RTS: Ehm...hur tänkte du nu? Det är klart att vi inte skulle klara en säsong till med endast Linkan som ansvarig. Han skulle ha fått foten för sisådär två månader sen.
Johnny Rocker: Agenten bara spelar. Låter bättre att uttrycka sig så där eftersom Kolan är ute på marknaden. Klart att det är klart att Kolan inte får förlängt. Fick han inte veta det tidigare så lär han få veta det nu när organisationen blivit större........
T T: Jag vet inte om du är ironisk eller om du menar allvar, men Nubben bygger igen dom broar som Linkan så fint raserade för ett tag sen gällande Friberg.
Kan vi få hit Friberg så är det kanon. Det killen finns det potential i. Jag frågade för nån dag sen om det kan bli aktuellt med Friberg igen, nu när Nubben är tillbaks. Jag fick ett bra svar idag.
Skarin: Backen Mattias Karlsson spekulerades under gårdagen vara ett namn för Leksand. Men de uppgifterna stämmer inte, utan det finns intresse högre upp. – Det finns elitserielag som är intresserade. Vi har inte gått vidare med något lag, men intresse finns för honom, säger Cederström. • Timrå? – Nej, vi har inte fått något erbjudande ÄNNU från dem. Så vi vet inte riktigt hur det ser ut.
Ännu? Undrar om han verkligen tror att det kommer komma något?
Mackelito: Lagkapten i KHL, snittade en pinne/match den här säsongen. Känns som att Nubben får ta fram den honungslenaste av telefonröster om han ska få hit honom.
Per HApps: Vilken sida vaknade du på då, månne? Det är väl skoj och bra på alla sätt att Nubben gör nytta. Gråter du om Linkan gör en bra värvning? Om TJ fattar ett bra beslut?
Jag ser det som en positiv artikel, och jag ser fortfarande Nubben längst ner på min 'människor vars karaktär jag respekterar'-lista. Blev det svårt nu?
ÖstrandsNisse: Att få ringa och bjuda in en div 1-spelare låter som en lagom mjukstart för den assisterande. Smart av Linkan att spara det till Nubben så att han får känna att han kommer in i verksamheten direkt. Att kunna delegera är en viktig chefsegenskap.
En spelare som enligt rykten inte var intresserad av Timrå IK eftersom Linkan lovat att återkomma men inte gjort det. Då kliver Nubben in i handlingarna och släcker branden.
Hursomhelst är det en positiv nyhet att vi fortfarande finns med i resonemanget.
KORITFW: "Eskas: Jason Krog: 178 cm 86 kg. Darren Haydar: 175 cm 77 kg. Tikinmyheart Kommentera 0 2009-06-04 09:31
Prenumerera | Anmäl "
"Hade inte vi fått dom vi fick så hade P3 som ni så snällt kallar han lika gärna hamnat hos oss känns det som. Eftersom det finns inge pengar i klubbarna tyvärr. När en spelare som Jason Krog kräver 550.000 i månaden så ser man hur det ser ut på marknaden Cyklob Kommentera 0 2009-11-24 15:37 "
"saviano i växjö morten green sjödell wiklander eller varför inte låna Jason Krog!!! keith aucoin
nåt måste vi ju in med, nu sticker nog MODO i tabellen också, lämnar timrå i träsket, ingen rolig tid framöver nu, vi har ingen power kvar! låt spelarna spela med prestations lön!!
Topi Jaakola var jag sugen på redan när Luleå högg honom från SSK. Han lär ju dock inte bli aktuell då han har kontrakt över nästa säsong. Men jag hade gladeligen bytte Jokela mot Jaakola.
Kattgubben: Moe tycker jag är ett exempel på en spelare som man släpper i exakt rätt ögonblick. Säsongen i Leksand understryker det. Jag har svårt att motivera att man ska ha en Jokela/Karlsson-klon bara för att han är en egen produkt.
mattias - 74: Jaha, där ser man. Jag tycker bara det är tråkigt att man släpper iväg egna produkter alltför lättvindigt. Han var kanske ingen stjärna senaste säsongen hos oss, men vad har vi på backsidan nu då?
Andersson: Min mormor skulle kunna ersätta Sonntag. Frågan är bara varför vi inte skulle sikta högre. Moe är i sin karriärs all-time-low. Jag hoppas han hittar upp, så kan han komma tebaks till Timrå sen.