1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Yea...Sonnenberg klar...blir officiellt inom kort!
flyttad

T T: Sune...är inte det ett troll?

Lite omdömen om våra nyförvärv från Finländare:

-Hirso and Ilkka are very good players that you just got, thought they are two different players. Pikkarainen is good and tough physichal player who can deliver the puck to the net, and in elitserien probably he'll be league elite in physichal play, I think. Hirso is more like a skill player, good hands and seems the game pretty well, i first time watched a lot of him last season, because he played in the same line with Granlund. He is good talented 1 or 2 line player! Not bad moves by your team!

-Pitkämäki is a better goalie than his last two seasons have shown. The biggest risk is that he is injury prone (which was also one the reasons for bad start in HIFK two seasons ago).

Sune:
Källa på det, tack!

Moffsing: det är en säker källa vet du väl :P

Redigerad kommentar

Moffsing: Jag är mer intresserad av vem "Åkerblom i 6e" tagit sina citat ifrån. Sunes inlägg är Sunes ord. Det kan var och en bedöma trovärdigheten i.

Men hur ska vi kunna göra någon som helst bedömning av vad "Åkerblom i 6e" skrivit? Var, när och i vilket sammanhang gjorde denne finländare sin bedömning? Vem är det? Supporter? Allmän medborgare? Agent? Sportchef? Tränare?

Redigerad kommentar

T T: Du har stenkoll på det här med internet du ;)

Åkerblom i 6e: ;-)

Jag tycker det är lite dåligt att dom inte lyckats få upp några videor på hemsidan, man vill ju se lite intervjuer med dom nya spelarna.

Jag vill se de nya matchtröjorna!!!

dr-nix:
Enligt dagens ST så är det långt infrån klart med Sonnenberg, sökt på nätet men det finns inte inne ännu.
Man har inte pratat med honom, anser att man just ni inte har råd och att truppen är "klar" då man måste gå med vinst i år.
Sonnenberg kan komma in som artist OM man skulle få in cash.
Kansk sune gått in som sponsor då han nu vet att det skulle vara klart?

;-)

TIKbiff:
Det finns, ganska väl grundade, rykten som säger att man har pengar i en påse som är avsedd för en, icke helt okänd, finne som är kontraktslös på andra sidan atlanten.
Eftersom denne, icke helt okände, finne inte har sagt att Timrå kan ta det lugnt... "i´ll be here, if you need me!" så ligger kanske prio ett på denne!
Sonny vet vi ju att han ändå inte kan komma till säsongsstarten!

Janken: Hur väl grundade är dom ryktena som säger att finnen vill spela med oss och att pengarna finns för honom?

Känns osannolikt att vi får en finne till. Speciellt finnen med stort F.

läste om, läste rätt. :)

Redigerad kommentar

Och vi försonas tydligen aldrig av skador.

Dream Team: Fan de e dax att byta fystränare, spelarna går sönder på försäsongen är aldrig ett gott tecken, samma sak år efter år

Redigerad kommentar

Limpan: Ja, och alla härinne tror att vi är enda ES-laget med en och annan skada el småskavank under försäongen? Tänk till innan ni skriver för bövelen...

Janken: De där pengarna i en påse borde man ju kunna använda på en, icke helt okänd, svensk som är kontraktslös på andra sidan atlanten.

när börjar sca cupen?

Anonymous: Om du tänker på Modin så är det nog inte pengarna som styr i det fallet. han har klart och tydligt deklarerat att en flytt till Sverige i det närmaste inte är aktuell, mkt pga familjen.

stoff: Spelschemat finns här till höger.

SCA-cupen i Sundsvall

Onsdag 1 sept (E.ON Arena)
19.00 Timrå IK - MoDo HK

Fredag 3 sept (Gärdehov)
20.00 Timrå IK - Brynäs IF

Lördag 4 sept (Gärdehov)
17.00 Sundsvall Hockey - Timrå IK

mikenomad: apropå skadedrabbad

Det roliga med dagens båda artiklar är att de säger emot sig själva. I den ena så uttalar sig bl a TJ om att det ändå inte är nån brådska med Sonnie eftersom man går in med full trupp, men läser man den andra så står det relativt klart att varken Larsson eller Axie kommer att vara rehabiliterade och fit till premiären. Nu är jag iofs på det klara med att Sonnie inte skulle kunna finnas på plats till den 16:e Sep men ändå...

Pyrret ryktet vettefan... Känslan säger feskekörka och piss-Nubben.

Ambroo: haha de är nog lugnt om nubben är smart prioriterar han en bättre spelare vid namn bergenheim

Tikare borde väl veta att de blir sämre om de går till Frölunda vid det här laget.

Åkerblom i 6e: vem har blivit sämre?

Dream Team: En reflektion på schemat:

Jag tror inte vi är med i Clas Ohlson Cup. Det kan tyckas märkligt eftersom vi möter alla tre lagen som deltar i cupen i mitten av augusti (när turneringen hålls) på Gävle-Dala orter. Men som jag fattat det så är det bara Leksand, Mora och Brynäs som är med i cupen.

lu93rowa: Riku Hahl, t.ex. Han har stadigt gått sämre poängmässigt allt sedan han kom till Frölunda. Visst, skador har stökat till det, men nog lär man ha haft högre förväntningar på honom än såhär. Skadebekymmer hade han i Timrå med (31 matcher säsongen 2006/07). Säsongen efter nådde han 41 poäng.

JimmyH: Hehe.. det var ju lite skumt. Men jag tror dig. Således är det då ändrat.

Dream Team: kanske ska ta reda på lite fakta... riku hahl har en bra mkt mer defensiv roll i frölunda än han hade i timrå.

lu93rowa: Mikko Lehtonen hade väl en bra Frölunda-karriär?

Jag undrar om inte Nubben blivit lite sämre också. Det känns så.

JimmyH: så du säger att de är frölundas fel att han hade personliga problem?

lu93rowa: Neh, men att han spelade bättre med dem i Timrå.. :P

Hahl är inte lika bra i VF heller tycker jag...

lu93rowa: Nej, jag säger att Lehtonen är sämre när han har personliga problem.

Jag tycker också att Hahl är sämre i Fröunda.

Gällande "defensiv roll" så hade han ungefär lika mycket istid/match sitt första år i Frölunda som sitt sista år i Timrå. Han spelade fyra matcher mer i Frölunda men gjorde 10 poäng färre.

lu93rowa: Jag kan passa på att tillägga att jag tycker att Peter Ström hade en bättre karriär i Frölunda än i Timrå så du inte tror jag bara ser åt ett håll.

JimmyH: Troligtvis felformulerat, om inte så var han fenomenal i Frölunda när han var med där också, även om han hade personliga problem. Däremot så hade han ju högre frånvarostatistik.

Satan vad jag längtar! Sitter och retar mig själv med Buffalo Soldier, Ohlalala, Alltid Rött Alltid Rätt !!!

Hamnar Pyörälä i Modo lär det nog bli visselorkan varenda gång han rör pucken.....
var som helst men inte där mika.....

TIKbiff: fy fan ., be till gud att de aldrig händer . någon gräns måste de finnas för djävelskap

TIKbiff: Pyörälä i Modo. Inte helt omöjligt. Money talks. Har inte Timrå pengarna att hosta upp på honom finns det ju ingen anledning för honom att inte välja spel i Modo, om dom kan betala det han vill ha.

Personligen skulle jag också må psykiskt dåligt om han gick dit. Men händer det så händer det och då skulle jag aldrig för mitt liv tycka att Pyörälä är en svikare. Då är det förmodligen pengarna det sitter i hos Timrå.

Kerstin_k: DIF letar också efter en poängstark forward.

Kerstin_k: Även om det är så att Pyrret väljer Modo för pengarna så är Modo inte något pengastarkt klubb precis.

Men det kommer kännas konstigt i lilla hockeyhjärtat att se honom i Mododress. Iof så tror inte jag att det blir så.

Stad han redan bott i, klubb med massvis med Finländare, nya tränare som har guld meriter och som är kritikerrosade. Har vi inte pengarna så har vi då fan mycket annat för honom (Y)

Frågan är: Vill han tränas av Challe en gång till?
Jag är tveksam.

Hahl Bundy: Gör man 43P och inte är förälskad i tränarn' Så orkar han nog det en gång till om det är rätt siffror i lönebeskedet......

Med risk för Gessle, är det ingen som noterat detta i ämnet Pyörälä?:

Ambroo: Nyström o Robert P mfl nämner de bästa nyförvärven. Den ende Timråit som nämns är Hirso.
Är Pikken SÅ himla värdelös i andras ögon eller har dom glömt honom bara eller har vi en övertro på killen?

Hahl Bundy: nä de tycker jag inte, han är en bra spelare, gör inte allt för mycket poäng men bra grovjobbare.

« · 1267744 · »