1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600115 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Bragd-Birger: Väldigt nyttigt och tänkvärt perspektiv. Mycket bra.

Det är en ärrad herre som vänder hem med svansen mellan benen. Jag vill avvakta lite intervjuer och mer konkreta förklaringar över hur man ser på detta. Gärna lite utlåtanden från Nubben själv. Hur han ser på detta. Vad han har för ambitioner. Hur exalterad är han egentligen?

Knylan: Svansen mellan benen var det ja... Hmmmm...

Sedan är det nu mera förbjudet att nämna ordet avvakta här inne ;)

Knylan: Ja, man undrar ju hur feberivrig han är inför uppgiften att 'rädda klubben i sitt hjärta'.

Sen är det lite lustigt hur det funkar. Vi bajsar på Linkan för att han är så slapp och förmodligen kan tänka sig att ha kvar Åkerlund eftersom han då 'slipper leta en annan andremålvakt'. Samtidigt tycker vi att det är höjden av spritzengefühl att knyta upp en Nubben som sparkats från Frölunda och återvänt hit några krossade drömmar senare.

Men. Jag tänker inte go HS om det här och ägna kommande tre år till upprepningar om Nubben, baserat på att jag personligen känner ett milt förakt för hans agerande.
Däremot kan vi nog alla räkna med att jag kommer magsura mig i ämnet ytterligare några dagar.

Eller: Välkommen Nubben! Allt är förlåtet! Herregud, Hahl, Lehtonen, Pyrret, Lindqvist och allt det där...vad, faen. Det är ju bara ett jobb! Jag tycker att du gjorde det med glimten i ögat! Du menade inget personligt! Och att det gick åt helvete med precis allt i VF, det beror ju inte på att du är dålig! Det beror på att du bara är bra i Timrå, för det är där du hör hemma! När hjärtat är med blir det bra!!!1

Nu börjar vi om, och så tummar vi på att vi nu, hädanefter, bara knullar med varandra! Ok?

rolig dag de här , de går fort i håkky . alla som vill ligga med messias norberg räcker upp en hand

Då ska vi se. Nubben klar för er. Viklund lämnar Frölunda.

Nubben var het som fan på Viklund när han lirade i Skellefteå.
Nu är han kontraktslös.

Slår ni till tro?

Dragan 2k: Nja, ni försöker väl inte hålla honom kvar? Nubbens MO bygger på det.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Riku skall inte tillbaks. Han är för dyr i förhållande till prestation.

Bragd-Birger: spot on!

Dragan 2k: Har nog med små svaga spelare i truppen som inte räcker till !

Nubben fixar säkert säsongskort med fria åkturer i Balder om vi får tråkigt. Vad är oddsen för att Nubben ligger bäst till när styrelsereviren ska pissas in?

Det enda jag vet med säkerhet är att jag inte byter lag för pengar. Ska man vara stolt över det? För hur mycket stålar skulle ni byta färger?

Smokey: Jag är inte särskilt dyr. Ge mig ett åkband, rikskuponger som täcker fem hel-special-med-räksallad och en Frölunda-tischa så byter jag direkt. Herregud, det är sport vi håller på med, inte kärlek.

Annars känns det skönt att munkavlarna släppt. Hade man inte vetat att det var Nubben som var på ingång i morse hade man kunnat gissa det ändå eftersom det stod i tidningen innan.

Smokey: enbart för att byta färger, tjaa 7 siffrigt iaf. Sen för att byta hjärta, finns det inga realistiska summor för.

Bragd-Birger: Du är nu upphöjd till profet i min förvirrade tillvaro. Starta något sektlikt och jag följer lallande i dina spår.

Smokey: Så du jämför Nubbens kontra en supporters perspektiv när du drar paralleller till att inte byta lag? Fy fan vad du är poetisk Smokey! Du gör mig rörd varje gång! Så otroligt vackert! Men varför stack du från Magazin Köping egentligen? Var lockelsen större från Nordicbet? Fick du bättre betalt?

Redigerad kommentar

Smokey: Gött mos! Jag ska göra dig till min högra hand, och du ska få fri tillgång till de ur mitt harem som jag av någon anledning ratar.
Ligg lågt så länge. Du kommer att märka när den yttersta tiden är inne. Det första tecknet kommer vara subtilt, såsom att du står i en portuppgång en mörk natt och plötsligt känner...att det blir blött och varmt på ena byxbenet. Det är inte nödvändigtvis Messias flinande ansikte du möter när du vänder dig om.

Bragd-Birger: Anar lite bitterhet där i inlägget... Hahl, Pyörälä och Lindqvist kommer nog snart presenteras som förvärv till TIK.

Uno Gordon: jag tillhör en fallang som inte mäter allt i pengar. Tro mig. Svälter hellre ihjäl innan du kan pissa på min stolthet.

Smokey: Jag tror dig (nästan). Tillåt mig att tvivla en aaaning över dina rader. För en gång skull.

Uno Gordon: Bra där! Mycket bra :)

Dream Team: Ja den är kanon!! Det tog ända till sista dagen i Thailand innan jag kom på det :-(

Skarin: Nubbenälskare och Arselhatare kan enas om blott en sak. Det var kul att han fick sparken i Frölunda.

El Maco: En sak till kan vi enas om. Det är förbannat skönt att de inte är du ditt usla kräk som sätter normerna här i världen för vad som är rätt och fel. För då skulle denna värld ha krackelerat för länge sen.

Uno Gordon: Blev det för svårt för dig nu? Är du glad att han är tillbaka i Timrå eller inte? Om du tycker du det är bra att han ska stå i Timråbåset så måste du väl tycka det är bra att han inte är kvar i Frölunda?

El Maco: Det är svårt det där... Nubben och TIK är att likna vid en otrohetsaffär!

Mannen lämnar frugan och barnen för den snygga, rika 20-åringen som erbjuder status och ett vackert ansikte att skryta för polarna med.

Men 20-åringen bestämmer sig tre år senare för att mannen inte var så erfaren och spännande som hon ville. Slappare i hullet än sina jämnåriga kompisar och trött i sänghalmen. Nä hon vill ha nått nytt och fräschare! Mannens jämnåriga polare Kent kanske...

Efter den hårda dissen ångrar mannen uppbrottet och kontaktar frugan om hon vill försöka igen.

Frugan tvekar, ska hon ha kvar sin stolthet, påpeka det stora sveket och undvika eventuellt framtida trassel som ett nytt försök kan innebära och säga blankt nej.

Eller ska hon tänka på barnen och familjens bästa, och sen hoppas att han blir den gode familjefar han var innan otroheten?

I vårt fall svalde vi förtreten och satsar på en ny kärleksvår!

Patrick Polly:

El Maco: Du som är så tekniskt bevandrad och uppe i smöret borde väl ha observerat att jag klicka på tummen upp vid ditt inlägg.

Redigerad kommentar

T T: Hehe ja också ganska passande. Men svårt att se TJ jaga Adrian med hammare dock =)

Där kom det många väntat på.

ÖstrandsNisse: Det fannsa förståa inget annat alternativ, men ändå skönt med ett besked. Klang och jubel!

ÖstrandsNisse: Äntligen.

Innan den här dagen är över torde östrandsnisse ha fått ett hundratal tummen upp på sitt jokelainlägg

pefr: Men det här låter väl sådär appropå lärdomarna om att ha en bredare trupp i framtiden:

"När Timrå väljer att stärka upp ledarsidan kan det innebära att man samtidigt skär ned på spelarsidan.
– Ja, så kan det nog bli. Det blir viktigare och viktigare inom hockeyn med en bra organisation runt laget, säger Thomas Johansson, som själv har ett utgående avtal men inte bestämt sig om framtiden."

mikenomad: Men att skära ner på spelarsidan kan ju lika gärna innebära att man spelar med en atörre och mer skadetålig trupp men som samtidigt är billigare än idag. Sen hör förstås det här med översynen av fysbiten också ihop med det här. Hittar man ett träninssätt som är mer skonsamt mot spelarnas fysik så har du ju redan där nått halva vägen.

Jag är inte bitter. Men Nubbens "svek" sved. Men jag kan inte fastna i lång surångest... Bara över Nubben typ. TIK-ångest är monumental! Knyt nävarna "nubbejävel", ta oss till slutspel och du ska belönas med en fet banderoll om att allt är förlåtet... Fram tills dess är du lika helig som en utrotningshotad huggorm. Typ:)

Varför får jag en fånig bild av Nubben stående framför en hord av journalister och säga:

- Nu vänder vi blad och går vidare...

The king is back;)

El Maco: Han gjorde helt rätt som lämnade sin tjänst i Frölunda efter allt som hänt men framförallt inte hänt. Tycker han förklarat det där rätt så bra i en del intervjuer på senare tid också. Allt från dåliga värvningar, kontraktsförlängningar, sparkade tränare och på tok för mycket skador. Men tycker jag synd om honom för det? Inte det minsta så klart.

Det vi kan enas om är att vi aldrig kommer att komma överens kring detta. Och jag hoppas att det så förblir också.

Dock så borde vi kunna komma överens om att vi vill att TIK ska bli en bättre förening, på samtliga plan. En mer proffsig klubb helt enkelt där fler men framförallt skickligare personer som brinner för uppgiften vill komma hit och hjälpa till. Vi är en liten klubb som måste bli större. På samtliga plan. Innan det är för sent. Jag tror det blir fler förändringar inom kort. För visst har det känts lite amatörmässigt på ledarsidan i och kring laget......... !1!!1. 

Skarin: Kolan flyttar till Leksand.

Dallas: good riddance!

Dallas: Ja dom har ju packat och förberett flytt nu i säkert 1-1½mån, Så Leksand låg nog nära till hands när det kom upp. Aja, skönt att slippa chipsmonstret!

Skarin: Alla vill så klart att Timrå ska bli bättre och proffsigare. Men det här jämrans forumet är ju en dröm för en mensforskare. Män, menstruationscykel, synkad PMS och ägglossning. Klart intressant ur en vetenskaplig synvinkel.

Men jag fattar fortfarande inte. Vi har ju, enligt menslogiken, elitseriens sämsta klubdirre, sportchef och tränarpar. 'Vad ska vi göra, vad ska vi göra?', undrar klåparna i ledningen. Jo, se på fan. Gamle Nubben finns ju i stan igen. Låt oss skita i det som varit. Vi slänger in honom som, ehm...ja, någonting mittemellan nånstans. Inte riktigt sportchef, inte riktigt tränare. 'Individuell utveckling', låter inte det bra?
'Apselut!', skriker TJ. 'Det var ju det han var så himskans bra på förra gången han var här! Och tränare, det var han också grym på!'

Och här på HS övergår PMS:t med ens i gnidande av jeansbulor. Ett steg tillbaka till någonting som var. TJ, Linkan, Rolandz? Deras uselhet kommer att stagas upp av Nubbens spritzengesichtsgefühl.

Ja, herregud. Liknelsen om den otrogna frugan och skrapandet med foten tre år senare är svår att inte repetera som ett mantra. Timrå är verkligen en klubb på dekis. Det sista som lämnar den som vandrar på patetikens rand är självrespekten. Därefter tippar det över.

Men! Det här var så klart mycket bättre än en verklig omformering av styrkorna. Lappa och laga, lite modolid-way. Nu hugger vi Sanny så fort hans kontrakt går ut. Det är väl ingen som tror att hans jag-gör-på-mig-i-extas-firande efter mål i Eon är något annat än yrkesstoltheten som talar? Glöm och gå vidare. Det är ett jobb, hörrni! Och han var ju bra när han var här! En klubb som Timrå har inte råd med stolthet!
Låt oss börja med att applådera åt honom varje match under kommande säsong, så att han känner att vi inte är arga på honom. Annars kommer han inte!!1

Nu: bindbyte och därefter glass direkt ur förpackningen och 'När Harry mötte Sally' på repeat. Kanske en stor kopp te att kupa händerna runt också.

Dallas: Aha! Då ligger det alltså något i ryktet att Max ska öppna en restaurang där?

Blizzard:

Chipsmonstret? I Leksand äter vi knäckebröd :)

mattias - 74: På krita.

Bragd-Birger:

Haha va?

Bragd-Birger: Tycker du skjuter över. Timrå är ett lag i skuggan av bruket. Menscykeln är inte referensmässig och aplicerbar ur ett genusperspektiv i den samhällsstrukturen. Där knullar man på friveckan och PMS går som "hövvevärk".

Annars håller jag alltid med.

mattias - 74: Det var en slapp pik riktat mot ert ekonomiska lättsinne.
'Skriver du upp Kolans lön så löser vi det sen, goe agenten?'.

Smokey: Jamen, det är ju det som är det märkliga. Ett så stenhårt och dieseldoftande lag, och så veka och mensiga supporters.
'Vi vill flytta till stan, det är så trist här ute'.
'Gud, ser inte jag ful ut i den här sportchefen?'.
'Alla andra lag har mycket bättre än vad vi har, vad tänker du göra åt det??'.

Osv. Mens all over.

'Jag hatar honom, jag vill aldrig se det otrogna svinet igen!'

'Jo, jag vet att jag sa så men...han stack nog bara för att jag var så dum.'

Okej, när kommer den första Nubben-värvningen? Jag sitter på helspänn! :)

« · 1362976 · »