Bröderna Donati verkar intressant tycker jag. Problemet är att om vi nu värvar dessa killar så ryker 2 platser för åtminstonde de 3 första kedjorna och om det inte faller ut väl så sitter vi med löner för två dyra spelare som inte presterar på en gång.
Men å andra sidan så spelade dom i en högre liga än vad bröderna Abbot gjorde och lyckades ändå göra grovt med på poäng så jag tycker vi satsar! Men som det sägs i denna artikel (bifogat) så ville dom vänta förra året och se om dom fick AHL kontrakt så någon vänt-lek där vi står innan säsongstart och våra två tilltänkta kort ryker utan särskilt mycket på marknaden vill vi inte hamna i så, om dom ska hit ska dom hit nu!
Berglund: tänk om han skulle stanna ett år till o få igång avsluten ordentligt...
han får juh förtroende och så jävla brådis över pölen måste han juh inte ha... sebbe har visat stora framsteg år efter år här i timrå. han har fått spela i alla lägen under matcherna och han iaf helt tydligt ökat på sin vilja till att hitta bra avslut...
jag tror verkligen inte att sebbe får så fantastiskt mycket bättre förutsättningar på andra sidan atlanten.
det gäller även den typ av spelare som Anton Lander håller på att bli. det finns ingen direkt brist på 2vägs centrar i nhl/ahl. här hemma i tik får han förtroede o speltid för att utvecklas i rask takt i en relativt kvalitativ serie. dom borde stanna båda två o satsa hårt på poäng nästa sässe.
RTS: Fast nu är väl Enström en något mer renodlad offensivback än vad Sebbe är. Enström klev ju in och producerade i pp i NHL och förtjänade således sin plats. Sebbe har ju inte direkt öst in poäng här hemma i PP.
Jag tror att han sticker. Men jag tror att han kommer att få det riktigt svårt att ta en plats.
RTS: I så fall är han bra mycket närmare AHL än vad jag tror. Finns inte på kartan för mig att han spelar i ett NHL-lag. Nu kan jag ju mycket väl ha fel men om man ser till hur spelet ser ut där borta så tycker jag att det känns som att han minst har två säsonger i ett farmarlag innan han spelar mot några Nash eller Holmströms.
#4 2011-03-28 12:50 Robinson blir ingen flopp. Hadde han vært 10 cm-større hadde han vært en kanonbra NHL back. Han kommer til å være blant Elitseriens topp 5 backer, garantert. Med hilsen en som har sett Robinson flere ganger i veckan. Sarting
Johnny Bravo: Kan det ligga någon sanning i denna kommentaren, signaturen FBK brukar ju ha bra koll!
#2 Rykte om Timrå 2011-03-28 12:02 I Timrå ryktas det om att det kommer att finnas fem transatlanter på isen nästkommande säsong.Tvillingarna Tyler och Justin Donati som för övrigt är vänner med Robinson och Nottinghams backjätte Corey Neilson ska vara nära ett kontrakt. FBK
Berglund: Precis. Sen vad han får för en övergång till NHL det vet jag faktiskt inte. Sen måste jag nog förtydliga och säga att hans offensiva fördelar inte skulle väga upp hans brister i defensiven I NHL. I Elitserien är han ju en fullt duglig spelare.
KORITFW: Jag tror inte sebbe kommer att få något kontrakt i NHL och han kommer definitivt inte att ta någon plats i något NHL-lag. Detta av ungefär samma anledning som Strålman har det rejält tufft där borta. Sebbes brister i defensiven väger inte upp det han kan tillföra offensivt och i NHL så är forwards i regel väldigt mycket större än i ES: Nä jag skulle inte vara orolig för sebbe...därmed inte sagt att han inte hittar ett kontrakt i KHL exempelvis.
Berglund: Fem kilo på tre år. Det är mer än vad en annan lagt på sig det hehe! Kanske Bravo har några tips om hur han kan lägga på sig några till lite snabbt innan serien drar igång
Timrå Icon: Det gjorde han för 3 år sen. Enligt stats nu är det 83kg men jag hörde nån sa han lagt på sig några till också. Han är även 180cm och inte 170 som står på Timrås hemsida.
Pätr: Ja tanken slog mig. Han verkar även lyckats samla på sig en del i skallen. Han fyller ut en hjälm nästan i klass med vad tjockisen Robert Nordmark gjorde på sin tid! Lägg även märke till de distinkta dubbelhakorna =)
stoff: För det första kanske inte floppstämpeln kommer flygande för att en lirare väger 77 kg. För de andra så väger han enligt Hockeydb.com 185 lbs vilket motsvarar ca 84 kg. En succé månne? ;)
Ni måste inte roasta vårt utbud lika hårt som Timrå IKs men tänkte bah påminna om att vi har två olika tishor till salu. Alternativ 1: Ifrån Medelpad kommer vårat lag - Kommentar överflödig men att gå med en tröja som bär en av våra ... | Läs mer