1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Bragd-Birger: Väldigt nyttigt och tänkvärt perspektiv. Mycket bra.

Det är en ärrad herre som vänder hem med svansen mellan benen. Jag vill avvakta lite intervjuer och mer konkreta förklaringar över hur man ser på detta. Gärna lite utlåtanden från Nubben själv. Hur han ser på detta. Vad han har för ambitioner. Hur exalterad är han egentligen?

Har Axie tagit över Johan Holmqvist's kontrakt i FHC eller ;)
"Anton Axelsson
boka vegas, new york, boston, albany, buffalo, toronto....check!!!"

Nu när Nubben är med i leken behöver vi ju inte avskriva alla rykten menade för högre organisationer eller ligor :D gud vad man myser nu. Timrå lär bli roligare att kolla på nästa år, så vi kan nog offra derbyna nästa år så sätter vi Gunno på ett flerårs kontrakt så får derbyna komma tillbaka 2012/2013 :)

Johnny Bravo: Det ordnar nog till sig där vad det lider. Det hoppas vi nog alla att det ska göra. TIK ska upp, inte ner.

Bragd-Birger: Ha ha du är sådär lagomt imponerad hör jag :)

ÖstrandsNisse: Själv så blir jag nog inte kvar som truck-kirurg på ITS livet ut utan vill nog prova på någonting annat, kanske i någon helt annan bransch. Men man ska aldrig säga aldrig.

Skarin: Ja, det är svårt att se vad som skulle kunna toppa det här. Möjligen om Sanny tvingas bort från FBK, så att vi kan köpa tebaks honom och göra honom till lagkapten.

mikenomad: Heaven or hell, man. Heaven or hell.

Skarin: Japp...vårt återtåg lixom.

Det här har varit en helt underbar dag. Framförallt på hockeyfronten och TIK.

Nu ska TIK succesivt bli starkare och starkare. Det ska bli roligt i TIK igen. Mer proffsigt och på riktigt. Ordning, glädje, skridskoåkning. Vi ska upp!

Uno Gordon: Aha, bra. Då hoppas vi att CE försvinner, så att Nubben kan fullgöra sitt kontrakt den här gången och inte tvingas iväg till HV eller FBK.

När presenteras Riku?

Bragd-Birger: Det är just det du beskriver som antagligen är det som ligger närmast sanningen. Jag har svårt att klandra Nubben för sitt beslut. Det var ju hans stora chans, liksom.
Jag är dock väldigt glad att Nubben åter finns i Timrås organisation. Hans storhet var att jobba med små medel och se egenskaper hos individer som inte nått stjärnsstatus. I VF försökte han handla sig till framgång och det gick sisådär.

Men visst känns det lite "oväntat" att se samma trojka igen med kännedom om det som hände i föreningen för ett antal säsonger sedan. Det hade gett höga odds på den tiden det begav sig, om det gått att spela på det.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: CE kanske? ;)

Bragd-Birger: TJ kommer inte "försvinna". Däremot är jag mer tveksam till en annan person i ledningen.

Johnny Bravo: såg det också, därför börja jag blunda :)

ÖstrandsNisse: En mycket tänkbar - och mindre konspiratorisk - anledning till att Nubben drog är väl att han fick frågan om en GM-tjänst hos en av Sveriges största klubbar. Handplocka tränare, ha enorma resurser till sitt förfogande, osv.
Jag har hela tiden ansett att det här med att 'Nubben tvingades bort' är rent bull.
Sure, han kanske hade konflikter med TJ/CE eller någon annan, men...the bottom line tror jag är den enkla (och högst förståeliga) lockelsen som Frölundas erbjudande innebar.

Och nu är han tebaks. Jag vet inte, men jag tycker att det känns sådär. Hans kompetens behöver Timrå, no doubt about it, men ändå. Hade hans timråvärvningar (och övriga) slagit mer väl ut i VF hade han suttit på Avenyn och myst med en cegar nu.
Sitt 'enorma' timråhjärta till trots.

Välkommen tillbaka, Nubben!
Det känns riktigt bra tycker jag.

ÖstrandsNisse: Äntligen är Kenta tillbaka! Känns mkt bra det här, o nu får Linkan någon som kan tala om vad som är rätt o fel.

Nu finns det hopp!

Johnny Bravo: Bra där med Elias. Mycket bra! Jag kan inte veta eller hålla reda på allt ;) Har ett jobb att sköta :)

Ambroo: Nu lugnar du ner dej, sthlmsj*vel! Köp en iphone du oxå så att du kan hålla dej uppdaterad när du går ut med barnvagnen ;) Men ja du..... Kan ju värva tre femmor från dem då till att börja med..... Så kan vi starta säsongen med 7 kedjor och 6 backpar. Då blir det åka av och vissa spelare kan vila en månad och spela en...osv..

DIF åker ur. AIK går vidare ;)

Skarin: Det känns fantastiskt skönt att den störste i modern tid bortsett Henrik Zetterberg har kommit hem! Vi skall hitta tillbaks till rötterna igen. Mejlet jag skickade den 6 mars har tagit skruv. Nu slimmas och trimmas organisationen. Nu skall min käre vän få kröna sin karriär med ett guld. Satsningen känns helt rätt.

Alla fel som tidigare gjorts, skall nu göras rätt!

Jag saluterar i trumpeten och tar på mig kavajen å partyhatten fastän det bara är TISDAG i almanackan för detta känns som en lördag i min agenda.

ÄLSKA TIMRÅ!

Amen.

mattias - 74: Jag håller med Ambroo där o jag trodde han skulle hitta tillbaka hos er men men...

Johnny Bravo:

Ja inte den första spelaren vi sabbar men jag trodde på honom när han kom.

mattias - 74: Det där är i grunden Challe och Nygges fel och se vart de är nu.

mattias - 74: Nä ni har förstört honom!

Ambroo:

Vill ni ha tillbaks Moe ;)

ÖstrandsNisse: Nubben kanske behövde en nystart och pengar i fickan och ett äventyr i fina Götet ;) Satsningen som VF gjorde kändes lite ballt ändå. Modernt och kaxigt.

Sedan vet jag inte hur vanligt det är att jobba kvar inom samma förening på elitnivå i all oändlig tid? Vissa kanske arbetar på IKEA eller någon rökig fabrik i 30-40 år medans det nog inte riktigt ser ut så inom den sportsliga verksamheten med dess olika uppgifter, etc etc.

Jag är överlycklig att Kent "Nubben" Norberg är tillbaka i Timrå IK.

ersson: Så är det säkert. Men det finns rykten som säger det motsatta. Hursomhelst är det nog nödvändigt om föreningen skall vända den negativa spiral föreningen är inne i, att just jobba med juniorverksamheten och även hitta guldkorn där som man kan ta upp i A-laget. Från det egna ledet men också från andra lags juniorverksamheter.

Jag är mycket tillfreds med Nubben. Det är jag. Är rätt övertygad om att Nubben besitter större kunskaper än Linkan och att Nubbens kontaktnät vida överglänser Linkans dito.

Skarin: Ja precis, din jävla spånkopp!

Finns det ingen i ditt nya lag från Solna som TIK kan norpa? Det finns ju en och annan ettrig liten råtta menar jag.

Edit: Jag gillar DIF så du behöver inte grina nu bara för att jag avslöjade dig...

Redigerad kommentar

Skarin: Läs artiklarna som det är Länkat till, pulver. :)

Granath ska inte lämna säger han. Han har ju kontrakt o får dessutom bra med speltid i ES.

Alltså.... Det här med Gabriel Karlsson. Jag tycker inte han ska vara kvar och jag är inte så säker på att TIK vill ha honom kvar heller. Även om nu Linkan har sagts så till den mediala verksamheten. Det finns bättre spelare än Gabbe som kan spela defensivt och är bra på att teka, men som även har lite kräm i åkningen och som dessutom kan hitta passningar och lösningar i offensiv zon. Anton Lander t ex. Men det finns ju fler, betydligt fler.

Däremot blir jag förvånad om Granath flyttar hem. Men, Linkan har nog en plan ändå.

ÖstrandsNisse, etc: Det som jag också vet är positivt med Nubben är att han är utomordentligt duktig på att gå ner och snacka med grabbarna i juniorlaget, kolla läget, hur de trivs och liknande. Det här är inget som jag tagit ur luften utan jag känner några spelare som lirat med junisarna förut när Nubben var här. För jag menar, tror ni att Linkan vet vad någon ens heter i våra juniorlag? Det tror inte jag..

Redigerad kommentar

dr-nix: Det tror jag också. Det enda jag inte riktigt begriper är varför Nubben drog förra gången. Det är ju inte mycket som förändrats, rent organisatoriskt, sedan han drog.
Det vittnar om att det är mer på gång. Annars måste jag säga att jag inte begriper varför Nubben drog från allra första början.

ÖstrandsNisse: jo men det är väl vuxna män vi pratar om, det kommer nog funka finfint.

Bragd-Birger: Som jag har förstått det så finns inga hard feelings mellan Nubben och Johansson. Däremot är det förhållandet Nubben/Ericson som skall vara något mer infekterat.
Just nu tror jag att TJ sitter kvar men att det kommer att bli förändringar på ordförandeposten.

söder över: ja BS är lite som BullShit, han vill vi inte ha kvar :)

jag vill se ett bokslut efter gångna sässen. sedan vill jag veta vad jag kan förvänta mig för satsning inför nästa.

jag gillar norberg affären det kan juh faktiskt leda till bättre ideer runt lag bygget.

nu vill jag ha bort b svensson kolan jokis å tj. tj kommer inte att försvinna självklart men en vilja att han smyger iväg lite och någon anna smyger fram lite skulle vara trevligt.

bs är tragisk och det sista man vil ha kvar i tik!

Jaha, då är TJ på väg bort då eftersom alla som 'vet' här inne varit glasklara med att 'Nubben stack p g a TJ och kommer aldrig återvända så länge han är kvar'. F ö samme TJ som nu tydligen 'under längre tid' diskuterat med Nubben. Vi får förmoda att dessa samtal förflutit med sammanbitna läppar och under utväxling av iskalla blickar.

Håhåjaja.

Johnny Bravo: Från och med nu: SL/KN om man ska använda den lite mer fräcka initialförkortningen som många svänger sig med på internet och i synnerhet i den här gästboken.

Eller bara Nubb-Stefan om man vill använda namn.

Sådärja. Då har jag gett er redskapen. Hörde jag någon som borde avgå?!? Come on! Kräv!

Undrar just om ryktena kring nubben som tränare för Bobcats egentligen kom från att det faktiskt var en titel som tränare som figurerade - men ingen kunde tro att det gällde Timrå, därav det ryktet.

T T: Nä, Linkan.

The Fat Bastard: Han verkar ju gilla kläder mm och inget fel i det. Så han kan säkert sy, så namn på tröjorna kommer på plats i tid.

Ingen spelare som har sajnat än?

Avgå Nubben!

MB:

Det var ju vissa problem med matchtröjorna i vinter! Där kan nog Linkan göra förändring! ;-)

Timrå IK är dom bästa.

Snyggt jobbat Timrå, Linkan sitter säker på kontrakt så han kan hjälpa Huss blanda Gatorade medans Nubben styr upp det hela, fast i andra ord officiellt.

Johnny Bravo: Borde väl fortfarande finnas chans, men känns långt borta. Om Klingberg, PW, och Lander stannar ökar chanserna, annars tror jag definitivt på nej tack

En fråga: Finns det ännu en chans på Friberg, nu när Nubben kommer in?

Eller är det fortfarande rökt pga Linkan?

edit: det blev två frågor :)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Ja just de, nu fattar jag, vi ska byta coach till en med finsk brytning, halva laget minst har ju inte fattat nåt i år. Att ingen tänkt på det. Kanske därför Nubben skall bli ass nu så ngn kan tolka

Timrå Icon: Testade min första Chang till lunchen idag. Riktigt god!!

Timrå Icon: Då kanske nån fattar hur Perra tänkt de ska spela....

Gorkyman: Perfekt! Han kan samåka med Perra. Garanterat språk i bilen är sven...eeeh....värmländska...

« · 1362976 · »