldigt dåligt resultat . vi tog en hög med skit och slog ihop med en annan hög med skit .. till våran förvåning så vart de inget annat än en stor hög med skit .. kallat öfk

superfalle: Samma slutsats kom vi till...två mediokra (på den tiden) div 1 lag blir inte ett potentiellt ES-lag om man slår ihop dem.

mikenomad: nog minns jag alltid...och dit vill vi aldrig igen..men gärna en arena i Sundsvall..

HillBiliRedNeck: Från Sundsvall är det nog intet många tänkbara möjligen palmebjörk ...En från allsvenskan som skulle platsa i Timrå nästa säsong o som vi skulle behöva om han nu vore intresserad o om AIK inte går upp är powerforvarden Daniel Bång har blivit bätre o bättre i senare delen av säsongen o nu i kvalserien..tycker vi saknat både aggressivitev o tyngd i år o han är riktigt tung bra målskytt o bra att hålla i pucken o ..lagom ålder...

Denna trupp hoppas jag på till nästa år.

1:a
Halonen-Lethonen
Corso-Hirsovitz-Nordgren

2:a

Karlsson-Skogs
Hynning-Karlsson-Lauritzen

3:e
Erixson-Granath
Sonneberg-Piros-Pääjärvi

4:e Kedjan
Sonntag-Styf
Axelsson-Lander-Svensson

Halonen, Hirsovitz, Granath, Svensson & Lander uppges klara / väldigt nära på att signa i alla fall.

Corso, Hynning, G Karlsson, Axelsson, M Karlsson, Skogs, Erixson, Sonntag & Styf är redan klara.

Nordgren, Lauritzen, Sonnenberg, Piros, Pääjärvi & Lethonen hoppas jag man värvar till Timrå IK

lungan: Saknar tyngden framåt... tar du bort Lauritzen/Svensson och ersätter med tyngd och tuffhet blir jag nöjd!

Baker:
Niklas Anger Kanske!! hehehe

lungan: Något bättre lag än så kan vi nog inte hoppas på, bortsett från Lehtonen, han kan du glömma..

Någon som vet om vi har en chans att ha kvar Caslava? säkra källor nånstans? enligt mig bästa spelaren hela säsogen... karln har ju bara en högsta nivå, inget annat.

Åkerblom i 6e: Han vill nog ha en fin löneökning iallfall :)

Brynäs blir det inte , då kanske vi ( Timrå ) har en liten chans .....

Redigerad kommentar

Andersson: "skriver gd.se"

Andersson:  Jo men det är fortfarande tufft, Lindbäck tror jag personligen försvinner till NHL. Eriksson är väl en möjlighet men FBK är aktuell där också och deras målvaktstränare har ett mycket gott rykte. Det plus att Färjestad är en större klubb talar till deras tydliga fördel.

T T: Då är Piros förlorad eftersom han får mer pröjs där o har större chans att vinna nåt.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: jo tyvärr, det låter troligt. i gd artikeln (om målvakterna) så nämner dom också att Lauritzen fått ett kontraktsförslag från Brynäs. Det vore trevligt om vi kunde vinna den tvekampen iaf.

dr-nix: Jag tror vi vinner "kampen" om Eriksson oxå. Jag tror vi ligger bra till, bättre än FBK.

dr-nix: Frågan är om vi behöver Lauritzen? Känns som kaka på kaka med Björn, Axie o Lauritzen.

Hahl Bundy: Njae, Axie och Lauritzen är väldigt olika skulle jag vilja påstå.

Om du menar att ingen av dom ger tyngd i anfallet så visst ;)

jokklas: Ja Axie var lite dumt där men Björn o Lauritz. Kanske Lauritz är lite mer teknisk.

Sen vill jag säga att MPS har inget att göra i NHL just nu.
Det han presterade i slustpelet är under all kritik.
Han bör stanna o lägga på sig en hel del muskler, lära sig att vara fysisk i kombination med sin fart o lära sig slå passningar.

Det är vad jag tycker.

Hahl Bundy: Exactemente. Jag är allvarligt oroad över pojkens spelsinne. Antingen har han tilldelats en sorgligt liten del av det eller har han lekt superstjärna efter j-vm.

Oavsett vilket, är det alarmerande.

Jockz: men kan vi inte baka in lite timråsjäl i lönen i stälet?

Per HApps: Det är ju sign-on bonusen.

Hahl Bundy: Jag tror tvärtom att MPS passar bättre i NHL för tillfället än i Timrå. Där kan det funka alldeles ypperligt att bara åka skitfort och skjuta ur dåliga vinklar.

Bragd-Birger: Ja, plus att man kan skylla på att man är nykomling för att man misslyckas med i stort sett allting.

Dream Team: Jag tycker ändå att det är bra gjort att göra 29 poäng på 49 matcher när man misslyckas med allt man gör...

Så lär denna "glada" nyhet öka chanserna att Sonnenberg fortsätter att spela i Timrå.

Tycho: Han har gjort en poängmässigt helt okej säsong. Däremot tycker jag att han ser alldeles för klen ut för att ta plats i NHL. Tycker kvartsfinalserien mot HV visade hur anonym han blir när det ställs högre krav och han möts av bättre motstånd. Tycker definitivt inte att han platsar i NHL...än, om han nu någonsin kommer att göra det.
Klart är att han måste besitta fler kunskaper än att bara tokåka med puck och bryta in mot mål.

250kg kärlek: Visst har han sina brister men det var formuleringen jag inte riktigt ville hålla med om... :D

250kg kärlek: Jag uttryckte mig väldigt otydligt i mitt föregående inlägg. Eller jag gjorde inte ens ett försök att vara tydligt, bör nog sägas. Det var nog mer en känsla jag uttryckte, en känsla över krav som möjligen skenat iväg och blivit på tok för stora. I vilket fall har vi nog sett en utvecklingskurva hos Magnus som inte riktigt blivit som jag hoppats.

Han är ju, precis som du säger, väldigt begränsad i sitt spel. Oerhört enkelspårig, och därigenom väldigt lättläst. Han behöver utveckla hela sitt offensiva spel som jag ser det, innan han ens närmar sig att vara mogen för spel i NHL. 

Redigerad kommentar

T T: Haha, snäll Hv71 värva honom, Piros var nog den mest överskattade i truppen denna säsong, finns MÅNGA andra spelare jag hellre vill ha i Timrå än Piros!

Mackelito: Jag ser nog gärna Piros ytterligare en säsong. Jag gillade det jag såg och dessutom är det en gudabenådad tekniker. Lyckades få med sig en hel del poäng trots att han kom hit med stukat självförtroende. Gjorde väl dessutom 2-3 assist i slutspelet där han inte kom upp i normal standard eftersom han spelade halvskadad.

Nu lär han vara dyr vilket kan ställa till det. Dessutom tror jag att Piros nog ser HV som ett bättre alternativ, sannolikt med bättre betalt dessutom. Men jag gillade Piros, främst för hans speluppfattning.

Jag förstår inte "hetsen" över Eriksson? Jag skulle iaf inte vilja gå in i en säsong med målvaktsparet Eriksson/Åkerlund.

Skulle kanske kunna ersätta Lindbäck!

Bragd-Birger: Hur ska killen komma förbi världens bästa backar spelandes i NHL:s sämsta lag, när han inte kommer förbi Torp, Björk, Petrasek tex i ett slutspel?

250kg kärlek: Jag skulle inte gråta blod med en centeruppsättning med Kim, Piros, Gabbe, Lander. Men precis som du är inne på blir Piros svår att behålla.

Ambroo: Exakt!! Jag förstår heller inte det här med Eriksson. Så jäkla nöjd är inte jag med vad jag sett....och då har jag sett LIF en hel del denna säsong. Och ett målvaktspar med Eriksson/Åkerlund känns......osäkert.
Riku Helenius ser jag mycket hellre än Eriksson....för att nämna ett exempel.

Skarin: Eriksson är en mycket stor talang, men som ni ( du o Ambroo mannen) mycket riktigt säger så är det målvaktsparet väldigt osäkert.
Det kan bli bra men så här i förväg är det ett stort frågetecken.

Målvaktsbiten kommer att bli en ruggigt viktig del nu om Limpan sticker.
Åkerlund litar jag faktiskt inte på som 1:e målis.
Men det är ju vad jag tycker.

« · 1253493 · »