1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606551 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
250kg kärlek: Bosse Ahl? De Rouville? Lindmark? Sehlstedt? VEM?

250kg kärlek: Svoboda och Oksa är lediga =)

Frella: Och Corey Hirsch har väl inte så mycket för sig just nu =)

250kg kärlek: Nån som vet om Pikkarainen och Hirschovits var ett riktigt bra radarpar ihop? Eller var det bara ABs sätt att få fler läsare?

Jacksson 71:  Lär nog ha funkat bra , Hirschovits vann poängligan 08/09 och Pikkarainen var en av ligans bästa målskyttar .

Redigerad kommentar

Frella: Håller Corey Hirsch på än? =)

Dream Team: Kanske Kiprusoff tröttnat på livet i Kanada och vill tillbaka för att kunna läska på och ändå spela match...

Frella: Gerber är ledig. Jag kan panta flaskor.

Hahl Bundy: Känns han inte lite som Norrena? Kostar mer än han smakar. Iaf under en lång grundserie.

Frella: Spelar ingen roll. Vilken vi än får nu kommer det att klagas på.

Hahl Bundy: Det gäller väl samtliga spelare egentligen? Lindbäck var inte populär runt jul direkt, Pääjärvi får veta att han minsann är slut som spelare vid 19 års ålder osv...

Frella: Så är det ju. Tur att man stod på sig ang. Lindbäck. :)

Tyvärr har jag inte samma känsla för den målvakt som än kommer nu framöver eller om det är Åke som blir 1:e vilket det lutar åt. :/

Frella: Eller den här:

Redigerad kommentar

mikenomad: Äsch...länken fastnade visst inte. Philippe DeRouville tänkte jag på...

mikenomad: Han var bara ett missförstått geni egentligen...

Frella: Precis som jag.

Hahl Bundy: Dimitrakos har väl grekiskt pass, är det inte så?

Kevin O Shea: ja det har han.

Redigerad kommentar

Det vore väl nått ;) En finnfemma och en kedja med bara kanadensare!

Redigerad kommentar

Mappe: Manne Fredriksson!

Tycho: Peter Toresson.

Mappe: Du glömmer en massa tänkbara namn. Hade jag fått tillåtelse skulle jag ha skickat dig en bild på en nysprungen Peter Thoresson. Just i detta fall säger en bild mer än 1 000 000 ord :)

Allvarligt så är mina magkänslor inget med substans utan mer en känsla jag fått alltefter resans gång. Jag tror, eller är övertygad om, att Timrå sett vikten av att ha en målvakt som vinner matcher åt laget nu när vi senast hade Lindbäck i kassen. Senast vi hade en målvakt som vann matcher åt oss var väl under Kapanens tid?!
Även om jag anser att Backlund (vilket mitt inlägg också riktades mot) är en bra målvakt, så inser jag efter Lindbäcks slutspurt under serien och i slutspelet att skillnaden mellan dessa målvakter är stor. Backlund är en stabil målvakt som har en hög lägstanivå. Lindbäck har en annan nivå där han han kan spika igen och vinna enskilda matcher...när han vill. Min magkänsla är dock att man efter en del återbud/andra val, riktar blickarna mot en målvakt man haft under sina vingar och känner.

När förra säsongen visade sig (i mångt och mycket) stå och falla med målvakten (Lindbäck) tycker jag att Timrå IK måste lärt sig av den läxan. Utan Lindbäck i målet hade vi kanske spelat mot lag som Leksand, Rögle, Almtuna säsongen som närmar sig. Med all respekt för alla duktiga spelare under slutdelen av den gångna säsongen så är det ändå lätt att påstå att Lindbäck var den enskilt viktigaste spelaren i laget. Därför måste prio ett vara att hitta en bra målvakt, som, om det behövs, får kosta pengar, än fler spetsspelare. Jag litar kallt på att Hirso, Corso, Hynning och Pärssinen kommer leverera samt att några fler kommer att överaska.

Så, för min del, ser jag gärna att Timrå inte snålar vad gäller målvaktsfrågan. Backe finns fortfarande tillgänglig (okej målvakt, men ingen jag tror vi vinner SM-guld med), sedan finns det ett antal KHL-målisar. Hoppas att Linkan riktat sina blickar dit och spänner bågen. Vet att många spelare som har spelat i ryska ligan har sin sista utbetalning kring den 9:e Maj. Efter det kanske vi vet. Dessutom vet jag att involverade i föreningen förefaller kolugn när det gäller målvaktsbiten vilket manar till ett visst lugn. Maybe är jag orolig i onödan.

250kg kärlek: Tittat runt lite och hittat följande namn:
Nikkilä
Fransson
Backlund
Toivonen
Galbraith
Penker

Toivonen eller Backlund är att föredra, de andra känns mycket tveksamma. Sedan finns ju en del ryska målvakter med, men jag har en känsla av att det är väldigt svårt att locka ryssar till Elitserien.

Jag tycker dock att det känns betryggande att Mika Tarvainen fungerar som biträdande sportchef, då han borde vara bättre att vaska guldkornen på målvaktsfronten än vad Linkan är. Men om sanningen ska fram så börjar jag bli orolig. Målvakterna på marknaden blir bara färre, och det är inte bara Tirmå som jagar.

Drar ett långskott: En helt osannolik come back av Blaine Lacher.

250kg kärlek: Ja hur fan kunde jag glömma Thoresson, den klarast lysande stjärnan av dem alla:) Nej, skämt å sido... Tack för ett långt och ut-tömmande svar. Jag och många andra börjar bli smått svettiga när vi betänker målvaktssituationen, då behövs det några som är lite kyligare och och som skriver bra grejor som man blir lite lugnare av. Ditt inlägg var en sån grej. Nice!

Många säger att Backlund är ett alternativ. Är han det? Har han bråttom hem av någon anledning? Vad har han, ett par perioder NHL-hockey och träget slit i farmen. Han måste väl ge det mer tid än så? Varmt välkommen tillbaka om det är så men jag måste ha missat något.

El Maco: Tyvärr är nog Backe endast en våt dröm för oss supportrar härinne...

El Maco: Han har inte bråttom hem, han vill helst vara kvar. Men får han inte förlängt kanske han vill tillbaka får man hoppas:)

mikenomad: Tror du som jag att Backe längtar till öjen ;)

Det har ju inte stått någonstans om att Lindbäck är på g till NHL. Jag tror han har fått Timrå-Hjärta efter bara en säsong:)

mikenomad:

Wet dreams never end with clean sheets.

Simmalugnt:
Andreas Lindh 32 årig back ryktas till Timrå
från Västerås...
hm...känns ju sådär..

Det är inte mer än att Kapanen får stretcha lite och sen snöra på sig grillerna!

Redigerad kommentar

Rastislav Stana kanske är någon att se över?

Åkerblom i 6e: ?????? Är han toppbacken??? (Eller en 31-åring som 9-e x-tra back?)
Tycker att det börjar likna panik lång väg!

Pär: Det står ju även att en klubb är mer instresserade än de andra två. Må hoppas de är Timrå dom menar.

http://st.nu/sport/ti...ot-finland

nu får Mika Tarvainen visa vad han kan.

Redigerad kommentar

Blizzard: Måste säga att det känns som att Tarvainen har koll på läget. Känns som att han är en magnifik målvaktstränare och att han har extra koll på sina finska adepter ;)

Sorry boys... Blir klar i början av nästa vecka. Glöm ej att ni hörde det från roNNy och mig först!!!!

big bergan:
Tänkte han bryta kontraktet eller?

Moffsing: Du märker inom 5-6 dagar.

Moffsing: Ls artikeln så ser du att Tarvainen säger att det kan vara nån med kontrakt som man kan lösa på nåt sätt.

Nu vete katten om man kan tro på detta men det vore en kanonmålis,
men men....... jag tar allt med en nypa salt.

Hahl Bundy:
Åfan, det missade jag. Onekligen intressant målvakt om vi skulle lyckas signa honom.

GurraG: Det står att Timrå haft intresse, "Haft" är en viss skillnad mot för "Har".

Vi behöver inte en defensiv allsvansk back nu utan vi behöver en offensiv klassback.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Kan säga att det mesta är klart mellan Timrå och spelare. Sedan finnas det ev lite annat som kan sätta stopp som det sociala.

Jag gillar Mikas krav:
"Han ville helst se en svensk målvakt ta Lindbäcks plats. Men:

– Det finns inte många, inte på den nivå jag vill ha."

Hahl Bundy: Jag har för mig att sista utbetalningsdag i Ryssland ligger omkring den 9:e Maj. Innan dess är nog de flesta spelare försiktig med övergångar och annat som skulle kunna äventyra spelarens betalning. Så just av den anledningen kan det ligga lite i det som påstås längre ner. Detsamma gäller för Jokela. Där har jag hört att han kommer presenteras efter 9:e Maj. Sanning eller ej, den som lever får se.

big bergan: Du menar muntligt överens som sen kan skita sig om dom får bättre bud :)

250kg kärlek: In 250 kg and BIG bergan we trust!

2 kolosser. Är ni säker på att ni inte är släkt? :)

Hahl Bundy: Tänk dig om Rämö, Jokela och Pikkarainen skulle ansluta. F-n, då skulle nästan Linkans Thailands-semester kännas befogad.

« · 1262006 · »