Jaha Det blev Gnagarn. Ok jag kan köpa det om Vi behåller Lander el. värvar nån riktigt bra center, ett toppnamn. Hagos är inte en som jag går igång på. Ingen som Jag vill se nu när Bagarn o Gnagarn har kommit.
ÖstrandsNisse: kvalitetsmässigt hade jag nog inte grinat om Skogs blev kvar. ekonomiskt var det förmodligen ingen superdeal. BFTB-faktorn var kanske inte riktigt så hög som man hoppats på.
För Gabbe till Leksand och nu ser det ut som att Skogs är aktuell för Mora. Båda dessa spelare tycker jag skulle platsa i en elitserieklubb. Men men, hjärtat säger kanske annat.
Någon som vet om Sjödell-Wiklander fortfarande finns med i bilden? Tycker han verkar vara väldigt intressant. Vann ju poängligan i kvalserien om jag inte minns fel..
Johnny Rocker: Själv tycker jag att det hade varit nog coolt med en Lehtonen-typ på blå. Hoppas hockeygudarna låter Pärssinen vara hel nästa säsong. Hellre ett par "healthy scratches" på honom än en "upper body" för 70% av säsongen...
Per HApps: Jag har hört att en kvinna med efternamnet Nyh var klar (eller i högsta grad tilltänkt). Tror hon heter Maria i förnamn. Hon jobbar på IF försäkringar idag. Jag personligen hade gärna sett Svedberg på den posten men så verkar det inte bli.
Johnny Rocker: Jo, jag vet. Det blev lite roligt när Caslava blev omnämnd som en offensivstöttepelare, när han i själva verket inte hade någon överman i ES i det defensiva arbetet.
Jag var lite smådryg och skulle kanske ha använt mig av en ;) för att visa att jag inte helt var seriöst. :)
Säg vad ni vill om att det saknas rutin i laget men jag gillart' skarpt! alla dessa nya som osar hunger efter utveckling tillsammans med Nubbens revanschlust och nya inriktning på individuell utveckling känns så jävla bra. Sen har vi ju Pärssinen - Hirso - Pikkarainen där jag tror Nubben kan få ut en extra växel hos samtliga, om inte två hos Hirso.
KORITFW: Saxat från jimmys blogg! "För övrigt så kan jag, till skillnad från inlägget i onsdags, meddela att truppen nästa säsong planeras bestå av nio backar och femton forwards. Av dessa kommer en back, en center och en ytterforward vara liiite dyrare än de andra värvningarna. Det största krutet av dessa tre kommer att läggas på en back."
Ridderwall Ny (Lundström)
Ny – Halonen Ny – Robinson Granath – Högström Dahlroth – Torp Stenqvist
Brag-Birger : Ja, att han blev klar officiellt nu bevisar väl tillräckligt för att förstå att det är en spelare som KentLink ser för de två första kedjorna. Och detta visar ju troligen också att vi nu får räkna med Lander som 100 % förlorad.. Jobbig dag.
Kostiainen: Vi måste komma på nåt bättre, vi vill väl inte att han ska associeras med gnaget. Det ska bli VÅRAN Johan Andersson. Det är här han ska slå igenom på riktigt. Hoppas att så blir fallet. Annars kommer alla kaxiga gnagare påstå att det var dem som gjorde han bra om han nu slår igenom. Dock vore "gnagarn" ett bra smeknamn om han misslyckas hos oss;)
Jag är förresten ny här på hs, kommer från Småland men Timrå IK är laget i mitt hjärta!
Skarin: "Det är för mycket kvalserie-vibbar kring det och det tror jag även att TIK inser"
Det tror jag inte om ja ska vara helt ärlig. Som det verkar så tycker TIKs ledning att AIK-Anderssons 10 mål och 9 assist visar att han är en riktigt bra andre eller förste center.
Värvningen av Torp är jag lite avundsjuk på, personlig favorit.