1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607995 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 10/11

Sv: Silly Season 10/11
ÖstrandsNisse: Det finns fortfarande några spelare som visar "klubbkänsla" i laget men jag tycker det blir färre o färre för varje säsong. "Gabbe" är ett lysande exempel fast han inte har någon Timrå-bakgrund. Men det är välan därför som han är lagkapten också.
Om man till att börja med, verkligen började att kämpa på hemmaplan, tror jag säkert att det skulle kunna vända den tråkiga trenden. Då kommer nog också folk att komma till matcherna. Det är ju också så att man vill förknippas med vinnare o inte förlorare. Just det sista gäller ju framför allt sponsorerna.

Paddan: Hmm varför får jag en obehaglig känsla o en synnerligen olustig bild i mitt sinne?

Dunc: Tyvärr för hockeyn så har det blivit så. Man ska som förening förlita sig på ett antal spelare som tjänar 300 000:-/månad att de ska prestera i en klubb som igentligen inte betyder ett skit för dem.
Stå upp för klubbmärket betyder idag inte speciellt mycket, förutom för dem som är fostrad i klubben och kanske några spelare till.

Personligen tycker jag att det var roligare att gå på hockey för ett antal år sedan. Kanske beror det på att gubben blivit gammal eller så är det denna miljardindustri som har skenat iväg, till ett för mig, icke önskvärt resultat.

Klubbhjärtat är nog en mycket viktig del i mitt välbefinnande. Det känns så.  

Hahl Bundy: En ytterst enkel t-shirt idé. Denna text men bilden ersatt med Le Mat...

Eller den här designen för supportern som känner sig kluven inför sitt lag.

Olle: gnagarna säljer bra av sina souvenirer och dom har bra saker. Det ser bra ut och med kvalitet, dom som klär sig emd det kan fortfarande hålla huvudet högt.

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=618

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=2&id=619

www.aikshop.se/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&branchid=5&id=728

Vilken super man som helst skulle se ut som en vilsen bebis i timrås kollektion just nu.

Man håller helt klart på fel lag om man vill visa sig i klubbens prylar.....

Blizzard: Äh, vadå?

Tidlös med slapp design: http://shop.textalk.s...art=858810

Grymt het: http://shop.textalk.s...art=857174

Urläckra: http://shop.textalk.s...art=857175

Edit: Alla damer titta hit: shop.textalk.se/se/article.php?id=4944&art=5867450

Redigerad kommentar

Blizzard: Det där bäddsetet vete faan om det var snyggt, såg mer ut som en färgkräkning.

Samtidigt så verkar ju AIK ha någon form av samarbete med Lyle & Scott rörande en särskild kollektion.

Ambroo: Nu länkar du ju som en kratta men jag förstår vad du menar. Jag skulle shoppa loss häromveckan till barnen och var in i webshoppen. Det finns en del bra saker. Halsdukarna är snygga tycker jag. Matchtröjan och därmed replican är snyggare än på länge. Men generellt måste man ju ha en skämskudde i beredskap när man klickar runt.

Ambroo: Lite större tryck på den första så skulle jag köpa direkt. Kan bli den nya tröjan för krogen.

När Färjestad skippade sitt lila samarbete hände väl något. Helt plötsligt fick supportrarna en rätt skaplig kollektion att köpa in sig på också och nu är väl deras klack en av de bäst klädda i ES. Snabb vandring från att varit utskrattade clowner med ansiktsmålning bara för några år sedan.

Frella: Fan tom de ggr man suttit i bastun på Sundsvalls matcher och de visat upp sin kollektion, inte den på hemsidan som verkar vara från -97, har man ju tyckt det varit rätt schyssta kläder.

Laken: Ja jag såg det. Sedan lär ju "en Peäter" ansluta efter jul i vanlig ordning

El Maco: Vettefan varför det blev sådär. De funkade innan jag la till de där fiiina naglarna iaf...

Kan det vara så att snygghetsfaktorn fick länkarna att haverera?

Laken: Och deras lagkemi blir nog bara bättre av att han kommer till ett lag där en av spelarna har försökt invalidisera honom tidigare.

Rubriken avslöjar att det inte handlar om nåt lag från Y-län.

Kul att Linkan säger följande:

"-Tidigare kollade vi mest på en offensiv power play-back men nu söker vi även en stabil, defensiv back. Så vi scannar hela backmarknaden, säger han.
Även en forward står, som tidigare, på inköpslistan.
'Vi söker tre spelare två backar och en forward som kan göra lite mål.
Enligt Andersson för klubben intensiva diskussioner med en handfull spelare. Han garanterar att minst två nyförvärv kommer att presenteras innan hemmamötet mot AIK den 26 december.
-Vi har tät kontakt med fyra-fem spelare. Sen handlar det givetvis om ekonomi också men något kommer att hända den närmsta tiden. Minst två nya spelare kommer under uppehållet, så är det bara, säger han."

Edit: Nähä, det var visst Freddans ord... Sicken otur!

Redigerad kommentar

Kul idé, i Klotens souvenirshop kan man, som julgåva, köpa fotoramar tillverkade av spelarnas kasserade hockeyklubbor.

Ambroo: men din skit blev överlycklig när jag läste och helt förbryllad över linkans öppenhet, tills jag läste "Enligt Andersson".

suck

Ambroo: Fan vad glad jag blev först!
Fan!

Hade inte Bartecko även kunnat vara någonting för oss, han kan ju spela center...

Redigerad kommentar

Laken: Nä han har en formkurva som är vertikal nedåt...en sån som MoDo brukar signa ;-)

Timrå Icon: Tror han kommer floppa. Som du skriver karriären är på väg rakt ner!

Ambroo: Han är nästan löjligt ärlig och öppen den där Flint Andersson. Linkan må ha lyckats sisådär med mycket men det finns något värdigt i att han ändå håller supportrarna och utomstående borta från hans riktiga avsikter och tankar. Flint låter som någon gammal hederlig eliteprospect-runkare som skulle kunna härja här på HS.  

nixXz: Hade nästan ett tag kunnat tänka mig honom hos oss. Han var en bra spelare. Bra driv och hyfsat rakt fram i spelet. Men har Fredrik Andersson signat honom så vet man ju att han är dålig nu ;-)

Knylan: ...eller vad är väl en bal på slottet...

Knylan: men vadå han är ju sådär typiskt härligt osvensk! Han går ut i media och surrar istället för tråkiga svenskar som håller det internt, Hail Corso och Freddan.

Timrå Icon: Förstår att det värmer i ett TIK-hjärta att höra kommentaren om Anders Lindbäck i SVT: "Den före detta Brynäsreserven"

Det är säkert en sammansvärjning mot Timrå att man inte nämnde Timrå som senaste klubbadress...

Paddan: Räcker gott o väl med att Anders själv vet att han spelat för Timrå IK och hade en kanonsäsong här.

Paddan: Jag ser det mer som en heaven and hell-jämförelse som inte kunnat blivit om de jämfört med oss

Ambroo: Då ger vi Freddan titeln "bäst på snack". Grattis Freddan!

Knylan: Freddan kanske kommit till insikt att flera Sponsorer gjorts sig klar för att lämna och försöker med näbbar o klor behålla dem.

Linkan han håller käften, mörkar o ljuger så att de sponsorer som inte bestämt sig för att kliva av ännu, nu gör det.

Andersson framstår ju som rena proffset i jämförelse.

Redigerad kommentar

Ambroo: Kul att Andersson säger följande:

Laget är skadedrabbat och den stora stjärnan har fått sparken.
Men något nyförvärv lär inte finnas i till omstarten den 26:e december.

- Jag har svårt att se det, säger sportchefen.

Har du pratat med Martin Sonnenberg sedan det blev klart att Corso lämnar?

- Nej, det har jag inte.

Är han ännu aktuell?

- Vet inte riktigt, vi har ju också spelare som Matt Murley att ta ställning till och så har vi en hel del skador. Allt är så dagsfärskt. Vi har olika planer, sen beror det på hur det ser ut den dag vi ska göra något.

- Men som det är i dag har jag svårt att se att vi ska ha någon ny spelare på plats innan den 26:e. Julen ställer ju också till det en del, det är mycket som ligger nere då.

Nämen, det var visst Linkans ord, blev någon förvånad?

RTS: Man blir ju så trött på Linkans uttalande hela tiden.
Pratade med en "gammal " hockeyspelare som har varit insatt både i TIK och SH och han sade att när det kom fram att Linkan skulle ta över som sportchef i TIK så garvades åt detta både från TIK;s och SH håll . " En person som inte kan hockey samt vara arrogant ! det var orden som sades ..
Tror inte att Linkan har pondus till att vara sportchef utan han har värvats som sportchef för att inte gå emot T.J.
Lyssnar man både på T.J. och Linkan så kan man tro att båda håller på att somna .........

TIK55: Detta var väl en nödlösning, då ex. antal blev tillfrågade om sportchefsjobbet i Timrå alla tackade nej då föll valet på stefan som tyvärr tackade ja med "Robban" som buckupp första året hoppas att detta är sista året
även för T.J och C.E. Nytt friskt blod är vad som behöfs.

RTS: källa? Om det där är ett färskt uttalande från linkan så är det ju misär. Han måste väl inte men fan vad jag skulle vilja att han valde sina ord lite bättre innan han låter tidningar citera honom. Men om jag förstår det här rätt så kan det ju hypotetiskt bli så att vi drar igång serien igen utan ersättare till Corso (eller det kanske är Murley), ingen ny spelare in alls, fortfarande 2-3 spelare skadade och hur blir det med Eriksson?

Sen undrar man ju..."hur det ser ut den dag vi ska göra någonting", "...julen ställer till det..."

Jag tolkar det här som linkan på något sätt tror att han ska få ledigt och inte verkar ha fattat att hans arbetstimmar står i direkt relation till tabellpositionen.

Olle: Helt rätt av dig. Linkan kanske åker till Thailand i år också under säsongen.

TIK55: Är det inte när Linkan åker som det brukar röra på sig lite? Äh...jag är less nu, Linkan; klipp dig och skaffa ett jobb!

mikenomad: Jag får inte ihop det här riktigt. Innan vi sparkade Corso fanns det väl, från två externa finansiärer, pengar till en värvning?

Är det Viinanen och en förlängning med Murley och sen har vi Corso-pengarna (förhoppningsvis snart iaf) till vadå? En förlängning med Eriksson och...ingenting?

Olle: låter väl ganska rimligt? Om inte Linkan lyckad deala bort hela kostnaden för corso, vilket väl låter lite för bra för att vara sant...
2 sponsorer+ Corsopengen? = Viinanen, Murley och Eriksson.

Flint värvar på.

Knylan: ganska smart tänkt där av Freddan. I Bartecko vet man vad man får, han har visat att han klarar av att spela i Sverige. En bra hjälp lär han också bli till en mer oprovad polare. Nagy känns som ett mycket bra nyförvärv. Detta ökar knappast oddsen att Timrå har Modo bakom sig när serien är slutspelad.

ÖstrandsNisse: Ja, Nagy får väl anses vara en klassvärvning. Bartecko e väl sådär men nog duger han som breddspelare helt klart. Så just nu leder Freddan helt klart på poäng över Linkan :(

pefr: Man skulle väl ha in den trettonde forwarden innan Sponsorerna kom in i bilden?
Kostnade för Corso täcker in både Vinet o Murley om man gör sig av med hela kostnaden,

Säg att Eriksson är sponsor pengarna så måste forfarande pengarna till den trettonde forwarden finnas tillgänglig.

Enligt din tes så spelade Corso då på pengar som inte fanns?

Berglund: Bartecko är väl knappast någon bredd el dussinspelare. En Toppspelare är vad han är.
Vetifan vilken forward i Timrå som besitter hans skills.

Nej där har MoDo fått tag på en riktigt klasspelare det kan jag lova.

RTS: Och nu värvar Modo Ladislav Nagy också, och man påstås också vara på jakt efter Mat Robinson, poängstark back i norska Sarpsborg. Modo har av allt att döma beslutat sig för att överleva kvalserien.

söder över: äsh länka till dagbladet istället (källan till artikeln).

« · 1320797 · »