1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608401 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Marcus Högström:

dr-nix: ja. han borde byta löne kuvert med honom då dom får lön .

KniveN: absolut, grabben har gjort det mycket bra. 

Frågan är varför inte en snubbe som Jokela ser på Dahlroth och blir genererad. Jag skulle nog bli det iaf om en 19åring som knappt lirat någon Seniorhockey (på hög nivå) alls kommer in och överglänser en rätt enkelt. Har mannen ingen stolthet?!

Laken: Håller med Jimmy i samtliga åsikter där, ex om Viinanen som många här inne ser som någon att förlänga med. Nej säger jag!

Enda jag inte håller med honom i är att man ska köra på med Murley! Han är en katastrof defensivt. Ohh bara för man ibland gör mål på en retur ibland är han inte värd ett dyrt kontrakt samtidigt som han tar upp en viktig icke EU plats.

Redigerad kommentar

Har varit utomlands, läser ikapp mig lite. Instämmer verkligen det Jimmy skriver i dessa rader:

"Det första och viktigaste Timrå IK måste göra till nästa säsong det är att se över de kontrakt som redan finns. I min värld vore det en katastrof att låta Mikko Jokela och Kim Hirschovits slutföra sina kontrakt."

Johnny Bravo: Nej, där ser man vad lite man vet. Jag trodde också att det var så. Men icke.

ÖstrandsNisse: CE? Inte TJ?

The Palm: Jag tror att Nubben håller det han sagt, nämligen att inte jobba som sportchef igen. Däremot skulle jag välkomna honom i föreningen igen, han kan hjälpa sportchefen tills vidare. Som en GM, typ.
Men Nubben återvänder inte till föreningen så länge CE sitter kvar. Så det kan bli stora förändringar framåt våren.

Spännande.

Jockz: Bara att svälja stoltheten och be att Nubben kommer tillbaka. Men det är väl en utopi på väldigt många sätt gissar jag.

Johnny Bravo: Om linkan fortsätter så blir man så mycket lugnare över detta med tanke på vad han lyckades med iår
"jag tror i alla fall att det blir en liten sänkning i kostnad från den här säsongen."

Ja men dåså, härligt!

Vem skulle kunna vara lämpad att ta över Linkans jobb, förslag?

"Förutsättningarna för denna säsong rent ekonomiskt sett var den överlägset sämsta under hela ES-sejouren". Med den världsuppfattningen förstår jag att man är "mycket nöjd" med Linkans arbete.

Johnny Bravo: Angående sportchefssituationen så måste Timrå agera snarast. Om man ska byta sportchef måste man göra det så snabbt som möjligt, eftersom nästa säsongs lagbygge redan är i full färd. Väntar man någon månad till så kan man likaväl ha kvar Linkan. Hemska (men inte verklighetsfrämmande) tanke...

Dunc: Linkan hade till den här säsongen en ökad budget till spelarvärvningar.
Är du nöjd med de spelarvärvningar vi har gjort o med den tunna trupp vi har haft under denna säsong?

Dunc: Den här säsongen har han misslyckats med vår förstecenter och vår försteback. Han lyckades dessutom med bedriften att skicka vår sniper mitt under säsong och dessutom valt att satsa på två osäkra målvakter. Det tycker jag är ett underbetyg som gör mig tveksam till att Stefan skall få nytt förtroende.

Johnny Bravo: jag tror att han är mest nöjd med värvningarna jokela och hirsovits . två billiga pjäser som fallit väl ut :)

Dunc: Istället för att ständigt och jämnt avkräva av andra skribenter att redogöra för i vilken grad man är insatt i Linkans förutsättningar tycker jag det är på tiden att du redovisar din, uppenbarligen initierade, inblick i ämnet. De flesta av oss härinne är bara helt vanliga gräsrotssupportrar. Men vi har mer eller mindre goda kunskaper i ämnet hockey och vi är inte dummare än att vi kan jämföra, dra paraleller och utifrån detta ha hypoteser som är mer eller mindre troliga. Många av dessa vågar jag påsta tillhör den förstnämnda kategorin.

Dunc: Du är nöjd säger du. Med vad?

Vad jag tycker är orelevant i det här läget eftersom det mesta är sagt från min sida mfl.

Johnny Bravo: Dessutom mycket nöjd. Till skillnad mot vissa andra. Det enda namn som skulle kunnat vara bättre ville inte ha den utsatta posten o "Linkan"
tvekade inte. Med de förutsättningar som funnits o finns så har han gjort en kanonjobb. Sen får du säga vad du vill.

Dunc: Gör jag?

Vi vänder på det där istället eftersom det åtminstone är 97% här inne som är missnöjda med vår sportchef. Vad gör honom lämplig och vad gör han så bra?

Dunc: Det är med all tydlighet så att du är nöjd med Linkan som sportchef.

Vad grundar du det på?
Vad är det som gör honom till en såå bra SC i Timrå IK?

Vore intressant att ta del av den analysen.

Jockz: Var inte Videll inblandad i nåt bråk i omklädningsrummet förra säsongen också? Eller var det Linus Klasen.... hmm.. Månsson är ju också en riktig solstråle såklart ;)

ÖstrandsNisse: Ja för just chansa är väl något vi gjort tillräckligt den här säsongen kan iallafall jag tycka....

superfalle: Ja där kan man spika upp alla som bränner straffar

Jockz: Jag tror helt enkelt att Timrå IK inte vågade satsa på Månsson. Det finns massor av rykten som florerar kring honom, vissa mer sanna än andra bör tilläggas. Men hans förmåga att exponeras i en del mindre begåvade sammanhang gör väl att jag personligen inte heller "chansat" med en sån värvning. Och vis av erfarenhet (läs den här säsongen) så var det nog ett klokt beslut att inte intressera sig för Månsson.

Men det är en bra spelare i sina bästa stunder. Det kan ingen ta ifrån honom.

Snoop: ja . uppspikad på väggen utanför toaletten kanske . där skulle han se bra ut

Snoop: Han blev väll erbjuden ett kontrakt då han lämnade Skellefteå? Han var tydligen inte intressant nu då han lämnade KalPa som det verkade.

Jockz: Ja vet inte riktigt men ja gillar Månsson, har velat se han i TIK.

ersson: Nä jag har hört lite om hur han är förut. Han verkar bestämt fortsätta på samma sätt vart han än kommer.

Jockz: Ingen nyhet exakt, alla som haft med Månsson att göra vet hur han är.

KORITFW: Kanske ska låta Rasmussen försöka bli förstemålvakt i J20 laget innan vi plockar upp honom.

KORITFW: Jag funderar på hur bra Rasmussen är, varför får han aldrig chansen för?

Nästa säsong vill jag ha PW i mål och lillebror Rasmussen som back-up, a.k.a 193 cm lång.

Ambroo: Du verkar ju veta det mesta. Tala om för mig vilka ramar "Linkan" har att rätta sig efter. Sedan kan du ju passa på att säga ett namn som är bättre!
Som alltså passar in i omgivningen o klarar att hantera ramarna.

Så länge tok linkan är kvar så vet man att laget bara blir skit och sponsorer låter sig inte luras längre. Är föreningen så jävla hjärndöd att den dåren blir kvar som bränt alla miljoner kan man lägga ner skiten.

Pätr: Salomonsson är ingen personlig favorit, han verkar vara rätt blåst.

Johnny Bravo: Om jag ska lista några spelare som jag tycker är intressanta för nästa års trupp så skulle jag skriva ner:

Marius Holtet
Emil Sandin
Johannes Salmonsson
eventuellt Richard Gynge
tyvärr har Martin Laumann Ylven kontrakt, annars hade han varit spännande.

Det känns som om samtliga spelare är i ett läge där det bör börja hända saker snart, och jag tror att de kan ta ytterligare steg i karriären. Varför inte i Timrå?

Ambroo: Nä nu ska vi vara snälla med Linkan.

Han är inte dum egentligen. Han har bara otur när han tänker.

ÖstrandsNisse: Lysande inlägg!

Att ens Linkan får möjligheten att fingra på nästa säsongs trupp är obegripligt. Jag orkar inte ens utveckla. Allt har redan skrivits mil efter mil.

ÖstrandsNisse: Jo, men det tog jag i min naivititet för givet. :)

Man kanske måste tänka om? Det är ju Timrå vi snackar om.

Johnny Bravo: Jag tror att en klubb i vår storlek är enormt beroende av bra scouting. En riktigt duktig sportchef samt människor i sportchefens omgivning som har ett bra kontaktnät och även själv kan plocka fram duktiga, och billiga, spelare.

Min känsla de senaste säsongerna har varit att "bara namnet och meriterna finns där så visar vi intresse", vilket visat sig vara allt annat än lyckat.

Jag hade gärna sett att man satsar all kraft på att hitta en sportchef som har förmågan att hitta prisvärda spelare utifrån den kravbild man har. Jobba för att plocka hit en ruskigt bra förstaline, där man inte har råd att dessa spelare inte levererar. Se till att få hit en ruskigt bra målvakt och bygg därefter på med spelare som man scoutat noga och ser potential i. Arbeta också aktivt för att försöka få fram några egna J20-spelare också. Då bör man få fram ett lag som inte kostar skjortan.

Men återigen: den viktigaste posten i ett lag av vår storleksordning är sportchefen och hans närmaste stab. Det är vad jag tror.

Redigerad kommentar

Vad innebär detta uttalande för spelartruppen nästa år?

"Men sen är det ju så att föreningen inte har gjort klart med ekonomi, budget och sportsliga ambitioner än. Det är ett snack vi ska ta ganska snart, men jag tror i alla fall att det blir en liten sänkning i kostnad från den här säsongen."

Jokela o Karlsson kan flyga o fara. Hirso gråter jag inte heller över.

Men dom måste ersättas.
Framförallt en klassback av Rang den här gången liksom en 1:e center som kan åka skridskor o göra poäng.
Fast stannar Lander har vi Härföraren i o för sig.

T T: Fast egentligen var ju inte det där Timrås önskelista utan ST:s om man skall vara petnoga....

Sitter på plats i Globen och förvånas över den erbarmligt dåliga musik som spelas. Den håller inte ens div 1 klass.

Mitt förslag är att ge Skarin och Hassebo fria händer. Vilket lyft för sömnpillret lg det skulle bli!!

Jockz: Pitten kan vara back up nästa säsong. Jag hoppas att PW stannar, och då är han given etta. Om inte så skulle jag kunna tänka mig Johan Gustafsson från Västerås eller Oskar Alsenfelt från Växjö. Båda är unga och talangfulla, och med tanke på erfarenheter från senare år så är det bättre att satsa på en ung, talangfull målvakt istället för en äldre och mer meriterad. Min personliga uppfattning är att de mer etablerade målvakterna brukar vara mycket dyrare, men knappast bättre - snarare tvärtom.

Jockz: Det är för mig helt ofattbart hur man kan vara så mån om en tränare vars utseende, främst håret, påminner starkt om Ben & Gunnar-Ben. Detta är en liknelse som jag är fenomenalt nöjd med för övrigt.

Den slår dock inte Birgers lika-som-bär: Ann Petrén och Ilkka Pikkarainen. Den håller mycket hög klass.

« · 1349029 · »