KniveN: Nej, men min poäng var ju att vi inte vet vad någon tjänar. Vet jag inte vad jag pratar om om jag säger att Hirso är dyr? Är det svårt för dig att förstå att man kan göra antaganden/uttalanden om lön utan att veta exakta belopp?
Tycker bara att det är roligt att ifrågasätta folk som kommer med tvärsäkra uttalanden där det sen visar sig att dom inte riktigt vet vad dom pratar om.
KniveN: Eftersom lönerna inte i Elitserien inte är offentliga så är det alltid mer eller mindre rimliga antaganden. Ett sådan antagande är ju också att Hirso har hög lön, eller måste jag uppge en exakt uppgift för att styrka det med? I fallet Murley så har jag - förutom ren logik - hört att han är ganska dyr och jag litar på den uppgiften.
Magnus Rövarn : Men du kan väl inte klaga på att folk kommer med dåligt argument i den här frågan, när du själv inte kommer med några argument om varför han skulle hålla elitserieklass igen? "För folk förstår inte min synvinkel och det finns alltid dårar som vägrar plocka bort skygglapparna och inse vart jag vill komma." Om du skulle sluta att använda metaforer och istället skriva i klartext vad det är du menar så skulle nog många ha lättare att förstå. Vart vill du komma?
Mackelito: Matt Murley är en annan som är för dyr i förhållande till prestation. Det är bra att vi satsar på unga lovande killar men våra ledande spelare sviktar och därför kommer det troligtvis inte att bli någon succé.
Pinsamt att nollan Stefan-"jag har lärt mig betydelsen av en bred trupp den här säsongen"-Lindqvist sitter kvar. Men av någon anledning ser man det tydligen som sitt uppdrag att stöjda denna man ekonomiskt...
Mackelito: Ett sånt där lag kan mycket väl vinna supportranas hjärta, dom kan mycket väl kämpa stenhårt i 55omgångar och aldrig vika ner sig, MEN vi kan även mycket väl hamna på 9-12 plats fast dom kämpar arselet av sig. Ovisst lag helt klart, med hjärta och jävlaranamma, men som endå kan komma att hamna i botten pga saknaden av spets. Men kan nog bli kul att se på iaf, tills man ev, inser att vi kommer missa slutspel.
Mackelito: Hirso var dyr även när vi hade 20% mer i lönebudget, nu är han svinigt dyr och han kommer knappast att vara den ledande spelare han har betalt för. Så otroligt dålig prestanda för pengarna.
Målvakter: Stefan Ridderwall Joakim Lundström Sebastian Dyberg Feuk
Backar: Jesper Dahlroth Sebastian Erixon Elias Granath Antti Halonen Marcus Högström Nichlas Torp Mat Robinson (Liknande Pierre Johnsson) + 1 stabil back
Forwards: Per Hallin Timo Pärssinen Kim Hirschovits Ilkka Pikkarainen Matt Murley Martin Röymark Max Friberg Simon Önerud Yared Hagos/Johan Andersson Dennis Rasmussen ?Daniel Åhsberg? + 1-2 toppforward 1-2 junisar?
Laken: Jag accepterar din ståndpunkt. Åh du som känner mig vet att jag INTE KRÄVER att folk skall tycka exakt som mig. Däremot blir jag skogstokig när folk angriper mig med dåligt underbyggda argument och bara avfärdar det som skrivs utan att ens reflektera. Jag anser fortfarande att du har fel. Men känner i det här läget att det inte finns någon anledning att ta det hela ett varv till och förklara varför jag anser att du har fel. Det har jag gjort åtskilliga gånger. Åh det var inte ens meningen att det skulle bli ett omtag på den här debatten från min sida. Men jag inser nu att det inte är lönt att fortsätta debattera karln i den här boken så länge det inte finns något mer konkret att ta i. För folk förstår inte min synvinkel och det finns alltid dårar som vägrar plocka bort skygglapparna och inse vart jag vill komma. Åh då är det bättre att lägga locket på.
ÖstrandsNisse: Jag har ingen direkt koll på hur hockeyarbetarnas liv ser ut utanför rinken, men det är ju solklart att ett jobbigt liv speglar av sig på ett eller annat vis i de professionella livet.
När det gäller osäkra kort är jag helt med dig. Särskilt gäller detta klasspelare, då jag anser att man inte har råd att värva nån fler dyr och oscoutad spelare. De som bevisligen har lyckats bra under vårt paraply har definitivt chansen att upprepa detta.
Magnus Rövarn : Jag gillar dig Magnus, men du kör med småfula diskussionsgrepp mellan varven. En gång till: när jag dissar Hedström är det h o n o m jag dissar, eller snarare hans elitseriespelarpotential. Du mer eller mindre kräver att jag, och andra, ska ändra vår uppfattning om Hedström därför att du vill se honom här. Det känns inte som en ok debatteknik.
Fan, det sprutar ju av EP-länkar här, och folk slänger ur sig potentiella namn korsan och tvärsan. Ska alla skälla och bete sig på samma sätt om man inte får medhåll? Jag själv t ex är ju en av väldigt få som gärna ser Johan Andersson tebaks. Jag vet inte, men det skulle kännas rätt märkligt om jag började forum-skrika på folk att dom inte gillar mig och vill trycka ner mig när dom inte håller med.
Återigen, en sista gång: om folk inte håller med om något du skriver är det inte för att dom vill motarbeta dig eller bedriver någon form av kampanj. Dom är helt enkelt av en annan åsikt.
Johnny Bravo: En mycket klarsynt analys. Jag skulle inte vara intresserad av att få Jonte en sista gång om jag inte på fullaste allvar trodde att han skulle kunna tillföra Timrå IK någonting. Jag älskar ju laget i mitt hjärta och det finns inget självändamål från min sida att sänka det som står mig allra närmast. Ingen annan än jag vore lyckligare än om vi hittade rätt igen. Tillbaks till rötterna. Som jag skrivit tidigare så hyste även jag viss skepsis kring Jontes status när han väl lämnade Timrå. Och där och då tyckte jag att det var fullt logiskt och helt rimligt att han fick stämpla ut och att det blev en uppslitande skilsmässa rent emotionellt. Nu har jag börja se sådant jag hade velat se för 3 år sedan. Därför anser jag att han bör testas igen. Han har dessutom till skillnad från en viss Peter Forsberg inga skador som hämmar honom. Utan han går för fullt. Hade han haft problem med en hälsena, korsband eller dylikt hade jag inte varit intresserad. I övrigt har jag redan luftat mina tankar kring varför jag vill att Hedström och Timrå IK skall återbördas.
Magnus Rövarn : Jag vill i n t e se Hedström i Timrå igen ens om han kommer hit och spelar GRATIS på ett tryout-kontrakt! En spelare som mest GLED omkring på isen = dålig karaktär! En spelare som periodvis vägrade tacka klacken/publiken efter matcherna, vi som indirekt betalade hans lön. Han misslyckats i Timrå, CSKA Moskva, Luleå och Kärpät. Han är slut - inse!
Nej, det är ingen kritik mot dig som person, bara det att i just detta ämne tycker vi helt olika.
Kattgubben: Fick Bagarn ägna sig åt hockeyn tror jag att han hade gjort bra ifrån sig efter att han drog från Timrå. Rätt övertygad om att omständigheterna runt hans liv vid sidan av hockeyrinken påverkat honom negativt. Jag vill bara inte att man satsar på osäkra kort, där jag placerar Bagarn. Vi har inte råd att misslyckas på någon position känns det som. Bagarn är en chansning, han skulle lika gärna kunna bli en klockren värvning men likaväl en väldigt medioker sådan.
Johnny Bravo: Hagos lär väl hamna i AIK medan vi får dras med Johan Andersson som känns mer slut än Hedström med tanke på hans senaste säsonger och den obefintliga skridskoåkningen.
73Sjöbba: Stanna vid det? Ja är det så man skall resonera om allting så är det inte undra på att samhällsklimatet ser ut som det gör att vi har inbördeskrig runt om i världen. Om man bara skll nöja sig med att ha en åsikt utan påverka massorna!
Magnus Rövarn : Nej han måste inte spela div1. Han hade alternativet att lägga av också. Men jag tror att div 1 är en lämlig serie för #71an. Även om du tror så mycket på Hedström så kommer din argumentation inte att övertyga mig. Jag kan mycket väl ha fel men det får vi kanske aldrig veta.
Magnus Rövarn : Du behöver inte ta i så fruktansvärt. Tyckte Birger uttryckte det väldigt bra. Läs om o andas.
Sen kan du visst ha en poäng i det du säger Magnus o när folk svarar emot dig så är det ingenting emot dig personligen, det är bara det att flertalet inte vill ha hit Jonte längre.
Själv blir jag nostalgisk när jag tänker på Jonte i sina bästa dagar o tänker jag så vill jag oxå ha hit honom men nu är jag ytterst tveksam pga det som många har sagt o det som har hänt genom åren med honom.
Men om det är som du säger att han är på G till Timrå så tycker jag väl att vi kan testa honom så jobbigt o svårt kan det ju inte vara. Håller han inte så gör han inte det. As simple as that.
Bragd-Birger: Jag tror det är läge för mig och Stefan Lindqvist att stämpla ut och lämna det sjunkande skeppet. För ingen jävel tror på oss och det vi säger. Vi är bara fåniga lallare som inte vet vad snackar om och som borde ägna oss åt andra saker. Fine with it! Jag tänker gå till graven med att Jonte Hedström inte var slut som hockeyspelare vid 33års ålder!
Skälet till att han spelar i Division 1 är INTE FÖR ATT HAN MÅSTE göra det. Utan för att det var det enda lediga alternativet mitt under brinnande säsong där han även kunde få en viss form av kompensation och hålla igång kroppen. Hade han tagit ett break så hade karriären varit slut. ÅhHedström är för bra för att spela i PHC eller Luleå Rebels. Det är inte värdigt 71an Hedström. Därför skall han tillbaka till Timrå. Jag tror stenhårt att det går att få fason på honom igen. Under Nubbens vingar kan vem som helst växa. Det var ingen jävel som trodde på Niklas Nordgren heller. Han var åt helvete för lat och blassé. Men en rejäl utskällning av Nubben väckte revanschens hunger i hans ögon och vi vet alla hur det gick sen!
Johnny Bravo: jag tror det skulle vara bra för Lander om han stannade kvar en säsong till. Men tyvärr tror jag inte att det kommer att bli så. Men hoppet lever än så länge iaf.
dr-nix: Visst kommer dom att vilja göra det Men......... hoppet står till att Lander är så klok att han väljer att stanna hemma en säsong till, som sin idol o föregångare inom Timrå IK, Zäta gjorde.
liston: Att Sebbe stannar ett år till ser jag absolut som en möjlighet men att Lander stannar ytterligare en säsong känns som ett ordentligt långskott tyvärr. Nej jag tror Edmonton väljer att plocka över honom.
Johnny Bravo: Jag tycker det ser lite spännande ut med de värvningar som är gjorda. Att sedan ha kvar Hirso, Pikken,och framförallt Gabbe blir btra. Att sedan vi kan se till att Sebbe och Lander tar ett år till så ser det riktigt roligt ut.
MV ska vara en etablerad keeper som inger lugnet. Nä nu ska vi se med tillförsikt på detta unga Timrå och ge dom allt stöd dom kan få.
zita: Hahl och pyrret ser jag mer som ett krogragg som snodde en femhundring ur plånboken och lämnade ytterdörren på vid gavel innan hon stack, morgonen efter.
T T: Menar du att G Karlsson varit bättre än en skadad Kim? Nej, nej. Eller iofs... Jag förstår vad du menar. Det är grymt viktigt med bra centrar. Just nu känns det osäkert kring den biten. Det är åt helvete att vi måste vänta på Landers beslut.
Sebbe stannar nog. Och för vår skull vore det inte så tokigt om Anton inte får plats i VM.
T T: men för fan,,,,, lägg ner snacket nu, Hahl,pyrret som en del snackar om. dom e slut. varför ska vi ta tillbaka gamla spelare hela tiden?????? Pyrret å Hahl är å förblir legosoldater, BARA ute efter pengar. satsa ungt som dom gäör nu e helt rätt. visst 1:a 2:a center MÅSTE vara av KLASS.