1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607570 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Ja, att det dras ut på tiden med Arto är lite oroväckande. Kommer han verkligen bli vår?

Presentera Arto L nu så kan vi åtminstone lägga backsidan bakom oss.

Sen kan man få presentera Pyrret o en klasscenter.

Här ska inte snålas, banne mig!

Jag tror att wirtanen skulle göra brak succe i timrå ik!
Han skulle bli en lander typ som tar jobbet i alla lägen...

Ge mig ''nya pw" nu...

Sedan klipper vi den där laatakajnen på backsidan.

Sedan tar nubbert upp teleluren o schlår en pling te han möller't
Bönar o ber, sockrar o kör med lite dröm planering inför hans fortsatta karriär.
kom hit få förtroende. väx som spelare sedan gör du som du vill.
vi kommer att tacka re' endå!

Sedan släpper vi puckjävel' å känner ångesten växa!

Taurus: Ingen fingerpulla i ES i år!

Portello:

Skiter man i markeringen i egen zon hela tiden så går det inget bra!!!!!!!

RocknRolf2:

Ja, flera med dig är j-igt brydd över den förlängningen. I och med att han skrev på nytt slutade han spela hockey dessutom

El Maco:

Iof är ju ingen nån höjdare i Frölunda :) Har svårt ändå att tro att Hahl är slut oxå.

Pätr:

Funderar om Pesonen är center?? Vore nåt :)

Berglund: Hahl eller Wirtanen, där har ni mina centertips. Precis som Jimmy så har jag skanderat terrängen på ep, och de var de rimligaste namnen jag kunde hitta. Samtidigt så kanske någon center gör en Hirschovits och plötsligt står utan kontrakt...

dr-nix: Mjoo, nog e dom för dyra men drömma kan man ju :)

Berglund: bra lirare men alla 3 känns tyvärr för dyra. Skulle dock inte tacka nej till Marek direkt.

ersson: Jimmy är fan en man med choklad i. Hans inlägg är som en trygg, faderlig famn att krypa upp i. Läs och agera, Kent-Stefan!

Jag tycker Jimmy summerar hela vårat silly-läge bra. Han är en vis man måste jag erkänna.

Redigerad kommentar

Lulle2: Han har kontrakt redan.

Lulle2:För säsongen efter denna då?
Vore det inte läge att kolla av om spelarna har kontrakt eller inte?

Eller tror du att Linkan och Nubben och allt vad de heter viftar med sedelbuntar och vips så är spelaren klar?

Per HApps: Har för mig att jag läste när han slutade att han skulle gå på Frölundalön säsongen ut men att det var slut sen.

Hahl känns för övrigt som helt fel namn för oss nu. En rekonditionerade Hahl för tre år sedan, visst. Men dags-Hahlen är ingen höjdare väl?

Kerstin_k: Murleys existens i klubben försvårar ju det hela, ja. Däremot så tror jag att när man börjar komma upp i dom där summorna så finns det en klick spelare som mycket hellre spelare i Sverige än i KHL, en fråga jag ställer mig dagligen är: "Vem fan vill bo i Ryssland?" Det är ett U-land ur väldigt många aspekter och om det inte handlar om fantasilöner så borde vi nog kunna få tag på en bra center.

Angående nubben och lönepost så är mina förhoppningar fortfarande att han ska ta över linkans eftersom den senare är helt överflödig i klubben och bör ha sparkats för länge sedan. Annars håller jag med, det känns betydligt bättre än om linkan själv hade stått inför denna utmaning.

dunderklumpen: Nu snackar vi center-kloning på hög nivå! =)

KORITFW:
Ta med denna spelare på kanten till Sykora isf...

KORITFW:
Esa Pirnes kanske vill testa elitserien igen..

Den här skulle man vilja ersätta Hirso med :)

Olle: självklart. Man har också en ganska stor lönepost att vifta framför näsan på en offensiv center. Givetvis satsar man på nån bättre.

Men en viss oro finns. Tror nämligen, utan belägg, att centrar i timrås klass (typ kim) gärna gör klart vart dom spelar ganska fort. kvar på marknaden blir då orelistiska värvningar; Immonen, NK & Pk-typer. Sånna spelare som med lätthet får ett penningstint kontrakt österut. spelare som har råd att avvakta ett kontrakt, dom är ändå säkra på att miljonerna rullar in. Det är sånna spelare som timrå har svårt att konkurera om.

Och då står vi där med en Daniel Corso-typ som vår tilltänkta förstecenter och vi får höra att han minnsan var vårt huvudspår hela tiden. Trots att rykten om mer namnkunniga centrar florerat i flera veckor. Skillnaden i år är väl iof att vi redan har fyllt våra icke-eu platser. så det är med viss bävan, eller oro, man följer centerjakten. Det känns som om det inte finns SÅ många centrar för Timrå. Och betänker man att det alltså ska vara en förstecenter som, med tanke på övriga spelare, ska bära hela Timrå IK måste det finnas ännu färre.

I den här situationen känns det ändå mer tryggt att Nubben också är med än om det bara skulle vara Linkan. Jag hoppas dock att Nubben kan ta Kims lönepost sweet talka upp en NK eller PK-typ i brygga och få dom att skriva på för oss. In Nubben I trust.

Kostiainen: Klart man hugger på större fiskar än hirscho, annat vore ju tjänstefel. Om man sen kommer nära en underskrift, det är väl en annan sak.

ÖstrandsNisse: Mjaha..

Ilari Filppula?
Klasen?
Kukumberg? :D
Jagr?

nä orka gissa, tell us!

Andersson: Nej.

Därför 90 % av top 50 på poängligan är icke-europeér.

Ingen som tänkt på att leta spelare i Tyska ligan ?

Timrå Icon: Spelar det nån roll om de backar ytterligare ett par miljoner?

Per HApps: han "avgick" ju själv, orka vara dum.........

Timrå Icon:
Hoppas och tror att Ahdrian får skriva på Nubbens "tidrapport" varje månad i ett år till, och sedan får "lönetanten" göra sitt :)))

Dream Team: Det har de inte råd med

Per HApps: Ja Precis. Win-win-situation för oss då de betalar hans lön he he

Per HApps: Du tror inte att Frölunda har valt att lösa Nubben från kontraktet i förtid?

Timrå Icon:
Där har du fan en poäng. För Fröunda pyntar väl Nubbens lön ett år till, och under det året kan kan smygkonsulta åt "oss"....

ÖstrandsNisse: 772 fuckin' procent!! Matchar ens Z det...?

Per HApps: "Lämna över till en ny kraft i föreningen". Måste vara Nubben det va?

zita:

Skulle inte bli förvånad om Hahl presenterars som center i Tik innan maj's utgång.

Dags för nubben att fixa tillbaka Hahl..

lincoln + olle: jag har antagligen helt kopierat din känsla för skogs. Bergodalbana. Från hatad till älskad... eller ja omtyckt iaf. Mat tror jag kan bli jättebra i vinter... kan han bara hitta ett bra sätt att utnytja sin fart så konmer han kunna ersätta sebbe på ett acceptabelt vis. Torp håller jag kanske med viss skogs varning... hoppas att torp kan lära sig lite av dalroth...

Joker nästa år blir jd. Han har potential att bli något riktigt tråkigt att möta...

Till navigatorn: låt oss hoppas! Motivation ska fan slå klass igen! Åtminstånde ska det skapa klass.

"...eftersom vi redan har två nordamerikaner i laget så är Nordamerika inget alternativ" /Linkan

Just det din nöt, kanske inte så smart att förlänga med Murley??

diffe: Ganska orealistiskt men man säger inte nej. :P

Det vi behöver är en hååårt jobbande offensiv center, kreativ, går rakt på mål och är tuff, en sån passar in i lagbygget..

Inte en sådan som Hirso, han var alldeles för slö :(

Patrik Thoresen då, är inte han utan kontrakt?

hubbenorlen: gah! vi kommer att ha för många spelare!!1 AVGÅ!1!!

Mackelito: Glömmer du inte att det ska värvas ännu en ytterforward?

Mackelito: Tror, precis som dig, att vi får vinka adjö till Murley lagom till novemberuppehållet. den förlängningen saknar all logik och det grämer mig att han tar upp en av icke-eu platserna.

Jaha då var vi ute i silly-öknen igen. Kanske man ska snickra ihop ett lag.
Målvakter:
Stefan Ridderwall
Joakim Lundström

Backar:
Mat Robinson - Ny toppback (Arto Laatikainen) (Poänggörare att hoppas på)

Elias Granath - Oscar Hedman (Stabil defensiv och viss offensiv kraft)

Antti Halonen - Nichlas Torp (Tunga att möta, bör klara plus minus 0)

Marcus Högström - Jesper Dahlrot (Juniskedja som kan komma in ibland)

Forwards:
Ilkka Pikkarainen - Ex (Oscar Möller) - Timo Pärssinen

Martin Röymark - Johan Bagarn Andersson - Max Friberg(Om allt går i rätt riktning så tror jag att det kan bli en skräll som 2akedja)

Simon Önerud - Johan AIK Andersson - Alexander Larsson ( Samma här, ber till gudarna att utvecklingen går framåt 100 %)

Alexander Larsson - Yared Hagos - Per Hallin (Gnuggarkedja som kan komma in sent på matcherna)

På läktaren : Matt Murley'

Sammanfattningsvis så kan man ändå förstå lite hur de har tänkt. Hela laget anses Utvecklingsbart i stort sett. Och jag är Ok med samtliga värvningar även fast vissa är chansningar men Yared Hagos ser jag bara inte någonstans. Han är kanske den dyraste centern vi har under kontrakt men har ingen som helst offensiv kapacitet, det kommer vi nog märka. J AIK A är en spännande center som kan blomma ut riktigt och Bagarn vet vi att vi får en riktigt bra defensiv center.

Att tillägga så hoppas jag att nästa spelare som lämnar oss är Murley, annars kommer han göra det mitt i säsongen med full betalning tippar jag på.

hubbenorlen: Ställer mig också ytterst tveksam till Anderssons kapacitet, han känns överskattad på grund av en bra säsong i SM-Liiga som till stor del generade poäng tack vare hans kedjekamrat Daniel Corso,

timraw: Jag tycker Jonas Andersson känns tveksam. Han har ju faktiskt bara haft en riktigt bra säsong i sin karriär.

GurraG: en förstakedja med Pesonen-Kapanen-Pärssinen hade varit insane! Två spelare som antagligen kommer få förnyat kontrakt i KHL och som kostar skjortan men någon form av spets MÅSTE vi ha inför nästa säsong.

Jonas andersson är en annan spelare som man inte hade tackat nej till som antagligen är mer realistisk.

« · 1380236 · »