1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600132 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Uno Gordon: Så är det ju.
Nu för jag ingen häxprocess direkt mot Åke utan jag är "allvarligt" oroad för hans utveckling.
Han är ju inte en "ung" talang direkt längre utan borde ha tagit steget när tillfällena gavs men men.....

Själv skulle jag känna mig betydligt mer trygg med det som jag skrev om Eriksson som 2:e målis o nån som 1:e i 1år för att slussa in killen som tydligen är en supertalang enl. samlad expertis.
Men det är ju vad jag tycker o det betyder sällan nåt i slutänden men: I´ve got a feeling.

Redigerad kommentar

glenninski: Inga "säkra källor" denna gång. Men ett rykte jag hört. Jag har suttit och funderat på kammaren de senaste veckorna och försökt analysera lite grand mellan tummen och pekfingret. Så jag kan inte svära på att det blir Riderwall. Men magkänslan säger mig detta. Och den brukar inte svika.

Hahl Bundy: De där med häxprocesser var absolut ingen passning till dig broder. Det var mer en liknelse över känslan som infinner sig när man blir avknoppad och utsugen på precis tamefan allting på ett horribelt sätt och så är det ju Påsk nu ;)

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Ok då förstår jag bättre :)

Uno Gordon: Ja inte skulle det väl behöva vara en allt för dålig gissning. Både Riddarn och Wesslau är duktiga målvakter, även om jag anser att Wesslaus andraplats (tror det var det) statistiskt sett till viss del består i att de spelar i ett riktigt homogent lag. Att en av dem, i detta fall Riddarn, skulle kunna tänka sig att flytta till ett annat lag om en lucka uppstår vore väl således inte helt otroligt. Det kommer att bli en intressant tid framöver vad gäller denna fråga.

edit: med mitt uttryck "I´ve got a feeling" så är det känslan av att jag skulle känna mig tryggare med det scenariot.
Det betyder inte att det blir så.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Jag hörde också att Ridderwall var ett alternativ tillsammans med Jocke och Wesslau. Får se om någon av dessa till slut återfinns i laget.
Det finns också indikationer på att Perra gärna vill se Crippe i truppen. Crippe kom väl till Fbk när Perra var där?!
Sen har jag ingen koll på om det är praktiskt genomförbart (kontraktsmässigt) samt att T.J och Linkan skall tycka att det är en spelare att satsa på.

Karel Rachunek lämnar sin Ryska Klubb, satsa lite och få en ny enormt bra 1a back!

Mackelito:

Ska vi bara ha en spelare i laget i så fall?Eller flytta upp hela J-20 och kör med Karel...

Knappast att vi har råd med en sådan spelare.

Hahl Bundy: Jag skulle kunna tro att hela hockeysverige skulle känna sig trygg och nöjd med en målvaktsuppsättning med Eriksson som andremålis och, ja......en bättre förstemålis.

Mackelito:
Sátsa lite?

Dom miljoner som TIK skall lägga extra nästa säsong tycker du att vi skall pytsa på endast en spelare?
För inte lär han vara billigare än så.
Hur kan man tro att en spelare som spelat KHL allstar game de sista två åren skulle kunna gå att få in i Timrås budget?

Ibland så är folk lika naiva här som i Brynäs GB, och det säger inte lite...

TIKbiff: Mackelito som sportchef..... Det har jag ju alltid sagt. Eller inte ;)

TIKbiff: Jag fattar väl att han är dyr? Men hur många tror att Lehtonen spelade gratis då? Du verkar ju tro det, Timrå kan landa värvningar även fast dom inte har nån jävla anknytning till Sundsvall som alla snackar om, det förändrar inte ett piss, men visst, vi kan fortsätta hoppas på att Crippe kommer, o Lauritzen, och Mats Hansson, Jamen dom kommer ju från trakten, klart dom ska få kontrakt.

Jag sa inte, VÄRVA , klart ni har råd, ja sa att det kan vara värt att satsa, om han inte kostar allt för mycket det vill säga. Men du vet ju vad han kostar, du kan väl dra alla Elitserie spelarnas löner också? Du har ju stenkoll på det.

Skarin: Ja jävlar, den enda som inte ville ha hit Nylander.. Men visst Peter Nylander hade ju spelat i Timrå förut, och det är ju det som är viktigast? Eller Hur?

Mackelito: Ville jag ha hit Nyllet menar du?

Skarin: Ville du inte? Så vitt jag vet var det ingen annan som äns tvekade på att Nylander var en perfekt förstärkning, och så vitt jag vet finns det nästan ingen annan som INTE förespråkar att det ska vara så viktigt att spelarna kommer från Njurunda,S-Vall, Timrå osv.

Den här killen då? Saxat från hockeykanalen.

"Jussi Rynnäs, 22, Ässät
Räddningsprocent på 93 procent och tvåa i målvaktsligan. Dessutom en klubb som är i behov av pengar och säkert intresserade av den rätta ersättningen."

Hahl Bundy: Nej det går inte, han har inte spelat i Timrå förut..

Mackelito: Du blandar ihop mig med någon annan. Förmodligen RR2. Det där har jag aldrig skrivit. Det där är inte mina åsikter.
Men, du kanske är ny här. Jag vet inte. Jag menar. Du verkar ju ha så bra koll kring spelare hit och dit i övrigt....värvningar....bygga lag...etc etc.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Han är aktuel för NHL vad jag har förstått

Mackelito: Du har nog aldrig varit ute och cyklat så här snett tidigare iaf. Alltid något att ta med sig i silly season-tråden.

Skarin: Hur menar du nu`? Att jag är ute och cyklar för att jag påstår att Rachunek troligen skulle vara en väldigt bra värvning men dyr?
Eller menar du att jag är ute och cyklar för att jag inte bara påstår utan VET att den här tråden är består av personer som tycker att det viktigaste i en värvning är att spelaren härstammar ifrån Västernorrland. Det snacket förekommer i nästan varje värvning/förslag på värvning.
Man har alltså inte förstått att det kanske inte är det som är det viktigaste och det är väl därför man blir såå OERHÖRT besviken när t.ex Sanny valde FBK framför Timrå.

Kan Rachunek tänka sig spela för 300k i månaden? Då kanske vi skulle ha råd.

Verkar som att man ifall man förlänger med Sonnenberg tänker sig ett artistkontrakt även nästa år. Även om han nu gjorde 20 baljor så är jag kluven till att förlänga med honom då vi är i behov av en bra start i serien. Att hålla på att starta serien som detta år känns ohållbart då vi inte har råd med publik som sviker.

Hahl Bundy: Nej fan! Hans efternamn påminner om nåt läbbigt svart med ok på axlarna. Det går inte.

Mackelito: Hmmmmmm.. Främst menade jag att du blandade ihop mej med någon annan. Du nämner åsikter som jag varken skrivit eller sagt. Fattar ru...öh?

Att jag inte får ihop ditt lagbyggande är väl en annan sak.

Skarin: Någon annan och Någon annan, det var hela forumet i princip som jublade över Nyllet men om inte du gjorde det, fine. Då glömmer vi det.

Med mitt lagbyggande så syftar du antagligen på att du tycker jag drar upp spelare som "enligt dig" är orimliga, men säger samma sak här, Lehtonen lät ju inte precis rimlig innan han värvade, inte heller Hahl eller Pyörälä och inte Pärssinen heller för den delen.

Så för mig levet hoppet kvar, jag hoppas på ett slagkraftigt lag till nästa säsong där jag hoppas att man värvar "Någon" etablerad spelare och inte bara "Utvecklingsbara Talanger" som är ganska vanligt.

Men det tror jag att Linkan kommer göra också, oavsett om Skarin helst vill se Mats Hansson eller någon anna f.d lirare i laget :)

Mackelito: Som sagt. Jag strävar inte efter att ta hit spelare som har anknytning till Medelpad och jag onanerade inte över att Nyllet kom hit igen. Det var en breddare. Det förstod jag. Yrboll.

Jag hoppas också att Linkan och TJ får hit bra spelare till nästa säsong så att vi kommer ha ett slagkraftigt lag.

Kul att folk tänker olika iaf. Hur roligt vore det annars.

Redigerad kommentar

Mackelito: tvekade på nylander ? de var väl många som gjorde de . jag bla hoppade inte jämfota av glädje direkt .. men så dålig som han varit trodde jag inte han skulle vara

Mackelito: Men är spelarna med anknytning till Medelpad tillräckligt bra, så självklart vill väl alla ha hit dem i sådana fall. De flesta iaf.

Mackelito:
Lehtonen är i en helt annan dimension om du jämför med Racunek
vi pratar om en liga där Nisse Ekman och killar av den kvalitén tjänar ca 10 miljoner på en säsong, vad tror du då att Racunek som varit en av de bästa backarna lär casha in?.
Tycker du det är värt att satsa en 15-20 mille på ett artistkontrakt, då kan jag lova att vi lär nog bara få fylla ut med J20 spelare efter det.

Landa nu..

Mackelito: Ingen kunde väl tro att Nyllet skulle kunna vara så dålig som han var? Eller var du borta i Mongoliet ett par svängar och scoutade honom? Han gjorde bra ifrån sig förra gången han var här och han floppade heller inte i Ryssland. Ibland ska man passa sig för att sätta sig själv på en piedestal.

Mackelito: Som sagt. Värva toppspelare från Finland är en sak, att göra det från KHL är en annan. Om du fortfarande tycker att det är lika rimligt som det var att värva Hahl, Pärssinen eller Pyrret så...ok.
Jag vågar gissa att du kommer att bli hyfsat besviken när du ser utfallet efter den här Silly-season.

Skarin: Månsson söderström Nordgren Lauritzen och Z har jag på önskelistan...ska bara se till att vinna 1 miljard först...:-)

Mackelito: inte förakta Mats Hansson ..han var jävligt nyttig i Timrå då det begav sig ..

HillBiliRedNeck: Sebbe är lite den spelare som Mats inte lyckades bli kan man väl säga.

Om man går tillbaka till TJs uttalande förresten. Nån nämnde att "skall man verkligen lägga alla dom pengarna på en spelare!".
Ja verkligen, och mer därtill! I princip måste man väl ta bort en av våra halvbra samt lägga ihop med de 2 nya miljonerna för att landa en klass spelare? Tänk att varenda krona inte går till spelarlönen, finns ju diverse avgifter för arbetsgivare också i vårt avlånga land.

Jag svarar alla i samma tråd nu då. Jag har inte påstått att det är lika lätt att värva spelare från KHL. Jag har inte påstått att Rachunek var en realistisk värvning, jag påstod däremot att han troligen skulle vara en riktigt bra värvning.

Att jämföra löner mellan KHL och Sm-Liiga är ju onödigt, jag fattar precis som vilket människa som helst att det är fruktansvärt mycket högre löner i KHL.

Så nu behöver ingen klaga på detta något mer.

Men då vill jag inte äns nämna ett ord om en spelare från NHL, AHL eller KHL, för det är EXAKT SAMMA SAK, LÖNERNA ÄR HÖGRE, men något verkar ha stigit er över huvudet och fått er att tro att spelarna flyttar till vilken klubb som helst, en kinesisk klubb eller en från Afrika, huvudsaken är att lönen är högre än i Timrå IK, då är det omöjligt att välja Timrå IK, mer lön i Afrika.

Man ser ju som spelare inte BARA till lönen, utan till ligan och klubben också.

Bara för att dra ett exempel, flertalet gånger har folk skrivit om Kontiola, men det var ju jävligt korkat och idiotiskt, Kapanen likaså, jag menar,. dom tjänar ju så mycket i KHL, vi kan inte värva dom.

Njäe, jag vet inte riktigt hur alla tänker nu men den bild jag fått av er som kommenterat är ju att vi helt enkelt kan sluta drömma helt om att få en endaste spelare till Timrå såvida han inte kommer från Allsvenskan eller har anknytning till Timrå, men visst, klart vi kan resonera så, men då hoppas jag ju att alla kommer ihåg det nästa gång de äns föreslår en spelare som inte lirar i As eller har TIK anknytning.

DÅÅ BLIR DET EN PÅSE SKIT PÅ DEN PERSONEN, som är så dum i huvudet som äns kan drömma om en spelare spelar nån annanstans än i Sverige...

jokklas: ärligt..så tycker jag..om man får önska...så skulle Timrå behålla alla i laget utom Nyllet och starkov...ta in 2 3 st nya klass spelare..så har vi ett lag som går att bygga nåt på..laget har ju visat grym kämpa anda..sen fick Tik hela året jobba i uppförsbacke från start..spela ihop det här gänget som är..skapa laganda så kan du ge dej fan på att nästa år blir bra mycket bättre..Och det här tugget med att vi ska vinna SM guld är ju en löjlig utopi..så länge vi har arenan ute i dyngTimrå...Timrå måste in till stan...så är det bara.

HillBiliRedNeck: 2-3 klass spelare = Mats Hansson, Mattias Månsson, Sebastian Lauritzen.

Ja , den ekvationen stämmer ju!

Mackelito: Nu har ju Lauritz tackat nej, men har du nån annan med anknytning till oss på eliteprospects så!

Robin Alvarez?

Dessutom verkar Laatikainen, Ari Vallin,Krstev Bartecko, Macdonnell lämna FBK.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Ja men vafan, Markus Mathiasson är ju ledig nu.

Jag minns allt säsongen 1996/1997 då Markus gjorde 26 poäng när vi spelade i Division 1. Ja fyfan då stod jag där jag (Leffe), Arne och Sven, vi var dom tre Timrå musketörerna som inte missade en match.

Tyvärr så har Arne och Sven dött nu, dom blev bara 69 respektive 73 år.

Båda fick en hjärtattack när den första utländska spelare blev klar för Timrå.

Back in the days så var vi van med äkta Timråiter som aldrig spelat i någon annan klubb. Det var nog därför hjärtattackerna kom så plötsligt.

Jag själv hamnade i självmordstankar men blev lite stärkt när jag märkte att det fanns annat stöd bland mig. Det fanns många som ville stötta mig och höll med mig om att det är bedrövligt att man över huvudtaget kan värva en spelare som inte kommer från Timrå Kommun eller Sundvalls Kommun.

Och än idag kämpar jag med återuppbyggnaden av Tiks Nostalgi lag.

Endast äkta Timråiter, Sundsvallare eller Njurandare bör värvas..

Mackelito: sa jag att dom var klassspelare Macke?? du måste läsa tråden innan du kommer med dina ypperliga kommentarer...jag skrev att dom var nyttiga spelare då det begav sig..(Mats Hansson) och Månsson skulle lätt kunna ta en plats i dagens Tik..likaså Sebbe!! Men klassspelare sa jag inte!!! Comprende!!

HillBiliRedNeck: Jag var ironisk. Men tyvärr är min ironi sanning för många :)

Jag sa inte att du sa det alltså ;-)

Här är original länken om Alvarez.

Lite lustiga kommentarer där Malmö supprotrarna förklarar hur han inte håller för Elitserien.
Fast å andra sidan sa Mattias 74 eller vad de nu är han heter att Granath inte heller gjorde det.

Mackelito: sa inte ? du skrev ju det till mej ..skit samma jag e ingen surmule...
för övrigt så står jag för det jag tycker..Laget som var i år var inget skitlag...tvärtom..det finns mer kräm att klämma ur ..Kanske kan Perra göra det jobbet..han verkar ju va en sköning.Men 2 -3 klassplayers skulle behövas..En riktig härförare ..typ Davidsson..

HillBiliRedNeck: Håller med, Hirchovits skulle kunna bli en bra härförare.

Mackelito: Möjligt vis..om man skriver att 5 års kontrakt och han trivs i klubben..och att han verkigen e bra..Nää..såna som Davidsson e guld värd för HV..smålänning m m..Vem i Medelpad kan matcha det??? Z..visst..men han har väl ett 700 miljoners kontrakt tills han e 40 bast ..Styf kanske..Nää..från Kramfors så de går ju inte,,:-)
Ta in Peter Smedberg igen..gamla goingen från sköna 80 talet..var du född då? eller gick du i tygblöjer

HillBiliRedNeck: Det var ju du själv som ville ha en härförare och jag föreslog Hirchovits eftersom han lär bli nästa års förstacenter.

Men vill du gå in i den där disskusionen igen så visst.

Jag går fortfarande i tygblöjor, vad går du i? Byxor från tidniningen Nostalgia?

Mackelito: Nu är det ju så att en härförare för mej..eller ett finare ord..Fältmarsalk!! tror jag inte växer på träd..inte ens om man värvar en poängpallare från Finland..det krävs hjärt och kärlek till klubben,,
p.s jag går i glesbygdskostym...;-) Hellyhansen och graningekängan..byxor..Levis 501..klass var det !!

HillBiliRedNeck: Ja men det fattar jag väl, du tyckte att man skulle behöva en sådan.

Och du kan ju inte äns anse det då de skulle ta 5 år för att det skall bli en härförare.

Det sa du ju själv. Och Timrå kommer nog inte få någon inom de närmaste åren.
Dom växer som sagt inte på träd.

« · 1254027 · »