1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607296 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Jo men vid sidan om isen är det väl mer gris utan säck om jag inte är felinformerad....hela biten mådte ju fungera. Men han kan ju växt upp han med

Laatikainen.

Olle: jo precis, önsketänkande.. vad gällande andras röster angående Månsson, så vill jag inte se honom i timrå.. usel karaktär.. sådant står inte Timrå IK för.

Olle: Han är väl mer eller mindre klar för Skansens IF. Videll alltså.

Timrå Icon: Jag undrar ändå om inte timrå hade mått bra av att plocka hem Månsson....rent sportsligt alltså. Där har du bang for the fucking buck, ingen grisen i säcken där. Sen finns det väl andra aspekter av hans vidkommande i en hockeyklubb som inte är lika smickrande...

Ewy: Han var väl redan aktuell för en annan stockholmsklubb om jag inte minns fel. Det hade varit kul att se honom i Timrå, det finns ingen jag hellre lyssnar på i intervjuer.

Ewy: Men Månsson vill jag inte ha

videll hade jag inte tackat nej till!

Värva Häggström för fan!

KORITFW: mm, även om vi hade spöat SSK hade vi inte tagit oss till slutspel.

Värva Videll jäveln som tog slutspelet från oss

Pucken: Månsson lär blir ledig nu...

Edb:Nää,vill inte ha någon från ssk.

Tycho: ska vi göra en värvning kupp emot Ssk spelare måntro? någon godbit finns väl ;) ?

Edb: Den har kommit Önnerud är klar! :D

Jag blir lite småskraj när tidningarna skriver om stora namn som våra konkurrenter Värvar, När kommer timrå iks BOMB...

lungan: Nåt annat finns inte om Lander är kvar! :)

Jag gissar att Bagarn kommer bara C:et på bröstet om Lander försvinner,

Stannar Lander, finns bara Lader som alternativ för mig som kapten.

Dragan 2k: Vänligt irriterat hmm.

Känns lite klyvet.. Med tanke på resultatet så är det kanske den pedagogiken som Frölunda-tränarna använt de senaste åren.
"Fan killar, kör som satan men ta det lite lugnt".

Dubbla budskap funkar kanske lika illa på hockeyspelare som de sägs göra på barn :-]

KORITFW: ". Han har ett stort hjärta och en lojalitet till Timrå IK"

ja, jo, ah...gick bra efter VM = FBK, gick inge bra i FBK = inte Timrå utan LHC, gick inte i LHC = okejdå, jag kommer väl tillbaka då jävla tomtar!

Olle: Mm.. grejen för egen del var ju då att vi skulle vara på resande fot I just Thailand i ytterligare nästan en månad. Vilken semester det hade blivit. Men jag köper förstås vad du säger, och skulle för mitt liv inte vilja byta sits med något av de här lagens supportrar, no way!

Fan man vet inte hur mycket sanning det ligger i Bagarns uttalande efter att han i två klubbar över två säsonger gått ner sig och kommer krypande tillbaka... hoppas på 110% dock, med hjärta är man mer än halvvägs där redan :)!

Dream Team: Den matchen var något av det värsta jag varit med om på senare år men där fanns det ju ändå chans vid förlust. Chans att överleva kvalserie osv. Ikväll är det verkligen slutgiltigt för ett av lagen. End of the line. Usch.

Dragan 2k: Det var ju en sån kväll i sista omgången mot DIF. Do or die, kändes det som. Och den matchen följdes från foajen via l å n g s a m wifi på ett hotell i Ao Nang, Thailand. Du kan ju gissa lättnaden när jag vid pass 03.00 lokal tid ÄNTLIGEN fick upp startsidan på ST.nu där det gick att läsa att TIK hade fixat kontraktet. Då hade matchen dittills följts via JH's blogg på just ST men hade då legat nere helt de avslutande minuterna. Lättnad utan dess like.

Dragan 2k: Som "utomstående" kan man ju känna spänning och kanske greppa vilken showdown det här blir men jag kan bara ana hur illa respektive lags supportrar mår just nu. En slutspelsmatch kan inte vara något alls, i jämförelse.

Olle: Jag sitter som på nålar. Alltså så jäkla spännande. Och vilken fantastisk tur att man inte själv är drabbad av denna förädiska kvalfinal. Fy fan.

Dragan 2k: Hur som helst så tror jag nog att många är oroade för sin framtid, i respektive lag. Det skall bli intressant att se vad som händer med laget som ryker, och detta med en skräckblandad förtjusning kan jag gissa. Jag är tillräckligt oroad över mitt eget lags framtid.

Spanarn: AE gillar ju att hoppa från klubb till klubb när inte säsongen är avslutad ;)

Kan det ha varit Challe? Nä just ja, det var ju en spelare...

Dragan 2k: Jag tippar på Hans Jonsson och garderar med Timander.

Olle: Achandlar det hela i mina memoarer. Ett kapitel tillägnat detta.
Jag vet inte om det är en sådan stor grej egentligen. Kan tänka mig att det är mycket så som det sker i det dolda bara att det inte kommer ut lika ofta.

Dragan 2k: Intressant! Tänker du aldrig berätta eller håller du på det tills efter kvalserien? :)

Olle: De väntar inte direkt. Kan säga att en spelare i MoDo - säger inte vem vars agent hörde av sig innan kvalserien inleddes men med MoDo som klar deltagare till vår sportgrupp och erbjöd sin klients tjänster inför nästa säsong.

Vi tackade vänligt men bestämt nej. Och med viss irritation dessutom.

Blizzard: Vissa kan väl kräva en löneökning som Videll kanske men sen finns det ju dom vars marknadsvärde inte direkt stiger av att spela ett lag ner i allsvenskan. Nagy skulle ju lätt hitta en ny klubb och han tjänar förmodligen redan massor, Bartecko likaså.

Det är klart att det blir en jävla budgivning kring dom mest framträdande spelarna men det behöver ju inte betyda att man inte kan fynda ändå. Kollar man på HV71 och LHC så har man ju redan fyllt upp vissa positioner, SAIK och FBK kanske inte kastar sig in i en budgivning mitt under brinnande finalserie. Jag tror att det finns en chans att fynda.

Olle: känns som pengarna på de sk stjärnorna kan stiga nå enormt, Liksom varenda SC i Es har koll på dessa lag, allmänt kända spelare i Sverige (inge "fynd" direkt), dessa spelare göra det bra i andra klubbar. Tror dom kommer bli svindyra när storklubbarna börjar räkna cashen.

Johnny Bravo: Undra om man väntar lite på att se vilket lag av Modo och SSK som fullständigt går sönder om dom åker ur? Jag menar, det handlar om rätt många spelare som ska söka nya klubbar efter ikväll...

mikenomad: Men du, var är Megasen... för Matulda och Megasen var ju nästan oskiljaktiga

mikenomad: Knappt ett halvt :)

Paddan: Machulda....han gjorde iaf ett byte.

Johnny Bravo: Du ska se Mr Bravo att Bagarn kommer att gå Hallin´s väg, dvs att lyfta sig när han kommer till TIK.
Nu får vi vänta in Hahl o Pyrret!

Bragd-Birger: Ja det får vi verkligen hoppas.
Det Kan gå.

F.ö varför presenterades inte de övriga?

ersson: Tja, han säger ju bara sanningen. Rent objektivt har jag svårt att tänka mig att någonting går upp mot känslan av att vinna med Timrå.
Men han verkar onekligen mån om att vi ska glömma den här lilla utflykten han gjorde. Jag förstår att han vill göra det, och jag hoppas också att han genom sitt spel får oss att göra detsamma.

Hursom, jag tror det blir bra det här. Som jag skrev redan första gången hans namn dök upp: jag är övertygad om att man diskuterat genom hans status och vad som gått snett de senaste två säsongerna, och vad som krävs för att han ska komma tillbaka till god timråform igen. Uppenbarligen tror Timrå att han kan göra det, låt oss hoppas att det verkligen blir så.

Bragd-Birger: Ska han inte smöra lite till kanske? ;)

"- Det känns fantastiskt skoj att få dra på sig timråtröjan igen. Jag ser redan fram emot att få åka in på isen inför hemmafansen i E.ON Arena. Jag skall ge allt för att känna den bästa känslans som finns,att få vinna matcher med Timrå IK, säger Johan själv om övergången."

Paddan: Nej, men jag vill minnas att han i a f värmde upp inför en.

Johnny Bravo: Hur var det med Hodson, han stod aldrig någon match i Timråtröjan, eller minns jag fel?

Paddan: Lee Jinman o Hodson

Johnny Bravo: Nu är det väl dags att ni satsar på en högkvalitativ återvändare till. In med Derouville!

Bagarn tebaks!

Johnny Bravo:

[email protected]

Simmalugnt: Kan man inte mailbomba Mårts att INTE ta ut Lander till VM? :)

« · 1373318 · »