1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606539 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Kevin O Shea: Jo skulle kunna vara så. Tomas Ros var ju "Säker" på att DIF plockade hem han i år. Men han har ju haft fel förr.

Är det ingen som har koll på denna kille då? I VM i fjol så tyckte jag han såg riktigt bra ut, och han har ju bra statistik från Allsvenskan.

Mackelito: Tomas Ros har väl ingen koll öht - jävla nolla! (Ros alltså, inte du...)

Mackelito: Hur många härinne skulle jubla nu om vi fick "hem" Backe i det här läget tro?

:-)

mikenomad: Får vi hem Backe, har vi en av seriens bästa målvakter - så enkelt är det !

mikenomad: Count me in..

Kevin O Shea: WORD

Bevis på detta från chatten som var på sportbladet idag..

Kommentar från AxelAxel:
Tror du AIK klarar sig kvar?
tisdag 4 maj, 2010 13:59 Axel
14:00

Sportbladet:
Tomas Ros: Tror de får det svårt. De flesta nykomlingar får det svårt. Egentligen bara Skellefteå som lyckats etablera sig under 2000-talet.

TIMRÅ?!

mikenomad: Väntar på att få jubla:)

zita: Jag är inte säker men jag tror han ha skaffat tjej där borta, det måste vi väl fira eller hur Zita?

I det här läget om Riddarn jr tackar nej vilket det verkar som, vore Backlund en jackpot!

Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men nöden har ingen lag.

Anonymous: Han har sin sambo kvar här i Sundsvall för hon har jobb här. Och bror och farföräldrar också, så han kommer nog tillbaka om han inte blir kvar.

Tips! Idag säljer dom replica matchtröjor(09/10) i supporter butiken Birsta City för halva priset.

salle11: Jag vill ha dom nya!

ersson: Och Linköping. Gick upp efter oss och har hunnit spela finaler också.

Så AIK kan trösta sig med att tre lag har etablerat sig på riktigt på tio år. Därutöver Södertälje med vissa lindansartendenser sedan tjugo år och fläckvisa insatser av Löven, Mora och Rögle. Leksand, Malmö och Västerås har varit borta av 90-talisterna utöver AIK själva då. Inte så dålig omsättning.

Hahl Bundy: Annars försöker ju Modo bli av med Malek....

mikenomad: Lundström är ju en bra målvakt, finns tacksammare uppgifter än att vara målis i Sundsvall. Varför just Frölunda skulle vara intresserade är dock en gåta.

mikenomad: Bor Nubben fortfarande i Sundsvall?

dr-nix: Nåja, har förstått att man bör vara en aning källkritisk i det här fallet...

ersson: Ingen aning men det tror jag väl inte.

Redigerad kommentar

dr-nix: Fast det är väl kanske en hint om hur det är ställt på målvaktsmarknaden just nu.

mikenomad: Det blev ingen succé förra gången de hämtade en målvakt från Sundsvall.

mikenomad: Jo men Frölunda har ju redan två målvakter i Holmqvist och Törnqvist. Har svårt att se att någon av dessa två skulle vara aktuell för en flytt.

mikenomad: Förunda vill ha allt som kommer från Timrå och dess närhet.
dom har som inget eget hockeyhjärta där, nere så dom försöker allt för att bli som oss. Avunden måste ha varit enorm för några år sedan. få se vart ska man börja Nubben, LillKenta (om än på omvägar) Hahl, Lethonen,
Dom har till och med ändrat hemma tröjorna till röda. Dom har försökt och försöker antagligen med MPS och nu läste jag om att dom vill ha
Mika Pyörälä. Jag har säkert glömt nåt.
Jag har tänkt kunde dom inte få köpa Eon arena också för si så där 300milijoner då kan vi ju äntligen bygga oss en ny rink i stan

Redigerad kommentar

mikenomad:

Har hur mycket som helst att göra nu, så jag behöver bli uppdaterad lite på vad som händer.
Tycker det ser ut som Linkan sitter med händerna i byxfickorna och låter spelare gå om intet, stämmer det?

Återkommer senare.

Tvåtallar: jo så äre... ingen vill vara som bottenlaget. Kom ihåg att ni värvade Röymark och axelsson från frölunda också

Ingen som kommenterat att Pikkarainen är medveten om Timrås intresse och att han surrat en del med Hirschovits?

Sånt brukar ju komma upp direkt här.

Varför kan inte allt bara flyta på så vi har

Pikkarainen, Sonnenberg, Pääjärvi, Lindbäck, Nordgren.

Skulle bli så vederstyggligt nöjd.

Åkerblom i 6e: Nu får ni ursäkta mig lite, kommer bli ett H-liv här nu, jag kan inte förstå vad alla ser hos lill-Svensson, en normal begåvad målskytt skulle producerat bättre med den omgivningen han haft i vinter

Limpan: Vi har för många 19-åriga VM-spelare i TIK idag helt enkelt.

Knylan: Må så vara men jag kan inte se pojkens storhet just nu, den kommer säkert men att hylla honom så?

Pääjärvis fart och genomåkningar har resulterat i mer än ett mål i år, det är underhållning med hans talang. Men visst skulle han ha suttit några fler kassar. Men han jobbar ju på sitt skott för fullt nu som jag förstår det. Han "dominerar" inte, men han är ung och snabbheten själv, finns inga gränser på vad han kan göra i en ev nästa säsong.

Limpan: Jag tycker det är kul när folk går mot strömmen, så...

På sätt och vis kan jag hålla med dig. Det är helt sant att Pääjärvis produktion inte har varit anmärkningsvärd, med tanke på omgivningen. Jag har även läst vid något tillfället att det är en ganska låg procent av de skott han skjuter som går i mål (omkring 8%).

Hade han varit trettio hade nog folk inte varit lika begeistrade, men nu är omständigheterna sådana att han nyligen fyllt nitton. Som jag ser det så handlar det i falllet Pääjärvi inte enbart om vad man har, utan också om vad man kan få. För sanningen är att han inte är någon fulländad spelare i dagsläget, men att han har en god utvecklingspotential, vilket gör honom attraktiv för såväl Edmonton som elitserieklubbar.

Kerstin_k: skriver Pikkarainen på för Timrå kommer jag att slå en frivolt av glädje.

Var inte TIK och ryckte i Phillip Kemi häromåret? Kanske kan vi erbjuda en etta i Tallnäs och lite fickpengar? Vet inte vilken utvecklingspotential som finns i honom men han gick ju onekligen bra i J-20 i år statistiskt sett.

Varför ängslas?

Här står det att Caslava är klar för CSKA Moskva o att dom samtidigt låter Pikkarainen gå, liksom Dimitrakos.

Är det för mycket att hoppas på bägge?

Redigerad kommentar

Ähh det bli kacka bara använd translaten. :)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Finns ju några fina namn under Free Agent Frenzy på hockeysverige.se iaf så än är det väl inte helt kört. Nu känns många rätt långsökt men alternativet är väl att slanta upp för en kontraktsbunden keeper.

Passar på att bumpa några namn då det är så populärt här inne
Daniel Larsson
Mikael Tellqvist
Robert Esche
Kari Lehtonen
Hannu Toivonen
Manny Legace
John Grahame
Curtis Sanford

Dessutom finns ju alltid Mike Morrisson kvar.

Testar med det här då.

Hahl Bundy: Har ingen koll men ser att dom har en målvakt som får gå också.
Nolan Schaefer skulle de vara nåt tro?

Tvåtallar: Tror inte det eftersom han då tar Sonnies plats för att dessutom inte ha nån spec. bra stats.
Ska nån transatlantmålis ta Sonnies plats så ska det vara en riktigt giftig en.
Men det är ju vad jag tycker.

Hahl Bundy: Kanske tar en ev transatlant Corsos eller Sonnenbergs plats. Larsson blir fjärdecenter och Hallin blir siste breddspelare in. Plus då Pikkarainen och Corso/Sonnenberg.

Frella: Mycket möjligt. Jag anser Sonnie vara näst intill oersättlig,(vilket inte är sant) men det är i mitt tycke.

Vi har nog med breddspelare som är stöpta i samma form. Vi MÅSTE få in ett par, 3 st klasslirare helst 4 målfarliga tunga pjäser rightare.
Men Men det är ju vad jag tycker.

Sonnie o Pääjärvi är 2 som kanske blir kvar då återstår 2 platser o dom ska inte nån i Hallins klass ha!
Pikkarainen o nån till i samma klass, det är där vi måste hamna.

Hahl Bundy: Om vi får behålla Sonnie samt att Pikkarainen ritar på kan du nog glömma ytterligare en spelare i den klassen.

Pärsa - Hirsho - Pikkan

Sonnie - Corso - Hynning

..att då peta in en till klassforward ser jag som orimligt faktiskt. Räknar bort MPS tills vidare..

Däremot håller jag med kring Sonnie. Var ruggigt viktig senast och kan bli så igen så håller tummarna där!!

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Går det inte att få Pikkarainen så vore Dimitrakos ett alternativ.

En sak jag undrar över är hur mycket budgetutrymme Pääjärvi tar. För om han försvinner, lämnar han en lucka stor nog för att ta in en etablerad spelare?

jokklas: Man skulle också kunna flytta ut Corso på kanten och använda Lander som andrecenter.

Pätr: Jo, formationerna i sig kanske inte var det viktiga här utan mer åskådliggöra orimligheten att få in ytterligare en stark forward i det gänget. Betvivlar att ekonomin finns tyvärr.

250kg kärlek: de hoppas vi på:D vore otroligt kul attfå hit pikkarainen!

Redigerad kommentar

jokklas: Ja får vi behålla MPS med.. då jäklar! Han borde ju kunna stå för en 15-20 kassar nästa säsong om han är kvar?

Timo - Hirscho - Pikkarainen
Sonnenberg - Corso - MPS
Hynning - Gabbe - Svensson
Röymark - Lander - Axelsson/Larsson

Stannar inte MPS så flyttar vi upp hynning.. Skapliga kedjor! Grym backuppställning om vi får hit jokela. Bara en grym keeper som är kvar!!

Jacksson 71: Vad gäller målvakt är jag mer och mer övertygad om att vi får se en gammal bekant i målet igen.

« · 1261873 · »