1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600376 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: han kommer floppa ganska hårt... 77kg...

Någon som har koll på hur skadehelvetet i år ska motarbetas till nästa år?
Annat träningsupplägg?
Krisplaner och BACK-up?
Känns som om de lag som tänker bäst här kan ta bussfilen när rusningstrafiken blir som värst i höst och nästa vår...

Johnny Bravo: Ja nu är vi Robinson-vinnare ;-)

Som sagt, det verkar ju vara klart med Le Mat.

Redigerad kommentar

Sebbe kommer helt klart få ett NHL förslag och då kommer han ta det, har han ju själv i stort sagt. Men i och för sig... var samtliga 30 lag dumma nog att inte drafta honom kan dom väl vara dum nog att aldrig visa intresse för honom..

ÖstrandsNisse: Stannar Sebbe har jag svårt att förstå logiken i att man skulle ta in en offensiv PP-back på sista platsen. Vi behöver stabil defensiv. PP får vi lösa på ett annat sätt. Något Rolandz säääkert kommer att göra.

Olle: Den back som herrar Linkan och Nubben väljer som vår uttalade PP/BP-back ser jag helst att man vet kan leverera på hög nivå.
Robinson känns väldigt svårbedömd då han har många goda egenskaper men också en del sämre om man tittar på statistiken.
Jag tycker att den här positionen brustit de senaste säsongerna och det har visat sig inte minst i PP och BP. anser inte att man ska chansa med den spelare som ska axla den rollen på backplats. Det tycker jag man gör om det är tänkt att Robinson skall ta den rollen.

Kostiainen: Om nu robinson är så liten och ofysisk som omdömena gör gällande, då är det ju frågan om vi inte behöver en svindyr Caslava ändå. Robinson lär väl kunna matchas med Halonen, i övrigt så behöver väl precis varenda en av våra övriga backar någon som håller dem i handen?

Granath klarar sig väl hyfsat i defensiven på egen hand men sebbe är ju inte direkt känd för att kunna flytta på spelare framför egen kasse, Högström, Dahlroth och Torp behöver förmodligen en defensiv pjäs som täcker upp för dem.

Jag ser faktiskt inte hur man tänker när det gäller backsidan. Vi hade enorma problem där förra säsongen, nu har vi ett knippe offensiva backar, ett par oprövade juniorer och bara två som kan rankas som defensiva i Halonen och Granath. Nu är det ju lång tid kvar av Silly Season men så där klockrent tycker jag inte att det känns. Ett par av ovanstående backar kommer förmodligen att få rätt sparsamt med istid.

rutinerat ....

Alltså, jag trot att Timrå gör helrätt med sina unga värvningar, men man skall inte ha för mycket av det...

De måste ha en rutin någonstans också, därför hoppas jag nu att de sista namnen på Backsidan innehåller namn med rutin, de behöver inte vara en jävla poängmaskin, de behöver inte vara Caslava i defensiven, däremot så skall han ha en djävla rutin och en stark lagmoral, för jag tror vi har något bra på gång med ungtupparna, de har all möjlighet att utvecklas till något stort!

Framåt behöver vi 1 - 2 vassa målgörare med ett sinne för nätet blandat med kämpastarka och hungriga unga lirare!

ersson: Ärligt talat så tror jag inte att Mat är så dålig. Visst, meriterna från Nordamerika är mediokra, men han gjorde å andra sidan bara en enda säsong där efter collegetiden, så det går inte att dra alltför stora växlar av det. Jämför exempelvis med Ryan Lasch, som kom till SSK direkt från NCAA, och han har gjort det riktigt bra hittills.

Jag har slutat tro på fina meriter. Titta bara på Kolan. Han hade vräkt in poäng i AHL, kom tillbaka till Sverige och efter två dåliga elitseriesäsonger så hamnade han i Leksand. Den slutsatsen jag drar av den värvningen är att den aldrig borde ha ägt rum. Trots alla poäng i AHL var inte Ottawa märkbart intresserade av att knyta honom till sig - det borde ha varit en varningsklocka.

Pätr: Jo precis, jag glömde tillägga det att jag har haft många dåliga vibbar över värvningar som gått över förväntan. Mat får mer än gärna överträffa mig! :)

ersson: Samma känsla för Robinson som jag hade inför Rögles värvningar av tvillingarna Abbott.

Blizzard: Jag känner för övrigt en dålig vibb över den här värvningen, om det skulle visa sig att vi värvar honom. Han verkar inte alltför framgångsrik i PP, vilket jag tror att vi är i ett stort behov av. Jag menar, till och med den sjukt långsamma Stefan Andersson hade bättre statistik i PP än honom.

Redigerad kommentar

KniveN:

KniveN: Länk till? Jag skrev en länk förut.

www.intotheboards.net/vbforums/showthread.php?38406-Describe-Mat-Robinson..

Tycho: Länk?

ersson: Länk?

Blizzard: Haha, jo. Skulle inte förvåna en! Men han känns lite som en Moe v2.

ersson: De låter helt som en linkan värvning (om de sakerna stämmer), Nubben hade säkert lämnat han ensam över lunchen ;-) och då smäller han till direkt den där Linkan ;)

Bragd-Birger: Ni som tvivlar lite på Mat kan läsa både ros och ris i tråden som jag länkar. Han verkar tydligen vara lite lätt i närkamperna samt framför mål och även lättrundad, inte positivt.

http://www.intotheboa...Robinson..

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Det som mest stör i det här annars så öppna silly-läget är att vi, om Robinson-Matte tillkommer, har våra båda icke-EU uppknutna på högst tvivelaktiga spelare. Murran impade inte jättevärst som helhet, och Mat kan faktiskt visa sig vara en Kolan 2.0.
Känns...sådär.

Ambroo: Ja vi får väl se hur det blir när truppen är klar om det kommer vara en Lehtonen typ och 2 bra forwards till 1 och 2a formationen. Tveksam jag på det men som sagt så får vi se.

Cartman: Läs inlägget av Jimmy på hans blogg om Mat Robinson och PP...

Gå in på Robinson's profil på EP och läs lite så ser ni att det är en back som kan styra Power play från blå...Samt har ett bra skott. Om man nu väljer att tro på det dvs. Har höga förväntningar på honom i PP.

Men som don flesta här inna säger så behövs en riktigt defensivt skicklig back på sista platsen.

Tänk en PP uppställning med Kim H som speldirigent och Ilkka som tänkt avslutare. Släng in nån som Hallin som kan gröta framför målvakt också.
Och på linjen Robinson som kan ta skott och fördela puck i kompani med Sebbe.

Berglund: de är nog sant, men hade varit Yum yum, det är jag säker på och jag tänkte lite silly nu ;)

El Maco: och när man garvat klart åt Bisterfinnen kan man muttra över lex Modo. Som värvade "billigt och smart" en masse förra året med en massa spännande allsvenska spelare och ligger trea i kvalserien just nu. I och för sig kanske problemet där snarare var att "stjärnorna" Tarkki, greken, och vad han nu hette den där backen, var dåliga. Så om Kent-Stefan prickar spetsarna bättre så...  

Ambroo: Nej, det är just 'kan inte bli sämre'-faktorn jag gillar. Att tvingas banta truppen och kicka dyra och riktigt bra lirare är tungt. Att ersätta dyra och dåliga med ungt och billigare känns enbart positivt.
Men sen måste det som sagt in rejäl kvalle på den sista (?) platsen. Och nu känns PP/Lehtonen-typen körd, om inte Sebbe drar vill säga. Stannar han bör vi få hit en defensiv klippa av Caslava-snitt. Drar Zeb kan vi toppa med en offensiv PP-back också.

Framåt hoppas man ju att Lander stannar. Sen en målskytt för någon av dom första två formationerna. Därefter en tredjecenter och några ynglingar av samma snitt som våra backvärvningar. Då sitter jag nöjd.

Ah, just det. PW och någon kul snubbe i mål också. Sen kan jag mysgrilla mig genom sommaren.

Kapadetallen: Han e nog för dyr.

El Maco:

Nervtabletterna har äntligen börjat verka, haha

bisterfinnen: Jag tror Bisterfinnen är på G ikväll!

ersson:

Eller Summa Solarium som Linkan säger :-)

Ewy:

Er enda chans att få klämma på Le Mat :-)

Tror hans kontrakt går ut nu? intressant?

Mackelito: Det var då ett jävla gnäll. Du har inga ep-länkar på lager? Den sista backplatsen är ju vigd åt en riktigt kanon. Sen kan det omöjligt bli sämre än senast. När det gäller forwardssidan så skulle jag bli mycket förvånad om det inte ramlar in två tunga pjäser. Önerud och Friberg+en par namn av klass. Det blir bra.

Mackelito: Hur vet du att dessa forwards kommer?
Du har inte med Önerud som sägs vara klar.

Känns som att du är lite väl negativ till truppen innan vi sett alla i den, men jag är ju lite naiv istället.

Mackelito: Äsch, allt löser sig! Tänk på att det kan vara värre, du kan vara modoit..

EDIT: Hittade den här länken från förra årets silly season, lite ledsen är man ju att man missade honom. Gjorde ju trots allt 5p i år.

Redigerad kommentar

Mackelito: Och med dessa forwards är det ingen som ens kommer våga att INTE tippa Timrå som etta.

Jesper Ollas
Daniel Åhsberg
Dennis Rasmussen
Johan Sjödell Wiklander

Bragd-Birger: Ja min backbesättning som jag gjorde för några dagar sedan stämmer allt mer efter tilkomster av Robinson? och Torp.

Backar:
Sebastian Erixon
Jesper Dahlroth
Elias Granath
Marcus Högström
Antti Halonen
Mat Robinson
Nichlas Torp
Tomas Skogs ?

Skräckinjagande var ordet...

ersson: För övrigt kom jag på att Christian Sjögren är väl agent åt Johan Sjödell-Wiklander också? Kanske vi kan få honom av bara farten också ;)

Bragd-Birger, etc: Positiva ligan hör jag ;) Nej men jag kan hålla med er, backsidan ser inte riktigt så vass ut just nu. Det gäller att Mat inte blir en Charlie Cook eller Dale Clark, för då är det kört. Summa sumarum så måste sista backen vara en riktigt bra back!

stoff: Det är en ut-in-uppställning. Sista blev fel dock, vänd på den.

Sjöberg bloggar också:

Bragd-Birger: sonntag? blir knappast kvar

Bragd-Birger: Absolut, det ska till en riktigt fet back på sista plats, annars är det långt mer än 20%.

Ewy: Och i så fall är våra icke-EU uppfyllda av Murley och Robinson. Kul. Obegripligt att nollan förlängde med Murley.

RocknRolf2: Ja, Mat känns inte som den nye Lehtonen direkt. Men men.
Man kan alltså tolka det som:

Sonntag - Dalroth
Kolan - Torp
Jokela - Robinson
Högström - Skogs

Typ, alltså. Det var väl 20% man skulle spara på spelartruppen? Det bör komma in minst en riktig kanon här, annars har vi dragit ner till hälften enbart på backsidan.
Inte för att det spelmässigt lär bli sämre än i år, men i a f.

RocknRolf2: Jo, med tanke på att dom backarna vi har nu inte lär dra några jättelöner borde vi har plats för 1-2 riktigt tunga pjäser!

Ewy: Nu har dom AIK hybris, ska vi ha medelålder på 19år eller.

Med mat, så har vi en backplats kvar att fylla, det MÅSTE vara någon bra back! För dessa 7 backar är inte direkt givna semifinal backar, bara hoppas erixon blir bättre i egen zon, att Dahlroth fixar bättre plusminus, att Granath kommer upp i högra standard, att Högström blommar ut likaså Torp, Halonen kan fortsätta som han gjort.

Rooster23: vem det blir får vi väl se men jag hoppas man försöker få in en defensiv backklippa av hög klass. Det skulle behövas.

Jag får fan en känsla av att Timrå kan gå efter Caslava som den siste backen in i truppen. Jokela, Styf, Karlsson och Skogs är borta och de som kommit in är bra mycket billigare. Även om man ska spara på truppen så tror jag man satsar rätt bra med deg på den siste backen.

Ewy: flopp

« · 1367773 · »