1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600168 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Synd på Axie, han ha jag gärna haft kvar :-/

Berglund: Så är det officiellt med Jokela. Jag säger som Gert Fylking: Äntligen!

Att vi tappar Axie är tråkigt men om man ser tillbaka så är han en av de spelare som varit mest skade benägen de senaste 3 åren.

Dessa är Axie, Hynning, Pärssinen och Styf, av dessa kommer endast en att stanna Pärssinen.

Timrå har haft mycket skador senaste året men det har ju fan varit samma spelare, blir vi av med dessa så tror jag vi kommer vara mindre skadebenägna nästa år.

Sundh som ersättare till Axie absolut det hoppas jag på, när Sundh lämna fattade ingen hur vi kunde förlänga med Axie och släppa Sundh vi får hoppas på det omvända i detta fall, nu då, sedan hoppas jag på Falk istället för Karlsson

Min Dröm centeruppsättning till nästa år lyder

Lander
Hirso
Falk
Larsson
Boyce

lungan: Tror du inte att Hynning stannar? :P

Nej, det tror jag inte, varför skulle han.

Har ju inte fått det alls att stämma i Timrå de är han spelat här, men en fullt frisk Hynning som spelare som han gjorde i Luleå skulle jag inte tacka nej till men frågan om den möjligheten finns.

Det går att diskutera kring men det visar sig inte förrens Hynning presterar på isen, frågan om Timrå ska våga ta den chansen med tanke på att han dessutom varit väldigt skadebenägen de senaste åren.

Men som sagt en Friks Hynnig vill nog alla elitserielg ha, men Han är ju AIK:are och nu när de lirar i Elitserien så suktar nog det mera än Timrå.

lungan: Vad tror du om Prestberg skulle komma till TIK ???
En kille som gör 36-60 per säsong....

Näe det lär ju inte värvas nåt tyngre...

Ambroo: När det värvas tyngre namn är det Nubben, förlänger man med Hallin och Larsson är det Linkan :)

Ni skulle bara våga sno nån spelare från LAKERS säger jag bara....

Just sayin'

;)

Kattgubben: Ääh kom tillbaka in i vår GB ist, TIK'arna har sommarlov och är bara griniga, jävla supportrar de där!

Blizzard: Jonte Hedström har givit Asplöven ledningen borta mot Huddinge. Hans tredje balja i det Allsvenska kvalet.

Uno Gordon: Cha la la la, Hedström Hedström, Cha la la la!

axie.... NEEEEEJ fan... nu ska han få en väl förtjänt löne höjning i vf asså.

skullr inte förvåna mig ett dugg om han blir en av deras bästa under nästa år...

tänk om vf nu börjat lära sig att ta hem "egna" produkter innan dom är slut...

skit!

Ta hit Saviano förhelvete...agera Nubben!!!

MB: Enligt folk som är i Fjällräven så är Nubben, Linkan och Huss på plats. Fjällräven Arena alltså, inte djuret fjällräv. Upplagt för missförstånd.

Hur som, det finns nog en tanke bakom deras besök.

Knylan: Uno då?

Knylan: Nubben är väl i Spanien?

Kom just på en sak. Det har inte diskuterats överhuvudtaget något om Viinanen och Lundmark men kan man sova lugnt och hoppas att ingen av dessa stannar?

Knylan: Låter bra, Saviano vore något för Timrå tycker jag, av vad jag sett av honom i matcherna mot AIS.

Knylan: Dom kanske har hört att det spelas 'Lilla SM' där och vill se vad det är för påhitt?

Knylan: Huss hinkar nubbar möjligen....

El Maco: Uno har blivit satt att scouta Hedström via Swehockey.

Bragd-Birger: Om det verkligen kan bekräftas att Nubben synliggjorts i Fjällräven Center är det sannerligen snabba ryck i branschen. I lördags var han i Spanien.

Redigerad kommentar

El Maco & Bragd-Birger: Det där är bara onödigt.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Kom igen. Jag tror nog att vår goe Uno kan ta det.

Uno Gordon: snabba ryck för vaddå, att titta på Hedström :)? Har du prata nå med Nubben på sista tiden och "tipsa" om Hedström? :)

För dom kanske bara hade planerat detta länge och då räknas det ju inte som "snabba ryck"

Blizzard: Ja att vara i Spanien och 4 dagar senare vara i Övik. Teoretiskt sett är de väl möjligt men då var det en väldigt snabb vistelse utomlands i sådana fall.

Den här killen känns som en liten Peter Regin typ. Agerna Nubben !!11!

Bragd-Birger: Kan nog onekligen bli en intressant fortsättning på det Allsvenska kvalet också. Eftersom Sundsvallsbekante Hans Ottinger givit Karlskrona ledningen med 2-1 mot Tingsryd en bit in i tredje. Åh Asplöven leder alltjämt med 5-2 borta mot Huddinge trots mängder med utvisningar.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: Mini-SM, som Challe skulle ha benämnt det.

TIK55: Jag vet inte, känns som att satsa på en kille som inte strävar efter att nå högre höjder. Prestberg är en spelare som visat vad han går för, denna typ av spelare har aldrig kunnat prestera i Timra, Anger ett prakt exempel.

Timrås vinnar spår har alltid varit att satsa ungt, på killar som är i början av sin karriär. Detta är spåret som jag tycker Timrå ska satsa på. Om vi t. ex. tittar på den nuvarande backbesättningen så har den inte jätte mycket rutin men det är killar som fortfarande brinner för sporten och vill utvecklas. Jag vill hellre se spelare som Friberg typen, än spelare som Prestberg. Se bara vart Modos gamlingar tagit dem jo till Kvalserien.

Vilken speltyp är det som räddat vårat kära Timrå två år i rad, Anton Lander, en spelare som brinner för sporten ishockey och är i början av sin karriär.

Jag vill se följande spelare i Timrå till nästa år:

Max Friberg
Oscar Sundh
Andreas Falk
PW
Perttu Lindgren
Anton Lander

Dock några äldre herrar med rutin som är i ålder 27 till 30 som haft det lite tyngre en period som inte är nöjd min sin prestation de sista åren, här menar jag spelare som Mika Pyörälä, eller liknande.

lungan: jaa, pyörälä skulle jag oxå väldigt gärna se i timrå igen =)

Bragd-Birger:

Det spelar ingen roll om han kan ta det eller inte. Det fyller ingen funktion på HS och det är inte ok.

Men det finns sedan länge ett tydligt mönster på HS där vissa, jag säger dock INTE att du är en av dem, systematiskt hetsar Uno för att trigga i gång honom. Och när han sedan fått nog så kryper man in i offerrollen och sitter indignerat och ondgör sig på Unos temperament. Detta trots att man i förväg exakt visste vilken reaktion man skulle få och antagligen också fick precis den reaktion man var ute efter.

Simmalugnt: Dagens sanning! Bra skrivet :)

Simmalugnt: Jag håller med dig i stort. Men nu diskuterade vi graden av opasslighet i att skoja om att Uno scoutade Hedström via Swehockey. Och nä. Jag tycker inte att det hamnade på fel sida någon gräns.

Bragd-Birger: Fast som jag tolkar det så försökte du och El Maco spinna vidare på det som blev så uppförstorat senast och som Uno har både förklarat och bett om ursäkt för så det trodde åtminstone jag var överspelat.

Simmalugnt: En timme senare sitter du här och tolkar för dig själv ser jag.

Simmalugnt: Fast för somliga räcker det med ett nick för att Det ska spåra ur.
Det är synd att Det ska behövas tassas på tå för somliga o för fridens skull.
Men jag förstår vad du menar men det är inte bara andras fel kanske snarare tvärtom ibland.

Kanske Joakim Hillding kan vara någonting intressant, kanske lite vek för ES men bra speed och teknik.

Tycho: Återigen. Det är inte Saviano eller Hillding som är guldägget i Lakers, det är Erik Josefsson Timrå ska sikta in sig på. En mini-Zäta eller kanske snarare en Johan Andersson med spelsinne. Karln går till jobbet varje dag och gör aldrig en dålig match.

Blizzard: Undra om Nubben tog kontakt med någon Växjöspelare...?

RunarUp: Du som har sett honom. Vad kan du berätta om honom mer?

Timrå Icon: haha kom precis på mig själv, har yrat till det rejält, när någon nämne att Nubben var i Fjällräven och någon nämne Uno och EP så råka jag få det till att dom var och kolla på Jonte, han lirar ju inte i Växjö, kan ha varit därför inte Uno svara på mitt PM >< Borde sova!

Timrå Icon: Hoppas det är Hilding - var RIKTIGT bra idag...lite mer muskler bara så kan det bli bra....

Redigerad kommentar

Blizzard: Ääääh sova är för den äldre generationen ;-)

Men.. var inte Nubben i Spanien?

Har Linkan och Tarvainen kommit hem från Norge?

Timrå Icon: Tyckte jag också igår natt, kan ha något med de att göra ;) Såg en fjäril idag, nu är det bara tussilagon som fattas :)

Sovgott ha de gött! :)

erathoo: Men det KAN vara en sån som bara trivs i södra Sverige...

Blizzard: Jag såg en Norrlands Guld som tinade fram bredvid grillen! Första vårtecknet :-)

Sov gott!

El Maco: Ja det var klantigt formulerat, jag borde ha skrivit tolkade. Då jag läste ditt inlägg strax efter att du skrivit det men inte hade tid att bemöta det förrän senare.

Men du får gärna förklara hur du tänkte, eller vill du hellre krypa in i offerrollen och bekräfta mitt första inlägg?

« · 1366266 · »