1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607533 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Om man tittar på 6:an nu så är det inte svårt att bli Niko Kapanen sugen.

Mest komiskt egentligen, man har 20 miljoner men man lägger 50% på linus klasen? jag menar vad skulle Mozyakin kosta? Klasen är egocentrisk trixare som är svag hemåt? trodde Malmö pratade om en Nhl kedja? Klasen platsade väl aldrig riktigt där, sedan att karln bara är 24år och väljer pengar framför karriären han är alltså 27 när kontraktet går ut allsvenskan är ju faktiskt ett kliv ner i karriären? ajja nu får jag väl en massa hatmejl :]

Kerstin_k: Våran silly däremot är ju löjligt låg.

superfalle: Ryktet gör gällande att både Hlavac, Hlinka och Klasen hamnar i Malmö. Ruggig Silly season i det ryktet.

Sjukt om det skulle stämma. Då blir det garanterat årets silly-bomb.

ÖstrandsNisse: fler spelare blir ju betydligt dyrare . så några supernamn tror jag inte kommer presenteras

Hur jag än vrider och vänder på årets trupp och jämför med föregående så kommer jag fram till att som det ser ut just nu bör vi ha sänkt lönekostnaden med 50%, minst.
Det måste innebära att de platser som återstår rimligtvis fylls på med riktiga klasspelare.

Något annat kan jag aldrig för mitt liv tänka mig. Förhoppningsvis är det av den anledningen det är så tyst. Några VM-spelare skulle inte vara fel.

Taurus:Nej tack.

ersson:

Ja, J Mattsson är ju utan kontrakt :) Grym både som forward och back i PP

Nä, Nu vill jag ha truppen klar!

denna kanske?

Majkii: Antar att Arto är vårat huvudspår just nu, fiska efter en forward och center istället. :)

www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

Hävdar fortfarande att han kan vara bra för vårt lag :) Kanske inte är så dyr ändå?:)

Kerstin_k: ja inställningen kan ju diskuteras . men farten på skriskorna har han ju då han vill

Laken:  Ja..........men det är dött.

Redigerad kommentar

Här var det dött. Någon som har något rykte?

Kerstin_k: om det stämmer ang hynning så undrar jag om det kan vara så hynning inte fått pensions pengar sedan kom hit? =)

vet inte vad jag är mest bajsis över just nu...

1: nye joke(ela)

2: nya hirso

3: resultatet vid bokslutet i år...

återigen: helvete vad folk vi hade i truppen.....

F.ö är en död sill mer levande än vad som händer just nu.

Kerstin_k: Inte bara hos vår SC man kan ifrågasätta scoutförmågan ser jag...

T T: Jag väljer att möta sportchefens utlåtande om Hynning med ett stort VA?!

Inställning. Skridskostark. Jo, jag tackar jag.

Två år för Hynning.

Redigerad kommentar

erathoo: Men det känns inte speciellt som att vi är heta direkt.

Jag undrar vad det blir för nånting, när allt är klart, för vår del.

Johnny Bravo: Jo, det kan han väl....

Ser att Möller besökt HV o Skellefteå.
Kan han inte välja oss istället?

Berglund: Precis. Skulle snarare säga att Hahl gjorde många poäng den säsongen tack vare Pyörälä, och inte tvärtom.
Kollar man på Hahls stats genom åren så är det ju inte särskilt imponerande.
Timrå behöver en producerande center nu. Vem fan ska annars göra assist och mål nästa säsong?
Som det ser ut nu är det upp till Alexander Larsson, och det känns inte särskilt betryggande.

Något för TIFO-gruppen kommande säsong? Kanske lagom till hemmapremiären?

Nån vänlig miljonär som skjuter till? :-P

Ja vi får inte glömma att Hahl hade 2st högproducerande forwards vid sin sida och det var inte enbart pga han som dom var det (Pyrret Pärsa)

Olle: Bjuppar på en gammal länk! :)

Olle: Jamen dåså. Får väl hoppas på att Ridderwall gör några mål då.

hubbenorlen: Linkan säger att man inte behöver offensiva centrar i den moderna ishockeyn så det blir nog bra. Den killen har aldrig sagt eller gjort något fel i hela sitt liv...

haggen: Kan nån förklara vad i hela friden vi ska med Riku Hahl till?
Vill ni verkligen att vi ska fyra defensiva centrar?

haggen: haggen: önsketänkande elr äre nått
på g ? :-)

Kom igen o presentera Hahl nurå.......

Frella: Vem säger att de ska förlänga kontraktet det var de jag menade :]

ersson: näää verkligen inte! lagom ska det vara... låta honom komma in kriga lite göra en del points öka a lag självförtroendet lite sedan får han komma "hem" o blomma ut!

Edb: En spelare som var ordinarie tills han skadade axeln?

Tysk center, ledig i juni/juli? verkar vara intressant inte så stor caphit, det som står på elite är följande

En center med en oerhörd fart och kreativitet. Hans främsta styrka är skridskoåkningen. Bra klubbteknik och spelförståelse. Skapar chanser för sina kedjekamrater. Naturlig målskytt och godkänd tekare. En av de största talangerna någonsin i tysk ishockey, ett underbarn som junior. Saknar den riktiga styrkan. Bra i boxplay. Täcker pucken bra.

detta är bara av spekulation eller silly som vi kallar de, har säkert blivit postat förut. Men behöver vi verkligen alltid kolla åt finland? kanske vi kan fixa åt oss ett lånekontrakt?

söder över: Hoppas han inte blir kvar alltför länge!

pefr: Får vi en lirare från VM ska vi va glada, nån som spelar i SC nu kan vi glömma hehe

Berglund: Optimisten tolkar det som att resterande spelare för nästa år koncentrerar sig på VM-spel, alternativt Stanley Cup-slutspel just nu ;)

Det e dåligt med Silly nu :-/

Det händer verkligen ingenting nu, inget rykte, ingenting! Vad händer med Arto? Vem är 772-procentaren? Vem kommer bli den sista forwarden? Ge oss något Kent-Stefanz!

Johnny Bravo: Okej! Men oavsett är den värvningen riktigt bra! De jävliga när man får in sånna talanger i laget och utvecklingen faller väl ut så lämnar dom för NHL precis när dom håller på att explodera!
Ungefär som att man har lyckas få till det med stans snyggaste brud och när man precis är på väg till att komma så resor hon sig upp och pyser i väg till Stureplan! :)

PJohnny Bravo: Så här på förhand kan i vanlig ordning ingenting gå fel för Modo. Guldet har väl eg. aldrig lämnat Foppaland även om de senast fick nöja sig med silver (i lilla SM).....

Örnen: Det är nog Nubben som ska ha credet i Det fallet. Linkan höll på att sumpa det men så kom Nubben, som tur var, o styrde upp det.

Måste faktiskt ge er en eloge! Värvningen av Max Friberg är riktigt bra! Där tror jag ni gjort ett kalas-nyförvärv! Väldigt bra av Linkan!

ChriZt3r: Snart är Modo förbi. De 3 första platserna är vikta åt deras nästa nyförvärv, liksom guldet i vanlig ordning.
Vad kan gå fel?

Vet inte om någon länkat denna än men om så är fallet här kommer den igen.

10 bästa värvningarna så här långt och Timrå har 2 på listan.

« · 1380604 · »