Vad har vi att förlora? Det är väl det som är mest tragiskt. När han spelade i Sundsvall och vi var i samma serie så skulle ingen härinne ens pissat på honom om han brann. Nu sladdar kissemissarna i AS och Socker-Conny är hett villebråd. It's a strange world after all.
RocknRolf2: ang Strömberg så behöver nog inte Timrå mer problem än man redan har....men ett korttidskontrakt med fylleklausul kanske går att ordna. BTW så hörde jag nåt om Pavel Rosa.....
Timrå ik har en ledningsstab som gett sitt nyårslöfte till fansen, vi lovar er att vi ska spela i allsvenskan nästa säsong!!! det blir kortare resor då.spelarna vill vara mer hemma hos mamma...
fighter:" Timrå ik har en ledningsstab som gett sitt nyårslöfte till fansen, vi lovar er att vi ska spela i allsvenskan nästa säsong!!! det blir kortare resor då.spelarna vill vara mer hemma hos mamma..."
Spontant så känns det som att det skulle bli längre resor om ni spelade i Allsvenskan.
RTS: Även om Strömberg är en mycket duktig hockeyspelare så tycker jag nog att det hade varit en rejäl chansning. Pengamässigt är det säkert ett fynd men om han skulle försvinna ut på ytterligare en av sin hundra roadtrips där han inte har en aning om vad han gjort de senaste två dygnen så hade ropen skallat på Linkans avgång, denna gång ännu högre. Föreningen har en uttalad drogpolicy och att i det läget plocka in en alkis (jag tycker faktiskt det), det skulle inte se särskilt bra ut. En mycket bra hockeyspelare men med jätteproblem med sponken. Det är Conny det.
ÖstrandsNisse: Timrå behöver trygghet. Conny är mer som en pava T-röd vid en majbrasa. Mysigt men något risky...
Jag är förbannat nöjd med TIK:s insats i andra i dag. Även första var skapligt om man fått till ett gäng målchanser också. Kämpar alla spelare kan jag inte kräva mer av det här laget.
Ambroo: Enligt någon som har en pappa som jobbar på E.ON som Linkan lättat sitt hjärta till så ska Sonnie och Marha vara klar. Om man tar hit Sonnie så måste man ta hit en riktig sniper. Då låter Marha som, eehhh ja, eeeehh, kanske inte den jag först tänker på som sniper. Davos förresten, hur många hundra spelare har dom i sitt stall? Verkar krylla av dem i alla fall.
En tvåvägscenter med bra inställning och hög vinnarmentalitet. Har med åren tagit mer defensivt ansvar. Teknisk spelare och bra puckkontroll. Kan också spela back. (av: Ulf Andersson)
ÖstrandsNisse: Senaste i förrgår så ska ju Linkan själv ha sagt att nån Sonnenberg det blir det icke. Jag tycker det är så in i helvetes trevligt att de kör med raka rör och öppna kort! Alla schweiziska lag verkar ju ha fem kedjor och tio backar att tillgå. De där jävla chokladmumsande ostsmugglarna sitter på för mycker klockor och deg helt enkelt.
Hahl Bundy: Fast det är fel fokus. Visst, jävligt onödigt att Modo (och även Brynäs) vann men hur andra matcher går bör vi försöka koppla bort och inte onda över. Det viktiga var att vi genomförde en bra bortamatch igen och vann en match på karaktärsdanande vis, dvs genom att hämta upp ett tungt underläge. Jag tänker iaf unna mig lyxen att hoppas på en liten uppryckning nu och att även de med lite månadslön tar efter ungtupparna.
Hahl Bundy: Visst är det så. Men jag menar bara att vi har tillräckligt mycket att spy galla över utan att behöva dra in matcher som vi öht inte kan påverka. Att sedan tingens ordning är sådana, att som Timråit ska man ner på jorden illa kvickt, det är en annan femma..;)
Hahl Bundy: Hockeygudarna står där och pekar med sina fula fingrar...OBEY, böj dig du ynkliga Timråit. Inrätta dig i ledet och acceptera din underlägsenhet, din existens som ful ankunge.
Men jag smörjer min tatuering och blänger trotsigt tillbaka. Jag VÄGRAR låta mig rektumpenetreras hur mycket som helst!
Nu tänker jag vara stolt Tikare åtminstone till på lördag!
mikenomad: Klart vi har stolthet! Vi fortsätter på det inslagna spåret från ikväll framöver. Det finns inget annat alternativ. Jo det gör det men det vill jag inte tänka på som alternativ.
Hahl Bundy: Du såg väl en sv/vit Heimat ikväll, elr hur var det?? Ja GRATTIS till de 2 pinnarna, vi tog ju 3, i en enorm kämpamatch! Finns visst hopp för Klyktattare ändå...
Apropå ungdomarna igår: Freij hade inte alls sin bästa kväll, Genborg bra och ok. Men Linus Eriksson! Tycker han är vår bästa mot Saik. Spelar lätt, nätt, smart. Vinner puckar/dueller utan att behöva köra Walli-style, bra i backcheck, orkar långa byten. Imponerande kille! 💪
Skarin: Ja, detta skepp kommer sjunka rakt igenom dyngan på botten av Sundsvalls viken och rakt ner bland gamla ryska atomubåtarna som ligger där.