1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609956 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
TIKbiff: Känns inte alls orealistiskt att det är så det ligger till...

Om det inte blir Jokela.. Så kan väl Dominik Granak vara ett namn?

www.eliteprospects.com/player.php?player=11021

Kerstin_k:
Tror att om vi tar bort corso och sonnenberg,samt räknar bort gunno..
DÅ kanske de finska lirarna kan få plats i budgeten.

TIKbiff: Ett Byte mellan Corso o Rämö?

Hahl Bundy: Där har vi det?

TIKbiff: Äh...håll drömmen vid liv! Inte den där tråkförnuftiga attityden tack, du låter ju som en klok gammal man. Vi kommer värva Jokela, Pikkarainen, Rämö, nån till toppback samt att Gunno täpper till luckan efter Piros OCH ha kvar Sonnie och Corso.

Som vi ungdomar säger; Nemas problemas! :-)

Jacksson 71: Va pengar föreningen plötsligt hittat, eller vann nån på lotto

mikenomad: Lägg till Pääjärvi också, så börjar det se hyfsat ut. Då är det nästan så att man kan låta Linkan ha kvar jobbet, thailandstrippen till trots. Nästan.

mikenomad: Jag tror att vi kan räkna bort Gunno bland de nya och Corso bland de gamla, men säga hej och välkommen till Jokela, Pikken och en "Perra-värvning" - center/vinge. En målvakt av klass kommer det helt säkert att bli. MPS? En utlånning av Oilers är väl inte uteslutet, fast i nuläget är väl det ändå en högoddsare. Hallin då? Tja, eventuellt...

Det är iaf vad magen säger just nu!

Edit: Sonnie stannar. Kan inte tänka mig nåt annat. Kontraktets utformning är väl det som tar tid.

Redigerad kommentar

Jacksson 71: Nu ska jag ge min syn på det här. Jokela som du funderade över är den enda spelaren som är klar. Han kommer att presenteras, helt övertygad.
Rämö är en våt dröm. Skulle föreningen ro i land den värvningen kan det inte vara inom ramen för den budget föreningen satt upp till spelarköp. Då måste någon krösus vara med och finansiera. Jag är sehr skeptisch!
Vidare tror jag att Pikkarainen inte heller finns inom ramen för den budget man lagt. Det är en spelare som jagas av såväl ryska klubbar som klubbar med en större plånbok. Enda anledningen att han skulle välja Timrå IK är om han får rätt betalt (d.v.s. att Timrå lyckas charma någon av sina stora finansiärer), annars är det nog också en våt dröm.

Någon fler spelare av spetskaraktär tror jag inte är möjlig om man inte väljer att göra sig av med en spelare som Corso. Det finns helt enkelt inte pengar till det. Betänk att både Lander och Erixon lär ha bra mycket bättre betalt nu än de hade förra säsongen. Dessutom har vi värvat Hirschovits som lär ha kostat en slant. Lägg därtill att målvaktsbiten kommer kosta bra mycket mer än tidigare, förutsatt att vi vill ha en målvakt som vinner matcher åt oss. MPS, om han blir kvar lär inte heller han vara billig...
Pärssinen lär kosta mindre men ändå belasta budgeten märkbart. Jokela lär inte heller han spela gratis.

Även om vi förlorat några namn så känns det redan som att det spenderats en del pengar och att pengarna börjar sina. Det är min känsla.

Huvudspåret tror jag ändå är att få hit Nordgren och Pyörälä, vilket kostar på tok för mycket pengar. Här måste man finna något företag som är beredd att betala för att de skall komma hit.

Så, det som låter som ljuv musik (Picken, Rämö och Jokela) slutar antagligen med Jokela och kanske Per Hallin. Andra namn, spetskompetens, det avgör nog inte Linkan. Det ligger på de sponsorer som är villiga att ta fram plånboken. Kanske är en arena i stan ett argument för att locka fram slantar?!

250kg kärlek: Låt spadförsäljningen börja!

250kg kärlek: Hur fungerar det ifall MPS skriver kontrakt med Oilers för att sedan spela med Timrå. Betalas hans lön av Timrå eller Oliers då? Någon insatt?

Jimmy's blogg

"Är det något du tycker behöver förbättras inom Timrå IK
- Det går väl alltid att förbättra saker men främst så tycker jag att vi juniorer inte blev tillräckligt uppmärksammade uppifrån.

Hur menar du då?
- Ja, som när Stefan Lindqvist tog över som sportchef så kom han aldrig och presentera sig ens. Jag har spelat flera år i J20-laget sedan han kom men jag har aldrig pratat med honom. Vi har inte ens hejat på varandra. När Nubben var här så kunde han t o m komma in i styrkerummet och sätta sig och surra med oss utan anledning."

Äääsch sluta klaga nu junisar, linkan är ju på semester!

TIKbiff:

Bästa vore väl att AIK plockar hem Hynning!! I i helvete med slant men ingen försämring för Tik!!

250kg kärlek:

Tror inte ens Jokela är klar! Men han behövs, plus en forward till av hög klass! Och då menar jag med Corso och Sonnen kvar!!

Limpan: Nej, men jokela kan väl inte vara billig? Granak borde inte kosta mycket mer...

Taurus: Precis, delad 3a i interna poängligan och bästa poängplockare i slutspelet och bra i slutet av serien, vad ska vi med honom till? Samt att han har varit här i 4år, brukar det inte klagas på den höga omsättningen på spelartruppen?

KniveN: Hynning var lite av ett sorgebarn den gångna säsongen men vem var inte det i Timrå IK....när säsongen räddades i elfte timmen i och med slutspel tillhörde Hynning definitivt en av förgrundsfigurerna. Och som du skriver, åren går och han tillhör helt klart den kategori av spelare som man gärna ser i nån form av stomme. Om det öht är möjligt att få till ngt som liknar stomme i Timrå IK.

mikenomad: mm, gillar inte att många spelare bara spelar 1-2 säsonger sen byter dom till något annan elitserielag, hela serien blir som en enda stor familj alla känner alla, vilket jag tror skapar en mesigare hockey. Samt en inte lika stor vi mot dom känsla och säkert svårare att få tillbaka gamla spelare då dom inte längre känner någon i laget.

Blizzard: HAHAHA semerster i flera år HAHAHAHA de verkar ju stämma

Blizzard:

Man vad fan begär junisarna av Linkan, att han skall ägna sin värdefulla tid till dom, Vilka krav dom ställer!!

Blizzard: Lindqvist och Gif Sundsvalls Cain Dotson verkar samma sorts ledartyp, timrå får skicka Lindqvist på attityd skola så han klarar av att gå ner till J20-laget och J18-laget och surra med killarna samt hälsa på dom.

250kg kärlek: Så är det nog.
Jokela är klar, säger du. Gott nog.
Att vi sen skulle lyckas landa Pikken o Rämö på det låter alldeles för otroligt men jag är ju så naiv att jag ändå hoppas på det. :)
Realistiskt? Inte ett dugg men man vill ju ändå hoppas på några riktigt bra o tunga pjäser eftersom den trupp vi har behöver det, annars blir det KS som det ser ut nu.

Vi hade ju Hahl, Pyörälä, Pärssinen, Hedström ( när han var OK),Lehtonen, Tenkrat för några år sen.

Varför skulle vi inte kunna ha typ några såna värvningar igen som typ de vi diskuterar?
Hör du hur jag intalar mig själv? Fantastiskt :)

Hahl Bundy: Om det nu är så att Jokela är klar, varför går inte Linkan ut med det då? (Är kanske läge att injuta lite hopp i leden?)

Per HApps: Tydligen många här inne som tror att "Linkan" är ensam om jobbet. Men låt dom fortsätta tro så!

Pär: 250kg har ju förklarat det igår.

Hahl Bundy: Missat det....Kan du ta det igen?

Pär: Ska jag söka rätt på det o scrolla ner för att du inte orkar?
OK då.

Timrå IK > Sv: Silly Season 10/11
Hahl Bundy: Jag har för mig att sista utbetalningsdag i Ryssland ligger omkring den 9:e Maj. Innan dess är nog de flesta spelare försiktig med övergångar och annat som skulle kunna äventyra spelarens betalning. Så just av den anledningen kan det ligga lite i det som påstås längre ner. Detsamma gäller för Jokela. Där har jag hört att han kommer presenteras efter 9:e Maj. Sanning eller ej, den som lever får se.
250kg kärlek Kommentera Igår kl. 11:05

Hahl Bundy: Ok, Tack för infot! Bara att hoppas att det är det som det hänger på då.

Hahl Bundy: Inte direkt kattskit för ett lag som Tingsryd...

Pär: När det gäller Jokela iallfall.
Annars är det nog dags att sluta drömma har jag fått berättat för mig.

250kg kärlek: Den där Sarrinen passar ju in på Timrås profil, liten o snabb målfarlig.
Han kan vi ju snappa upp till en billig penning. Har Tingsryd råd så.

250kg kärlek: Precis som jag tror också. Förhoppningarna är minst sagt uppskruvade här inne. Dock är jag tveksam att Jokela är klar men jag litar på dig.

Får vi behålla Corso och Sonny och samtidigigt landa Jokela får vi nog vara nöjda. Det slutar nog med någon målvakt i klass med Mika Noronen också. Rämö ? Never, först ska han köpas loss och sedan även ha en saftig lön. Det kan inte bli mer orealistiskt. Såvida vi inte typ tradar han mot Corso.

Mackelito: Det heter ju inte silly för inte.
Men vi är ju van att sikta skithögt när det gäller spelare o vi hamnar i vristhöjd i slutändan.
Lagomt missnöjda så där som det alltid är att vara Timråit!

Hahl Bundy: Så sant så sant.

Mackelito:
Då var Jocke Lundström klar för Frölunda.
Roligt för honom, hoppas han kan vara med och utmana Honken.

Sitter o funderar: Kan det inte vara Iiro Tarkki man är intresserad av i Finland?
Han har kontrakt men det måste vara billigare att lösa än KHL om det nu är så?
Coolt med storebrorsan i Modo o vi tar den bättre lille brorsan :)

Vi är påväg att tappa Per Hallin till SSK också. Det var sannerligen ett färskt rykte.

Hahl Bundy:
Rämö behöver inte vara så dyr att lösa. Har för mig att alla spelare i KHL som är under 30 måste skriva minst 2årskontrakt med klubben. Dom flesta har därför klausuler som gör att dom kan bryta kontrakten.

Både Omark och Harju skrev ju två-årskontrakt fast alla visste att dom enbart skulle spela där ett år sen dra över Atlanten.

Moffsing: Ja men vad väntar vi på då? :)

Hahl Bundy:
Skrevs nåt här tidigare om att 9'e (tror jag det var) Maj var det datum då KHL-spelarna fick sin sista "lön" eller nåt sånt. Att man inte ville gå ut med ny klubb innan det, för att på så sätt hamna i trubbel eller nåt.

Får väl hoppas att det kommer nåt pressmeddelande snart när man presenterar nån höjdare. Behöver ju inte vara Rämö.. kan ta Pikkarainen också. ;)

Mackelito: Jag får känslan att man avvaktar med Sonnenberg till det att man hittat en målvakt. Man vill inte tidigt binda upp sina två transatlantiska platser.

Jag får känslan av att vi borde vara riktigt spännande att komma till som målis, jag menar vi har ju skickat båda våra senaste målisar till NHL ;) Rämö känns inte som ett långskott längre, peppar peppar!

ersson: Hoppla hoppla!

På tal om målvakter...

Redigerad kommentar

Dream Team: Det hade känts mer spännande om han gått till Omsk =)

Dream Team: jdet obbiga är väl att dom (hv) kommer vinna över timrå i målvakts värvandet om vi båda vill ha samma målis....

Blizzard: Ja, det var ju lite det jag hade i tankarna. Men paraplydrinks-Linkan fixar nog biffen skulle jag tro.

Blizzard: Ja eller att priset blir så uppskruvat att det drabbar resten av lagbygget.

Apropå vår powerplayback ... Ninimaa har inte skrivit på för HV71 än ....

Andersson: Jag tror att jag kan äta glas på att Jokela är back nummer åtta och att Owuya är den nionde. Den som åker jojo mellan A-lag och J20.

« · 1262156 · »