1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607476 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Är inte Lillriddarn lite Kolarund om kinderna/hakan? Inte riktigt Krizanklass dock.

Simmalugnt: nice, då har vi en ny tjockis :D

Riddan banta och rädda puckjävlarna!11ONE111!!!1 *jag var först* =)

Blizzard: Hallå, det är ju bra att han är rund. täcker ju mer av målet!

BLI FETARE RIDDARN! *Först!*

:D

Blizzard: Ser att du lagt kritikribban på sedvanlig HS-nivå. Lovely....

Välkommen "Riddarn"....

Riddarn är en bra värvning . Sen kanske jag är överdrivet kritisk , men är det bara jag som INTE vill ha Lundström som tvåa ? Då kan man lika gärna behålla Åke ....

Andersson: varför inte köra "räddarn" istället för "riddarn" är ju lite mer passande nick på en målis :)

Kostiainen: Givet, och på engelska = Sir Eat-a-loth  (o;

SuperMupster: Ett bra förslag, låt så vara hädanefter. Räddarn.

Andersson: Skämtar du eller? Åke har stagnerat!

härligt med riddarn! välkommen!

vad händer med hynning? aik?

Andersson: Jocke kan iaf stå 3matcher irad och vara stabil. Åke verkar inte ens veta hur man ska bete sig för att lyckas med den "bedriften" antingen kastar han in 78 puckar i match två och kör simskole-SM eller så kliver han av med 65st nya benbrott i porslins kroppen!

Tack men nej tack och åter igen nej tack till Åke i mål säsong 2011/2012!

Blizzard: Åke kunde vara stabil, men hans problem enligt mig var att han inte kunde skaka av sig ett insläppt mål och läckte sedan som ett såll, de skapar ju självklart osäkerhet runt utespelarna. Men åke förtjänar inte å smutskastats iaf !

Jag skulle gissa på att det blir AIK för Hagos nästa säsong.

Det ökända Pikk-ryktet avhandlas där också

Blizzard: Ja för fan! Kommer bli spännande nästa år också.....på något sätt! ;-)

Kattgubben: får gäärna vara sant.

Kattgubben: Bloggen som har sina källor från olika forum?

Här Link.. Kent!

36 : Var du tvungen att registrera en ny användare för att svara på det? ;)

Jag har ingen aning om vilka källor personen ifråga har. Många känner väl inte för att röja sina källor? :)

KORITFW: Det är lite farligt att kika EP länkar, jag får alltid känsla av att spelare som har bild ifrån NHL ser svinbra ut, dom ser tuffare, grövre och mer vältränade ut, det luktar succe men så blir det inte alltid.

Se på Pikken, han ser ut som en stjärna, visst gjorde han det bra men trodde han skulle parkera mer framför mål.
www.eliteprospects.com/playergallery/3230/getty_ipikkarainen.jpg

De där Devils tröjorna lyfter fram mycket!

(Detta blev Offtopic så det bara svänger om det)

Kattgubben: Den där bloggen tog nog ryktet om Pikkarainen till Timrå från just denna bok!

Örnen: Du var en envis jävel du!

Hur skulle det nu kännas om du hade fel?

Och varför har du fler inlägg i våran bok än i din egen?

Kostiainen: Envis?? Ja de må vara hänt! Men tydligen så behövs ju det för att få er att inse att Hannu inte kommer att spela för er...

Och Jag är inte alls det minsta säker på om han spelar med Modo heller för den delen..

Hade jag haft fel så hade jag ju inte skrivit som jag gjort!!!

KORITFW: skojaru? salmela?

Vem var det som hittade på HP ryktet förövrigt? Måste ju finnas någon sanning i det eftersom flera personer säger sig ha hört det ligga sanning i det. Jag hörde 2 personer tala om det inne i E-on's restaurang. Men när jag såg personerna var det ingen jag kände igen från Organisationen.

Kostiainen: Jimmy hade ju oxå hört det från någon som brukar ha rätt i det han säger!

Kostiainen: Kan ju va nån som läst det här också. Jag brukar sitta på lunch i restaurangen ibland och babbla rykten med nån polare :-P

Redigerad kommentar

tunnt iår...

ja asså ska man spara pengar men ändå ha fler spelare i truppen så är det juh klart att vi får en tunn trupp...

man får heja endå...

dyra värvningar som floppar kommer inte fungera nästa sässe...

kan juh inte bara gå back år efter år...

kan sebbe å lander verkligen ha hjärta att dra nu?

näää stanna här hos oss ett år till!!!

fast frågan är om det inte blir lika kört igen då?
äh kanske inte om dahlrot avancerar å j 20 grabbarna kommer igång i a-laget...
då kanske sebbe å lander kan lämna över under mer ordnade former...

linkans jävla surr om att det finns en PLAN (linkas patenterade panikplaner) ger jag inte ett skit för! lander å sebbe vet väl vid det här laget vad dom har för värde hos tik! dom är redan nu oersättliga! sticker dom nu så är det bara att acceptera botten harvandet nästa år med... alt. skita i budgeten å värva klass...

några av dom nya kan säkert leverera likt röyya gjorde i år men frågan är om det kommer att räcka...

riddarn/lundström behöver vara i klass med monstret om det ska bli succe.

mat behöver vara en mange johansson.

pärra måste vara hel hirso måste vara som i sista 3 matcherna hela sässen. pikken måste öka mål skörden utan att sänka antalet tacklingar. röyya måste bli ännu vassare

max måste toppa
osv...

men faan det kan gå..,

om tik´s 2 hjärtan blir kvar!

ÖstrandsNisse: Det där blir bra det. I alla fall målvakterna, det är jag övertygad om.

Laget som sådant blir kanske inte fullt lika bra. Lite väl många frågetecken. Men det är väl den här verkligheten vi lever i. Skönt på nått sätt att frångå hybrisbyggena och komma tillbaka till det Timrå en gång var.

ÖstrandsNisse: Visst känner man en del oro inför säsongstarten.

Försvinner Lander o Sebbe kommer Timrå måsta behöva 4 riktigt bra spelare.
En defensiv + en offensiv back, EN högklassig Centerforward + en spetsforward,
Annars kommer det bli en jobbig vinter.

Känslan är att det måste finnas en del pengar över efter Styf,Skogs,Kolan o Jokela trots nedskärningarna.

RTS: Icke att förglömma Gabbe som säkert inte heller var speciellt billig. Dessutom lär både Murley och Lundmark har rymts inom ramen för vad Corso uppbar i lön. Så där bör det rimligen också finnas lite flis över.

Känslan är att merdelen av de plaster som återstår att fylla kommer att fyllas med skapliga namn. Det måste finnas ekonomi för det, trots nedskärningarna.

RTS: -20 % i spelarbudgeten sätter sina tydliga spår....

ÖstrandsNisse: Läser man om riddarn i både ST o DB så känns det väldigt bra, faktiskt.
Det känns som om det har gått upp ett Liljeholmens för honom vad han måste göra för att ta ytterligare steg.
Man få Hoppas att Tarvis gör ett gott dagsverke på honom.

När det sen gäller truppen som sådan så kan jag bara hålla med.

Intressant dock att AIK- Andersson är ytterst aktuell o nån som jag frågade vad ni ansåg om härinne, för några veckor sen.

Johnny Bravo: Hirschovits och Bagarn är under kontrakt. Man räknar med att Lander lämnar eller?

Och då heter ersättaren Johan Andersson och fick inte förlängt av AIK ?

Ojojoj ...

Kerstin_k: Håller med dig. Vi är dessutom inte enda laget som skär rejält i spelarbudgeten, även "storlagen" ska skära med 15-20%. Nu ska vi visa övriga vad vi eg. är bra på, dvs bygga lag med små medel.

Mackelito: Som det ser ut nu så får man hoppas att dom bygger ett Lag.
Med betoning på.... LAG.

Vi får hoppas att det kommer in mer spets o nån klippa bakåt.

Tänk OM Lander väljer att stanna. Vilken helt annat lag det blir.
Nu är det ju tydligen inte särskilt troligt men jag hoppas ändå jag.

KOMMANDO NAIV. (Det är jag)

Tänk vad EN spelare kan betyda för ett helt lags förutsättningar.
Utan Lander i år så hade vi spelat i AS.
Helt övertygad.

O med honom i laget nästa år........ ja inte blir det KS i allafall den saken är säker.

mikenomad: Även FBK skär ner ordentligt i spelarbudgeten.

Junland går säkert till LHC där han är ifrån.
Men jag skulle definitivt inte säga Nej.
Säkert billigare än HP o en spelartyp vi behöver.

Johnny Bravo: Håller med men som sagt så lär väl LHC ligga bra till i hans fall. Har dock ingen koll på vilka behov de har, hur pass intresserade de kan vara? Och än så länge är han ju "öppen för alla förslag"...

Johnny Bravo: Det enda lag som inte skär ner ordentligt i spelarbudgeten lär väl vara Växjö...
Tror de kommer in vid ett för dem extremt lyckosamt tillfälle. De går från 0 till 100 typ samtídigt som i stort sett alla övriga ES-konkurrenter drar år svångremmen rejält. Annat det än som i t.ex. Moras fall när de gick upp, i de hybristider som rådde då.

Redigerad kommentar

mikenomad: Man får hoppas att Sanny säger: "Gå till Timrå. Där får du det bra."

Johnny Bravo: Jag förstår om ni är orolig över vad ni kommer ha för lag till kommande säsong!

Men det finns dom som har det värre... Kolla på hur vårat lag ser ut i dagsläget..

Visst har man tur kan man kanske få 1 MAX 2 etablerade spetsspelare!

Sen gäller det helt enkelt att hitta guldkornen i AS men även där börjar det att sina.

2st som jag tycker vore intressanta, om man nu ska fylla på med inte allt för högavlönade.

eliteprospects.com/player.php?player=3693

eliteprospects.com/player.php?player=5650

Johnny Rocker: Hynning var väl inte billig heller antar jag.

Gorkyman: All heder! Bra namn. Sköna namn framförallt. Det är ju bra mycket roligare att leta efter den där typen av namn jämfört med att titta på top fem-poängligan i Schweiz och skrika "värvaa!".

Nu såhär lex-Kola så har man ju lärt sig att EP-texterna inte nödvändigtvis måste stämma överens med verkligheten men Ahlén verkar ju onekligen intressant. Det är så pass få spelare i det här landet som har en talang för att vara ett jävla kukhuvud hela tiden. Vi måste ta tillvara på dom. Han verkar ju kunna spotta in lite strutar också samt att han gjorde 10 pinnar i KS till allsvenskan. Kan ju tyda på att han är bra i pressade lägen alternativt att han gjorde alla mot Asplöven. Hoppas på det förstnämnda. 

Bra Gorky!

Jag bifogar ett litet youtubeklipp också även om det kanske inte är så smickrande. "Det är parodi!"

Helvete vad jag saknar Calle Johansson förresten. Göteborgska gör sig fruktansvärt bra i rent pedagogiska sammanhang.

mikenomad:

Prestberg presenteras i Leksand om nån dag när slutspelet är klart. Hade gärna tagit Junland också, Salo hugger väl på allt som finns :)

« · 1374809 · »