1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607407 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
erathoo: Mycket bra.

stoff: ? Jag hade inte läst den artikeln utan det vad vad som sas igår kväll.

spud: alltid dessa "rykten" när det står klart och tydligt, folk ska spela smarta o veta mer än dom tror själv

stoff: Ryktet säger att AIK gått med på en KHL release klausul. Så det är väl inte direkt hugget i sten var han spelar nästa år.

Johnny Bravo: hur fan kan aik lyckas knyta till sig videll??? bra gjort iaf

Johnny Bravo: Ja det var faktiskt tråkigt att Rosén lämnar! Heart of hockey- slogan kan jag faktiskt hålla med om är lite missvisande just nu!

Intressant är att se att Rosén lämnar Modo för AIK efter en säsong.

Hans Modohjärta klarade inte av HLR o defibrillator.

Fast det gäller väl inga andra med nån säsong i "The Heart of Hockey" har vi ju förstått o fått höra.

Videll till AIK

Tellus: Att nämna Johan Backlund i den här gästboken är som att svära inför Jesus men jag skulle inte skämmas om vi står där i september med Ridderwall och Backlund som målvaktspar. Definitivt inte.

Man vet ju inte heller hur stora slutsatser man kan dra utifrån hans tvivelaktiga statistik i AHL i och med att han vaktat buren i ett av AHL:s största rövgäng, men något bör han ju rimligtvis ha lärt sig. Nu har han ju ett år kvar på kontraktet där borta men man vet ju aldrig.

mattias - 74: Förra säsongen ja ;)

Vad gör Johan Backlund är inte han ledig ??

Kattgubben:

Faktum är att Prestberg är aktuell för Leksand. Han är fortfarande riktigt bra. Dock undrar ja var du menar med " Leksandsvärvningar " Förra säsongen hade Leksand en av allsvenskans lägsta medelålder.. :)

El Maco: Kanske världens bästa hockeyspelare?!

Blizzard: haha.. gissa om man var avundsjuk när Brynäs hade Dackell, Molin och Sjödin i laget. Det måste ju vara den ultimata gammgubbstrion ändå. Det skulle kännas väldigt.... ombonat och hemtrevligt med såna i truppen. ;)

Blizzard: Alla snackar Sparta, ingen snackar Stephen Foyn.

Kattgubben: Ja kan man få dom i paket pris kanske :)? Sedan tycker jag vi kan lösa ut Antti-Jussi Niemi ifrån Jokerit också, han är ju gammal och go, så kan modo få behålla sin gulli pikk :)

och så behöver vi en erfaren Målis, kanske Linkan håller på tjatar på Ed Belfour att göra comeback, tror det är därför det tar sån tid, dom måste ju lösa ut Murley då också om våran Le-mat ska anlända;-)

Edit: Nu jävlar fick vi upp medelåldern så det bara sjunger om det =)

Redigerad kommentar

Blizzard: Ja, nu tycker jag vi tar och gör lite "Leksands-värvningar" - vad har Färjestad för intressanta gamlingar att ta över? Kåberg och Prestberg? :)

Kattgubben: Ja någon måste ju visa hur man odlar skägg för fjunis barnen ;)

Blizzard: äh vad fan.. nu är det dags att värva lite gubbar tycker jag ;)

Kattgubben: vi landar bara folk under 25år, 29år är alldeles för gammalt ;-)

Nån som hört något mer om Sjödell-Wiklander? Han ryktas tydligen till oss eller Brynäs.

yngwie: Muammar Khadaffi berör också, jag antar att det är upp till var och en hur man tolkar det.

Kvalserien är över nu, ni klarade er och det vanliga modognabbet är nu ok igen. Gulligullandet är slut och offermentaliteten klär er inte längre ;)

Redigerad kommentar

ersson: Jag diggar hans 86/87 säsong med 105 mål på 35 matcher :P Han snitta hat-trick varje match liksom hehe

Simmalugnt: Betyder det att han kommer hora vidare tills nästa säsong? :)

Simmalugnt: konsperationsteorin bara växer ;)

För övrigt, om man söker på hora som last name på EP så får man 2559 träffar och på andra plats kommer Mats Ahdrian före mer logiska val som Miloslav HORAva.

Om man däremot söker på Hora som first name så får man 1096 träffar och första träffen är Charles Berglund.

Att ni är så ledsna över att vi klara oss kvar. Ni tuggar på i vanlig ordning ser jag. Men så är de väl att vara lillebror. Modo berör i vanlig ordning.

Kostiainen: sen kommer vår mål-spruta...

Kostiainen: Haha, jävla dåre. Godnatt på dig! ;)

ersson: Sista för ikväll nu. Sen dags för wellpapp lådorna i ett trapphus nånstans.

Tänk en Pitt i laget med 2 Pikkar?

Oj vilket lag, vilket fantastiskt lag..

Gonatt käre hjältar! Saknar er redan!

Johnny Bravo: Faxen har inte pajat, de har helt enkelt prioriterat bredbandet före telefon räkningen. Så de kan flukta efter EP Stjärnor likt oss!

Har vi tur kanske de har nog med stålars till att betala teleräkningen för faxen nästa månad, så vi får veta hur truppen blir.

Olle: Åfan. Och jag som trodde Svanstedt skulle komma dit med grisfösarn. Det sägs ju funka bra på gamla trötta krakar.

Kostiainen: Haha nu funkade ju länken till slut men annars är det ju verkligen motsvarigheten till den klassiska skämtdödaren: "eller vänta...så här var det nog.."

Olle: Ojoj, nu får vi trubbel som svullo skulle sagt, vi är vigda ett liv som lillebror och nu ta efter m0d0 som Kval-råttor. :(

Kostiainen: Modo kommer bli starka i år. Man har inte bara förstärkt med målvaktstränare, även Svartvadet har fått en personlig coach för att komma till rätta med sitt bedrövliga +/-

world-body.org/images/Karin_HorseWhisperer_Tuesday_10_31_2006%20%282%29.jpg

Redigerad kommentar

Ewy: Jo absolut, han, hästen och susse, vilkem drömfemma!

Ursäkta dravlet dock, lite rastlös. Skall kanske vända mig mot en annan forumdel.

Kostiainen: Det där är ju en spelare för modo att värva.. rätt ålder för det gänget!

Ambroo: Jag gissar, men har likt de andra hört det tasslas lite om det i restaurangen i E-on.. Så det är det som jag vet!

Simmalugnt: Haha, exakt! Eller Johnny Bode & Lillemor Dahlquist - Runka mej med vita handskar på? Den torde ju vara perfekt!

ersson: Ja, hur stekigt är det inte att vara med i den clöbben då? Slår ju Hall of Fame i NHL med hästlängder.

Olle: 2 alternativ. Antingen har faxen pajat el. så är det som Knylan sa, att Linkan inte kan med den.

Kostiainen: Gissar du nu eller vet du nåt? Sprack det pga att de höll sig kvar...?

Undra om webmastern på officiella också dragit till Thailand för nu börjar man bli rastlös. Inser dom inte att ju förr dom presenterar nyförvärv och spikar truppen desto snabbare så kan vi här inne börja bolla med femmorna och olika formationer!

Avgå!!1

Kostiainen: Hahaha, jäklar vilken lirare det där måste vara. Han blev till och med draftad 86. Plus att han är MBE (Member of the order of the British Empire), det lät ju hyffsat coolt.

Kostiainen: Så kan han få denna som lineuplåt.

ersson: Eller hur!? Kan ju inte bara gå fel! Måste ju vara dit alla som är för bra för "Pittsburgh Penguins" kommer? Duger inte han tar vi hit gamle Tony Hand.. Han måste ju vara god för minst 50 poäng eftersom han gjorde runt 200 93/94 och fortfarande gör runt 100 poäng per sässe där?

Kostiainen: Har man spelat i något som heter Fischtown Pinguins, då måste man vara bra.

ersson: Nej fan, jag har redan spanat in denna kille, bra med points! Behöver inte scoutas, ring linkan för bövelen! DUBBLA PASS! OMG!

Sen lär han bli populär bland småtjejerna! Delar samma namn som våran "svenska" hjärtekrossare!

« · 1374395 · »