1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601135 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
KniveN: Nej, men min poäng var ju att vi inte vet vad någon tjänar. Vet jag inte vad jag pratar om om jag säger att Hirso är dyr? Är det svårt för dig att förstå att man kan göra antaganden/uttalanden om lön utan att veta exakta belopp?

Mackelito: Tror du inte att den här backen som skall "likna pierre johnsson" faktiskt ÄR den där stabile backen som du lagt till på backlistan?

Edit: Alltså att det är tänkt från föreningen att den där stabile backvärvningen som alla väntar på, faktiskt är en kille i Pierre Johnssons rang när det gäller pris och kompetens.

Redigerad kommentar

RocknRolf2: Har han bara "över medel" så är han ju inte direkt dyr. Hur mycket är dyr?

KniveN: Dyr är när man inte är billig, och Murley är inte billig.

KniveN: eftersom han spelar som en medelmåtta men har lön över medel så blir han ju dyr jämtemot sin prestation eller hur, hur svårt kan det vara att förstå!

Olle: Om någon typ Pierre Johnsson är siste man in på backen måste vi spara in betydligt mer än 20% på backen.

Olle: Njä, som det ser ut så är det ju Frölunda som gäller för honom, om jag inte missuppfattat allt? Men om chansen finns så kan det mycket väl vara Pierre som tar den platsen.

RocknRolf2: Håller med dig i vanlig ordning. Blir inte förvånad om nästa års hackkyckling blir Murley. Överskattad något så innihe.. Satt flera gånger förra säsongen och skrek över vilka tragiska felpass och markeringsmissar han lyckas med. Dessutom är det ingen teknisk person vi snackar om, han är skrämmande lik DicAssmirro i spelsättet, dålig skridskoåkning men kan klämma in en del returer eller så ibland. Och som du säger så är lönen förmodligen rätt hög med tanke på vilket förhandlingsläge han satt i under slutet av denna säsongen.

Men i övrigt så tror jag på de spelare som är kvar i laget från förra säsongen, jag tror att både Pikken och Hirscho kommer lägga in 1a växeln redan i början av nästa säsong.

Blizzard: Precis, hela laget är en slags flipp eller flopp trupp där det känns som grabbarna lika gärna skulle kunna ta 10 steg i utvecklingen och ta oss till final eller helt enkelt floppa och hamna i kvalserien.

RocknRolf2: Beror på hur Linkan/Nubben ser på Pierre. Enligt Expressen så var han ju en "STJÄRNBACK"

Mackelito: Nja som RocknRolf2 säger så var jag mer inne på det här med föreningens ambitioner på backsidan. Alla sitter och hoppas på en monstervärvning på backsidan för att väga upp en högst svajig uppställning men kanske är det så att den här supervärvningen faktiskt stannar vid en Johnsson-typ och sen blir det inte mer. Vi har ju 7 backar under kontrakt redan?

Blizzard: Kom iaf på övre halvan av poängligan trotts betydligt färre spelade matcher, näst bäste målgörare i PP det som Timrå hade problem med. Så över medel förtjänar han helt klart.

RocknRolf2: Ganska svart eller vitt, precis som alla dina inlägg...

KniveN: Hirso ledde poängligan i TIK fast han avr totalt kass också med en helvetes massa missar i egenzon så att Murley ligger bra till i poängen imponerar inte direkt på mig. (Hirso var bra på slutet skall tillägas)

Murley gör massa skit poäng (som kan vara bra) och några andra ass, men hans sett att spela i övrigt är ju katastrof, så nej han kostar som sagt mer än han smakar!

Blizzard: tyckte murley var en jäkel o stjäla puckar :] sedan att han missar öppet mål är en annan sak haha :]

Olle: Ja det är ju den förhoppningen jag hade förut också men jag har fått släppt den. Min förhoppning är såklart att man värvar minst 1 riktigt bra back.

Skulle dock tro att man satsar korten på att Mat Robinson blir en dundersuccé och bara sprutar in poäng från blå (inte så troligt) sedan verkar det som att en defensiv skaplig back a'la Pierre är på väg in. Om inte Pierre kommer så antar jag att spelare som Daniel Josefsson eller Oscar Hedman är ungefär i samma klass.

Tillslut så tror jag att man fyller upp med någon typ av tvåvägsback, knappast en så dyr i klass med Lehtonen men nära.

Det är ju bara vad jag tror förstås.

Plus och Minus skulle väl kunna se ut så här.

Mikko Jokela ---> Tvåvägsback

Mattias Karlsson ---> Mat Robinson

Fredrik Sonntag ---> Marcus Högström

Pär Styf ----> Pierre Johnsson

Tomas Skogs ---> Nichlas Torp

+ 1 trolig spelare som breddar ut truppen eftersom Linkan kommit på att truppen behöver bli "breeed"

Olle: vi kanske startar med 9 backar, vi skulle trots allt ha bred trupp och Dahroth och Högström kanske inte lirar alla 55 matcher ala 15-20min. Så 9 backar skulle inte förvåna mig med några turer ner i Sundsvall ibland för någon av backar eller dom kanske får spela i AS modo.

Mackelito: Dahlroth?

Edb: Vad är det med Dahlroth? Om du syftar på att han är ett nyförvärv så spelade han väl av o till förra säsongen också väl?

Mackelito: trodde du hade glömt o lägga till han på den plus/minus grejen :]

Mackelito: Ja utan Jokela och Kolan så har vi en betydligt "smaaalare" och "lättare" trupp..

Har alla glömt bort Klingberg. Han spelar ju hos oss har han ju sagt om han inte får NHL kontrakt. En utlåning kanske?

Johnny Rocker: Så länge vi har 15 hungriga forwards och full backbesättning i truppen när säsongen kickar igång är jag nöjd.. det är väl det som är bredd?

Spets är lyx vi måste ha råd med innan vi spenderar.

Johnny Bravo: Precis. Och sen har vi ju även hans brorsa som bestämt sig för att lämna Glenn. Han vore perfekt som den sjunde/åttonde/nionde backen.

Johnny Bravo:

Jag har frågat ett par ggr.

Kostiainen: Likt ifjol blir det ett frågetecken på målvaktssidan innan säsongen drar igång om det blir de två men med det sagt så är jag också positiv av någon anledning.. Eller jag tror jag vet varför. Min anledning att vara positiv kanske knappast är logisk eller så men jag delar med mig ändå.

* Lundström har varit en stabil målvakt i Sundsvall, okej att laget inte varit uruselt men det har känts som att man legat illa till utan honom i mål. Jag var trots detta skeptiskt till hur han skulle hålla i Elitserien, varför var Frölunda intresserade av honom var min tanke inför den förra säsongen.

Okej att han inte gick och spikade igen i Frölunda men han var noterbart bättre än Holmqvist iaf. Det är ingen dålig målvakt vi får, jag tror han kommer vara stabilare än Åkerlund utan att kanske ha grabbens potential (som är skyhög egentligen om han fick förbli skadefri)

* Ridderwall, okej direkt vill jag erkänna att jag har sämre koll på Riddarn. Jag såg honom först i TV-pucken och sken till direkt när man fick se Ridderwalls grabb också stå i mål. Han har med andra ord bra gener för det här med att stå i mål. Jag har inte följt Djurgårdens matcher under en lupp den här säsongen (för att jag håller på Timrå IK inte Djurgårdens IF) men det jag har sett av honom har inte varit horribellt. Han är fortfarande ung och ett miljöombyte kan nog göra honom gott.

Avslutningsvis så vill jag säga att som många andra vill jag självklart se en riktigt stjärnmålvakt värvas. Men ska man skära ner på budgeten finns inte en sådan värvning på kartan. Dessa två herrar må kanske inte vara bäst i Elitserien men jag måste tro att de blir bättre än Pitkämäki och Åkerlund säsongen 10/11. Försök att se värvningar från en positiva sidan innan ni börjar gnälla om den negativa sidan (för den finns med alla värvningar).

dr-nix: Likt dig så tror jag faktiskt att Lundström klarar av Elitserieklass alldeles utmärkt. Kolla bara på PW som klev in från Almtuna som 2e målis och styrde upp spelet i Timrå galant?

Ridderwall tror jag defenetivt har potentialen och kan bli något stort, däremot känns det inte som att han riktigt slagit igenom i Djurgården, jag tror han har haft för höga förhoppningar på sig själv att leva upp i farsans fotspår och därav inte riktigt haft full fokus på hockeyn i storstaden.. Däremot här i Timrå tror jag han kan fokusera på uppgiften och verkligen ta det sista steget till att bli en stabil förste-keeper i Elitserien.. Kom även på att han konkurrerade ut Wesslau en bra stund säsongen 09/10

Jag ser detta par som faktiskt en bra lösning och ska bli spännande att se, potentialen finns där.. Men hur bra det blir, det visar sig en bit in på säsongen..

Inte fan blir det sämre än vad vi hade ifjol iallafall..

dr-nix: Mycket bra skrivet, känner också optimism med dessa 2 herrar som sista utpost.

Snoop: Ytterst svårt att säga hur det kommer bli. Känslan är ändå att Jocke är den som kan möjligen axla rollen som förstemålis, men utvecklas Riddarn så kan han likväl ta förstaspaden. Svårt.

Ja det är väl bara att acceptera att målvaktssidan kommer att se ut så här o återigen hopppas på att nån målvakt kliver fram o gör en monstersäsong.

Det ser ut på förhand som att vi har en räcka lag som har bättre målvakter än vi, om man ser det krasst just nu.
AIK (osäkert med Fasth), VF, FBK, LHC, SAIK, Växjö, HV, Luleå (osäkert med Nilsson).

Sen tampas Vi, BIF, Modo (SSK) o DIF om de lite svagare målvakterna.

Så här känner jag det just nu, men sen lär det bli omkastningar i olika lag, så till hösten kanske allt har ändrat sig igen.

Däremot anser jag att vi blir minst ett topp 5 lag om Lander o Sebbe stannar, Klingberg tillkommer o ett par bra centrar o en bra toppback, kryddat med Pyrret. :) Ja eller kanske nån annan hyfsad sniper.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo:

Toppspelare är bara att glömma enligt Linkan!!! Slutar väl med att man förlänger med Kolan och Skoogs!!! Då har man riktigt bevisat var man går för och vilka visioner man har!!

Taurus: Ja så illa blir det inte så att Kolan o Skogs stannar. Dom försvinner.

Taurus: några vassa spelare kommer de säkert att bli . annars ser de riktigt tunnt ut . alla kan inte bära vatten . åtminstone en femma som man höjer lite på ögonbrynen då dom kommer in.

Johnny Bravo: Målvaktssidan med dessa två känns förvisso starkare än förra året. Likväl är det enligt mig två andremålvakter man satsar på, två rätt osäkra kort. Lillriddarn med skadebekymmer senaste säsongen kändes väl inte direkt klockren även innan dessa problem och Lundström...tja, avslutade snyggt i VF men känns inte som en stabil 1:e målis.

Bland utespelarna känns det däremot mer spännande och vi får väl se vad framtiden bär i sitt sköte beträffande nyförvärv. Jag är hoppfull...;)

Finns det inga nyanser överhuvudtaget i denna bok?! Man tar sig för pannan över den utbredda pessimismen spm råder! Måste det gnällas så förbannat vareviga dag? Det är människor vi skall värva inte demoner! Vi befinner oss i April månad och redan är drevet igång. Hejda er! Är så jävla less på de här etableringssnacket nu att jag spyr. Man vet ju inte om man skall skratta eller gråta?!

VI ÄR EN UNDERDOGS! Har alltid varit (med ett lysande undantag, 2007) och kommer nog att förbli. Sluta mät er med topplagen. Ni har inte sett Lundström eller Ridderwall en enda minut i Timrå men ändå är ni tvärsäkra på att det är två andremålvakter vi värvat. Man får tydligen inte vara mänsklig i en Timråsupporters ögon om man vill undgå att bli hängd i offentlighetens ljus. Tjusigt grabbar och flickor!

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn : Hej på dig, du rättesnörets riddare. Jag skriver vad jag tror ang. laget i precis vilken utsträckning jag vill, detsamma gäller övriga härinne. Så länge det handlar om att någorlunda konstruktivt uttala sig om dessa individer som hockeyspelare och att inte gå till personliga angrepp så är det vad detta forum är till för. Passar det inte herrn kan du fara och flyga. Igen. Just nu är det mest dina magsura jävla utbrott på oss andra härinne som förpestar.

Magnus Rövarn : Vilket drev?
Det här är min känsla JUST NU som jag uttrycker härinne precis som du uttrycker dina känslor ganska ofta.

Den här känslan står inte skrivet i sten som du märker om du läser inlägget.
Jag tror dessutom att vi minst kan bli ett topp 5 lag om värvningarna o förlängningarna går i lås.

Om du tycker att det är pessimistiskt o att drevet satt igång så...Varsågod. Det står dig fritt att tycka precis som du vill, precis som jag.

Kostiainen: Riddervall är skadebenägen så han passar bra in i Timrå

Johnny Bravo: Timrå är inte, har aldrig varit och kommer förmodligen aldrig bli ett stabilt topplag. Vi kan om alla bitar faller på plats en säsong hamna i topp och kanske, kanske göra en SAIK. Det är det man hoppas och lever för och jag tror de flesta av oss härinne inser samma sak.

bobrov: Men herregud. Snubben är 23år gammal - inte 35! Det låter på dig som att han är ett obotligt fall. Som en cancerdömd patient. Återigen har vi det här med att en människa KAN INTE UTVECKLAS eller ta nästa steg i karriären eller på det personliga planet om det en gång har gått åt helvete.

Redigerad kommentar

mikenomad: Ja det är ju det man lever för men Timrå IK är som Hempen säger en looser förening o kommer så alltid förbli känns det som.

Vi kommer aldrig att få det där Guldet men alla andra lag kommer få det o kommer upp hur lätt som helst i ES dessutom... som Växjö tex.

Nä vi genomsyras inte av vinnarmentalitet direkt i den här föreningen.

Magnus Rövarn : Han kan säkert utvecklas till en habil ES-målvakt. Men så här på förhand känns ingen av dessa båda herrar som någon naturlig 1:e målvakt. Det är två chansningar helt enkelt, dock långt mycket bättre chansningar än förra årets målvaktslösning.

Magnus Rövarn : måste bara fråga , avskyr du människor över lag eller använder du detta forum för att ta ut någon form av harm som du har gentemot ditt jobb eller något sånt ? . de är väl sunt iof, skiten måste ut någonstans . och härinne gör de ju inget om den kommer ut , dela för att hela brukar man ju säga

Johnny Bravo: Där har vi supportrar en stor del i det hela också. Om man ser möjligheterna istället för alla träd som skymmer skogen så kan faktiskt föreningen utvecklas i rätt riktning. Det handlar om att knyta nävarna och intala oss själva att vi kan försätta berg. Sedan tar ni upp exemplet med Växjö. Det är ju ganska ironiskt att du gör det faktiskt när du belyser att vi är en loser-förening. För vilka etablerade spelare bortsett Shjon Podein har Växjö haft på sin resa mot toppen?!

Ungt, hungrigt och entusiastiskt har varit deras paroll. Det har också varit våran en gång i tiden. Men vi supportrar har målat om den självbilden med ideliga krav på landslagsbackar, landslagscentrar, NHL-spelare etc.

Nu om inte förr är det dags att dra i handbromsen och tänka om, tänka nytt.
Vi har blivit fartblinda och tömmat på värdegrunderna och den ideologi vi faktiskt är sprungen ur. Vi har tappat bort oss själva någonstans längs vägen.
Nu är det dags att vi äldre erfarna supportrar som varit med på resan ett tag att pränta in dessa värderingar i morgondagens supportrar så att det förstår vad det hela handlar om. Vad Timrå IK står för någonting. Vad som är så speciellt med våran klubb. Vad den röda tråden är som skall genomsyra vårt tankesätt.

Vi har ett ansvar att förmedla en korrekt känsla och bild utåt sett! Vi har fantastiska möjligheter att göra någonting bra av det här genom att våga vara modiga, ta djärva grepp mot framtiden. Vänd er inte om och ge fan i att justera backspeglarna. Håll blicken fastlimmad genom framrutan ut på vägbanan. Nu accelererar vi mot ljusare tider!

Vi har haft en KRIS - en djup sådan! Kärleken förblindade oss. Men nu tar vi sikte emot att lappa ihop äktenskapet och ta igen de förlorade åren!

LOVE, PEACE AND UNDERSTANDING!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

mikenomad: In Tarvainen We Trust.

Again.

Magnus Rövarn : Ja du Magnus i det där håller jag med dig till 100%.

Magnus Rövarn : Nu fick du en tumme upp av mig. :)

Magnus Rövarn : Ditt bästa inlägg någonsin. Det blev en glad tumme från mig åxå.

Fortsätt så!

Magnus Rövarn : Amen.

Magnus Rövarn : snyggt . kanon , nu kör vi

superfalle: Nej jag avskyr inte människor, tvärtom. Däremot är väl som så att jag blivit uppfostrad att argumentera för min sak och försöka presentera mina teorier på ett saklig sätt. Men så har jag inte blivit bemött. Det finns givetvis undantag som bekräftar regeln. Men oftast får jag vara övertydlig och överkonstruktiv när jag skriver något härinne bara för att folk på rent djävulskap skall fresta och testa mitt tålamod tills det slutligen brister. Jag försvarar långt ifrån alla mina utbrott på forumet. Men jag tycker även att det är hög tid för vissa andra forumskribenter (ingen nämnd, ingen glömd) att ta sig i kragen och analysera det man skriver. Att komma till självinsikt har aldrig varit skadligt. Men visst händer det väl att även jag breder på lite extra mellan varven. Men till syvende och sist anser inte jag att tvåradersinlägg som tjänar sitt enda syfte att provocera hör hemma på ett diskussionsforum.

Man kan provocera på många olika vis. Åh gör man det med glimten i ögat eller kan förpacka sitt tyckande och sina teorier på ett smakfullt sätt så är det inga hard feelings från min sida.

Redigerad kommentar

« · 1370741 · »