1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600519 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Mackelito: mm .. kan vi vara överens om att de inte är självklart att man är en bra ytter om man är en bra center . och vise versa.. jag gillar då spelarna spelar på sina naturliga positioner .. men visst . de finns många som kan spela lite överallt .. pyrret tex var ju en skaplig center .. medans lander inte lyckades något vidare som ytter

Man hittar ju dit om man kollar på media men jag tänkte ändå tipsa om det för er som inte kollar regelbundet på media-fliken där länkarna finns.

ST har snackat med Perra och Clas.

dr-nix: Dialekten är ju bara för överlägsen :)

Den här killen skulle jag inte säga nej till o jag hoppas att vi är med o är aktiva när det gäller honom!

Hahl Bundy: Och Moe ev. på glid till dem:

Ambroo: Den här killen länkade ju Mackelito (av alla) till.
Kan vara nåt faktiskt.
Läser man kommentarerna från Lulefansen så vill dom behålla honom.

Apropå Moe så kan det vara bra med Rögle då vill han prestera o komma hem snabbt, för i Skåne kan man inte vara länge! :)

Hahl Bundy: Njae, eller? Vi behöver den här typen, man man hoppas alltid på bättre "namn".

Först Blomqvist och nu Rosén för Modo. Satsar de allsvensk eller är det att satsa mot allsvenskan? Jag tror på Linkan. Vi var inte så jävla sugna faktiskt.

Ambroo: Nej det verkar inte så i allafall inte av Rosén.

Det börjar dyka upp en hel del namn nu för klubbarna.

KniveN: Och Tarkki nu klar som modolid.

Snoop: Vad säger folk här inne om Tuomas Tarkki då, toppmålvakt som han omnämns som på Modos hemsida?

KniveN: Han är nog hyfsat bra men jag tror nog att om Tarvainen ansett att han skulle ta Limpans plats så hade vi nog tagit honom, men så är inte fallet.

När det gäller Modo så visst är han en toppmålvakt i jämförelse med det dom haft de senaste säsongerna :)

KniveN: Sprang på Tarvainen för ett tag sedan så ja fråga vad han tyckte om Tarkki men han bara skaka på huvudet å sa att Timrå inte va ute efter honom. Men han kan nog bli bra i Modo

Hahl Bundy: Du som törstar efter nyheter. Jokela är helt klar för Timrå IK. Känns som ett bra nyförvärv.

250kg kärlek: Hur vet farbror det?
Jag blir glad iallafall :)

edit: Det är inte så att jag misstror dig.
När du säger nåt så VET jag att det är så :)

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: I know.

Hahl Bundy: Statistiskt är han likvärdig med det Mika Oksa presterade i Kalpa förra säsongen. Hur lyckosam han är i ES beror nog mer på vilken målvaktsstil han har. Många finska målvakter är ju mer av puckmotarkarraktär.

250kg kärlek: Då ser backsidan riktigt bra ut i mina ögon.
Det känns starkt o rejält. Kul.

Redigerad kommentar

Frella: Vad jag förstår så släpper han en hel del returer, så det stämmer nog det du säger. :)

En ny Oksa hade jag inte velat haft. Grattis Modo! :)

Hahl Bundy: Centersidan ser också okej ut tycker jag. Hirschovits (som också han är helt klar), Corso (som man kanske kan välja att ha som vinge iofs), Lander och Karlsson.

250kg kärlek: Du luras inte nu va? Enligt den här artikeln från igår lät inte "Linkan" särskilt hoppfull:

"- Han finns med (på listan över namn man jagar), det gör han men inte så mycket mer än så. Jag tror inte han kommer att spela för Timrå IK nästa säsong, det pekar inte på det nu, säger han till tidningen."

Menar du att läget drastiskt har förändrats till det bättre nu under dagen?

Hoppas det!

KniveN: Tycker faktiskt Tarkki bevisat att han är bra när de gäller, hade knappst klagat om Timrå gjort klart med honom.

Kattgubben: rökridåer kattgubben, rökridåer ;-) haha

Blizzard: Jag har egentligen aldrig förstått vad det skulle vara bra för, men så är jag inte sportchef heller. :)

Kattgubben: har ingen koll på Jokela-affären men är det något man lärt sig efter fjolårets sillyseason så är det att Linkan är lite av dimridåernas mästare.

Redigerad kommentar

Kattgubben: jag har slutat tänkt på jokela kändes väldigt avlägset av linkans kommentar.

men som sagt, man vet aldrig med den karln :P

ST-bloggare:

T T: massa namn, inget om jokela.

Blizzard: Jag tar hellre 250kg:s ord på det än ST:s sportblogg.

T T: jo självklart, men det är så tyst, dom pratar om en amerikan som inte ens är på gång och nämner inte ett skit om jokela, Linkan måste ju vara hur grymm som helst på att hålla saker hemligt när han väl vill...

Blizzard: Skulle uppgiften om intresset för Sweatt stämma så är ju det ytterligare en indikation på att en försäljning/släpp av Corso är nära förestående.

Blizzard: Santala - ja tack! Men troligt? Nja...

Kerstin_k: jag pratar om jokela

Blizzard: Det var inte adresserat till dig egentligen. Kommenterade den där bloggen från ST. Skulle ha tagit bort ditt namn före.

T T: Hela Corso-grejen känns suspekt på nåt vis.

Vem är det som författat blogginlägget egentligen? Kollar man på dem som står bakom den så hajar inte jag vem "andersn" är.

Ambroo: Anders Nilsson skulle jag tro.

Jag antar att vem som helst på ST-sporten får skriva inlägg där när de känner för det.

Redigerad kommentar

Ambroo: Jag kan bekräfta TT:s uppgifter. Det mesta tyder på att det är Anders Nilsson. Jag var upp en sväng på Mediehuset i måndags för att morsa på Dan Jerzewski och Henning Johannesson och träffade Anders Nilsson i korridorerna. Han sitter på Mattias Erikssons gamla plats för stunden.

Och så här stod det på en SSK-blogg för några dagar sedan:

"F.d. SSK junioren Tony Lagerström nu i Mora är enligt en intervju med SSK:s sportchef Mats Kilström i LT intressant för Sportklubben. Bloggen ställer sig lite undrande till de uppgifterna eftersom uppgifter till bloggen gör gällande att Tony sedan länge skulle vara klar för Timrå."

Men det där går väl bort va?

Hehe, samma blogg skriver detta:

"Enligt vad bloggen erfar lämnar publikfavoriten Per Hallin SSK. Trolig adress är Timrå eller utlandet. Uppgifterna är än så länge endast rykten men med substans."

Jag säger då det jag...

250kg kärlek: Inte i mina tankar. Det verkar närmast som att Linkan avser gå ut med ett pressmeddelande innehållande 10 namn...

Tjalle: Skicka in Hallin på ett hörn också så ser det genast bättre ut. ;)

Tjalle: Boyce som back? Owuya menar du väl?

edit: avskriv Rosén oxå eftersom han aldrig har varit aktuell för Timrå enl. hans agent.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Tjalle: Rosen känns lite old :)

Hahl Bundy: Fogridåer min gode Hahl, fogridåer.

250kg kärlek: Du menar vulkanmoln?

Hahl Bundy: Precis! Linkans dimridåer är så enorma att de t.o.m. ställer till det för flygtrafiken. Hövva, vilken sportchef vi fått fram.

250kg kärlek: Passa dig snart får du en bubbla från TT där han skriver:
"Linkanhatare!!!1" :))

Tjalle: Rycktet säger att Sunnqvist tränar i Eon om dagarna, han har sett de senaste dagarna runt hallen, kan detta stämma?

Limpan: Skulle det vara underligt på något sätt menar du?

« · 1257628 · »