1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607588 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Rocker: Ja han har jag snackat om länge.
Skulle gärna se honom hos oss. Kanonback.

dr-nix: Jag har inte tjatat om att värva han, gjorde en stilla fråga bara....

Johnny Bravo: Detta vore en klockren sista backvärvning tycker jag. Kan nog blomma ut fullt hos oss..

The great one: Ja, han glömde jag.
Intressanta talanger i Timrås led just nu.

När får Wernerman kontrakt? Han borde vara given.

Johnny Bravo: missade det där om en center till, men det är väl rimligtvis en ersättare till Lander. Vad vi än får in på den positionen kommer det både bli dyrare och sämre än vad vi hade förra säsongen.

Ja, det återstår att se. Det ska verkligen bli spännande. Nervöst också!

Frella: Linkan säger ju idag att vi ska ha in en center o en forward till.
Det bli 13 med dom oxå förmodligen Boyce o Wedin= 15.

Sen ska Den sista backen in o så kanske Stenqvist på det.

Det är nog truppen för i år.

Sen hur det går, det får vi väl se.

Kattgubben: Man kommer väl ha 12-13 seniorforwards och sen Boyce plus någon till från J-20 på A-lagskontrakt.

Johnny B Goode: Vi skulle ju ha 15 forwards i år... har vi verkligen 14 kontrakterade forwards i dagsläget?

Blizzard: saxat från dagens ST

" och med värvningen av Oscar Hedman är Timrå-truppen nästan komplett. Ytterligare en back och en forward ska in - men något större ekonomiskt svängrum finns inte.

- Det finns inga pengar till några stora värvningar, det gör det inte. Så det kommer inte att bli något spektakulärt, säger sportchefen Lindqvist."

Forwarden blir hagos då, och backen inget spektakulärt heller,,,,,,,

Vi får jobba hårt för att klara oss även nästa säsong....

dr-nix: Mäenpää anses vara för dyr men man har samtidigt undersökt möjligheten, enligt rykte, att plocka tillbaka Caslava. Borde ju betyda att det finns mer slant än man vill ge sken av?

"En back, en center och en forward är vad som återstår"

vi har just nu 11forwards med dessa två anfallare får vi 13st, vad hände med de utlovade 15, med Wedin får vi 14, men still, vart tog dessa 15 vägen.

Berglund: det är en orealistisk värvning snälla släpp den. Det är är ungefär som att hoppas på att vi ska värva Cervenka som ersättare till Lander. Lirarna är för dyra för Timrås börs.

Ekonomin försvårar dock rekryteringsarbetet en hel del för Stefan Lindqvist.

– Vi har stramare tyglar och vi får rikta munnen efter matsäcken. Summan som finns kvar att röra sig med är hyfsat okej ändå och vi får se vad vi vill satsa pengarna på.

Så varför ens fråga, det känns bara onödigt.

dr-nix: Ja det fattar väl jag oxå att han är dyr. Jag frågade hur dyr.

Olle: "Klassbacken Jindrich", är det någon som kommer ihåg honom? Han spelade två säsonger i början på 2000-talet och gjorde inget väsen alls av sig förrän i slutspelet säsong två. A.k.a late bloomer..

Olle: Ja det gör vi.

Dragan 2k: Det är väl lite av en sån typ som timrå behöver. En back som inte syns så mycket. Lite som Granath varit. Annars har det ju varit heaven & hell i Timrå IK med superhyllningar av spelare som Lehtonen och Caslava medan det varit lite mer salta kommentarer kring spelare som...ja, det behöver inte ens sägas.

Nu väntar vi bara på klassbacken! Tror jag iaf...visst gör vi?

Olle: Bara det faktum att han undgått all form av kritik bland oss Frölundasupportrar borde tala sitt tydliga språk.

Alltså Hedman är en sådan där back som inte gör något väsen av sig. Kommer till jobbet, gör det och sedan är det bra.

Han hade dessutom ingen tacksam uppgift att städa upp efter Kallio och Andersson som, om sanningen ska fram, är smått allergiska mot fenomen som backchecking och säkra hem.

Skarin: Tänkte just påtala att det inte har varken buats eller bäats så mycket över honom sedan det blev officiellt.

Svårt att säga vad hans senaste stats i Göteborg betyder. Frölunda, likt vi och några andra klubbar, hade väl inte en riktigt homogen trupp. Men som någon redan påtalat, sämre än kolan/jokela kan det aldrig bli.

Oscar Hedman är en riktigt bra värning. Tack för den!

Johnny Bravo: Jo, Modo har ju gjort sig kända för noga övervägda värvningar och har aldrig betalat ut ett lusöre mer till en spelare än han är värd. Ärligt talat så tror jag på Hedman. Han är definitivt bättre än både Kolan och Jokela. Tyvärr kan han inte täcka upp för Sebbe, men sådana backar kan vi nog bara drömma om, är jag rädd.

Hursomhelst. En till stabil back och jag är nöjd med defensiven. I alla fall utifrån rimliga förväntningar.

Icing-Ove:
Församlingen i Rikets sal ska vara först att få reda vilka som är klar, har jag hört av en säker källa.

Icing-Ove: Risken med att håna Modo nu är att man får det i halsen senare under säsongen. Jag har lärt mig hålla tand för tunga. Varje gång jag har blivit kaxig så har jag fått tillbaks det i ansiktet.

haggen:
Pratade med Näslund nyss, han kommer att presentera eventuella nyförvärv på ÖA-husets skyltfönster bredvid "Foppa har inget SM-guld" eller vid den sprayade ninjatexten "Kämpa för faan!" på Fjällräven Center's ena vägg...

Berglund:  men snälla, det är väl självklart att en kille som Petrasek skulle bli tokdyr.

Edit: eller hur som helst lär snubben vara för dyr för Timrå anno 2011/2012.

Redigerad kommentar

Undra hur mkt Petrasek kan kosta? HV lär väl va spekulant iofs om han inte får förlängt i Minsk. Han börja ju bli gammal typ och borde bli billigare :P

Redigerad kommentar

Icing-Ove:

Ja internet kanske Näslund inte är så hemma på, han skulle ju annars kunna
skriva de officiella i kobajs ute på den flashiga golfbanan, det skulle bli en snackis både inrikes och utrikes.

Icing-Ove: Äh, klarade Nicke Johansson att spela 60 minuter per match så ska väl dagens juniorer klara det också. Alltså har MoDo redan för stor spelartrupp.

haggen:
Näslund kommer eventuellt att presentera en artistspelare från Björklöven senare under säsongen. Detta pressmeddelande från Hasse A. kommer att ske med urklippta bokstäver från VK, limmat på begagnat toapper från Arenan och skickas via vanlig post till alla nyhetskällor runt i Västernorrland. Längre räcker inte portot...

Men det kunde ha varit värre ;-)

Redigerad kommentar

mikenomad:
Jag tror att många juniorer kan lyfta sitt spel nu när de får 38 min speltid per match. Hamnar Modo sist så är det ju inte sämre än förra säsongen...

Icing-Ove:

Vart släpper Näslund sina officiella, på någon skola för dövstumma?

Icing-Ove: Modo har fattat det här med att trimma truppen...

Johnny Bravo:
MoDo's trupp är klar, Oscar fick inte plats, han hörde av sig för sent. Snart börjar barmarksträningen och testerna på IKSU i Umeå.

Johnny Bravo: allt är relativt, beror på hur mycket lön grabben får. Har han runt 150k i månaden skulle jag klassa honom om en helt okej värvning allt över det kräver att han imponerar rätt så mycket på mig kommande säsong.

Läser på olika forum att Hedman fått nobben av Näslund pga att han är för dyr o överskattad.
Sanning? Ingen aning.
Jag tycker det känns som en bra värvning.

Edb: Det vore nice som fan, jag ha dock inte orken hehe

Kan ingen med lite tid räkna ihop hur mkt poäng våra nyförvärv gjorde senaste säsongen räkna gärna med de som är kvar sedan senaste, vore grymt med +/- stats inräknat så kan vi jämföra var vårat krut ska läggas någonstans :]

Blizzard: Får man inte spela i den bästa klubben får man väl ta vad som erbjuds.

El Maco: Ja, de hade ju ändå ett muntligt avtal. Skämmes!

Jäkla nubben, värvar sönder Frölunda!!!

Snoop: Det är ju för att ingenting händer i modo. Och vem vill vara ute i det här fina vädret? ;-)

1 pressmeddelande och boom vilken modoaktivitet det blir i Timråboken, säger som blizzard att så länge han spelar bättre än Jokela och Kolan så blir det bra, och jag är övertygad om att det finns mycket hockey i Hedman.

Blizzard: Så ska det låta! :)

bj21:

Dom får väl passa på att boka banjolektioner, nu när dom har värvat ett banjoproffs.

Hoppas att ni inte glömde att räknar fingrar och tår vid läkarundersökningen..

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Var inte Oscar en av Nubbens favoritspelare, innan de båda hamnade i Frölunda, så det är väl bara logiskt i sådana fall att den ömsesidiga kärleksbetygelsen fortsätter i Timrå

bj21: Att han är från Ö-vik är bara ännu roligare, så länge han spelar bättre än Jokela och Kolan så får han mitt förtroende i 2säsonger!

Ewy: Hur ska ni hantera en spelare som är född i Örnsköldsvik? Blir det en extra läkarundersökning av genernas beskaffenhet eller? Gissar att tålamodet hos er blir ruggigt begränsat. Lycka till!

Känns bra att Hedman kom till oss. En bra värvning.

Välkommen Hedman....till det Rätta Virket!

hade varit ett bra PR som nykomlingar att plocka in honom iaf.

Taurus: "Sedan Sebbe skrev på så har ju Linkan gått ut och sagt att dom söker en allroundback!!!! Vad bra, för nån spets el pp back behövs ju verkligen inte!!! "

Från Linkan om Hedman.
"Han är en bra allroundback som kommer att balansera upp försvaret på ett bra sätt. Han är i en bra ålder och har en massa rutin"

Vi har nu med Hedman 7backar, den sista och 8:e backar BORDE då vara en PP back, bara hoppas att dom förstår det eller ska vi lite 110% på att Le Mat fixar detta på egen hand.

.------

"Dessutom har han knappt någon frånvaro alls och har bara missat sammanlagt fem matcher de senaste fem säsongerna,"

Lätt att bli erbjuden kontrakt av Timrå, bara ge fan i att vara skadade ;)

« · 1378085 · »