1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600395 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Om PW väljer en annan förening vore det allt bra konstigt i världen.

Här fick han chansen, känner miljön, spelare mm som inte är oviktigt i sammanhanget. Här vet han att satsningen är att han ska få stå merparten av matcherna och det är upp till honom att få göra det, tror inte han får det i någon annan förening. Vill han inte spela i Timrå nu, vill han inte bli bäst i förlägningen.
Sen vet jag inte om jag har såååå stort förtroende på Tarvainen, det kan vara en jävligt avgörande faktor också, vad tycker PW om honom. Kan väl inte säga att vi har haft sådan jättelysande utveckling på våra målvakter under hans ledning under åren, plus värvningen av "Pitten" var väl inte så klockrent direkt heller.

Kattgubben: Vilken ångest, man vill ju så gärna att PW ska stanna men det är den typiska känslan man alltid får. Det känns som att alla spelare i Timrå drar när det får kontrakt av någon lite mer rik klubb. Bagarn, Hahl osv är bara några exempel..

Så låt oss nu få vara glad över att någon vill stanna, stanna PW!

Blizzard: Jag hoppas man tänker så också, men säger nåt annat utåt. Så måste det väl vara? Man kan väl inte på allvar överväga att fortsätta ha Åke i åtanke som förstamålvakt. Utåt kan det nog vara bra att blanda bort korten men det är sjukt frustrerande för oss fans att läsa om man avvaktar och att "ingen är avskriven"-- suck

Kerstin_k: ja "en plan" no shit, man brukar ha planer när man rullar mångmiljon företag, saken är väl den hur man ska få igenom planerna och vad man gör för att verkställa dom, planer har tamefan modo till och med!

"• Hur ser ni på Magnus Åkerlund?

– ”Åke” får vi inte glömma bort,"

Jo tack mer än gärna, tappa bort honom förfan, bara ni glömmer honom!

Kerstin_k: Ja verkligen. Grislugnt. :-P

T T: Gud vad betryggande.

"Det finns en plan för det."

Målvaktslistan:

Bragd-Birger: Haha ja hon måste ju ha varit som tuppen i hönshuset! Fast tvärtom...

Eller förresten kanske man kan säga hönshuset med tanke på säsongen som varit ;)

Redigerad kommentar

liston: Hon föredrog nog att massera dom framför en som Ollas.

Redigerad kommentar

Bigthelin:
Vad tyckte Kicki om det?

Bragd-Birger: haha! Synd att Styf slutat...hade kunna blivit ett intressant par där bak :-)

Bigthelin: Vinaren, Bärsinen och dessutom ryktades det om Koskenkorva. Allt går bara man vill.
;)

Timrå Icon: Nu när Styfen slutat kanske vi behöver lite nytt blod i pålen?

Bigthelin: Hehe! Och en Schnabel också för ett tag sedan :-)

Timrå Icon: Klart man kan! Vi har ju haft både pitt, pick och en styf denna säsong :)

Blizzard: Kan man ha två pikkar?!?

Blizzard: Tack men nej tack.

Liten tanke lek här, hur skulle ni se på saken om Hannu Pikkarainen blev vår siste back om modo åker ur och han kan tänkas spela i timrå.....Jag är osäker, tror han haft sin absoluta topp.

Mackelito: passande att denna EP länk postades drygt 26min tidigare i BIF's Gb, en ren slump eller ;-) Bättre kan du!

Mackelito: Djurgården lär säkert försöka förlänga där.

Eftersom Ambrö och Blissard skrikit sig hesa om en EP länk så skall det minsann få en.

Jo Staffan Kronwall skulle sitta som en smäck som vår sista backvärvning, han var aktuell för TIK för någon säsong sedan och är bra både offensivt och defensivt. Förmodligen dyr men vafan drömma kan man ju!

dr-nix: Alla som har sågat Jokela och Kolan här kan mycket mer om hockey än linkan.

Bragd-Birger: Det är lite naggat i kanten, förtroendet.

Bragd-Birger: nej, RR2 kan mycket mer om hockey än linkan juh.

ersson: Nej, men hans senaste säsong är på pappret jämnbördig med Mats, thats all im sayin.

RocknRolf2: Nu har ju Stefan Tarvainen varit där och scoutat Robban. Har du inte förtroende för deras fingerspitzgefühl?

dr-nix: Synd att du inte förstår meningen med Hockeysnack.

RocknRolf2: Menar du att du väljer honom före Mat? Han gjorde 6 poäng i franska ligan på 25 matcher för 2 säsonger sedan, tycker du att det är bra? ;)

RocknRolf2: yep synd att dom i Timrå inte kan lika mycket om hockey som dig.

T T: Här är en kille i samma ålder som gjort 28 poäng i bättre liga: www.eliteprospects.com/player.php?player=5702, dessutom svensk och betydligt stadigare med 90kg. Lustigt att inte han lär få några ES-anbud om alla är så panka.

RTS: Oavsett vad Enström är för kille utanför isen så är en sak säker och det är att han är klasser bättre än både Strålman och Erixon PÅ isen. Hans framtid ser ju betydligt ljusare ut än Strålmans.

T T: Jo, men vi pratar fortfarande om en spelare som egentligen bara presterat en bra säsong och det i en b-liga. Så pank är inte Elitserien.

T T: inte Timrå inte, här är vi gjorda av pengar.

RocknRolf2: Sedan när undrar du. Sedan nästan alla lag tvingas att sänka sina lönekostnader kanske.

RocknRolf2: Jag är inte ett dugg förvånad över att Du tycker så. Jag hade däremot blivit otroligt överraskad om du sagt tvärtom.:)

Vad är det jag läser? "dragkamp" om Robinson? Sedan när blev en spelare som inte gjort något annat än en bra säsong i en b-liga (sämre än allsvenskan) högvilt på Elitseriemarknaden? Jämför med bröderna Abbots som ju på pappret var hetare men som Rögle fick tämligen enkelt.

Jag tror inte ett smack på Robinson.

Styr-Björn: Jag hoppas att Du har rätt.:)

Detta var inte helt hundra och lät lite vagt. Men det verkar som att Friberg valt Timrå.

Den som lever får se.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Jag tror också att PW väljer FBK före oss. Men vi ska inte se honom som en förstemålis och bjuda oss hesa på honom

Blizzard: Urgh, inte den Tarkki tack. Men Nagy e välkommen hehe.

Johnny Bravo: Undra om linkan har ett genidrag på gång, vänta och se modo spela ner sig i AS sedan göra ES största kupp på 10år genom att värva super keepern Tarkki till TIK, skulle vara nått de ;-)

Personligen är jag orolig att vi måste försöka söka efter nån annan målvakt än PW.
Jag tror inte han väljer oss utan FBK.

Hoppas verkligen jag har fel.

Majkii: Håller med, vill verkligen INTE se Ridderwall i timrå! Jag bor i stockholm och (tyvärr) dom fåtal matcherna man fått se live mest är just DIF-Timrå. Helt ofattbart hur många tabbar och returer denna målvakt kan släppa ut under en match.

Sen angående ryktet om tvilingarna Donati, utan att veta någonting om dom förutom deras statistik, säger magkänslan ändå...vad spännande!! Gillar såna här värvningar som mycket väl skulle kunna vissa sig bli sommarens värvning, tror knappast hellre att dom är värst dyra. Att kunna säga att man har två italienare i sitt ishockeylag är inte varje dag! En tredje kedja med Röymark och hans fart vore mumma. Si per favore!

Mathias: NEJ!!!! Vill inte ha Ridderwall!

Berglund: Men om PW säger nej. Hur ställer man sig till Riddarn o Lundström. Jag är tveksam.

Mathias: Killen flirtar ju med oss i det han säger.

KORITFW: Mmm, PW och Riddarn känns väl bra. Även PW och Lundström.

Mathias: visst, men då ska PW vara klar.

Johnny Bravo: Låter lite som det flera här inne varit inne på, att det borde finnas utrymme för en riktigt bra back på detta.

« · 1368415 · »