Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: Vill du vara arg på TIK är väl det helt okej, det skiter väl jag i egentligen. Men personlig erfarenhet säger mig att det är bortkastad tid och energi att gå runt och vara arg på en person/förening/etc. Det hjälper sällan och förhindrar oftast dig från att njuta av hockeyn i detta fall.
Men hey alla är vi olika, det kanske funkar bra för dig.
ÖstrandsNisse: Jag är rädd att det ligger en hel del i det där.
Men jag väljer framförallt att ta med mej denna mening:
"Huvudsaken är att vi fortsätter att ha ambitionen, nämligen att spela i elitserien".
Kämpa!
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: "Jag hade trott att pengarna som fanns kvar (med tanke på truppen) hade räckt till två mycket kompetenta spelare. En PP-back och en spetsforward."
Exakt, precis. Och det är väl det hela den här diskussionen egentligen handlar om.
Att åtminstone de flesta förstår att det ska byggas något nytt och betydligt billigare är en sak... Men det är just det här med de sista två platserna......
Johnny Bravo: Jag vet en person som ligger mig mycket varmt om hjärtat som också ger fan i att köpa säsongskort denna gång.
Och precis som du är inne på. Det är många som tänker likadant. Men förhoppningsvis får timråborna upp ögonen för denna nystart iaf.
Bragd-Birger:Den största prövning den här föreningen ställs inför är tränarnas förmåga att leda ett lag. Jag har absolut ingen tillit till vare sig Per-Erik Johnsson eller Stefan Lindqvist i deras sätt att forma och leda ett lag. Att Stefan Lindqvist är kvar är ett skämt. Att Per-Erik finns kvar är ett ännu större skämt.
I jämförelse med Jokelas insats i TIK-dressen vill jag påstå att han och Per-Erik var ungefär lika dålig. Stefan Lindqvist strax bakom.
Tyvärr verkar det här vara en klubb för inbördes beundran. Sent ska syndarna vakna.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger: vad har hänt med dig, nog för att jag kanske inte minns alla dina inlägg på sista tiden men i överlag har det varit mycket gnäll från din sida.
Du förväntar dig för mycket med tanke på hur den ekonomiska situationen ser ut. Timrå IK är inte som Björklöven och andra liknande föreningar som hade i samma läge som Timrå dumdristigt satsat för mycket pengar och hoppats att det skulle bära.
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Hade personligen hoppats på ett sexigare namn än Hynning men som du säger är han jävligt bra i sina bästa stunder. Kan han bli kvitt sina skadeproblem och hitta en jämnare nivå så kan han absolut bli en bra lirare för en Elitserieklubb
Det kan även vara så att man vill ha lite extra krut att lägga på sista backvärvningen eller att man inte vill ha för stor omsättning på spelarsidan.
Jag vet att många ogillar Hynning, jag har aldrig hatat killen så även om jag vill se en bättre spelare (läs jämnare/mindre skadebenägen) så gråter jag absolut inte blod om han blir kvar.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
En offensiv kille som KANSKE saknar en del defensivt, är nog inte hela världen i det här läget. Vi måste ju göra mål också.