Timrå Icon: Månsson är inte bara ett problembarn, han är även en spelare som sliter 100% Några spelare med sånt facit har vi inte i Timrå IK förutom Lander. Det finns gigantiska luckor i det här lagbygget, dom förväntar jag mig att man tätar. Det behöver inte vara Månsson men det ska vara spelare som uppträder som månsson, på isen. Och nu menar jag inte bara när det gäller att grisa och buffla utan snarare inställningen. Vi måste ha fler pålitliga arbetsinsatser från många fler spelare än vad nästa års trupp (än så länge) skvallrar om.
Olle: Hualigen nee inge månsson i timrå tack.. hans ego är större än corso's , vi hade ju valet o välja mellan honom eller Vinarn och de berättar väl en hel del om Månsson som ändå är en sundsvallsbo
Timrå Icon: Men nu är det pre season och han står utan kontrakt. Jag tror inte klubbar är villig att betala så mycket mer för honom med tanke på det jag räknade upp i förra inlägget. Alla vet att han kämpar men alla vet samtidigt att han är ett problembarn. Jag skjuter från höften nu men jag tror att dom större klubbarna kommer att identifiera honom som just ett problembarn och satsa på andra spelare medan timrå ik inte riktigt har råd och gott skulle kunna skriva med honom för 100k. Alternativet för Månsson är väl allsvenskan och där kan han se sig om i stjärnorna för den sortens pengar...ja om det inte blir leksand då
Timrå Icon: 80k för Månsson kanske var en smärre underdrift men om man betänker att han nyss spelat ett lag ner i allsvenskan samt hans generella rykte så tror jag nog att man kan få honom för ett överkomligt pris.
Timrå Icon: Pro's and con's. Vi har bevisligen en liten budget. Kan man stå ut med Corso för 300k i en halv säsong så borde man kunna stå ut med Månsson lika länge för 80k. Jag undrar om inte han skulle kunna vara ett nödvändigt ont för denna förening.
Olle: Jo men vid sidan om isen är det väl mer gris utan säck om jag inte är felinformerad....hela biten mådte ju fungera. Men han kan ju växt upp han med
Olle: jo precis, önsketänkande.. vad gällande andras röster angående Månsson, så vill jag inte se honom i timrå.. usel karaktär.. sådant står inte Timrå IK för.
Timrå Icon: Jag undrar ändå om inte timrå hade mått bra av att plocka hem Månsson....rent sportsligt alltså. Där har du bang for the fucking buck, ingen grisen i säcken där. Sen finns det väl andra aspekter av hans vidkommande i en hockeyklubb som inte är lika smickrande...
Ewy: Han var väl redan aktuell för en annan stockholmsklubb om jag inte minns fel. Det hade varit kul att se honom i Timrå, det finns ingen jag hellre lyssnar på i intervjuer.
Känns lite klyvet.. Med tanke på resultatet så är det kanske den pedagogiken som Frölunda-tränarna använt de senaste åren. "Fan killar, kör som satan men ta det lite lugnt".
Dubbla budskap funkar kanske lika illa på hockeyspelare som de sägs göra på barn :-]
Olle: Mm.. grejen för egen del var ju då att vi skulle vara på resande fot I just Thailand i ytterligare nästan en månad. Vilken semester det hade blivit. Men jag köper förstås vad du säger, och skulle för mitt liv inte vilja byta sits med något av de här lagens supportrar, no way!
Fan man vet inte hur mycket sanning det ligger i Bagarns uttalande efter att han i två klubbar över två säsonger gått ner sig och kommer krypande tillbaka... hoppas på 110% dock, med hjärta är man mer än halvvägs där redan :)!
Dream Team: Den matchen var något av det värsta jag varit med om på senare år men där fanns det ju ändå chans vid förlust. Chans att överleva kvalserie osv. Ikväll är det verkligen slutgiltigt för ett av lagen. End of the line. Usch.
Dragan 2k: Det var ju en sån kväll i sista omgången mot DIF. Do or die, kändes det som. Och den matchen följdes från foajen via l å n g s a m wifi på ett hotell i Ao Nang, Thailand. Du kan ju gissa lättnaden när jag vid pass 03.00 lokal tid ÄNTLIGEN fick upp startsidan på ST.nu där det gick att läsa att TIK hade fixat kontraktet. Då hade matchen dittills följts via JH's blogg på just ST men hade då legat nere helt de avslutande minuterna. Lättnad utan dess like.
Dragan 2k: Som "utomstående" kan man ju känna spänning och kanske greppa vilken showdown det här blir men jag kan bara ana hur illa respektive lags supportrar mår just nu. En slutspelsmatch kan inte vara något alls, i jämförelse.
Olle: Jag sitter som på nålar. Alltså så jäkla spännande. Och vilken fantastisk tur att man inte själv är drabbad av denna förädiska kvalfinal. Fy fan.
Dragan 2k: Hur som helst så tror jag nog att många är oroade för sin framtid, i respektive lag. Det skall bli intressant att se vad som händer med laget som ryker, och detta med en skräckblandad förtjusning kan jag gissa. Jag är tillräckligt oroad över mitt eget lags framtid.
EXPLORERSMÅLAND: Jennifer Engström på X: Timrå har återhämtning/frivillig träning idag (inte match förrän lördag). Hör att Dahlén mår okej och att man är hoppfull för att det inte ska vara allvarligt. Men han ska fortfarande ... | Läs mer