1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607577 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
El Maco: I Lellos fall var det ju inte han som var problemet utan en annan där hemma. Hirso har ju också äktenskapliga problem. Det har inget med pensionspengar att göra. Det där med pensionspengarna är ju bara löjligt. Vem f-n får sånt av oss vanliga dödliga innan vi nått 65??
Men Hirsos lön kan inte läggas på en ny rakt av. Det måste vara en betydligt billigare.

Over & out (f-n jag skulle ju ha sommarlov sa ju Bravo)

Redigerad kommentar

Hirso hem, det var som fan. Hoppas han är OK så att det inte är en Lehtonen. I så fall lär han väl snart vara klar för västkusten i och för sig...

En jävla besvikelse stora delar av året men där jag ville hoppas att han var hel och vältränad inför kommande sässe. Dock har hans straffar betytt många sköna bonuspoäng. Där är vi svagare. Röymark sätter inte riktigt sina lika elegant.

Ska vi säga att fältet ligger öppet då? Tappat Hirso, Corso, Karlsson  och Lander jämfört med starten av förra året. Fyra centrar i spannet hög-okej elitserieklass. Brrr... Lite spets nu, bitte. Annars passar det bra att SSK bytte från blått till Timrås färger för några år sen, vi kommer att vara förvillande lika.

Bragd-Birger: Som sagt, Oscar Möller som ytter hade varit en rolig värvning.

Som sagt; spelmässigt kommer det inte att vara svårt att ersätta Hirso. Sån stor förlust är det inte. Han hade ju en jävligt låg BFTB-faktor i år och hoppas att den skulle höjas nästa år är kanske en aning naivt. Det kanske blir en vinstaffär det här ändå.

Fast jag ska erkänna, det svider att Hirso lämnar. Jag hade sååå höga förväntningar på honom. Jag trodde verkligen på honom.

Ålrajt, här kommer man onekligen hem till nyheter. Om det nu är så som jag utgår ifrån att det är, dvs att det inte handlar om någon ekonomisk palaver och att Timrå icke behöver pröjsa en spänn för det här kontraktsbrytandet, så...blev jag genast på bättre humör. Hirso var inte i närheten av att leva upp till epitetet 'förstecenter' den gångna säsongen, och hans härförarpondus vill jag inte ens kommentera. Det hopp man klamrade sig fast vid var hans avslutande 6-7 matcher, och att det i vinter 'skulle lossna'.

Naiva tankar, med största säkerhet. Om han skulle leda laget offensivt och vara the master of fuckin assasins i PP skulle det tarva sisådär en tredubbling av det han visade i vinter. Trolighetsfaktor: hyfsat låg.
Så: tack för, ehm...straffarna, Hirso! Ha en riktig mysig sommar!

Om vi summerar dagen har vi Hirso definitivt väck, och en Hynning som inte längre ser ut att bita sig kvar (elaka tungor gör gällande att den sistnämnda lämnar regionen så fort ljumskarna tillåter en längre biltur).
Me lajki lajki!
Allt hänger dock, så klart, på vad vi får i stället. Men Hirsos stålars kan läggas på en betydligt bättre ersättare. En som dessutom, vilket flera redan varit inne på, är lite mer anpassad till det nya och brunkigare Timrå som vi har numer. Snabbhet, pondus och smartness. Ge mig så mycket som möjligt av dessa tre egenskaper, och jag är övertygad om att vi går plus på det här.
Ytterforwarden vill jag ska vara en rolig typ. Någon som kan bryta mönster, antingen genom oförutsägbar kreativitet eller någon annan spetsskill såsom vinthundsnabbhet. Give it to me, Kent-Stefan!

Skål, hörrni! Vi har inte blivit bättre i dag, men vi har blivit mindre feta. Det tar vi med oss in i morgondagen.

dr-nix: Äh, man kan väl få låna? Senators kan väl inte vara helt hjärtlösa?

Knylan: Jo men enligt EP har han ju kontrakt med Ottawa även nästa säsong, eller har jag missat något?

Modano: Men varför måste du ALLTID vara värst?

Gamle Regin sa till mig i spritdimmor för kanske två år sen kanske att "blir det inte NHL så blir det Timrå" med dansk klang. Det vore lägligt nu. 

Att alla jävla Timråsupportrar inte fattar och fårstår att jubelidioten linkan har som mål att göra laget till allsvensknivå. Patetiskt att höra hur jävla dum och lätt lurad vissa dårar inom föreningen även supportrar som tror att svinet vill Timrås bästa. Bara att inse hur jävla mesig norrläningar är VÅGA AGERA FÖR HELVETE.

superfalle: Dom är snäll dom pojkarna!

Zetterberg bör väl ha lite stålar över tycker man.. Fast hur var det nu då? kanske det är Rögle som får lite sponsring utav honom?

Örnen: Är nog inte alls omöjligt att det blir så.

Örnen: mm riktigt på den nivån tror jag inte riktigt att de är . kanske foppa eller näslund kan ge ett bidrag till fattigdomen . de vore ju inte första gången . fast dom har ju en hel stad att försörja , och ett hockeylag

superfalle: Frågan är väl om det blir ytterligare spelare som inte fått sina pengar av Timrå och väljer att bryta kontrakten!

Man får ju förstå spelarna också att dom till slut lessnar på att måste betala resor,mat och boende från sina egna fickor!

de här med hirsovits är väl inget att hänga läpp för . 49 matchers glida omkring och rulla med tandskyddet i munnen och 6 skapliga matcher . de måste gå att hitta en center som bidrar med mer än straffar för dom slantarna han kostade

Rooster23: Vart är detta på väg?
Förra säsongen (som nästan slutade i katastrof) gick vi in med Corso och Hirschivits som våra två ledande centrar.
Nu står vi med Bagarn och Hagos - 12:e-platsen vikt för oss redan?

Rooster23: Fick corso pensionen?

snabb spelskicklig samt ett litet jävla uns av lag känsla...

inte bara corsos JAG JAG JAG

mikenomad: Å andra sidan hade ju hans kontrakt ändå gått ut efter den här säsongen och han lär ju inte ha skrivit på ett nytt efter back-to-back säsonger med 1p/match.

Rooster23: Ja...det är ju ingen hemlighet vad jag anser om sparkningen av Corso. Men det framstår mer och mer hur galet saker och ting skött i det fallet...

Det jobbigaste - jobbigaste - är att Corso passar bra in på den beskrivningen. Snabb, inte bara spelskicklig.

Gud vad jobbig den här kvällen blev.

ÖstrandsNisse: Jag hade lyssnat på fel öra. Ingen fylleskandal och "vantrivsel" låter helt plötsligt som en rimlig förklaring.

ÖstrandsNisse: Kan tänka mig att förening behöver gå ut ganska omgående med en plan för hur man hanterar detta. Kan tänka mig att Kim länge var vår skylltpojke, trots det usla förra året, till sponsorer. "I år kommer han att spela som en gud"... typ. Så här gäller det att man kliver fram och berättar vad som händer och hur man hanterar det. Och då inte på traditionellt Linkan-vis; "Vi avvaktar".

Men som sagt; spelmässigt så är det inte omöjligt att ersätta honom. Det kändes ju värre när RH lämnade än vad det gör nu exempelvis.

På ett sätt känns det skönt att värva en förstecenter utifrån det material vi har och inte tvärtom. Nu vet vi att vi vill ha en snabb spelare, inte bara spelskicklig.

ÖstrandsNisse: Om detta skedde på grund av hans fyllerier i finland så hoppas jag att man lyckades trycka in en "sparken pga fylla"-klausul i alla spelares kontrakt, när man skulle "se över rutinerna" kring händelser som denna.

Annars bör detta rimligtvis ha kostat Timrå en slant? Å andra sidan låter det ju konstigt att han får sparken rakt av, det här har väl inte ens behandlats i media? Jag är inne på din linje att han måste ha vantrivts. Sedan kom fyllegrejen och då var man helt plötsligt överens om att han går utan ersättning. Positivt för oss bör vara att han lämnar under silly och inte mitt under säsong.

Linkan har varit duktig på det här med att sparka producerande spelare, nu är det bara att hoppas på att han kan rekrytera ett par också. Själv kommer jag drömma mardrömmar om att man värvar Robin Lindqvist och "sparar" resten av slantarna.

Detta är en direkt kvalserienyhet för oss.

Ersättaren MÅSTE vara klar, rutinerad och producerande.

Jag var inte oroad innan angående Timrå IK och lagbygget men det är jag nu.

ÖstrandsNisse: Nope. Strul med äktenskapet sägs det

Man behöver ju inte måla fan på väggen. Det kan vara så enkelt att Hirso aldrig trivdes i Sverige och att det faktiskt är av den anledningen han väljer att bryta.
Då känns det rätt bra ändå. Kan aldrig vara bra att ha en sådan välavlönad spelare i truppen som kanske aldrig kommer upp i normal standard på grund av misstrivsel.

Dock kom detta som en rejäl överaskning. Inga rykten alls att detta var på gång utan pang bom bara.

KORITFW: Möller - ja, tack! Krog - glömma det. vi har kvoten fylld. Möller och en hyffsad/ok center skulle jag tycka var ok.

mikenomad: Oh Yeah! JB blir HB igen.

Jag tycker vi rycker Möller eller Krog? tycker det är dags för EP spammning nu :)

Marängen gjorde  12 mål och 21 ass förra säsongen, med en månadslön på 250.000 blev det rätt obilliga poäng....

mikenomad: ååå inte RH =/

Kerstin_k: Eller varför inte RH som lämnar Frölunda....

Per HApps: Så här utan direkt nån eftertanke så är jag lite besviken. Hirso visade i slutet av säsongen vad han kan egentligen o jag trodde att han skulle bli grym nästa säsong med riktig försäsongsträning i kroppen.

Nu vill det till att ersättaren är grym.

Bye Hirscho, osäker på om du ska saknas eller ej. Det beror nog mest på vem som ersätter dig!

ja vad ska man säga, jag tycker de bara känns sämre och sämre =(

Johnny Bravo:

En gammal devis är " follow the money" .

Skarin: Nu får dom verkligen tala om hur tankarna går när Hirso lämnar.
Jag börjar bli förbaskat Less på icke info nu!

Johnny Bravo: Frågan är ju vilken ekonomisk överenskommelse Timrå och Kim har träffat? bryts kontraktet rakt av och inte allt för stora skulder så borde det innebära en hyffsad center. Med facit i hand kommer det ju, spelmässigt, inte vara allt för svårt att ersätta honom. Han floppade big time.

En rappare center som är mer arbetsvillig borde funka i nya, snabba och hungriga Timrå.

Vad gör egentligen NK eller PK nuför tiden?

RocknRolf2: Ligger lite i det så klart. Kim lyckades inte alls här. Trots det ville man i de flesta fall ha honom på isen och det säger väl allt om ifjol egentligen. Han vann poängligan dessutom och kom väl igång mer och mer efter jul.

Men vi måste ju samtidigt titta på hur centeruppsättningen ser ut i nuläget. Riktigt bra defensivt sätt men uselt offensivt sätt.

Klart vi måste in med en riktig förstacenter.

Och som vanligt är det dålig info i pressmeddelandet från Linkans sida. Inget uttalande alls om hur man kommer ersätta förstacentern. Trevlig helg till alla TIK-lovers så att säga.

Hur går tankarna? Det är tre gudomligt viktiga spelare som måste in om det här ska kunna gå vägen!

Gillade verkligen Hirso, fan va tärt. Helt övertygad om att han gjort en kanonsäsong om han fått fortsätta där han lämnade med bra träning i grunden från sommaren. :'(

Foyn: Losec någon?
Magsåret börjar komma tillbaka.

zita: Näh det är ju skit....En fördel dock är att vi kommer va grymt nederlagstippade nästa säsong. Blir riddarn en ny Fasth så kan vi bli det nya AIK!

Pertu Lindgren hörde jag en skrattmås skratta till mig :] långsökt? ja kanske lite. men allt annat än en Ledande förste center kan åka till Kovlands hockey o spela isf

Skarin: Men är det bara en helt okej center som gör en helt okej insats så är det ändå ett steg upp mot Hirsos fjolår.

Foyn: Spelarna får ej sina pengar i tid och supportrar som dissar spelarna!!!!Kan ju inte va sån bra klubb att spela i.

RocknRolf2:

I går skrev jag om denna spelare som ett skämt. Nu känns det som en helt ok värvning.

RocknRolf2: Avgå alla var det ja.

Ja blir det bara en okej förstacenter som värvas så ser det riktigt otrevligt ut. Och ser det otrevligt ut för mig borde det se "nära-döden-dåligt" ut för dig.

Det här känns fruktansvärt ovisst just nu. Usch.

Redigerad kommentar

Så länge vi inte är skyldiga Hirso enorma belopp (stört att vi öht är skyldiga spelare pengar, avgå alla...) så borde det lösgöras lönekostnad till i alla fall en helt okej center. Kom ihåg att Hirso var en total katastrof 90% av förra säsongen.

Vilket jävla piss detta är! Var är det för fel med klubben?

bisterfinnen: Enligt vad jag vet så var det Hannu. Oavsett vilket så handlar inte detta om det.

Snoop: Va i helvete är de som händer? dagen började så bra med hynning och slutar i katastrof. Hirsho varför lämnade du ? iof var han inte helt lyckad med den lönen men fan detta skulle du gjort när säsongen var över isf. vad finns de för marknad för 1klass centrar? även om de bara är maj så nu känner jag oro på allvar. Stannar pikkarainen eller åker han också hem?

« · 1379906 · »