1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601282 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Simmalugnt: Haha, det är sant.

Hahl Bundy: haha jo, det skulle inte sitta fel om det är åkerman som blir vår PP- back ;) Två forwards som vore klockrena att få in i vårt lagbygge måste ju vara gunno och modin? Lite tik hjärta med! Eller ska modin avsluta sin karriär där borta? Annars vore det ju en spelare vi borde lägga all krut vi har på! Sen vet jag inte riktigt hur han har det med skadorna, men en hel modin skulle inte va fel..

Jacksson 71:

Familjen Modin blir nog kvar i Columbus efter denna säsong, så vitt jag har hört, de har barn i skolan där borta och trivs jättebra i USA rent privat.

Fredrik sa när han skrev på det senaste kontraktet att han skulle spela ut det och sedan lägga av, det är möjligt att han spelar nåt år till om de senaste årens skadebekymmer har gjort att han fortfarande är sugen men det är det bara han som vet, men då blir det spel där borta.

Chanserna till en comeback i Timråtröjan är i mina ögon, tyvärr, mikroskopiska.

Simmalugnt: okej, det va ju lite synd. Men en annan sak som börjar göra mig riktigt orolig är varför inte sonnie kritar på ? Varför tar det så lång tid? Jag hoppas verkligen inte att han har tänkt att lägga av.. Han känns väldigt viktig inför nästa år, han nordgren och kanske nån till. Ja då kanske vi kan avgöra matcherna själva istället för att hoppas på målvakten match efter match..

Simmalugnt: spelar modin kvar i columbus?

söder över: Nej, han spelar i LA Kings.

söder över:

Nej han spelar i LA Kings, men familjen är kvar i Columbus.

Det var därför jag skrev som jag skrev.

Redigerad kommentar

Är det ingen som reagerar över det Linkan sa i Dagbladet att Timrå letar ytterforwards till 1:a och 4:e linan. Vilka spelade i 1:a i år ? Jo, MPS och Sonnenberg. Vet Linkan något som klubben inte gett offentligt åt ?

Nisse: eller så satsar vi hårdare iår (=sonnenberg i 2:a) och pääjärvi drar nog..

För vi tog sista platsen i sista omgången med en storspelande lindbäck i slutet, så MPS och sonnenberg i första räcker inte....

Nisse: MPS går väl till NHL Sonnenberg fick ett kontrakt när han åkte hem till Edmonton,där är det väl hela tjocka släkten som vill vara med på ett hörn och bestämma eftersom han är delägare i ett familjeägt företag.

Simmalugnt: ajsii.. hörde något i vintras om någon trade.

Nisse: En optimistisk tolkning är att MPS och/eller Sonny då skulle hamna i 2:a linan.

F ö hoppas jag att Linkan vet väldigt mycket som klubben inte givit offentlighet åt.

Blizzard: Problemet är bara att man blir orolig när Timrå, läs Linkan skall satsa hårdare, att satsningen blir sämre än det som finns.

Nisse: Finns det tikare som inte är oroliga? Förutom Hahl Bundy och andra som som har sina piller då förstås...

T T: Underskatta i kraften i pillren även om dom inte hjälper särskilt bra just nu.

T T: finns det tikare som fortfarande inte gått över till piller :O ?? förutom DjHemp då men han tänder ju på ilska :P

T T: Förstår vad Du menar. Först silly s. som är en halv hjärtinfarkt, sedan försäsong som lugnar ner allt och ger hopp om en puls under 150 och sedan när säsongen börjar förtvivlan, magsår och slutligen hjärnblödning framåt februari - mars.

Gävle dagblad alldeles nyss om att Svedberg är klar för Brynäs:
"Sporten har tidigare berättat att Niklas Svedberg fått ett kontraktsförslag av Brynäs, men att fler klubbar fanns med i bilden. Bland annat har intresse kommit från Djurgården, som förväntas tappa Gustaf Wesslau till NHL och Stefan Ridderwall till Timrå, samt Leksand och Svedbergs tidigare klubb Modo."

Tydligen ligger det nåt om Riddarn jr lite överallt.

Redigerad kommentar

Ja då vart bara att glömma Mattias Sjögren som är klar för FBK :(

lungan: Länk?

EDIT: Jag lägger in.

Redigerad kommentar

lungan: Fan också ! Sjögren ville jag verkligen se i Timrå IK.

Den här länken ska vara fräsch, annars får någon Roxetta mig.

Knylan: "Annat måste lösa sig innan vi kan gå vidare med en sådan typ av spelare, säger Stefan Lindqvist."

Läs: Vi måste sälja Corso innan vi kan gå vidare med en sådan typ av spelare..?

Pikkarainen känns ju helt okej som spelare. Undra hur långt gången diskussionen är?

Kerstin_k: Eller att man inväntar besked från Gunno först.

T T: Ja, det är nog också ett möjligt scenario. Absolut.

Kalle K kör på:

T T: Fan vad gött att höra! Kalle Klippa är en Kung!!!

Han hade jag velat se i Timrå!!1

På Gunnofronten intet nytt:

Blizzard: *pust*

T T: Ja FBK drar fram som en turbo i värvningssvängen när de tröttnat får vi hoppas de missat nåt guldkorn som vi kan ploka upp efter vägen..

htikare:

Jo det är lite skrämmande att tänka på hur vi antagligen hade blivit grundligt nedmonterade om vi inte hade ryckt upp oss efter jul.

T T: haha aah ;-) då kan vi fortsätta le åt hans uttalande :)

Blizzard:

Fast skulle han säga det nästa säsong så har han ju faktiskt rätt....=o)

T T: Håller med, en jävligt stor *puuust*var nästan lite fundersam om det inte kunde bli Nilstorp som blev våran målvaktsvärvning.
Särskilt med tanke till att Gunnar Svensson är hans agent och det är ju något av Timrås favorit agent.

Mackelito: Spontan tanke såhär på kvällskvisten är att Mario Kempe skulle kunna vara en forward för Timrå. Jag tror på honom och har en känsla för att det definitiva genombrottet bara är någon säsong borta.

Mackelito: Ger ändå visst perspektiv på målvaktsjakten då en storklubb som FBK väljer att värva Nihlstorp. Rahm gjorde ett bra slutspel men är jävligt oprövad i övrigt. Nu har FBK lite andra resurser att bygga framför målvakten men Ridderwall/Backlund skulle kännas som ett jävligt bra val jämfört med Nihlstorp t ex.

Frella: Nihlstorp kan dock bli en riktigt bra målvakt med rätt målvaktstränare på sin sida. Jag tror dessutom att Rahm kommer ha en mer framträdande roll nästa säsong.

dr-nix: Alldeles säkert. Jag reflekterade mest över att FBK som relativ stormakt väljer två så pass osäkra kort på en så utsatt post. Nu måste vi ju ha en bra målvakt men man kanske ställer orimliga krav på vem det är?

Mackelito: Faan jag hade en konstig dröm inatt. Timrå hade signat Daniel Henriksson och värvat en ryss. Ett stort schabrack från Novgorod. Oklart vilket namn?

Uno Gordon:

Definitionen på mardröm? =o)

Simmalugnt: Nu har jag hela tiden hävdat att det blir Stefan Ridderwall. Men drömmen gav mig rysningar. Tänk om det finns substans i den?

Uno Gordon: Då ser jag nog hellre Jocke Lundström faktiskt.

Hoppas Linkan har nåt oväntat i kikarn när det gäller målvakten. En nordamerikan kanske!

Frella:

Han har väl dock bevisat att han inte håller under press....

Åkerblom i 6e:

Det hoppas inte jag, det skulle väl betyda att Sonnie försvinner?

Åkerblom i 6e: isf måste corso eller sonnenberg sticka....

Simmalugnt: Och Henriksson att han inte håller i nåt läge? =)

Frella:

Jo det är alldeles sant, mer överskattad får man leta efter.

Jag fattade som att du hellre tog Lundström än Ridderwall. =o)

Mario Kempe. Där har vi en kille som jag tro skulle passa oss o Perra.

« · 1258986 · »