1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607586 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Blizzard: Dessutom har vi väl så det räcker med defensiva forwards.
En offensiv kille som KANSKE saknar en del defensivt, är nog inte hela världen i det här läget. Vi måste ju göra mål också.

Blizzard: Det är ju bara löjligt att säga att han skulle göra 14 poäng. Då ligger nog 30 närmare. Rok Ticar är en ung spelare som har utvecklats enormt de senaste två åren.
Detta tog jag med i beräkningen när jag sa 30-40 poäng. Men du vägrade ju lyssna på mina resonemang.
Och nu när han gör väldigt bra ifrån sig i VM så är jag ännu mer övertygad.
Och hur kan du säga att man vet vad man får i Hynning eller Bagarn? Det är väl väldigt oklart om något?

Redigerad kommentar

Blizzard: Vi vet vad vi får i Bagarn säger du, ja en spelare som har varit värdelös 3 säsonger i rad. I Hagos vet vi att vi får en kille som maxat 21 pinnar i ES i hela sin karrär. Hynning vet vi att han har missat över 80 av 220 ES-matcher sedan han kom hit. Ja visst är det fantastisk märkligt att folk går bananas över dessa spelare trots att vi bevisligen vet vad vi får?

Ticar är ung och går starkt framåt. Visst, kan bli fågel el fisk som alla andra men tveklöst en kille med potential att blomma ut. Det är ingen Jesper Samuelsson det är frågan om.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: vem vet den som idag anses som varande värde-lös kanske vore snabbt värde-full o inte allför dyr heller...när skadorna kommer o vi måste panikvärva för att truppen återigen varit lite för tunn ifrån början av säsongen...

Blizzard:  Sätt på Jakob Sigurdarsson ett par skridskor och låt honom lobba in mackor från rödlinjen.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Sen har jag inte idiot förklarar iden i sig om Ticar i TIK, utan dina jävla fantasy-action-baby-boom tankar att han ska panga in 35-40P eller vad fan det var du sa.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Det är fantastiskt att folk går banans över Hynning, Bagarn och Hagos. Men är helt villiga att (lr ja ni två då) låta Ticar få sista FW platsen, fan ge han ett kontrakt då men då SKA det in yttligare en FW, i Hagos vet man vad man får lika så Bagarn, vad får man i Ticar då antingen en spelare aka Starkov fast med ca 10poäng mer (dvs 14P) och en sjukt dålig plus minus eller en spelare som faktiskt klarar av det riktigt bra och gör sina 30pinnar. Riskerna är för stora för att enbart värva honom.

RocknRolf2: Ta det lugnt. Man blir idiotförklarad av Stoff och Blizzard om man vill att Rok Ticar ska spela i Timrå.
Enligt dom är han helt värdelös.

Två mål av Rok Ticar idag när Slovenien krossar (!) Lettland. Han får gärna återvända till Timrå.

Skarin: Det är med skräckblandad förtjusning man ser framemot nästa säsong. Nån sorts tillfredsställelse i att må dåligt o i att späka sig själv.

Taurus: Visst är det så, visst är det så.

TIK55:

Fast det är väl ingen som är negativ till allt?

Sedan angående din metafor angående Perras kompetens. Du har aldrig klagat på exempelvis statsministern då?

Skarin:

Tror att man måste byta ut lite utanför isen oxå om man skall vara kvar i finrummet framöver!!!! Men vad jag tror och hoppas så kommer det att ändras till nästa år då vissa konrakt går ut!

Bragd-Birger:

Med tanke på hans spel i egen zon förra säsongen då han fullständigt gav fan i sin gubbe, så funderar man ju vad f-n dom håller på med!! Plus alla skador!!!!! Kan inte vara annat än skulder till den mannen som gör att han är erbjuden nytt!!

TIK55: Precis

TIK55: eller hur..

superfalle: Titta på vad som skrivs här inne ,,,,,,,,
Jag hoppas att de som är så jävla negativ till allt som heter TIK inte kommer på matcherna heller.....
Folk talar om att Perra är en skit tränare ????? Dessa har nog aldrig stått på ett par skridskor i hela sitt liv.
Hur vore det om vi alla kunde bli lite mer positiv ????

TIK55: vad de kallas för än totalt ointressant i sammanhanget , poängen är den att kommer inte folk på matcherna så finns de inget timrå snart .. de är en försvinnande liten del av publiken som inte är medgångssupportrar.

dr-nix: Arg och arg. Jag är irriterad och negativ till mycket föreningen gör för tillfället, och därför skriver jag mycket neggosmörja. Entusiasm och tillförsikt kommer förhoppningsvis så småningom. Men då krävs det någonting som gör att jag kan tro på det här. I dagsläget gör jag det icke.

Sen kräver jag inte att få njuta när jag kollar på hockey. Det gör jag sällan när Timrå spelar, undantaget möjligen visst sadomasochistiskt frosseri. Men det måste finnas nerv och en korrekt dos av fuckfingeri för att jag ska triggas i gång. Ge mig det i vinter, och jag kommer att dra min lans för laget 7 dar i veckan.
Men: så länge signalerna som strömmar ut pekar i precis motsatt riktning kommer jag att fortsätta reagera med ilska och irritation. Det här är ingen lek. Timrå är en oproportionerligt stor del av själva mitt väsen. Måhända patetiskt och osunt, men sån är jag.

Johnny Bravo: Medgångs supportrar kallas det för.....

Bragd-Birger: Vill du vara arg på TIK är väl det helt okej, det skiter väl jag i egentligen. Men personlig erfarenhet säger mig att det är bortkastad tid och energi att gå runt och vara arg på en person/förening/etc. Det hjälper sällan och förhindrar oftast dig från att njuta av hockeyn i detta fall.

Men hey alla är vi olika, det kanske funkar bra för dig.

ÖstrandsNisse: Jag är rädd att det ligger en hel del i det där.

Men jag väljer framförallt att ta med mej denna mening:

"Huvudsaken är att vi fortsätter att ha ambitionen, nämligen att spela i elitserien".

Kämpa!

Skarin: Föreningens intresse för Hynning bör innebära en enda sak, nämligen att man är skyldig honom pengar och att han satt hårt mot hårt och att det därför öppnat för en fortsättning. Något annat (i min värld) är otänkbart.
Då får man, alldeles oavsett vad man tycker, gilla läget och finna sig i föreningens taskiga ekonomi och dess fyrkantiga filosofi. 
Att leva över sina tillgångar går bra en tid. När sanningen hinner i kapp är det inte riktigt lika skoj.
Vår tid har varit, nu är det sanering som gäller. Kanske överlever vi det här och kan bygga nytt, och rätt. Dit är det en bit kvar. Huvudsaken är att vi fortsätter att ha ambitionen, nämligen att spela i elitserien.

Johnny Bravo: Säger som Wikegård. "Kämpa!"

Truppen är inte spikad än.

ÖstrandsNisse:  Ungdomar som du o jag? Ha ha.
Man får se det så......som du säger.:)

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: "Jag hade trott att pengarna som fanns kvar (med tanke på truppen) hade räckt till två mycket kompetenta spelare. En PP-back och en spetsforward."

Exakt, precis. Och det är väl det hela den här diskussionen egentligen handlar om.

Att åtminstone de flesta förstår att det ska byggas något nytt och betydligt billigare är en sak... Men det är just det här med de sista två platserna......

Johnny Bravo: Det är inte "gammgubbarna" föreningen lever av. Det är ungdomar, du och jag som är målgruppen. Låt gammfarbröderna stå där och onda sig över lintrassel och annat.
Vi ska ju liksom in i 2000-talet. Där kommer aldrig dessa "old-fishing-gentlemens" att ta plats.

Johnny Bravo: Jag vet en person som ligger mig mycket varmt om hjärtat som också ger fan i att köpa säsongskort denna gång.

Och precis som du är inne på. Det är många som tänker likadant. Men förhoppningsvis får timråborna upp ögonen för denna nystart iaf.

Bragd-Birger:Den största prövning den här föreningen ställs inför är tränarnas förmåga att leda ett lag. Jag har absolut ingen tillit till vare sig Per-Erik Johnsson eller Stefan Lindqvist i deras sätt att forma och leda ett lag. Att Stefan Lindqvist är kvar är ett skämt. Att Per-Erik finns kvar är ett ännu större skämt. 

I jämförelse med Jokelas insats i TIK-dressen vill jag påstå att han och Per-Erik var ungefär lika dålig. Stefan Lindqvist strax bakom. 

Tyvärr verkar det här vara en klubb för inbördes beundran. Sent ska syndarna vakna.

Bragd-Birger: Du har många poänger en är det med säsongskortsförsäljningen.
Har varit ute vid älven o fiskat en del nu de senaste veckorna o när man står med gubbarna som är rödvita sen 50,60 år tillbaka så blir det mycket hockeysnack.
Jag har aldrig hört så många säga att dom Inte kommer att köpa nåt säsongskort den har säsongen med tanke hur det såg ut ifjol o hur laget ser ut nu.
Det är frapperande vad många som uttrycker samma sak.

Redigerad kommentar

dr-nix: Ja, visst har jag blivit en sur jävel på sistone? Kan icke annat än hålla med.
Har egentligen inget försvar för min irriterande gnällighet, mer än att klubben inte tycks göra annat än att reta mina irro-synapser nuförtiden. Jag tycker att nuvarande ledning är ett skämt. Jag tycker att det är vansinne att låta Rolandz fortsätta och lalla totalt clueless. Bortförklarar vi hela 10/11-säsongen med 'stolpe ut' och 'osis!!1' ?

Som jag har skrivit tidigare: jag har inget alls emot budgetbyggen. Tvärtom, sänk utav helvete. Men spela med öppna kort. Gå inte in för en säsong - så som man gjorde i fjol - och påstå att man kommer att gå si och så många millar plus jämfört med året innan. I a f inte om man inte bara missar målet totalt, utan också hålls med lyxfällebeteende med framtida driftsbidrag och eftersläpande pensionsutbetalningar.

Nu har man gått ut med '15-20%' i sänkning av lönekostnaderna. Fine. Men jag vågar påstå att ambitionerna sänkts med minst det dubbla. Det här är, i mina ögon, ett omotiverat fegt lagbygge. Jag ser inga visioner, ingen tro på egen förmåga att själv mejsla ut sin framtid. I stället ser jag hängslen, livrem och slapphet. Bagarn och Hagos 'har varit här förut'. Hedman hade Nubben i Frölunda. Hynning finns redan i kommunen och 'ser sugen ut'. Osv.

Säsongen 11/12 skriker: låt oss vara jobbiga, och nöta våra motståndare till misstagens gräns. Har vi tur brötar vi in en puck eller två, och har vi ännu mer tur släpper vi in färre än så.
Min rödvita själ rister. Jag hatar verkligen den typ av hockey jag är livrädd för att jag kommer att matas med i 55 omgångar. Jag hade velat se något i de slutliga värvningarna som pekade i en annan riktning. Någon center som kändes spännande, skitsamma om det var en billig oprövad jävel. Bara någon man kunde binda upp någon form av hockeymagidrömmar på, snarare än 'han är inne på väldigt få bakåt i spel 5-5'.

Jag fattar inte varför man gett upp. För det tycker jag att man har. Man kovänder vad gäller spelartruppssammansättning och sätter ihop ett frapperande karaktärslöst lag med gnetare. Man behåller däremot de uppenbarligen helt inkompetenta tränarna (jo, efter matchningen av Kolan och Jokela de sista 15 omgångarna kan jag inte kalla dom annat), dom som i sin spelidé har 'fart ö fläkt' som enda stödord.
Var finns tecknen som tyder på att dom nu har nycklarna till ett fungerande PP? Fungerande anfallsspel ö h t?

Så: ja. Jag är en fuckin whiner numer. Förhoppningsvis kommer det att släppa under sommaren. Ingen blir mer glad än jag om mina vibbar är helt uppåt väggarna. Men än så länge frossar jag i det svartaste svarta. Jag tror att vi kommer att sätta ett all time low vad gäller säsongskortsförsäljning. Jag tror inte ett skit på att Hirso och Pikken plötsligt kommer att spela så som man trodde dom skulle göra för ett år sen. Jag tror inte att Pärssinen håller. Kommer Hynning sätter jag ett helrör Lagavullin på att han kommer att missa minst 15 matcher när vi som minst behöver det. Jag tror icke att Robinson-Mäts visar sig vara ett offensivt utropstecken.

Men i övrigt är det alla tajders.

Skarin: Uppgifterna stämmer. 
Jag, likt andra här, har en rätt bitter smak i munnen när det snackas om Hynning. Jag anser att han fått sina chanser. Om det är hans fel eller inte, shit the same. Han är och har varit på tok för skadedrabbad och att som sportchef ge honom ett år till...tja, antingen är man dum på riktigt eller så har man sett något som andra inte sett och tror på det till graven.
Jag hade trott att pengarna som fanns kvar (med tanke på truppen) hade räckt till två mycket kompetenta spelare. En PP-back och en spetsforward. Nu verkar det inte vara så och det är liksom bara att gilla läget. Detta år är ett mellanår där föreningens kompetens sätts på prov. Det är i år kvalserien står för dörren, det är i år vi har massor av spelare som framförallt Pärra ska sätta samman. Det är i år vi slår ur underläge. Det är i år vi ska bygga eget kapital för framtiden och det är i år det vänder. Klarar vi det här så ser till och med jag ljuset.
MEN! Jag målar inte fan på väggen. Det är ett intressant lag vi ställer på isen. Det är spelare som har en del att bevisa, det är spelare som i sina tidigare klubblag visat rätt inställning. Jag är så less på överbetalda divor som kommer till föreningen, urholkar ekonomin och vänder hemåt, ett par miljoner rikare, med ett leende på sina läppar.
Jag påstår inte att det ser ljust ut. Men jag vill hävda att detta lag påminner om våra första år då vi etablerade oss. Inte speciellt namnkunniga spelare men med potential att verkligen visa omvärlden att de dög och med en jävla inställning. Det kan gå...

Johnny Bravo: Heaven or Hell?

Det är redan Highway TO Hell har du väll förstått? :)

Skarin: E X T R E M T. Det skulle förklara allt men det borde göra oss väldigt oroliga.
Så oroliga att det vore att rekommendera Dagblöja på.

Det har kan bli antingen Heaven or Hell. Heaven or Hell.

dr-nix: Ja vi har mindre pengar, tydligen betydligt mindre pengar än tidigare, men det förklarar ändå inte ett eventuellt nytt kontrakt med Hynning. En ojämn, skadedrabbad spelare som visat prov på dålig karaktär kan ALDRIG vara billig...

Johnny Bravo: Blir det Laatikainen, som inte borde vara förbannat snuskigt jävla dyr, och Hynning, som i sin tur borde vara rätt så billig i detta nu, bevisar det väl bara att ekonomin är extremt dålig.

Bragd-Birger: vad har hänt med dig, nog för att jag kanske inte minns alla dina inlägg på sista tiden men i överlag har det varit mycket gnäll från din sida.

Du förväntar dig för mycket med tanke på hur den ekonomiska situationen ser ut. Timrå IK är inte som Björklöven och andra liknande föreningar som hade i samma läge som Timrå dumdristigt satsat för mycket pengar och hoppats att det skulle bära.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Det är bara det att jag skulle gärna vilja se Laatikainen men om nu Hynning ska signas så vill jag nog se nåt riktigt stort på den sista backplatsen.
Men men........

Johnny Bravo: Känns väl som en minst sagt kvalificerad gissning att Laatikainen tar den sista backplatsen. Vet inte hur det kan komma sig, men det där överraskningsmomentet verkar ha försvunnit när det gäller värvningar.
Hursom, en kompetent back men pretty fuckin far from någon världsback. Men så är det som bekant nuförtin.

Bragd-Birger: Ha ha dagens inlägg. Ja månadens.

Sen håller jag med Skarin i sitt resonemang i det senaste inlägget.
Men om nu Hynning blir dom siste fw så funderar man ju om det är en Världsback som ska signas.

ÖstrandsNisse: Jag undrar bara varför han plötsligt skulle vara motiverad mer än hans sedvanliga 7:e/8:e match kommande säsong. Hans kroppsspråk tyder ju snarare på att det här med hockey är något av det mest plågsamma man kan tänka sig. Å andra sidan, med dom ljumskarna är det väl just det är.
- 'Vem poppar popcorn?'
- 'Ingen, det är Hynning som kör ett ispass...'

ÖstrandsNisse: Ok. Uppgifterna stämmer säkert och är så klart roliga att höra.

Jag har faktiskt inte så mycket emot Hynning egentligen. Men det är just läget som vi befinner oss i just i detta nu och hur själva truppen ser ut i och med att endast EN forward till ska in som gör att det känns märkligt.

Frågan är vilka som ska göra målen, för det är ju det det går ut på?

ÖstrandsNisse: Hade personligen hoppats på ett sexigare namn än Hynning men som du säger är han jävligt bra i sina bästa stunder. Kan han bli kvitt sina skadeproblem och hitta en jämnare nivå så kan han absolut bli en bra lirare för en Elitserieklubb

Det kan även vara så att man vill ha lite extra krut att lägga på sista backvärvningen eller att man inte vill ha för stor omsättning på spelarsidan.

Jag vet att många ogillar Hynning, jag har aldrig hatat killen så även om jag vill se en bättre spelare (läs jämnare/mindre skadebenägen) så gråter jag absolut inte blod om han blir kvar.

Redigerad kommentar

Men var glad om Hynning stannar...hoppas på Skogs också.

Skarin: Enligt min källa tränar Hynning som bara den och har imponerat på föreningen. Vi känner till hans potential och hans svagheter. Kanske är det just detta som gör att man erbjuder honom nytt kontrakt. Han är en ruskigt duktig spelare när han vill. Vill han mer än i var 7:e, 8:e match och i stället levererar i varannan så är det inte en dålig spelare.

Det tycker inte jag i alla fall. Rätt pris, rätt kontrakt så grinar jag inte blod. Även om jag hellre sett ett "säkert kort" framför Hynning.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: eller så har linkan blåst oss - ännu en gång - och har haft siktet inställt på två fw till och en back innan truppen är spikad, han har ju "ljugit" förr den käre linkan, fan trot! Hynning kanske är riktigt billig, jaja ska bli "spännande" att följa detta iaf.

Skarin: Det måste vara en mörkning det här med Hynning. Ett ytterst dåligt skämt.

Ingen verkar uppmärksammat kommentaren i Jimmys ST-blogg från signaturen Pokerr:

"Såg faktiskt Nubben idag på stan och även om jag inte känner han sa jag åt han att skita i Hynning, och då sa han : Jag håller med dig! På riktigt så sa han så.
Han kan antingen vara sarkastisk och inte bry sig eller tala sanning och allt detta är helt och hållet Linkans fel".

Det är jätteviktigt vilken den sista anfallaren blir, inte minst eftersom det precis som vanligt känns så osäkert med Timo.

Dramatiken fortsätter....

Att se en som Fasth i mål gör en så trygg.
Jag vill se en sån i mål nästa år. Ta det steget Riddarn.

Knylan:

Förra året så var jag positiv. Jag testar ny approach nu. Om jag är inställd på KS när säsongen börjar så kan jag bara bli positivt överraskad. =o)

« · 1379679 · »