1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600136 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
HillBiliRedNeck: Graninge, fint fiske vatten där - eller rättare sagt var (:

Mackelito: Annars då?

Ambroo: Och med det så menar herr Ambroo?

Blizzard: aldrig fiskat där ens..jag hade mina hål i Jämtland..

Mackelito: Vi släpper det där nu och stoppar in tutten i mun istället

Laken: Han måste vara jäkligt dyr isåfall...eller..jag förstår faktist inte just nu VARFÖR ERBJUDER DOM INTE HONOM ETT NYTT KONTRAKT :O Tjänstefel enligt mig, men aja bara att tacka och ta emot nu får vi en chans att värva honom :)

Gillar också killen, undra vad FBK har för planer nu då...

Blizzard: För att dom i första hand vill ha hem Rickard Wallin, Christian Berglund och Jonas Frögren.

Laken: Ah sedär, men vi har massa vi kan göra oss av med :D In med honom nu :)

Målgörare....

Laken: Och Christian Berglund har nobbat FBK och Wallin vill helst stanna i NHL han sa att"det vore en dröm att få stanna ett år till"
Så då blir det ju bara Frögren kvar :)

matte1: Sluta! Låt bli!
Det där är Mackelitos jobb!!!

Denna spelare skulle jag vilja se i våran 4line nästa säsong riktig grovjobbare som spelar fysiskt och är ett helvete att möta för motståndare. + att han är rightare.

kaofl: "Vik the brick" skulle nog få lite svårt att hänga med i svängarna. Men tung är han och bloggga kan han.

Då var Pyörälä "klar" för 2 nya år i Timrå, han är muntligt men inte skriftligt klar. Första gången jag hörde om det så var det bara aktuellt om Corso blev såld så jag förväntar mig att han blir det och att det redan är klart. Priset det pratades om då var runt 1,5 miljoner.

KniveN: Vart har du "hört" det? Bra om det är sant men jag har svårt att tro det tyvärr

KniveN: Det har jag väldigt svårt att tro, men ja skulle jubla om de var sant.

KniveN: April april... haha

Mackelito:
Racunek klar för Timrå.
Jag hade fel.vi har tydligen råd.

Snoop: hmm...släng ett öga i almanackan kanske...? ;-)

Njurunda är klart bästa plantskolan i distriktet, Erik Gustafsson klar för NHL, OK gammal nyhet men det är inte det jag undrar utan jag frågar mej vad som händer i Gärdehallen där ALDRIG det kommer upp nån talang ur ungdomsleden?...eller?

KniveN: Hm du är lite lurig du ;-)

F.ö skulle jag byta Corso mot Pyörälä 11 gånger av 10, Pyörälä är komplett corso gör poäng.

KniveN: Själv tycker jag att såna där skämt på 1 april inte är roliga.
Man skämtar inte om såna där allvarliga saker om att Pyrret kommer tillbaks.

Dagens Nya wermlandstidningen:

"Perra Johnsson är anställd i FBK fram till sista april. Men eftersom han inte finns med i bilden nästa säsong lär det knappast finnas några arbetsuppgifter för den avgående FBK-tränaren.

– Nej, FBK:s arbete inför nästa säsong har ju redan börjat, säger Perra.

FBK-gänget kom hem från Skellefteå fram på småtimmarna.

– Jag har inte sovit särskilt mycket i natt, medger Perra.

Nu väntar vi bara på tillkännagivandet att han blir ny tränare för Timrå nästa säsong tillsammans med sin vapendragare under guldåret 2006 i FBK, Clas Eriksson."

Hahl Bundy: Annars tycker jag att Bragd-Birgers inlägg för antalet år sedan är passande en dag som denna.

------------------------------------------------------------------------------------ 

Sundsvall tar ändå priset vad gäller Aprilskämt. Från deras egen hemsida: 'Vi i Sundsvalls Hockeys styrelse har utarbetat en plan, kallad Vision2003, där målet är att nå Elitserien kommande säsong'.

Allvarligt talat, finns det NÅN som kan gå på den lätta?

------------------------------------------------------------------------------------

250kg kärlek: DEN var däremot rolig :)

Hahl Bundy: Undrar vem som talar mest sanning när det gäller Alvarez? Linkan säger att det inte är ett glödhett alternativ medan Alvarez säger att det står mellan Malmö och Timrå.

Den som lever får se.

250kg kärlek: Hoppla! Eller är det mer en utförsäljning av sig själv som han säger så där?
Jag är tveksam till Alvarez men det är nog för att jag inte har såå bra koll på honom.
Nån som kan säga om han kan ge nåt i Timrå?

Redigerad kommentar

Kanske fel ute nu men är det inte så att två (DIF & SAIK) av topp 4 i år har en mindre lönebudget än TIK? Förmodligen inte mycket som skiljer men ändå. Båda dessa har unga lag och fler yngre som går att lyfta upp underifrån om det krisar utan att det på nåt vis påverkar resultatet i enskilda matcher. Där tror jag också att det spelsystem som dessa lag använder, med mycket skridskoåkning och hög forechecking, spelar stor roll i hur väl en ny junior kan gå in och ta för sig. Jag hoppas att TIK med Perra Johnsson kommer att återinföra "Timrå-hockeyn". Har man inte resurserna som storklubbarna tror jag någonstans att det är med detta spel man gör resultat.

Men att bara byta spelsystem lär inte hålla TIK kvar i ES i all framtid, det krävs också krafttag på junior/ungdomssidan för att slippa värva in avstannade talanger/åldermän som Starkov/Nylander för att fylla upp en fjärdekedja. Nu vet jag inte vad dessa tjänar men nog lär de göra 150k tillsammans i månaden alla ggr. Med en ständig påtryckning underifrån skulle vi ge oss själva chansen att lägga en större peng på de bärande spelarna i de två toppformationerna.

Frella: SAIK och DIF satsar ju på deras juniorer och verkar ha ett bra system. Det gör inte TIK. Jag undrar om man sett över hur man utbildar juniorerna i Timrå den sista tiden. Jag hoppas verkligen att man har gjort förändringar i samband med att man ska satsa mer (man anställer B-juniorernas tränare på fulltid t.ex.).

Vad gäller lönebudgeten tror jag nog inte att den är speciellt mycket lägre än Timrå. Jag hoppas iaf att Perra kan få tillbaka den kämparanda som försvann när Kenta lämnade.

dr-nix: För att Få killarna att spela Timråhockey gen kravs att han går ner i arkivet för att studera journalfilm, vilket lär kräva många nätters tittand tills ögonen blöder.
Sen lär han få samma order som Challe fick, spela MPS en jävla massa oavsett hur det går för honom, sen ska Lander ha viss speltid, sen formerar du laget efter som

TIKbiff: TIKbiff är smart.. Eller April April menar jag förstås,

Hahl Bundy: Annan spelare till Timrå.. läst detta idag hårt arbetande spelare med knä skada under denna season kommer till oss .eller är klar.,,kan det vara Mika Hannula..?

Ärligt! Nu fick jag en bubbla med denna länk.
Är det 1 April eller ska man våga skrika YES!

Som vanligt ska det skämtas om allvarliga saker!
Man skämtar inte om Pyrret, Capice?!

Hahl Bundy: April skämt känns så jävla onödigt man går en hel dag och tar allt med en nypa salt inget går att ta på allvar vad fan är det för mening med det år 2010 i den ekonomiska globala värld vi lever i, näe skrota tramset nu.

som sagt SKÄMTA A-L-D-R-I-G OM KUNG PYRRE!!!!

Hahl Bundy: Ett jävla sätt att leka med andras känslor. Hur kan dom, liksom?!!11
Annars kan jag förtälja för den samlade skaran att truppen (de flesta) just nu befinner sig i Åre för de "bötespengar" spelarna förfogar över. Rätt roligt att det tydligen finns bötespengar för incidenter en spelare gör under säsongen. Lander t.ex, inkasserade lite stålar efter att ha krockat med Åkerlund under träning. Annorlunda typ av tävling må jag säga.

Hahl Bundy: Ska det inte vara roligt för att vara ett aprilskämt?

Hahl Bundy: Skulle detta visa sig vara sant = ADLA Linkan! :-D

El Maco: Därom tvista de lärde.
Roligt eller lurigt eller både och.

En fågel viskade i mitt öra IDAG att Timrå gjort klart med den tjeckiska trion:
Ivan Punochar, Libor Polasek och Robert Vavroch...

Hahl Bundy: Kanske finns att skäl till att Pärssinen erbjudits nytt kontrakt då? :)

Hahl Bundy: Kanske ligger något i det jag skrev tidigare :)

"Affären kommer att offentligöras efter påskhelgen, närmare bestämt på tisdag kl 12.00 i E.ON Arena."

Men hur ofta offentliggörs värvningar i E.ON?

Hahl Bundy: Dear Hahl

Redigerad kommentar

KniveN: Eller så är det från HS dom fått iden.....

Limpan: Dear Limpa, nu stod det "efter påskhelgen".

Men jag vidhåller att man inte "skämtar" om såna här allvarliga saker som Pyrret.

Hahl Bundy: Dear Hahl de va ju därför jag redigerade mitt inlägg

KniveN: Inte ofta men det har hänt.

Limpan: Dear Limpa det såg ju inte jag när jag skrev mitt.

Hahl Bundy: Dear Mr Hahl det gör inget, skrev lite förhastat

« · 1254148 · »