Mest komiskt egentligen, man har 20 miljoner men man lägger 50% på linus klasen? jag menar vad skulle Mozyakin kosta? Klasen är egocentrisk trixare som är svag hemåt? trodde Malmö pratade om en Nhl kedja? Klasen platsade väl aldrig riktigt där, sedan att karln bara är 24år och väljer pengar framför karriären han är alltså 27 när kontraktet går ut allsvenskan är ju faktiskt ett kliv ner i karriären? ajja nu får jag väl en massa hatmejl :]
Hur jag än vrider och vänder på årets trupp och jämför med föregående så kommer jag fram till att som det ser ut just nu bör vi ha sänkt lönekostnaden med 50%, minst. Det måste innebära att de platser som återstår rimligtvis fylls på med riktiga klasspelare.
Något annat kan jag aldrig för mitt liv tänka mig. Förhoppningsvis är det av den anledningen det är så tyst. Några VM-spelare skulle inte vara fel.
Berglund: Precis. Skulle snarare säga att Hahl gjorde många poäng den säsongen tack vare Pyörälä, och inte tvärtom. Kollar man på Hahls stats genom åren så är det ju inte särskilt imponerande. Timrå behöver en producerande center nu. Vem fan ska annars göra assist och mål nästa säsong? Som det ser ut nu är det upp till Alexander Larsson, och det känns inte särskilt betryggande.
hubbenorlen: Linkan säger att man inte behöver offensiva centrar i den moderna ishockeyn så det blir nog bra. Den killen har aldrig sagt eller gjort något fel i hela sitt liv...
ersson: näää verkligen inte! lagom ska det vara... låta honom komma in kriga lite göra en del points öka a lag självförtroendet lite sedan får han komma "hem" o blomma ut!
Tysk center, ledig i juni/juli? verkar vara intressant inte så stor caphit, det som står på elite är följande
En center med en oerhörd fart och kreativitet. Hans främsta styrka är skridskoåkningen. Bra klubbteknik och spelförståelse. Skapar chanser för sina kedjekamrater. Naturlig målskytt och godkänd tekare. En av de största talangerna någonsin i tysk ishockey, ett underbarn som junior. Saknar den riktiga styrkan. Bra i boxplay. Täcker pucken bra.
detta är bara av spekulation eller silly som vi kallar de, har säkert blivit postat förut. Men behöver vi verkligen alltid kolla åt finland? kanske vi kan fixa åt oss ett lånekontrakt?
Det händer verkligen ingenting nu, inget rykte, ingenting! Vad händer med Arto? Vem är 772-procentaren? Vem kommer bli den sista forwarden? Ge oss något Kent-Stefanz!
Johnny Bravo: Okej! Men oavsett är den värvningen riktigt bra! De jävliga när man får in sånna talanger i laget och utvecklingen faller väl ut så lämnar dom för NHL precis när dom håller på att explodera! Ungefär som att man har lyckas få till det med stans snyggaste brud och när man precis är på väg till att komma så resor hon sig upp och pyser i väg till Stureplan! :)
PJohnny Bravo: Så här på förhand kan i vanlig ordning ingenting gå fel för Modo. Guldet har väl eg. aldrig lämnat Foppaland även om de senast fick nöja sig med silver (i lilla SM).....