1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601362 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Jag ser ärligt talat hellre Niklas Nordgren och Ikka Pikkarainen i Timrå nästa säsong än Sonnenberg och Kamil Piros.

Pikkarainen och Sonnenberg går bra men huvudsaken är att vi hittar ett bättre alt än Piros.

Per HApps: Fast i år så gjorde Näslund och Foppa comeback också, de hade nog ökat publiken i kempehallen också.

Anonymous:
året innan snittade dom 6500 i ett samhälle med 40000 vad berodde det på då? Utdelning av Vakttornet i pauserna?

Per HApps:
"Och toaletter i massor.
- I "Kempis" hade vi två damtoaletter, här har vi 52, säger Bengt Hedin.
Det är ingen tillfällighet. Ett av de viktigaste målen är att locka fler kvinnor på matcherna.
- Arenan ska kännas som en naturlig mötesplats för alla, säger Bengt Hedin bestämt."

Mackelito:

Piros är fantastisk på att hålla pucken och kan både lägga härliga mackor och göra mål.

Sonnie har det där härliga amerikanska drivet.

Men om vi får in en målskytt i form av Gunno så rankar jag absolut Piros som mer prioriterad än Sonnie.

Får bara Piros vara hel så är han en fantastisk tillgång. Jag har fortfarande hans totaldominerande första period mot Modo på annandagen på näthinnan.

Per HApps: Det beror på att fjällräven arena ligger i ett litet men hockeytokigt samhälle. Precis som E.on arena och Ejendals arena.

Men vi får se hur det går för dem nästa år när Näslund och kanske inte Foppa lirar heller. till råga på allt så har de precis som oss gjort förlust två år i rad, det håller inte i längden, då slutar man som Bjorklöven till slut.

Redigerad kommentar

Anonymous: du menar "Bjorkloven", dom har inte ens råd med prickarna numera, men det har Sündsväll..!

Lundström som 3:e målvakt ?!

Edit: tar det lite som ett tecken på att man är ute efter målvakter man vet kan försvinna till NHL om man har otur. Det är många klubbar ute efter målvakter och man vill väl inte sitta på pottan om det inte löser sig med Ridderwall/etc.

Hur som helst, vad  tycker ni om Lundström som 3:e målvakt?

Redigerad kommentar

dr-nix: I "samma" artikel fast i Dagbladet så säger Tarvainen att Lindbäck nu är avskriven och att man inte har tid att vänta på att Backe ska bestämma sig. Islanders verkar ju rätt heta på Ridderwall också och kanske även Djurgården om nu Wesslau sticker. Blir intressant att se upplösningen på målvaktsfrågan.

Frella: ang målis, linkan borde ringa denna snubben - Jaroslaw Halak, tog 51 skott från Washington innan de fick in ett, sen tog han 3 till dvs totalt 53/54, så han är ju bara lite sämre än Limpan som tog alla 53 från HV :-P

Redigerad kommentar

edit:länkfönstret strular:

video.nhl.com/videocenter/console?hlg=20092010,3,116

Redigerad kommentar

Per HApps: Just Modo är väl kanske inte det bästa exemplet att dra upp om man vill få det att rycka i arena-baguetten hos folk. Man går ju back så in i helvete, och hade egentligen inte ens råd att ha föregående säsongs skitlag. Foppa & Näslund spelade ju gratis, plus att resten av pensionärsligan efterskänkte ett antal millar.

Deras snitt de tre senaste säsongerna: 7012, 6520, 6405. Dom drog alltså 1400 pers ytterligare/match jämfört med Timrå. I en ny, centralt belägen arena. Med Foppa och Näslund i laget. Och trots 52 damtoaletter. Superimponerande.
Blir intressant att se hur mycket man går back. Slår man fjolårsminuset (10,4 millar) ?

En ny arena i all ära, men den här projiceringen som sker och har skett allt sedan Johansson & co började prata om att det var 'livsnödvändigt för Timrå att flytta till Sundsvall' har blivit ett dränage. Man befinner sig liksom i limbo. Eon Arena har blivit averotiserad. Det har Timrå som förening inte vunnit ett skit på. Enbart förlorat.

Bragd-Birger: 2-3 millar back för MoDo. inte mer iallafall.

Frella: Det Riddarn säger låter ju grymt bra:
"Timrå är ett bra alternativ för mig. Jag har alltid tänkt att i Timrå, där kan jag verkligen tänka mig att spela. Det verkar vara en bra klubb och en bra organisation. Dessutom gillar jag Sundsvall som stad, säger han."

Jag hoppas det skiter sig med Islanders annars sitter vi rejält på pottkanten! Snarare rejält fast i stolen.

RTS: Vi får väl se. Men om det blir dom summor du pratar om innebär det alltså att man backar ett par millar trots att 2/3 spelare i förstafemman lirade gratis, och man fick 'miljonbelopp' efterskänkta av Svartvadet & co.
Ovanstående samt faktumet att man hade sina sämsta Swedbank-siffror någonsin trots Foppa/Näslund-boost får deras framtid att se hyfsat svajig ut.

T T: Så här tror jag att det ligger till. Riddarn är Timrås 1:a val som dom hoppas ska signa. Alla tecken har tytt på det från Riddarns håll.

Nu har Islanders kommit in i bilden mer än tidigare o han börjar tveka, dels på Islanders o dels På DIF eftersom Wesslau kanske sticker till NHL.

Fasth är Timrås Back Up om det skulle skita sig med Riddarn, det låter ju så på hans agent.
Att sen Lundström kommer in i bilden som 3:e målvakt är ju troligen för att man inte litar till 100 % på Fasth, Åkerlund som målvaktspar + att Lundström ska kunna vara redo för att hoppa in vid skador på kort varsel.

Ganska självklart ijentligen men man vblir ju inte mindre oroad för det.

Tänk att man kanske snart hoppas på att Backe ska komma tillbaka?
Ja ja jag säger då det! :/

Apropå Luleås fantastiska släpp av heta spelare igår o som skrämde ihjäl dom flest av oss så har dom tydligen inte släppt sin stjärnspelare än.
Det ryktas om att det är en tjeck Cervenka eller Sykora.
Inte sååå pjåkigt ändå.
Dessutom Rönken somkan det här med att spela ihop unga spelare som ett lag med frenesi som han gjorde med Almtuna så kan det bli väldigt intressant till sist eller så blir det pannkaka av allt ihop.

Hahl Bundy: aldrig att det blir cervenka. isf sykora

Modo har presskonferens kl 14 o talar då om vem den nye tränaren är.
Det är Challe.

Hahl Bundy: Haha. Om inte det här får modoliderna att vallfärda till Swedbank vet jag inte vad som krävs.
Tycker synd om Challe dock. Detta var uppenbarligen det enda tränarjobbet han kunde få. Dekis-Modo med gammgubbarna som vet bäst själva hur en tillvaro som hockeyspelare i Övik ska se ut.
Håller han ut till jul?

Bragd-Birger:

Jag säger så här, jävligt tur att inte Freddan blev vår sportchef.
Tik måste väl nu ha en policy att inte värva något som helst löst folk från modo.

Ska bli kul o se Challe i båset stå o fetblänga på Sundström o Co;)

Torde inte släppas några större bomber än på några veckor. Enligt rykten är vår sportchef i Thailand för att underhålla solbrännan.

haggen: Och jag säger att det är en jävla tur att Modo stänger ner sitt officiella forum för 'översyn'. Så var allt frid och fröjd i banjolandet igen.

Bragd-Birger: Översyn som startar just idag ha ha.
Kommer osökt att tänka på strutsar.

Bragd-Birger:

drömjobb enligt modo lover'n nr1

"Så det är bara att gratulera Challe till ett av de bästa tränarjobben i Sverige just nu.

Precis som Kenta Johansson i Frölunda har han fått ett drömjobb."

sen om han har koll på uteblivna slutspel de är en annan sak, men han börja väl bry sig om modo iår när näslund och foppa börja spela...

"Det ska bli kul att följa hur det går nästa säsong, men något säger mig att Modo inte missar slutspel två gånger i rad."

Blizzard: Dom har redan missat 2 år i rad :P

Snelhest131: "sen om han har koll på uteblivna slutspel de är en annan sak"

Blizzard:Man har väl just missat slutspel 2 ggr i rad.
Enl. samma Foppa- lover kommer Foppa att spela i Modo nästa säsong oxå eftersom Challe o han är "bundisar".

Wennerholm överlever inte utan hoppet i sommar om Foppas fortsatta Elitsatsning.

snyggt f*ckar up live stream et precis innan :P tur det inte är timrå

inget lycka till challe ni ska vara efter oss

Hahl Bundy:
Banderoll till hösten:

"Modo hockey satsar på våra leftovers"

kommer bli roligt första möte mellan timrå och modo, challe tror han har stenkoll på timrå men Perra har ändrat spelstilen och våra spelare åker åttor runt gubbarna i modo!

TIKbiff:

"MODO = Timrå Rejects"

TIKbiff: Jag som bor i Fiendeland har redan sett bilar köra omkring med Modoflaggor tutandes o skrikandes. Folk har börjat paradera o skrika i horder:
"Vi älskar Challe!" *klapp klapp klapp *
"Vi älskar Challe!"

Annat var det för några månader sen när han tränade oss.

Challe lyckades nästan rasera Timrå IK. Jag hoppas han lyckas med Modo. Att rasera dem alltså.

lätt sämsta stream jag sett, sen att dom knäpper kort 5cm från live kameran är ju ett stolp skott i sig, ännu roligare blir det när man går in i modo's GB och läser "framtiden"

Blizzard: Det roliga med den bilden är att den pekar bakåt.

Simmalugnt: Tycker det är sjukt tråkigt att Challe tar över Modo. Han gav Timrå mer tid i media och han var en riktigt sköning framför kameran också

jojje_timrå: Hur skall Challe klara av alla dessa småpåvar i Modo? Tror inte alls att det blir bra för varken han eller Modo.

Vad var det Sean Avery sa om sina ex som andra NHL-lirare plockade upp...sloppy second's?
Men, återigen. Jag lider faktiskt med Challe. Var det där civila jobbet han erbjöds s å jävla tråkigt?

Bragd-Birger: Fantastiskt att det finns Modoiter som jublande tror att det varit huggsexa om jobbet och att Modo efter moget övervägande beslutat att Challe är den lyckligt utvalde. När sanningen är att efter alla nej tack blev det till slut så att Challe, när alla andra alternativ var kollade och brända, fick ändra sig. Naturligtvis var tjänsten ff vakant så det ordnade sig.

Kaka söker maka heter det som bekant, panelhönorna fick varandra!

Grattis. :-)

jojje_timrå:

Vad vi behöver än en hockeytränare (Perra) inte en hovnarr. (Challe)

mikenomad: Ser att Challe säger att han ska ta med sig spelare till Modo som han tränat tidigare.
Anger?

Hahl Bundy: "Challe Berglund håller på Timrå" låter ju betydligt trevligare :)

jens_88: Den får ni skandera i vinter :)

mikenomad:
Precis som i Timrå fall ang Sportchefsjobbet.

Det finns ju till och med vissa i Timrå som jublar över att Linkan är sportchef,, Situationen är ju snarlik. Och man kan ju fråga sig vilka som har det värst,

RTS: Det ligger nåt i det du säger.

Hahl Bundy:

Moe och Samuelsson.

Hahl Bundy: Ja vad skall man säga, om man säger att man slutat att förvånas, så ljuger man.

Simmalugnt: Sonny kanske ;)

Hahl Bundy: Han kanske tycker att han är etablerad

Hahl Bundy: Måns?

« · 1260621 · »