Olle: Jag tror att årets lag är litegrand "back to basic". Det är slut på dyra chansningar (i alla fall för den här gången till dess att vi får ordning på finanserna igen). Det är vad jag tror.
Hirschovits och Pikkarainen lär vara dyra spelare så kvoten är säkerligen nådd just när det gäller dyra förvärv. Tilliten sätts, för min del, mycket i vad Nubben/Linkan kan finna för guldkorn som eventuellt kan växa än mer i sin utvecklingskurva.
Lander och Sebbe är spelare som kommer att bli tuffa att ersätta, inget snack om saken. Inte bara för att dessea två belastat spelarbudgeten med ganska blygsamma summor, utan för deras hjärta till föreningen och deras utveckling under senare år. Där blir det bekymmersamt.
Dock är jag av den uppfattningen att jag hellre ser ett vilt kämpande Timrå utan en massa stjärnor, än vad jag fått se de två senaste säsongerna. Sånt gör mig enbart förbannad.
Hur mycket pengar det finns kvar för spelarköp har jag ingen aning om men som jag sa vid något tidigare tillfälle så har vi tappat flera kostsamma spelare och bör, känns det som, ha lite flis kvar till någon/några skapliga spelare till, trots 15-20% besparing på spelarbudgeten.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Magnus Rövarn : Jag var superglad när det tillkännagavs att han skulle komma hit och väldigt lättad när han sa upp sig.
Han är duktig men det skar sig här - fast å andra sidan har vi nog haft något som jag brukar kalla för spelarmaffia här nere som säkert inte gjorde hans jobb lättare.
När de vill ha bort någon brukar det bli så.
Redigerad kommentar