1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Timrå Icon: han kommer floppa ganska hårt... 77kg...

stoff: Själv tänker jag inte såga någon som är signad som jag inte har sett. Visst finns det frågetecken men dom kan komma att rätas ut.

En sak är säker vi kommer att ha betydligt snabbare backar på skridskorna nästa år!

Johnny Bravo: Då kan man lika gärna länka originalet och ge dagbladet "cred" ;)

stoff: Tror jag inte. Sebbe väger 78....

Några hade ju önskat denna till TIK.....men det var väl aldrig aktuellt - I synnerhet inte nu....

stoff: För det första kanske inte floppstämpeln kommer flygande för att en lirare väger 77 kg. För de andra så väger han enligt Hockeydb.com 185 lbs vilket motsvarar ca 84 kg. En succé månne? ;)

svasse24: Tackar vet jag Kolan. Han hade minsann kilon han.

Pätr: Ja eller hur!! Blyklumpar i fötterna är ju ingen nackdel i hockey har jag hört ;)

svasse24: Okej, jag hade förväntat mig den beska kommentaren "Det mesta kring midjan", men din fungerar också =)

tydligen är per åslund klar för fbk... han skulle smakat mumma han, synd inte vi fick han

stoff: AIK ska det stå:)

Timrå Icon: ja precis och hur bra är han i egen zon? inte så att han knuffar bort spelare framför egna målet direkt

Pätr: Ja tanken slog mig. Han verkar även lyckats samla på sig en del i skallen. Han fyller ut en hjälm nästan i klass med vad tjockisen Robert Nordmark gjorde på sin tid! Lägg även märke till de distinkta dubbelhakorna =)

stoff: Nä men det är nog inte den mest defensiva rollen han får heller....

Timrå Icon: Det gjorde han för 3 år sen. Enligt stats nu är det 83kg men jag hörde nån sa han lagt på sig några till också. Han är även 180cm och inte 170 som står på Timrås hemsida.

Berglund: Fem kilo på tre år. Det är mer än vad en annan lagt på sig det hehe!
Kanske Bravo har några tips om hur han kan lägga på sig några till lite snabbt innan serien drar igång

Timrå Icon: Chips, korv o öl till frukost lunch o middag.

KORITFW: Jag tror inte sebbe kommer att få något kontrakt i NHL och han kommer definitivt inte att ta någon plats i något NHL-lag. Detta av ungefär samma anledning som Strålman har det rejält tufft där borta. Sebbes brister i defensiven väger inte upp det han kan tillföra offensivt och i NHL så är forwards i regel väldigt mycket större än i ES: Nä jag skulle inte vara orolig för sebbe...därmed inte sagt att han inte hittar ett kontrakt i KHL exempelvis.

Olle: KHL så måste dom ju iaf köpa ut han vilket borde betyda skapligt med flis för att hitta en ersättare.

Berglund: Precis. Sen vad han får för en övergång till NHL det vet jag faktiskt inte. Sen måste jag nog förtydliga och säga att hans offensiva fördelar inte skulle väga upp hans brister i defensiven I NHL. I Elitserien är han ju en fullt duglig spelare.

Jag är lite orolig att Lander sticker.
Fast jag hoppas att han gör en Z el. en Foppa o stannar en säsong till.

Johnny Bravo: Kan det ligga någon sanning i denna kommentaren, signaturen FBK brukar ju ha bra koll!

#2 Rykte om Timrå
2011-03-28 12:02
I Timrå ryktas det om att det kommer att finnas fem transatlanter på isen nästkommande säsong.Tvillingarna Tyler och Justin Donati som för övrigt är vänner med Robinson och Nottinghams backjätte Corey Neilson ska vara nära ett kontrakt.
FBK

Berglund: Enligt hockeydb.com så är han 180 och väger 84kg
och enligt echl.com så är han 178 och väger 82. Låter inte allt för klent.

Olle: Timrå får 200k$

Johnny Rocker: Inte samtidigt då antar jag eftersom man bara får ha två? :)

Johnny Rocker: Tvillingarna har gjort en del poäng iaf.

Johnny Rocker: Men det är fortfarande värmländska som gäller i omklädningsrummet!

Den där Kåre Nilsson var en rejäl pjäs.

Olle: Italienska samt engelskt pass ;)

Redigerad kommentar

KniveN: Den där förhoppningen jag hade om att man ändå skulle försöka bygga en stomme av svenska spelare, den verkar grusas :)

Olle: Sebbe är bra mkt närmare NHL än vad du tror,, om några veckor tror jag vi vet vad han spelar nästa sässe.

RTS: Om Robinson från en norrbbagge:

2011-03-28 12:50
Robinson blir ingen flopp. Hadde han vært 10 cm-større hadde han vært en kanonbra NHL back. Han kommer til å være blant Elitseriens topp 5 backer, garantert. Med hilsen en som har sett Robinson flere ganger i veckan.
Sarting

Johnny Rocker:
Corey Neilson? Han har väl haft sin tid som lirare? Han är ju spelande tränare nu i Nottingham, för fjärde säsongen i rad.

ersson: Var det någon som snackade om rutin igår?

RTS: I så fall är han bra mycket närmare AHL än vad jag tror. Finns inte på kartan för mig att han spelar i ett NHL-lag. Nu kan jag ju mycket väl ha fel men om man ser till hur spelet ser ut där borta så tycker jag att det känns som att han minst har två säsonger i ett farmarlag innan han spelar mot några Nash eller Holmströms.

Johnny Rocker: Inte jag i var fall. Men är det någon som har koll på hur bra han är?

ersson: Inte en blekaste aning! Ligger ju i samma viktklass som "hydraliken", så han kan ju ta över 33an om han kommer!

Olle: Ja så är de nog . jag har också otroligt svårt att se han spela nhl hockey .

Johnny Rocker: Haha, ja det känns som det. Men tvillingarna däremot, de lockar mer :) De känns litegrann som Abbotts.

ersson: Instämmer helt och hållet! "Twins on fire"! Det känns spännande!

Johnny Rocker: Man kan ju alltid hoppas att det stämmer! Skulle inte skada precis ;)

Olle: Det trodde många om Enström också.

ersson: Inte heller fel att en är högerskytt

KniveN: Eller hur, vi har ju inte överflöd av rightare precis ;) Tyler verkar förövrigt kunna sätta puckar i PP. Haha.

EDIT: Jag tror att det är Päpä iallafall.

Redigerad kommentar

RTS: Fast nu är väl Enström en något mer renodlad offensivback än vad Sebbe är. Enström klev ju in och producerade i pp i NHL och förtjänade således sin plats. Sebbe har ju inte direkt öst in poäng här hemma i PP.

Jag tror att han sticker. Men jag tror att han kommer att få det riktigt svårt att ta en plats.

Kerstin_k: Håller med. Om Sebbe haft ett rejält bra skott hade det varit annorlunda.

Berglund: tänk om han skulle stanna ett år till o få igång avsluten ordentligt...

han får juh förtroende och så jävla brådis över pölen måste han juh inte ha...
sebbe har visat stora framsteg år efter år här i timrå. han har fått spela i alla lägen under matcherna och han iaf helt tydligt ökat på sin vilja till att hitta bra avslut...

jag tror verkligen inte att sebbe får så fantastiskt mycket bättre förutsättningar på andra sidan atlanten.

det gäller även den typ av spelare som Anton Lander håller på att bli. det finns ingen direkt brist på 2vägs centrar i nhl/ahl. här hemma i tik får han förtroede o speltid för att utvecklas i rask takt i en relativt kvalitativ serie. dom borde stanna båda två o satsa hårt på poäng nästa sässe.

Johnny Bravo: Nubben-Linkan nu är det dags att pres. 2 MV TACK.
Det är den viktigaste biten av ett lagbygge ca. 50 %

Johnny Bravo: Det var jag som snackade om rutin! ;)

Iallafall vore det coolt med tvillingarna Donati, de länkades ju som "intressanta" spelare ifjol, dock inget officiellt snack om dem..

Men det är ju fortfarande inget officiellt eller dylikt, men känns ju lite som Abbot bröderna, tror det kan slå ut väl om det stämmer.

ersson: Dom där skulle jag gärna se med Timrå tröjor!

och nu i efterhand såg man att det var ett kommentar-rykte, hoppas!

Redigerad kommentar

Bröderna Donati verkar intressant tycker jag. Problemet är att om vi nu värvar dessa killar så ryker 2 platser för åtminstonde de 3 första kedjorna och om det inte faller ut väl så sitter vi med löner för två dyra spelare som inte presterar på en gång.

Men å andra sidan så spelade dom i en högre liga än vad bröderna Abbot gjorde och lyckades ändå göra grovt med på poäng så jag tycker vi satsar! Men som det sägs i denna artikel (bifogat) så ville dom vänta förra året och se om dom fick AHL kontrakt så någon vänt-lek där vi står innan säsongstart och våra två tilltänkta kort ryker utan särskilt mycket på marknaden vill vi inte hamna i så, om dom ska hit ska dom hit nu!

« · 1367773 · »