1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 608343 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo:

Lät det lika för ett tag sedan när han var hur populär som helt här inne?

Jag vart jävligt glad när han lämnade Leksand för jag och många andra tyckte han saknade total spelförståelse och spelsinne. Har inte haft sådan koll på honom på slutet så jag vet inte hur det kommer sig att många av er ändrat er här inne.

mattias - 74: Vem ska lösa honom? Leksand el han själv i såna fall?

Klart han får gå om han vill.
Vill han inte vara kvar trots kontrakt, så kan han dra.

mattias - 74:

Ollas? Ja vi har ju blivit ollade hela säsongen så det lär ju fortsätta nästa säsong.

Johnny Bravo:

Jag vet men han kan väl hamna i Leksand för det?

mattias - 74: Ja men Granath har ju kontrakt ett år till, har du inte greppat det än?
Det säger ju även Salo.

Johnny Bravo:

Tror att både Granath och Gabbe hamnar i Leksand, Ni kanske får Ollas i gengäld?

Timrå driver med oss! Linkan är sjuk humor.

Kattgubben: Kolans agent skickar ut mail till alla klubbar i hela landet som ev. skulle kunna tänka sig kolan's tjänster problemet är att mailen rubriceras som "skräppost" och därför har ingen läst dessa mail ännu.

Jokela och Kolan är det tyst om i media. Visst är det väl anmärkningsvärt att inte FBK är och hugger efter Kolan, nu när han är kontraktslös och allt? haha.. för det kan väl inte vara så att Linkan funderar på att förlänga med fanskapet?!

Ambroo: Förstår Gabbe oxå i såna fall.
Om valet står mellan att ta upp ett lag i ES alt. följa med ett lag ur ES, så är ju valet lätt.

Linkan är som en liten eljest person som sitter i en båt med handborr o borrar som en dåre, för skojs skull.

Olle: Bara en sån grej att Lander troligtvis sticker, kommer ju gröpa ur budgeten ordentligt. Lander är vår klart bästa spelare och han spelar för en spottstyver relativt sett. Ska man ersätta honom med någon som ens kommer i närheten av hans kapacitet får man lägga ut bra mycket mer flis, och med Linkans fingertoppskänsla, när det gäller scoutning, i backspegeln.. kommer den där ersättande centern dessutom att vara hyfsat kass. Dyr och ganska dålig!

Så vad gör Linkan då? Jo, han låter Gabbe, vår kapten, få gå från klubben och ersätta honom med..... nån billig? Eftersom man blir tvungen att värva så dyrt för att ersätta Lander?

Ja så blir det nog...

Tur att vi har våran förstecenter, Hirso, kvar på kontraktet iaf...... *harkel*

Säg upp dig, Linkan!

Redigerad kommentar

Olle: Väljer man Leksand före TIK så är jag rädd att man är felande, t o m värre än Linkan. Man kan dock få en hint om att TIK inte är så intresserade...

AVGÅ SC!

Blizzard: Vänta jag har en till! Linkan är som en spillkråka som ratar en diamant till förmån för ett staniolpapper eftersom det blänker mer...hehe nä den var dålig. Linkan är på väg att ge mig ett nervsammanbrott.

Kattgubben: Om det värsta inträffar och vi blir av med sebbe, Lander, gabbe och Granath, då ligger vi risigt till. Det där är 4 av ca 13 spelare som öht platsar i ett ES-lag.

linkan är som en asgam som dyker upp efter att någon fiskat med dynamit. Han roffar ju bara åt sig av det ingen vill ha. Sen ni som säger att vi kan fylla på med juniorer...betänk hur usel linkan är på att scouta spelare, vet han ens vilka i J20 som förtjänar en chans i A-laget? Har han överhuvudtaget förmågan att se kvalitéer i dessa spelare?

Olle: Det är Linkan som sätter sin slutgiltiga prägel på laget, det är jag helt säker på. Så länge inte vi gör något så kommer han få sitta kvar på posten och ta ut sin lön som han verkligen inte gör skäl för!

Avgå för i helvete!

Olle: har du utvecklat din slutfras, denna var mer tydlig ;)

Olle: Det blir till att jaga oscoutade centrar för Linkan nu då... Lander lär väl sticka också, så då har vi två klasscentrar att ersätta.

FIFAN!

Kattgubben: Är det linkan som sätter sin slutgiltiga prägel på laget tro? Göra sig av med grovarbetande rollspelare och ersätta med...vad?

Men avgå då för helvete!

Leksand jagar Gabriel Karlsson!

Han har tydligen sagt upp kontraktet på lägenheten, så han kan nog vara på väg bort... det var ju skit isf... vem skall ersätta honom kan man ju fråga sig :(

Redigerad kommentar

Mackelito: Nä, det är som du sa några sidor tillbaka, Linkan är en "slacker"!! han vill att andra SKA göra jobbet åt honom, jag har en bekant som känner honom privat från ungdomsåren, han HAR den attityden - eller iallafall hade.

Så orden från LInkan känns inte oväntade nu om Tarkki blev för dyr:
"Äh va f-n, orkar inte leta längre, vi har ju för sjutton Åke - vi avvaktar - det funkar nog ska ni se..."

suck......

Redigerad kommentar

Taurus: Har Friberg sagt att han vill till TIK? Häromdagen fanns det artikel i Expressen om att han alltid varit brynäsare.

ersson:

Vill Max till Tik är det inget att fundera på!!! Signa pojken 3 år!!!!

Johnny Bravo: Jag lovar att ifall Max vill hit och Linkan sumpar det för att han inte hör av sig så ska jag fan starta en kampanj för att Linkan ska avgå. Helt ärligt. Fan vad jag inte gillar den karln just nu.

Redigerad kommentar

När jag ändå är i gång o uppe i varv så måste man fundera över: Hur kan Åke fortfarande vara aktuell för en förlängning???

Nån som anser att PW (om han nu stannar) o Åke är dom ultimata målvakterna för oss??
PW javisst. Men sen MÅSTE vi han en riktigt riktigt bra målis till om vi ska kunna se uppåt.

Det ska vara Mördande konkurrens om 1:a spaden, men det är ju en promenadseger för PW utan att killen behöver förta sig, Tyvärr, om Åke bli kvar.

Jag vill inte vara elak mot Åke, men så är det.

Jag vill poängtera det, att så här på förhand, så anser jag att om man nu sumpar Max Friberg, som ville hit, pga Linkans inkompetenta beteende gentemot Max o hans agent, så är det ännu ett i raden av grava tjänstefel.

Karln måste bort innan han åsamkar mer förödelse.

Punkt.

Tycho: Hade det handlat om någon annan än Linkan, någon som brann för sitt jobb, någon som intresserat sig för ungdomslagen,någon som inte ljuger när han säger hej, då hade jag hållit med dig,du har en poäng.

Men med Linkan kvar så åker vi ut, han måste bort snarast.

Låter säkert naivt med Nubben, men han ersätter Linkan o Linkans "kanske" påbörjade lagbygge med råge på 30 sek.

ersson: Den här gången får vi väl hoppas att anledningen till att Linkan "avvaktar" är att han väntar på att några ytterst kompetenta scouter ska ansluta till organisationen och ge klartecken till värvningarna inför nästa säsong!

RTS: Skicka karln till Sibirien på livstid!
Man borde ge på han en smäll, Det är sant det!

fredriko74: Varför är Linkan kvar fortfarande? Fan, mår sämre för var dag som går och han är kvar. Helvete.

Redigerad kommentar

Mackelito: Hahahahaha, Ja är det inte patetiskt så säg!

Jag blev full i skratt när jag läste det nyss, snacka om idetorka 0.0

Vakna nu för fan och kavla upp armarna, kliv in i sportchefsrollen med lite ambitioner & glöd Linkan!

RTS: Haha!
Gullegris vet jag inte, jag hade nog hellre sett Inge H. som sportchef då valet av Linkan gjordes. Men det är bättre att göra en övergång av sportchef från december istället för att sparka precis när laget ska byggas...
Det kommer göra laget ännu sämre än om Linkan sitter kvar...

mikenomad: Hur många J20 matcher tro du han sett iår?,,, ja det där skrev ju Jimmy om också,, men Nubben har iallafall sett fler sedan han flyttade hem.

Linkan måste bort,, så är det bara. Annars är chansen enormt stor att det är vi som lirar KS nästa år.

RTS: Jo, jag vet det där. Det är därför man blir om möjligt ännu mer provocerad av Linkans jävla dyngsnack.

mikenomad:  "se mitt inlägg ifrån fredagen.

Nä nu är det dags att sparka Tycho´s gullegris

Redigerad kommentar

mikenomad: Glöm Friberg, Agenten har strukit Timrå ifrån hans lista eftersom Linkan inte hörde av sig som utlovat.
Linkan för ingen dialog med Friberg, det är en lögn, pricis som hans övriga dravel.

mikenomad: Men snälla det måste ju finnas någon målvakt som är bättre än Åkerlund på marknaden. Han har ju kört fast helt. Kan ju inte vara så att "Nehe vi fick inte Tarkki, men då orkar vi inte leta längre. Vi kör på Åkerlund istället"

Suck...

Pappersupplagan av ST idag förkunnar att lillebror Tarrki antagligen blir för dyr vilken öppnar dörren för att Åke stannar. Vidare berättar man att Max Friberg väljer mellan FBK, Brynäs eller Timrå och att han själv säger att han vill till en klubb som satsar på honom, att magkänslan kommer avgöra. Möten med FBK och Brynäs är inbokade men hur det blir med Timrå vet han inte eftersom de inte hört av sig.
På frågan om Friberg svarar Linkan "han är intressant, vi för en dialog."

Lagbygget inför nästa säsong är mao i full gång på bästa Linkan-manér. Det känns tryggt....eller nåt. :P

F.ö. anser jag att Linkan måste entledigas fortast möjligt.

zita: Gud vilken tur att inte han kom då! Riku tror jag är på väg i fel riktning , så för min del blir det ett ja tack, men nej tack till hans tjänster i TIK ! =)

zita: Kul om det Oscar, för det är en bra spelare.

RTS: Ja men det var nära då...enligt dom som vet:)

zita: nja det var bara ett litet skämt ifrån mig, då du ifjol än gång sa att Riku var så gott som klar för TIK.

Det är nu det roliga börjar, alla spekulationer hit och dit. Ingen som har nåt smaskigt att komma med. "me like" Undrar hur det blir med Johan Backlund då hans kontrakt går väl ut nu. Kanske vår andre målvakt:)

zita: Riku Halh. Men "bra storlek"... då måste det nästan vara Mäkiaho, han hade bra storlek. Men SAIK är ju annars full av ex timråiter.

Redigerad kommentar

GurraG: kanon . viktigt .

GurraG: Mycket bra! Det är såna kämpar vi ska bygga laget på.

Kan inte länka med mobile men eurosport skriver att TIK bill förlänga med Per Hallin

RTS: Då har du läst dåligt om du missat vem det är :) Men vore ju inte så fel med både Hahl och Pyörälä i Timrå igen tillsammans med Pärssinen.

Johnny Bravo: Ja men han har ju ett halvår på sig ;-)

Timrå Icon: Gående? Det går fortare med flyget.

« · 1361983 · »