1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600166 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Synd på Axie, han ha jag gärna haft kvar :-/

Modano: Larsson gjorde ju en bra säsong? Kanske inte poängmässigt, men han är rivig och ettrig, exakt som han ska vara. Du måste tänka på att han var handledsskadad också större delen av försäsongen vilket förstörde väldigt mycket för honom.

Blizzard: Helt jävla otroligt en spelare som knappt håller för hockeyallsvenskan skriver fiasko linkan 2år med säger allt vad kåt han är på små lätta svaga styckrädda spelara som inte tillför ett piss. Bara Hallin ska vara kvar av trion Barbro Svensson Alexandra Larsson Antonia Axelsson.

Pätr: Sedan är korsbandsskador inte att leka med ur rehabsynpunkt. Det kan vara svårt att komma tillbaka i samma slag som förr beroende på hur stort glapp man får dras med i den skadade knäleden.
BEEN THERE, DONE THAT... IT HURT'S

The Palm: Haha helt otroligt att Frölunda gör sig av med en sådan spelare!

Modano: Larsson krita ju på 2år till.

På tiden man gör sig av med spelare som Axelsson B svensson som är bra var tionde match. De är allt för lätt hamnar i hörnen stryckrädda nu får man hoppas att Alexandra larssson oxå lämnar. Gärna Sundh Kallio för dessa valpar.

Tomi Kallio har missat en (1) grundseriematch i elitserien under de fem senaste säsongerna. Imponerande.

Johnny Bravo: Säger inte att det är omöjligt. Blev bara lite paff. Ska bli intressant hursomhelst och se vad han har att ge i en annan klubb.

Dragan 2k: Det var jag som nämnde eftersom jag fick höra det igår men inte på HS o jag undrade om nån annan hade hört det hela härinne.
Blame Me.

Edit: Nu var det ju inte Nubben som sparkade Kallio..men.. men :)

Blizzard: Kallio till er? Är det taget ur luften? Det känns orimligt. Snacket här nere är ju att Nubben inte ville ha kvar Kallio men blev mer eller mindre tvingad till att resigna honom på grund av hans kultstatus.

Skulle inte grina om Sundh ersatte Axelsson.
Äh vi tar Pyöräla o Kallio också av bara farten när vi ändå är igång.

Pätr: Jag håller med. Jag kommer att sakna Axie. Han gjorde inte många poäng men flera av hans mål var viktiga. Sen verkar han ha karaktär och gott humör. Men det finns en logik att flytta hem. kanske enda och sista chansen att spela med brorsan och rätt läge att som brunkare återkomma till Frölunda när de står på knä. Han är nog en helrätt förstärkning för Frölunda i alla fall.

Olle: Synd att Axelsson lämnar, jag hade gärna sett honom i Timråtröjan nästa säsong. Men det är kanske inte förvånande att han väljer Frölunda...

Johnny Bravo: Nejdå jag förstod att du menade så. Jag jämförde bara Axelsson och Kallio på eget bevåg och konstaterade att för Axelssons lön så kan Kallio mycket gärna få komma hit :)

Sen om det är ett superlöst rykte eller ett konkret sådant, det spelar ingen roll. Jag brainstormar bara :)

Olle: Jag tror du missuppfattat mig. Jag ser inte Kallio som ett tungt namn.:)
Jag tror f.ö att Kallio inte är Så ruggigt dyr. Men nu är det bara nåt jag hörde igår o jag undrade om nån hört samma sak.:)

Olle: haha då hade jag gått med fullhissat i 1 vecka minst ;)

Blizzard: Men säg så här. Om vi tar Kallio och Frölunda får Axelsson och den förste spelar för samma lön som Axelsson...tar du det då? :) Jag skulle dreggla ymnigt över det bytet.

Boork kommenterar "Nubbens" comeback lite kort i sin chat;

Fårga: "Kent "Nubben" Norberg återvänder till Timrå och kommer jobba med spelanas individuella utveckling, samt hjälpa till med sporchefstjänsten. Hur ser du på det?"

Leif Boork Jag tror Nubben kommer att fungera bra i sin hemmamiljö. Så det tror jag är en utmärkt lösning.

Jag vill inte ha en massa uttalanden från Linkan angående lagbygge mm, han ska fan inte vara med på det, har de gått bra de senaste säsongerna ELLER !?

Jag blir fan orolig!!!!!!!!!!!!

Johnny Bravo: Jag tycker att man kan få hoppas på några större namn. Då menar jag något större namn än Kallio och främst på backsidan :)

Johnny Bravo: Ah vi får se avd som händer då :) Har också svårt, känns som man vill ha hit honom, men endå ålder och så många år i FHC. Kan inte bestämma mig.

Men om han kommer ska jag inte klassa han som en super stor stjärna, för iår ska jag vara kritisk till våra värvningar INGEN ska få mig besviken säs 11/12 pga att jag haft större förhoppningar än vad laget presterar :)

Blizzard: Jag tror tvärtemot dig, nämligen att han Inte är dyr längre.
Men jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska tycka.

Vem har inte underpresterat i VF de senaste säsongerna av de namnkunniga? Att han har grym potential det vet man ju, även om han börjar komma till åren, men ett 1 årskontrakt o nytändning kanske kan få liv i karln?
Jag har ingen aning.
Men det här fick jag iallafall höra igårkväll o inte från HS-håll.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: hade inte han 300k i mån i FHC, visserligen FHC, men endå kostar betydligt mer än han smakar, inte varit impad alls av Kallio senaste 2 säsongerna. Skulle inte direkt få flaggstång om han skrev på (pga jag vet han han isf är svindyr) borde gå att hitta bättre potential och yngra spelare än honom till bättre pris.

------

Ska vara om Nubben får ett riktigt bra pris och Kallio gör nästan allt för att få lira ES hockey, billigt måste det vara isf! Han har även mycket hjärta för FHC, hur bra spelar han i annat ES lag, luktar Bremberg.

Redigerad kommentar

Olle: Nåt el några tunga namn kan man väl få hoppas på? :)

Är det nån mer än jag som har hört att det jobbas på Kallio?

Johnny Bravo: Det skall bli intressant att se hur man resonerar kring pengarna man sparar in på dom här två usla backarna vi nu blir av med. Kommer det läggas på tunga namn eller renderar det i 3-4 mindre namnkunniga nyförvärv och sedan placeras resten på skulder eller för att täcka upp fjolårets negativa resultat?

Mathias: känner ingen skit stor sorg att vi tappar Axie faktiskt, finns fler grovjobbare, dessutom så har man vant sig med att han är ur laget sen han blev skadad. Jaja tack för åren Axelsson kommer ihåg "dog line" de var tider :)

stoff: Kolan o Jokela cashade väl in 6, 700 000 tillsammans?
Kan vi lägga på andra istället som gör sitt jobb o som dessutom är fler.

Paddan: Jo men med Axelsson tycker jag att det finns många faktorer som spelar in. Visst, han är ung men han producerade inte hos oss. 59 poäng på 185 matcher. Han är förvisso en rollspelare i den benämningen att han sliter hårt och skapar energi och utrymme åt sina medspelare men jag tror att det är lätt att hitta en ersättare här.

Jag kanske förhastade mig, kanske Frölunda kan utnyttja honom på ett bättre sätt. Såvida lagkemin inte sög för honom hos oss, vilket jag fattar det som att den inte gjort, så måste det ju vara för att "varva ner" som han lämnar för frölunda.

Edit: Jag tror således att han får samma roll i Frölunda som han fick hos oss, förutom att han kostar dem mer pengar än vad han kostade oss. Han får fortsätta gnugga på i 3:e/4:e femman och om 2 säsonger så spelar han i Allsvenskan.

Redigerad kommentar

Jockz: dom 2 tillsammans har inte ens halva jokelas lön...

En glädjens dag allihopans! TJOOHOOOO

Smolket i glädjebägaren är dock Axie som återvänder hem till VF.
Jag gillade honom o det smärtar mig faktiskt att han sticker men... men... ingen är oersättlig.

Jahapp det kan dock bli en sjusärdelses röjdag om nu Växjö gör sitt ikväll. :)

Go Lakers Go!

Redigerad kommentar

Jockz: ähum... näe *visslar*

Men det där var nog bara lite jargong från hans sida, väljer jag att tro :) När han väl kommer hit blir det annat ljud i skällan :P

Olle: Det går fort tydligen nuförtiden om karriären är på väg utför vid 25 års ålder, det är väl då den ska börja ta fart på riktigt.

Kattgubben: Ja, fast Crippe verkar inte utstråla samma kärlek till sin moderklubb som Anton Axelsson direkt. :)

Jockz: Mjo, visst var det väntat. Men nu är det definitivt. Jag tror skellefteåfansen skulle tycka likadant om Crippe lämnade för TIK också. Han är ju "våran" spelare också ju :)

KORITFW: Axelsson har väl accepterat att hans karriär är på väg utför och väljer att casha in medan han kan. Då tror jag inte att det spelar någon större roll var han spelar.

Kattgubben: Ganska väntat faktiskt

Kattgubben: det gör det verkligen....

När ska Timrå spelare lära sig, LÄMNA INTE FÖR FRÖLUNDA! vad mer krävs för att visa det liksom?

Mathias: Det svider att tappa Axie.

Mathias:
Dahlroth och Högström lär ju vara billigare tillsammans än vad Jokela kostade, vilken besparing! :)

och alla fyra på två år, det tycker vi om.

Vad gäller Axie är det bara att beklaga.

Mathias: Woho Jokela lämnar! En sån dag!

Redigerad kommentar

4 KLARA! 2 lämnar!

OFFENTLIGT!

Redigerad kommentar

Dragan 2k: Vi och vi... ska du säga som tänder cigarren med en tusendollarssedel...

lu93rowa:
Fan jag gillade Anton! Synd att han lägger sig i högen av spelare som förstör sin karriär på det här sättet! :/

Timrå Icon: Tråkigt att han väljer att gå tillbaka men jag är övertygad om att vi kan hitta en gnuggare som fyller sin funktion på ett lika bra sätt som Axelsson gjorde. Hans produktion har varit obefintlig.

Timrå Icon:  Har du inte hört? Vi har inga pengar längre.

« · 1366266 · »