1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608401 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Dunc: Var hämtar du den känslan i det inlägget?

Bragd-Birger: Nej. Eller Kolan blir nog inte kvar, men Hirso, Jokela och Linkan blir säkert det. Tråkigt för alla som håller på Timrå.

Bragd-Birger: Jag har en deja vu känsla.

Bragd-Birger: Jag får en bestämd känsla av att du verkligen önskar att våran klubb skall gå i KK.

RocknRolf2: Ju mer jag tänker på det, desto mer övertygad är jag om att Linkan blir kvar, Hirsos och Jokelas kontrakt spelas färdigt och Kolan erbjuds treårskontrakt.
Har någon ett enda tecken som tyder på att det inte blir så?

pefr: Skandal i så fall...

Kostiainen: man kan nästan tolka den artikeln som att Linkan är sportchef även nästa säsong.

Ambroo: Intressant att se att bara Brynäs nämns i rubriken när även vi har lämnat ett konkret kontraktsförslag.

Ambroo: förstås, Brynäs behöver ju verkligen en högerskytt till... :-)

Mackelito: Ja, jag har tänkt så också. Dock kanske det skulle vara kul för honom att kröna karriären med spel i elitserien. Vad vet man?

Ambroo: Synd att vi inte tog in PW tidigare då de visste att Pitten inte var 100% då han stod. Då hade vi legat bättre till nu. Men allt går kanske inte att lösa så snabbt kanske

Ambroo: Riv kontraktet..... NU

Ambroo: Ja inte gråter jag direkt.
PW o Tarkki. Ja tack.

John K: Har man spelat i samma klubb hela sitt liv och är 29 år så börjar jag nästan bli rädd för att en sån spelare inte skulle klara omställningen till en annan klubb.

Och Här en amerikan som lirar i Växjö, kan väl också vara nåt.

Ett exempel till.

Här kommer ett exempel.

Skippa ex-tikare och värva lirare från Örebro Hockey, där finns några riktiga snipers.

Johnny Bravo: Läste att Victor Bartley kan vara på gång till Elitserien. Det kanske skulle vara en back för Timrå. Jag tror att han skulle kunna axla den mantel som Kolan eller Jokela inte klarade av.

Ser dessutom att Hardt i MIF har GS som agent o att hans kontrakt med MIF går ut efter den här säsongen.

Låter som ett drömscenario för vår SC,

Ser att Fredrik Warg inte tänker förlänga med SAIK.
Är det nån som vet vart han ska?

T T: Då får vi hoppas att dom gör något åt detta då :)

TIK har option på Pitkämäki 'erfar' ST:

Jg är emot Oscar Sundh som nyförvärv. Däremot ska man se till att förlänga med Röymark och Axelsson som ger oss mer än Sundh.

Nej tack säger jag till samtliga EX-Tikare bortsett från Zäta och de andra NHL lirarna.

Värva nytt ungt svenskt och fräscht! Det är ju tydligt, kolla bara på Lander, Anders Lindbäckk, PW Sebbe Erixon.. UNGT VART ORDET!

superfalle: Själv minns jag mest Oscar som killen som slet sig lös på högerkanten. Laddade på ett stenhårt skott. Skottet missar målet och går ner i sargrundeln. Därifrån fortsätter puckfan men kanonfart ut i mittzon.
Plötsligt skapas ett kontringsläge emot oss. Thörnberg (av alla dj##"*^'ar)
sliter åt sig puckenjävulen, rundar vår back och sätter ett helt onödigt kontringsläge, nä, ja ä int bitter...

Jockz: Ja det håller jag med om, ha missa en hel del öppna mål och frilägen. Men han är 2 år mognare nu också så :)

superfalle: Klart han var nyttig med sitt hårda slit, det blev 9 poäng sista året i Timrå och det gick kanske lite trögt för honom och Timrå valde att inte förlänga.
Jag skulle inte ha något emot att se honom här igen dock.

Jockz: jaha . han gjorde 18 och 15 poäng i timrå . och 21 och han har 18 nu i hv . och han spelar med bättre folk omkring sej . oskar håller väl den nivå han alltid haft dvs en riktigt hårt arbetande väldigt snabb kille utan sniper egenskaper . men otroligt nyttig . de va en jobbig dag då han lämnade timrå

superfalle: Om man jämför poäng och speltid för honom i Timrå och HV71 så är det ju ganska uppenbart.

Jockz: jasså .

jens_88: Men det kändes faktiskt som han hade kört fast här.

Blizzard: Han ville ju själv gå ner i lön förra gången han var här, var Challe som inte ville ha kvar han

Taurus: Personligen skulle jag vilja att PW fick vara förstemålvakt nästa säsong.

El Maco: haha inte okej ;-)

Jo vi har ju några strandsatta spelare där ute, lite smått vilsna. Hur bagarn kan ha sjunkigt så mycket är ju ganska sjukt - hitta han samma hiss som hedström.

Blizzard: Man kan generellt fundera på vad vi har för gamla ex därute som kanske kan vara intressanta?

Hahl?

Bagarn?

Sundh?

Chrippe?

jens_88: var han dyr för sina kunskaper förut så lär han vara väldigt dyr nu.

Ambroo: Oscar Sundh också är väl en spelare man bör tänka över om man ska värva? Han var ju gudabenådad i boxplay tillsammans med Bagarn och han har ju lärt sig producera lite

MB:

Men Timrå IK köper Finnar direkt från operationer och skador! Smart!

Taurus: Linqans telefon måste vara avlyssnad utav Expressen.

Stämmer det som står i länken så bör TIK se över möjligheterna att värva Andreas Falk:

MB: Då menar jag att Juha ska bort, han har kontrakt jag vet, MEN han ska BORT
PW ska vara kvar, helt rätt

MB: PW vore kanon, men risken är ju som sagt stor att han försvinnter norrut. Jag tror att PW är Timrås förstaval.

T T: Nog för att han spelade OK, men som en back bland de 3 första backparen luktar fiasko redan.. Kom ihåg att SAIK sparkade honom i början av denna säsong och att vi i dagsläget har i stort sett lika bra backbesättning som SAIK.

Taurus: Nej nej nej!!!! Jag vill ha PW......eller Hellberg!!! Börjar bli lite less på alla finländare pga årets superfloppar som också var "Så jävla bra" i den finländska liiigan.

« · 1351724 · »