1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600179 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
Bergius:

Det förstår väl jag också. Men det är alltid roligt med konspirationsteorier och foliehatteri.

Simmalugnt: Foliehatt, det var nytt för mig :)

Laken: Jag är lite kluven ang Corso,, just nu känns han som skillnaden mellan poäng eller ej.

Sett till kostnad är valet enkelt,  men det går inte att ersätta honom med en Starkov , Valdix eller Jesper samuelsson.
Den Linkan man sett hittils skulle nog tänka sig göra ett sånt byte, så länge chefen hans är nöjd.

Mitt förtroende för Lindquist är noll, det har det alltid varit för mig.
Han är ditsatt för att lyda TJ oavsett vad.
Han brinner inte för sitt jobb, det har han visat flertalet ggr. Senast igår.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Men man kan ju inte vara kvar i Timrå bara pga sentimentala skäl heller. Pengar styr även idrotten numera. Så kalla den själlös om du vill, men hellre det än ingen inget lag alls.

Patrick Polly:

Jag trodde vi avslutade den där debatten i går men ok. Om du läser vad jag skrev så har jag inget emot en flytt till Sundsvall. Tvärtom. Jag stöder solklart det förslaget i arenafrågan. Det är vad vissa vill göra av det runt i kring matcherna som jag är emot och det har egentligen ingenting med arenafrågan att göra. Over and out.

Simmalugnt: Så längde det genererar mer intäkter får man ha clowner som pausunderhållning för min del. Jag kan ta en öl i puben så länge.

Frella: Vi har ju redan svart- vitrandiga clowner under matchen ;-)

Frella:

Jomen det är ju där vi kommer att landa... Kom och titta på cirkus eller Ladies Night eller vafan som helst.....Ja just det, det spelas en hockeymatch också men det är inte så viktigt.

Frella: Fast frågan i den här diskussionen varför vi helt plötsligt får för sig att amerikanisering av hockeyupplevelsen är vägen vi ska ta för att generera större intäkter. Nog för att vi börjar få distans till 90-talet och börjar se på 90-talet med nostalgi i blicken, men experimentet då får det ju inte direkt att "rinna till". Diskussionen skulle kunna vara direkt hämtad från 1996.

Knylan:

Jomen det är ju lite småhäftigt sådär med en tisdagsmatch mellan Timrå Red Eagles och HV71 Blue Bulls. Vi kanske ska plocka tillbaka örnhuvudet i introt?

Måste säga att det är helt otroligt att så många verkar se Styf som objektet som ska ogillas i den senaste soppan. Snacka om navelskådande världsbild.

Det är ju klubbledningen som är boven och Styf är budbäraren. För klubbens (och supportrarnas) bästa ska klubbledningen bort och att sanningen uppdagas gör att chansen för detta ökar. Det största problemet just nu är att nuvarande klubbledning verkar tro att de är större än klubben och agerar därefter.

Raggaren Putte: 
Bara för att man hade önskat mer av Styf innebär inte per automatik att man blundar för klubbledningens brister.
Det går att önska mer av båda parter eftersom allt inte är svart eller vitt.

Bara för att man hade önskat mer av Styf innebär inte per automatik att man blundar för klubbledningens brister.

Det går att önska mer av båda parter eftersom allt inte är svart eller vitt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

JimmyH: Jag kan dock inte se vad som skulle vara det stora problemet med Styfs agerande. Jag antar att det här med pensionerna pågått under en tid och att spelarna med Styf i spetsen inte fått något särskilt gensvar av ledningen utifrån direkta kontakter parterna emellan.

Om sedan ledningen ställer till nån form av cirkus där man väljer att hänga ut ett par spelare på offentlig presskonferens som ett slags straff för misskötsel istället för att hantera saken internt, så har man öppnat dörren för mediala utspel även i andra riktningen.

Jag ser Styfs agerande som helt rätt såväl utifrån spelarnas intresse som klubbens (inte nuvarande ledning inräknad). Har man hjärta för klubben vill man rensa bort det som tynger klubben och det är, när man drar det till sin spets, ledningen som under de senaste åren genom sin inkompetens drivit oss djupare ner i fördärvet.

Således, vill man klubben väl så vill man ha en ny och mer kompetent ledning som agerar för klubbens bästa. För att det ska hända måste man riva vissa strukturer innan man kan bygga nytt. Att lägga locket på river inga sjuka strukturer. Att lägga fram skiten på bordet ger möjligheter att ifrågasätta och börja riva ner det sjuka.

Detta gör att jag ser Styfs agerande som något som nån med hjärta för klubben skulle ha gjort. Nån som vill ta oss framåt genom att överge det gamla och sjuka. De som naivt vill fortsätta att balansera på slak lina med inställda betalningar även i framtiden håller säkert inte med, men de kommer också att vara de som skriker högst framöver när KK-stämpeln sitter på klubbmärket, utan att förstå vad som lett dit. Vill man undvika detta så är det helt rätt att börja och gräva i skiten i tid och det har Styf underlättat, så därför mitt stöd till honom.

Raggaren Putte: Dagens bästa? Mycket troligt!

Ambroo:

+1 på den som kidsen skriver.

Raggaren Putte: Dagens bästa! Tack.

Hahl Bundy: Tack själv! Skönt att det finns några som håller med.

Raggaren Putte: Bra skrivet!

Raggaren Putte: Mycket bra skrivet, det uttrycker ganska väl mina tankar som "utomstående". En ytterligare spontan reflektion är att alla verkar överreagera, att allt blivit en lavin som inte går att stoppa. En tidningsartikel om 2 spelare som druckit för mycket under en ledighet och blivit upptäckta. Korkat? jovisst men kom igen. Det är fan i mig ingen katastrof. Men det leder till att en klubbledning som pressad av temporärt dåliga resultat känner att de måste visa handlingskraft. Och gör det genom att sätta de två spelarna i en modern skampåle i pressen. Korkat, kunde möjligen varit ok om grabbarna suttit i fyllecell vid mer än ett tillfälle. Men nu blir det enbart enfaldigt. Om min arbetsgivare hängt ut mina kollegor på sådant sätt skulle jag bli förbannad och vilja stödja dem. Vilket Styf gjorde genom att visa att ledningen inte heller är fläckfri. Det var också lite korkat eftersom det bara understryker sprickor i föreningen, även om han har rätt att uttrycka oro för att han inte ska få ut sina intjänade pengar och att han har rätt att ge sitt stöd till sina kollegor. Nu är lavinen i full rullning och fans som tidigare kritiserat ledningen vänder sin ilska mot Per Styf och skriker att han inte har "hjärta" för föreningen. Men herregud, är Timråhjärta att avstå från intjänade pengar och att avstå från att stödja sina kollgor och vänner?

Till de som handlöst rullar vidare i ångestlavinen och vill sparka än den ene eller den andre, stanna upp och stöd era spelare, gå på matcherna och acceptera att denna säsong kanske inte blir er bästa. Till och med den annars balanserade och begåvade Jimmy H bör sätta sig ned i tysthet i 10 minuter och fundera över sin oberättigade kritik av Per Styf. Ditt senast blogginlägg var en klockren stolpträff. Nära målet men individkritiken var lika spånig som när klubbledningen hänger ut två spelare i en modern skamstock.
Till er alla, tänk positivt och se till att ert lag blir kvar i elitserien, alla norrlandslag behövs

Raggaren Putte: Om man tycker att hela poängen med verksamheten just nu är att byta ut klubbledningen så förstår jag hur du ser Styf som en "hjälte" i det här.

Tyvärr är ju verkligheten den att vi är mitt i en säsong nu också där vi har en väldigt dålig trend att fundera över. Jag tycker att få ordning på spelet ska vara prio ett på dagordningen. Då kanske vi måste värva.

Raggaren Putte: Gårdagens bästa inlägg kring ämnet.

Damien Fleury som gjort 13 mål och 7 assist på 16 matcher i Västerås verkar ju vara en riktigt duktig poängplockare. Han gjorde också 22 mål och 17 assist på 25 matcher i Grenoble förra säsongen.

www.eliteprospects.com/player.php?player=24848

Jag är orolig kring deras beslut. Sonnenberg + Boyce + Jens Svensson (eller liknande) tycker jag.

Timrå sa ja - Björn sa nej

Wayne Gresky: Vad hade han gjort för att få sparken?

Majkii: En Pärssinen.

Wayne Gresky: Näe, har gjort en Salle. Kört i fyllan.

Dallas: Jag syftade på drickandet. Salle, Bremberg, Lill-Strimma, det finns ett gäng.

Wayne Gresky:
Matti Nykänen och Bode Miller, där snackar vi prestation per promillehalt..

Icing-Ove: Ja exakt. Individuella idrotter är värst ;-). Minns bara den där ryske höjdhopparen som tutat vodka/Red Bull och vinglade in mot ribban ifjol. Jorå där är nog mörkertalet stort. Och vad vet man vad vasaloppsåkarna hinkar i sig ute i skogen joråsåatte....

Timrå Icon:
Haha, han ja, sen har vi Sven "Jag bedriver Ren idrott med vitt pulver" Nylander, mannen som alltid blev fyra, vilken legend..

Icing-Ove: Sedan måste man ju också ta upp den av de flesta idrottare ökända material- och fyllesporten bridge. En kvarting och en kortlek är ett välkänt inslag och borde synas lite närmre i sömmarna innan det går helt överstyr

Icing-Ove: Men Sven var rena helgonet jämfört med NordVästtugg som systematiskt och hämningslöst drogar sig med outspädd blåbärssoppa och sniffar pulvervalla av rang. Närå de inte ett dugg bättre de heller ;-)

Lite Matt Murley från Hockeykanalen.

"Vad händer med Matt Murley nu?
- Han avvaktar. Han vill spela i elitserien men det verkar inte som att några klubbar är intresserade. Och så här långt in på säsongen kanske det inte finns plats för honom heller, säger Cijan.

Nu är ju ekonomin inte så starkt i många hockeyklubbar, kan det inte vara så att det helt enkelt saknas pengar?
- Jo, men om man behöver en bra forward och inte har så mycket pengar så är det mest en fråga om förhandlingar. Matt är ingen dyr spelare, säger Cijan till hockeykanalen.se"

Vad räknas som dyrt o vad räknas som billigt?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: MM har ju en nackdel gentemot andra icke EU medborgarna, han kan inte komma in på ett artistkontrakt.

spud: Helt riktigt.

Hahl Bundy: Konstigt, var det inte Murley som enligt agenten var aktuell för flera schweiziska klubbar. Fast var prislappen, som de tyckte var billig, för saftig även med schweiziska mått mätt.

Nu skulle jag dock kunna tänka mig att prislappen på Murley torde hamna någonstans i Sonnenbergklassen.

Jag såg nyss Challe vid City Café f.ö framför Björns lägenhetshus dörr ;]

Åkerblom i 6e: timrå har tydligen sagt ja till att låna ut BS

SuperMupster: Synd bara att det är hockeykanalen, dom kan man inte lita på. Men Linkan har ju sagt att det inte är bra för någon part att han är missnöjd.

Åkerblom i 6e: Det står ju rätt tydligt att det är mrmadhawk som är källan.

Man kan inte annat än fundera över hur tankarna går inom den här föreningen.
Vi har 12 forwards. Svesse vill lämna, vilket han ser ut att få göra.
Kvar är 11 forwards, vi behöver 13.
Mot Luleå o BIF har vi 10 forwards pga DN.

I de matcherna kan vi plocka upp Boyce men vi behöver ytterligare 2 st.
O det kan inte vara nåt medelmåttigt billigt avskrap med tanke på vår situation.

Det är ett som är säkert iallafall: det är aldrig tråkigt att vara Rödvit.

Redigerad kommentar

Jag vet inte om någon har nämnt den här spelaren tidigare. Det kan kanske vara realistiskt?

T T: "Inte rädd för fysisk kontakt" redan där kan vi sluta läsa....DN's nye kelgris isåfall....

John K: Jag tror fasen du har något där ändå. "Lägg i korgen"

Timrå Icon: "Lägg i korgen" ???

Timrå Icon: Apropå fransoser, har Måns fått ett riktigt kontrakt än? Det verkar diffust.

Annars är ju Peter Nylander alltid redo...

John K: "lägg i korgen"=köpa på nätet :-)

« · 1304319 · »