1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11

Iofs så spelade Corso mycket färre matcher men ändå.

ersson: Nu kan det ju visa sig att det är en relativt okänd finsk rightare som vi inte ens diskuterat här inne som skriver på.

Försiktiga förhoppningar är nog bäst i det här fallet. Annars är risken stor att vi står där och funderar hur faan Mäkiaho kunde skriva på ett kontrakt...

250kg kärlek: Haha, är det någon som gillar att läsa statistik på förmiddagen? ;)

Kerstin_k: Sant. Jag tänker inte ta ut nåt i förskott iallafall el ens hoppas.

Det blir som vanligt en pysare o så faller hela HS ihop som en upplåsbar Barbara med pyspunka!

Redigerad kommentar

ersson: Det verkar trots allt finnas målvakter. Jag hade nog hellre sett denna än Pitkämäki. Men men.

250kg kärlek: Hur många matcher vann Pitkämäki mot Timrå när han stog i Mora-kassen?

PIKKARAINEN ÄR KLAR FÖR 2 SÄSONGER !

Dallas: Haha tack gud!

Dallas:

Dallas:
YES!

Dallas: Haha.. grejt!

Dallas: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111!!!!!!!!!!!!1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nu blev jag blöt.

Dunc: Jaja, men nu ska han vinna MED Timrå. Det är en viss skillnad det. Men jag litar på Tarvainen.

Hahl Bundy: Nu kissade jag på mig, totalt.

EDIT.... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Redigerad kommentar

Bra! Statistiken föresten, han verkar sitta utvisad mycket, får se hur det blir i vinter.

Jag är lite kluven när det gäller Sonny. Han har fantastiska egenskaper med sin inställning och målsinnet han visade i vintras. Men det är surt att veta att han inte kan vara med från början. Men okej, säg att vi skulle få honom, det är ett någorlunda säkert högklasskort. Då ser vi onekligen vassare ut i anfallet än förra året trots att vi tappar en blivande världsspelare i Pääjärvi. Klart bättre bredd. Jag brukar inte orka sitta och pyssla med kedjor och backpar mitt i sommaren men nu blir till och med jag lite sugen.

El Maco: Perra sätter han på plats ;)

Snajdigt Linkan! Kan ge mig fan på att det var thailandsbrännan som fick pendeln att svänga över i rätt favör. Vem skulle man själv helst skriva kontrakt med - en likblek random sportchef med stressblemmor eller en vackert pepparkaksbrun lirare med uppknäppt skjorta?

Vackert som fan. Håller med Maco: nu blir man otypiskt sugen på att formera femmor. Ge mig Sonnie på det här nu. Skiter i om han missar början, en sådan pådrivare och parkera-framför-mål-och-styra-in-puckar-snubbe har vi inte råd att avvara. Vi behöver den dimensionen i vårt spel.

Sola Linkan!

El Maco: Utvisningsbenägenheten känns inte speciellt negativ ändå. Vi har saknat spelare som haft förmågan att spela fult, framförallt forwards. Kan bli kul detta.

HV71 har ju ganska tydligt visat att man kan vinna SM-guld i utvisningsbåset.  

Känns skönt att vi har så många finnar i laget igen sist vi hade så här många gick vi väl till semi? :d

Bragd-Birger: Fan, nu blir man ju tvungen att sätta sig och fila ihop kedjorna och filosofin hur vi ska spela ;) åååååh vad jobbigt!

kaofl: Finlands sak är vår! :-) Sonnie på det här så...

mikenomad: Ja varför inte släppa iväg 2 storbomber med både Sonnenberg och Pyörälä nu då skulle man bli helt drogad :P

kaofl: Man måste nog vara just det, drogad alltså, för att tro på BÅDE Sonnenberg och Pyrret. ;-)

mikenomad: ja .. helvete vad man skulle se fram mot nästa säsong då ..

Jag säger bara; WATCH OUT THÖRNBERG OCH CO!

EDIT: 2a klippet så åkte ju tom. Erik Karlsson med i bara farten! ;)

Redigerad kommentar

Detta är bra skit!

Snart kan vi ju ha 2 finnfemmor ;) UNDERBART

Bara hoppas Pärssinen vaknar upp rejält nu då. Börjar lukta rejäl finn-femma till hösten :-P

Berglund: jo Pärssinen-Hirschovits-Pikkarainen känns som en tänkbar kedja.

dr-nix: Det känns som om Tirmå är på gång igen. Otroligt skönt att man gjort klart med Pikkarainen.

# 63 Pikkarainen, något för historieböckerna.

Välkommen Pikkarainen!! Mycket bra värvning!
Förläng med Sonnenberg nu bara så ser det mycket lovande ut! :)

Pikkarainen, underbart :) tror Timrå kan bli farlig i år.

Ne fyfasiken va kul. Det här blir intressant. Kommer Sonnenberg också så har TIK ett riktigt spännande lag till nästa år:)

GurraG: Sonnie eller ej, oavsett så har vi ett något bättre lag nu än förra året tycker jag =)

Kommer målområdeskungen så spetsas det till och liknar det år vi hade "miljonkedjan" plötsligt.

jokklas: Med Sonnie i laget kan vi ställa två femmor på isen som bägge är bättre än någon av 1:a femmorna vi hade senaste säsongen.

Är det bara jag som känner ett riktigt jävla lyckorus i kroppen? Längesen jag kände så här efter ett nyförvärv, känns SJUKT bra!

ersson: Till o med i farbror neggo pirrar det....Ny blir det 4-säsongsbiljetter iaf,
Bra jobbat Linkan!

ersson: Framför allt känns det otroligt bra att återigen kunna knyta till sig klasspelare från Finland. Hirscho, Jokela, Pikken är riktigt bra nyförvärv. Fruktansvärt imponerad att Linkan lyckades knyta till sig Pikken.

När han kom upp på tapeten i början av Silly trodde jag att han skulle bli ett namn på Linkans berömda lista. "Han var intressant, men aldrig riktigt aktuell."

Jag trodde inte på att Pikken skulle lira för oss, inte ens förra veckan då jag fick höra från en "säker källa" att han skulle vara klar.

Grymt nöjd. Nu behöver jag inte "trejda" bort honom på NHL10 ;)

Två år också. Fy fan vad underbart!

Kerstin_k: frågan är hur mycket pengar man har kvar till sista forwarden.

Kerstin_k: Måste faktiskt säga att Linkan har gjort det riktigt jävla bra, nästan så han har gjort sig värd av ett mail! Han har iallafall räddat sommaren genom den här värvningen, fan vad jag älskar han.

mikenomad: Jag är också mycket nöjd och lycklig för stunden, såhär lycklig var jag bara en gång föregående säsong och det var efter Lulematchen. Nu måste jag fira genom att köpa en ny replicatröja.

En annan aspekt är att oavsett hur bra Pärrssinen kommer att vara hockeymässigt så kommer han att vara grymt viktig ändå. Nu när det kommer fem nya Finnpojkar som skall lära känna klubben, staden och hur allt funkar praktiskt är det ju helt perfekt att ha en gammal ärrad hjälte som han. Han kommer nog att funka som fadder/kontaktperson/stöttepelare nu till en början och hjälpa de andra att komma på plats och att de skall känna sig välkomna. Det skulle inte förvåna om han får ett "A" på vapenrocken i år.

Viva Timo, Viva Linkan och Viva Timrå IK!

Linkan har fått så himla mycket skit härinne så nu ska han baske mig ha rejält med Cred!!!

Tack Linkan! Det här har du gjort bra, Mycket bra!

Hahl Bundy: instämmer...linkan är riktigt varm i kläderna nu...

Mappe: Det var nog en stor orsak till att man förlängde med Pärssinen redan från första början. Man hade nog ganska bra koll på vilka finska spelare man ville ha.

Däremot tror jag ju att Pitkimäki blev en paniklösning. Övriga finska spelare var man nog på det klara med redan när Silly började.

Hur dumt det än låter så kan jag inte komma ifrån att vi nu har flera finnar i laget, många av dom av hög klass också. I fjol och åren innan hade vi inte speciellt många.... Challe?

Fan vad skönt!

Hoppas bara på Sonnenberg.

Då har Timrå ett riktigt intressant lag!

Kerstin_k: Det undrar jag också, varför känns det som att alla spelare stormar in nu när vi får Perra? ;) MYSPERRA!

Något sådant här ifall Sonnenberg och Owuya kommer in då?

Pitkämäki (Åkerlund)

Halonen - Jokela
Pärssinen - Hirschovits - Pikkarainen

Karlsson - Erixon
Corso - Lander - Sonnenberg

Skogs - Styf
Hynning - Karlsson - Svensson/Röymark

Sonntag - Granath
Axelsson - Larsson - Röymark/Svensson

Reserver: Owuya?, Hallin

Redigerad kommentar

ersson: GRYYMT, detta trodde jag verkligen inte på!Om Pitten gör det bra så har vi ett vad jag måste säga RUSKIGT bra lag nästa år!

ersson: Ser bra ut men skulle ändra så Granath spelar med Erixon o Skogs med Kolan. Som i slutspelet. Och sedan Björn i 3e och Röymark i 4e.

« · 1264289 · »