1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607825 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Det finns inte en chans. Inte ens en liten chans. Den är mindre än minimal.

Nästa EP-länk?

Blizzard: Bör betyder just att något borde inträffa, om omständigheterna är de rätta. Det betyder inte, som i ditt exempel, att "alla som gör 70P bör alltså komma hit och göra 35-40P".

Klart det finns risk för att han inte gör så många poäng, och till och med floppar.
Men gör man 70 poäng i den österrikiska ligan så bör man bli en rätt bra Elitserie-spelare. Det går liksom inte att ifrågasätta. Man skrapar inte ihop så många poäng bara genom bra omgivning och flyt.
När det gäller Lander och Pääjärvi tror jag nog att båda två skulle göra runt 35-40 poäng i Elitserien 2011/12. Spelare i den åldern utvecklas väldigt mycket på ett år.

hubbenorlen: du skrev ""Men 70 poäng i den ligan bör betyda runt 35-40 i Elitserien" alla som gör 70P bör alltså komma hit och göra 35-40P.

jag tycker inte man ska skriva "bör", du hade kunnat skriva "70P av Rok kan med lika bra utveckling och formation ge honom en ca 30-40P med succe säsong"

Man kan ju inte ta för givet att killen ska smacka in 35-40P, inte ens Lander som jagas av NHL gör det, inte Pääjärvi heller, Sonnenberg som var våran målkung gjorde 42P. Tänk lite.

Blizzard: För övrigt är 35-40 poäng för Rok Ticar i Elitserien fullt möjligt.
Han dubblade sin poängskörd i år, från 28 till 68 – men tio fler spelade matcher.
Han är 21 år gammal. Han lär utvecklas även nästa år.
I stället för att skratta: Förklara för mig varför det vore orimligt med 35-40 poäng av honom i Elitserien?

Redigerad kommentar

hubbenorlen: med dig såklart, men var noga med att läsa "jag skrattar inte ÅT dig jag skrattar MED dig" titta, nu vart det inget person angrepp :) jag har tur ja, stackars kolan.

Redigerad kommentar

Blizzard: Vad skrattar du åt?

hubbenorlen: Nämen det är ju du, Kolans egna internet advokat, visste väl de.

"Men 70 poäng i den ligan bör betyda runt 35-40 i Elitserien"

hahaha, njae.

Kerstin_k: Ja, det låter ju rimligt tycker jag. Han kan språket,klubben och producerar bra i Österrike. Det är iofs en sämre liga. Men 70 poäng i den ligan bör betyda runt 35-40 i Elitserien. Dessutom är han i den åldern då man utvecklas som mest.
Han har ju kontrakt över nästa säsong, men såna är ju till för att brytas.
Tycker det vore märkligt om Linkan/Nubben inte försökte i alla fall.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: ska han vara den andra offensiva centern då?

Gorkyman: Har också lagt fram det förslaget här, men ingen verkar intresserad.

Redigerad kommentar

Kan vi inte lägga in en stöt på Dick Axelsson som inte vet hur det blir med Detroit.
Vi kan ju lura honom med att Han får spela i de rätta färgerna.:)

En som redan varit här kanske skulle var intressant - eliteprospects.com/player.php?player=12862

Magnus Rövarn, mfl: Kan vi bara få vårat jävla sm-guld någon gång så man kan köra ner det i halsen på alla belackare. :)

Blizzard: Okunniga jävla nostalgiker som inte hängt med tidens tand! Nu står de vi avgrunden till ruinens brand. Hur var det nu egentligen? 12 SM guld har Brynäs, hur många guld har ni? Så bra som Brynäs det kan ni aldrig bli!

Hhhmm....

Blizzard: Ja dom grinar på bra. Tycker att dom får en bra brunkare o ytterligare en som kommer att reta gallfeber på en när vi möter dom.

Vi kan väl ta deras kelgris o önskespelare Dixon istället? :)

KORITFW: vi tycker det är surt, medans brynäs GB kokar av ilska.

Johnny Bravo: 2+1 enligt madhawk, surt

Johnny Bravo: Fyfan då! Ännu en jobbig spelare till Brynäs krigar lag.

Johnny Bravo: Bittert, Riktigt bittert. Hade hellre sett honom i rödvitt.

Och så har Mr Kappvändar-Gurun himself (Wennerholm) sagt sitt om att Challe fått sparken:
"Stockholmaren och ur-djurgårdaren Challe Berglund kändes aldrig rätt i Modos bås."

Ett år tidigare tyckte Wennerholm följande:
"Challe Berglund kommer passa bra i Ö-viksklubben tror jag."

spud: dom har haft stuga i trakten och spenderat en hel del tid här.

dr-nix: Han fru är dotter till Stig H Johansson som bott i 08 regionen sen 70 talet. Så hennes tid i medelpad torde varit rätt begränsad.

ersson: Ja? Men varför skulle han välja att jobba gratis för sin nästa uppdragsgivare?

Johnny B Goode: Tror inte direkt han är problem fri heller.

"Jag fick inte till det och kom väl på försent vad jag behövde göra. Jag tänkte fel kring vissa grejer och tränade fel. För att få tur och flyt krävs riktigt hård träning, det insåg jag lite för sent"

Sånt där brukar klarna ganska fort så fort ett ES lag ens hör av sig egentligen, men tur han insåg det sent än aldrig iaf. Nu ska han bevisa att han är stark nog att genomföra det han snackar om också!

Janken:
Du behöver inte leta speciellt länge på nätet för att hitta inte alltför snälla bilder på honom, tagna under säsong..
men det är kanske detta han behöver, komma bort från stockholm.

spud: nej han skulle absolut inte jobba gratis frågan är också om han är villig att agera j20-tränare efter att ha varit tränare för ett par elitserielag.

Med det sagt så är frugan från området och stannar säkert kvar om möjligheten finns.

Nåt nytt om Hynning förresten?

spud: Modo betalar väl hans lön om de inte köper ut honom? Eller?

Modano: Tror du på allvar att han skulle jobba gratis åt TIK? Inte riktigt den bild jag fått av honom, men du känner säkert han bättre än mig.

spud: Modo ska vara jävligt glad att han rädda Gubb Modo kvar ! In med Challe i en roll i Timrå Modo pröjsar ju lönen.

Janken:
Är skvaller fortfarande skvaller om det är sant? Precis som jag sa tror jag att det är jättenyttigt för honom att komma bort från storstan's uteliv. Ser inte riktigt det negativa. Gör du?

kraft: Han flyttar hem till Upplands väsby

Challe är kanske våran nästa J20 tränare? smidig lösning för han,och
Modo får stå för merparten av slanten...

Challe sparkas just nu!

Zheone:
Snacka om att verkligen försöka att, till varje pris, skrapa fram ett "neggoskvaller".

Påsk Godis.

Zheone: Fan va fint! Kommer passa in här alldeles utmärkt med våra öl-pöjkar!

Johnny Bravo: Det känns ju.. positivt :)

Surret nere i sthlm säger att Riddarn har under sin period i Dif'gårn setts ute på stureplans nattliv mer än en gång under säsongen. Tror att det kan bli skitbra för honom att komma till en mindre stad där han bli igenkänd om han är ute och rullar hatt...

ersson: Du behöver inte ha dagblöja som många modoiter iallafall :)

Johnny Bravo: Idiot! Trodde det var Hagos.. Har aldrig blivit så skitnödig i hela mitt liv

NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!!

Per HApps: Om Hagos är tillbaka så inte hoppar jag jämnfota av glädje direkt.
Hagos har aldrig tillhört nån av mina favoriter.

Om det blir så här, så har vi en ytterst defensiv centeruppställning:
Hirso, Hagos, Gnagarn o Bagarn.

Jag hade önskat ett betydligt bättre namn, men det är min åsikt.

Kattgubben: Du menar det..

ersson: Ja nu satte han myror i skallen på oss.

Per HApps: Huh?

Jasså Hagos är tillbaka, kul eller...

Foyn: Två andra målvakter? Ja det stämmer ju för Jocke och Stefan är ju inte samma personer som Pitten och Åke.. Hmm det var smart sagt.

Foyn: Man kan ju bara garva åt ditt blicklösa utspel.

Redigerad kommentar

« · 1376957 · »