1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600409 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
ersson: Han verkade inte spela nån mer match i Finland efter att de ryckte hem honom iaf. Står han klubblös nu?! Men vad fan... ta hit karln!

Simmalugnt: Hehehehe

KORITFW: Bara de gör klart det snabbt, så jag hinner boka in en pacemakeroperation innan säsongen börjar.

Jag dööööööööööör!

Backe på tre år, åh gud vad skönt det vore :)

Kattgubben: Om inte svininfluensan tar honom med vår otur :-(

ersson: Bra idé faktiskt....

ersson: Jodu, eller så signar vi Grisen från Brynäs.. Snart har han vant sig med att spela på stora rinkar och då jävlar ;)

Kattgubben: Ja i vanlig ordning....

Kattgubben: Kanske PW och Aleksis? ;)

Mackelito: Nödlösning? Ett treårs med Backe så kan vi luta oss tillbaka.

Du och jag, Zita...du och jag.   ;)

Jag tycker vi borde få behålla PW för att vi tog risken och värvade honom direkt från en andraspade i fucking Almtuna. Sånt risktagande ska premieras tycker jag. Nu känns det som att vi har fått agera munskänkar åt de fega storklubbarna istället.

Edb: Jag skulle inte bli förvånad om Backlund blir nödlösningen i den här soppan...

Någon som har hört något om Lander?

Timrå Icon: borde ta en scouting resa igenom Slovakien/tjeckien o hitta en målvakt kan finnas fina godbitar där :] och som de flesta säger så är jag less på att timrå inte riktigt haft någon förstemålvakt på väldigt länge. Lindbäck blommade ju ut under säsongen och om riddarn eller Lundström ska göra de är jag väldigt skeptisk till har de den mentala biten?

Hoppas på en supervärvning alá Petri vehanen ;) hehe

US Property: Nej, inte hört något. Men å andra sidan har jag inte frågat heller, och då får man inget veta.

Däremot har jag hört att Ridderwall inte ska vara aktuell. Han har tydligen rejäla problem med ljumskarna och skadebenägna spelare är det sista man behöver.

ersson: Jo men bara som andremålisar isåfall. Varken Lundström eller Riddarn har kvalitet för en förstaspade.
Jag tycker PW skall vara andremålis och att vi skall värva en stabil förstemålis. Men då lär PW hellre gå till FBK. Fast det gör han väl ändå i och för sig...

KORITFW: Varför vill ingen ha Riddarn? Jag tycker inte att han är en dålig målvakt. Han och Lundström skulle duga alla dagar i veckan.

Går inte PW så satsa stordegen på nåt bra kort på långtidskontrakt, typ Wesslau på 3 år skulle jag inte grina över.

Johnny Bravo: Glöm PW i Timrå tyvärr

Blizzard: Det är ok. Låt honom byta miljö:-)

Johnny Bravo: Man börjar ju nästan skratta när man kollar på vilken jävla karusell det är med tränare och målvakter mellan klubbarna. Vilka lättfotade jävlar ren ut sagt. ;-)

=(

Johnny Bravo: bara hoppas micce vill ha honken kvar, han öste ju beröm över hur bra Honken egentligen var för typ 5-6 mån sedan på wikegårdsblogg, där han sa att "han behöver byta miljö, jag GARANTERAR att han blir bättre" bara hoppas att han istället vill ta utmaningen själv med honken så honken slipper byta miljö.

Johnny Bravo: Ja, visst är det märkligt. Vi har ju en enorm kontinuitet bland styrelsefolket som inte heller dem gör ett klockrent jobb alla gånger.

Men dom sitter säkert som det verkar...

;)

Redigerad kommentar

Expressens målvaktstankar om PW o Timrå, Vf mfl.

Inte blir man mindre orolig. Men jag knaprar vidare jag.

lu93rowa: Hellberg kan ni få ta bara vi får behålla PW.

sargad: personligen tål jag inte killen, större storhetsvansinne och överklass får man leta efter, bäst på allt kan noll runt omkring. Allmänt jobbig och irriterande, Hade blivit lätt att neka frölunda som målvakt enligt mig. Men men smaken är som baken, PW vänder nog dit, hoppas det blir Hellberg istället så vi kan få PW och brynäs nån kass måvakt.

Kattgubben: Skellefteå o Hadelöv likaså.

Johnny Bravo: Nånting säger mig att det kan bli århundradets golgata för den där Helikopterkörande puckmotaren. Har sett ett antal intervjuer på Wikgårds blogg med Micce. Han har emmellanåt pissat rätt friskt åt alla håll o kanter vad gäller måvaktshantering i klubbarna. Så här som jag kommer ihåg det på raka hand är det väl mer eller mindre bara FBK med polaren(?) Grankvist som kommit undan.

Han sitter på en väldigt hög häst och om han inte lyckas i Frölunda så får han nog räkna med skadeglädje bland sportchefer o målvaktstränare runt om i riket. Men att han utsätter sig för att vara målvaktstränare i VF visar ju att han har är lite Styf i underlivet :-)

Tänk om man kunde få lugn och ro nån gång med målvaktsfrågan! Hur många år har LHC haft Norrena nu? Den typen av stabilitet i målvaktsfrågan tycker jag vi kan kräva av Timrå också...

Blizzard: okej förlåt för missförståndet :)
hoppas själv att vi snor hellberg av brynäs, eftersom vi nyss fick tränaren

lu93rowa: Ursäkta om jag var otydlig. "Tråkhockey och laget som inte kan lira slutspel" är såklart Brynäs, som nu får ännu en bra målvakt att tråka ner sig med, jävla kaffebönder!

FHC lirar ingen tråkhockey, men skulle känas riktigt surt att tappa PW :/

Blizzard: menar du att frölunda spelar tråkhockey? :)

Johnny Bravo: Fantastiskt, laget som inte vet hur man lirar slutspel får ännu en bra målvakt som kan tråka ut de 5 möterna man komme ha mot dom iår, medans FHC tar PW, härligt, nu mår man mumma.

Vi har ju.....öhm...ööh....ÅKERLUND, vilken kille...eller nåt.

Hellberg ryktas till Brynäs o PW nämns i samband med VF, nu när MålvaktsMicce har hamnat i VF.

Styr-Björn: Psst, har du hört något mer om Friberg ?

mikenomad: Egentligen var det inge fel på Pitkämäki så länge han var frisk i kroppen. Sen vart det bara pannkaka efter omgång 10-15...

Spanarn: Man kan väl säga att PW gör mig mindre orolig om han stannar än om han drar.

Jag känner mig inte helt trygg med Tarvis val som sagt alla ggr men den som lever får se.

Johnny Bravo:
Jag fattar inte. Om PW säger nej kommer du alltså ändå vara orolig över målvaktsfrågan långt in på nästa säsong. Hur kan du veta vilka mv vi får istället? Är han den ende du INTE är orolig för? Det är ju oroande i sig.

mikenomad: Jag kommer att vara orolig fram tills beskedet från PW kommer o efter det kommer jag nog vara orolig över målvaktsfrågan resten av sommaren o långt in på nästa säsong om han säger Nej.

Det här känns inte bra än så länge.

mikenomad: Kan mkt väl bli så att vi står där med Riddarn och Åke :O, eller Lundström och Riddarn, vilket iofs skulle va snäppet bättre men ändå inte optimalt.

mikenomad: Framförallt så förstår jag inte varför man skulle vilja behålla Åke, skadebenägen och ingen utvecklingskurva alls.

Inte alltför osannolikt scenario i nov/dec: "buhu vi har så många skadade spelare, buhu vi måste panikvärva en målvakt"...

Johnny Bravo: Nä...en kille som "scoutar" hit Pitkämäki, tycker Åke är ett fortsatt bra alternativ som inte får glömmas samt är intresserad av Stefan Ridderwall och tycker han är "mycket intressant" måste ifrågasättas.

Ok jag fortsätter på målvaktsfrågan eftersom den ligger mig varmt om hjärtat.

Jag är allvarligt oroad om PW inte signar. Kan det bero på att han inte funkar med Tarvis o att FBK har en demontränare? Vad vet jag?

Men hursomhelst, Jag börjar tappa lite förtroende för Tarvis, det är för många frågetecken kring hans målvaktsval för att jag ska känna mig trygg.

Efer alla turer i fjol, vad hände? Jo, han tyckte att Pitten skulle funka tillsammans med Åke. Johejsanhoppsan vad bra!
Fasth sumpade vi pga att Tarvis tyckte att han var skadebenägen, men vad värvade istället?? Jo en skadebenägen fd finne.

Nu säger han att han tycker att det skulle vara roligt att få jobba med Riddarn jr. Jaså varför då? killen har varit 2:e målis i DIF i 2 säsonger o dom chanser han fått bevisar hur dålig han är.

Nä, jag är orolig o det tycker jag att ni andra borde vara oxå, faktiskt.

Jag har inte längre fullt förtroende för Tarvainen. Tyvärr.

Dragan 2k: Jaha, surprise surprise.

Johnny Bravo: Han ska till svulstklubben - eventuellt.
http://sportsday.se/nyheter/hockey/frolunda-hoppas-snart-ha-klart-med-almtuna-micce

Dragan 2k: Vart ska han då?

Johnny Bravo: Hellberg kanske följer med sin målvaktstränare?

T T: Jo jo, den där listan får man ju magsår av förutom PW men som sagt jag tror inte han stannar.
Hellberg är ju tydligen på väg till en annan klubb enl. Tarvis. Ahlsenfeldt går upp i ES med Växjö så där är det ocxå kört.

Kvar är då Lundström , Riddarn jr o Åke.

Jag Avlider. Bår, någon?!

Redigerad kommentar

MB: Fast Tarvis har ju skickat ett par målvakter över pölen. Bland annat Backlund och Lindbäck (sistnämnde får han nog inte ta åt sig hela äran av) plus nån finsk målvakt också. Vill minnas att Kapanen tyckte att Tarvainen var riktigt bra också.

Men sedan är ju smaken olika när det gäller personkemi och träningsupplägg. Det kan ju vara mer tilltalande för PW att träna under Grankvist (heter han så i FBK?) än att träna för Tarvainen på grund av träningsupplägg och personkemi.

« · 1368537 · »